Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

17 sidor V  « < 11 12 13 14 15 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rödgröna röran leder fortfarande
          Anma
          Inlägg 12-06-2010, 22:05
          Länk hit: #241

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Huggorm @ 12-06-2010, 21:47) *
          Man dör inte av att skickas mellan olika myndigheter, det är säkerligen frustrerande men morgondagen kommer i alla fall

Faktiskt dör vissa, psykiskt sjuka som redan lever på självmordets brant, till exempel, där detta blir droppen.
          Cancersjuka som ändå dött, men borde fått en lugnare slut på sitt liv är ett annat exempel.
          Finns fler exempel.

Citera
          herkules
          Inlägg 12-06-2010, 22:08
          Länk hit: #242

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Huggorm @ 12-06-2010, 21:10) *
          Vart tycker du gränsen går då, hur många procent av lönen tycker du är rimligt att betala i skatt?

det beror på hur ens livssituation ser ut och hur mycket man tjänar.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Motti
          Inlägg 12-06-2010, 22:13
          Länk hit: #243

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Så här är det !här kan man inte dra hela sitt liv och vad man varit med om ingen skulle orka läsa och kommentera det,därför blir alla innlägg som man gör "Rumphuggna"man kan ju inte sitta här och skriva sitt livs historia finns inte utryme för det.Men helst klart är att vi som är 50 + har mer livserfarenhet en del har upplevt mer än andra osv,men det får man inte fram här,Då skulle ODLA vara en stor jäkla bok och så fungerar det inte ,här är det snabba inlägg och korta kommentarer som gäller ,långa utlägg 'är ingen som orkar läsa !rätta mig om jag har fel blush.gif

Citera
          Bengalow
          Inlägg 12-06-2010, 22:19
          Länk hit: #244

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Rätt, du har fel, Motti...

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-06-2010, 22:24
          Länk hit: #245

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (herkules @ 12-06-2010, 23:08) *
          det beror på hur ens livssituation ser ut och hur mycket man tjänar.

Att det är dom som tjänar mer som skall betala mer förstår jag att du menar, men det där med livssituation, hur menar du där? Vilka skall betala mer och vilka mindre?

Citera
          Motti
          Inlägg 12-06-2010, 22:27
          Länk hit: #246

Medlem

giggle.gif motfalls kärring Bengalov naughty.gif Int skulle du sitta här och läsa någons livs historia på 1000 sidor giggle.gif Skojare där smile.gif

Citera
          herkules
          Inlägg 12-06-2010, 22:55
          Länk hit: #247

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Huggorm @ 12-06-2010, 23:24) *
          Att det är dom som tjänar mer som skall betala mer förstår jag att du menar, men det där med livssituation, hur menar du där? Vilka skall betala mer och vilka mindre?

har man ont i halsen borde man slippa betala skatt exvis. återkommer i morgon, är för trött för det här just nu.

CITAT (Motti @ 12-06-2010, 23:13) *
          Så här är det !här kan man inte dra hela sitt liv och vad man varit med om ingen skulle orka läsa och kommentera det,därför blir alla innlägg som man gör "Rumphuggna"man kan ju inte sitta här och skriva sitt livs historia finns inte utryme för det.Men helst klart är att vi som är 50 + har mer livserfarenhet en del har upplevt mer än andra osv,men det får man inte fram här,Då skulle ODLA vara en stor jäkla bok och så fungerar det inte ,här är det snabba inlägg och korta kommentarer som gäller ,långa utlägg 'är ingen som orkar läsa !rätta mig om jag har fel blush.gif

man skriver så långt eller kort man vill, så är det!

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Motti
          Inlägg 12-06-2010, 22:58
          Länk hit: #248

Medlem

långt eller kort ?har man levt sedan 1953 så kan det vara svårt att förklara sina ståndpunkter på tio meningar här i ett inlägg,många gånger så blir man missförståd eller nertryckt eller bortblåst confused.gif .

Citera
          Anma
          Inlägg 12-06-2010, 23:13
          Länk hit: #249

Medlem

CITAT (Motti @ 12-06-2010, 23:58) *
          långt eller kort ?har man levt sedan 1953 så kan det vara svårt att förklara sina ståndpunkter på tio meningar här i ett inlägg,många gånger så blir man missförståd eller nertryckt eller bortblåst confused.gif .

Jo men i denna tråd lyser nog ståndpunkterna igenom även med korta inlägg.
          Antingen tycker man att sjuka ska få vara sjuka, eller så inte. Antingen anser man att de flesta sjuka stimulerar och egentligen kan arbeta, eller så inte. Antingen tycker man att skatten är för hög, eller så inte. Och så vidare.

Citera
          theseraphim
          Inlägg 12-06-2010, 23:15
          Länk hit: #250

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

Snälla lugna ner er allihopa, oavsett vem som vinner valet i höst så kommer inte alla få det bra, en hel del får det säkert bättre, alla kommer vilja ha det bättre oavsett vad de hade innan, vi kommer garanterat spotta på våra politikers beslut för det gör vi oavsett regeringens färg men en sak är säkert demokratin bestämmer vem vi ska hutta med näven åt.
          Saknar tiden då Odla främst handlade om växter o trädgård nu är det mest politik och munhuggeri -cry-.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 12-06-2010, 23:21
          Länk hit: #251

Medlem

Thesera !håller med :)ta det lugnt,min bästa vän har kämpat mot sin canser i snart ett år !försäkringskassan har inte en dag ifågasatt hennes sjukdom inget tjafs eller något negativt,finns väl Puckon överallt som har (tror de)maktfullkomlighet! som sitter på sin så kallat tron,men det finns i alla partier så kallat "skitstövlar" och de får betalt för att vara skitstövlar.alla partier har sina skitstövlar!

Citera
          Anma
          Inlägg 12-06-2010, 23:30
          Länk hit: #252

Medlem

CITAT (theseraphim @ 13-06-2010, 00:15) *
          Snälla lugna ner er allihopa, oavsett vem som vinner valet i höst så kommer inte alla få det bra, en hel del får det säkert bättre, alla kommer vilja ha det bättre oavsett vad de hade innan, vi kommer garanterat spotta på våra politikers beslut för det gör vi oavsett regeringens färg men en sak är säkert demokratin bestämmer vem vi ska hutta med näven åt.
          Saknar tiden då Odla främst handlade om växter o trädgård nu är det mest politik och munhuggeri -cry-.gif

Odla handlar fortfarande främst om växter och trädgård, i alla avdelningar förutom dem under Allmänt forum, och då i synnerhet i avdelning Småprat Prat i största allmänhet. Ej trädgårdrelaterat! där denna tråd råkar befinna sig. yes.gif

Citera
          Red Top
          Inlägg 12-06-2010, 23:36
          Länk hit: #253

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (theseraphim @ 13-06-2010, 00:15) *

Det gör det fortfarande, om du håller dig till trädgårdsforumet och undviker Allmänt forum: Småprat, Prat i största allmänhet. Ej trädgårdrelaterat! smile.gif

CITAT (Anma @ 13-06-2010, 00:30) *
          Odla handlar fortfarande främst om växter och trädgård, i alla avdelningar förutom dem under Allmänt forum, och då i synnerhet i avdelning Småprat Prat i största allmänhet. Ej trädgårdrelaterat! där denna tråd råkar befinna sig. yes.gif

Två själar, samma tanke, men du hann före! kompiskram.gif

Redigerat av Red Top: 12-06-2010, 23:37

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          theseraphim
          Inlägg 12-06-2010, 23:38
          Länk hit: #254

Medlem

CITAT (Motti @ 13-06-2010, 00:21) *
          Thesera !håller med :)ta det lugnt,min bästa vän har kämpat mot sin canser i snart ett år !försäkringskassan har inte en dag ifågasatt hennes sjukdom inget tjafs eller något negativt,finns väl Puckon överallt som har (tror de)maktfullkomlighet! som sitter på sin så kallat tron,men det finns i alla partier så kallat "skitstövlar" och de får betalt för att vara skitstövlar.alla partier har sina skitstövlar!

Håller med dig Mottan, vi hör bara om de få fallen där de inte fått sjukersättning osv men inte om de tusentals eller tiotusentals fall där de fått det utan problem. Flera i min direkta närhet har de senaste åren behövt detta från FSK och det har aldrig varit några problem i något fall.
          Det här är helt off topic som jänförelse men hörde en fertilitetsexpert prata om HKH Victoria o barn osv. Om detta fenomen att folk som inte kan få barn helt plötsligt blir gravida efter adoption, "Jo det händer men man hör bara om de extremt få fallen men inte om de andra tio tusen som inte blir gravida efter adoptionen..."
          Media vill gärna ha bra stories och driver upp sådana här nyheter hela tiden för att sälja lösnummer.
          Skitstövlar kommer i alla politiska färger och personligen vill jag hellre skriva om växter.

Citera
          Anma
          Inlägg 12-06-2010, 23:47
          Länk hit: #255

Medlem

CITAT (theseraphim @ 13-06-2010, 00:38) *
          Håller med dig Mottan, vi hör bara om de få fallen där de inte fått sjukersättning osv men inte om de tusentals eller tiotusentals fall där de fått det utan problem. Flera i min direkta närhet har de senaste åren behövt detta från FSK och det har aldrig varit några problem i något fall.
          Det här är helt off topic som jänförelse men hörde en fertilitetsexpert prata om HKH Victoria o barn osv. Om detta fenomen att folk som inte kan få barn helt plötsligt blir gravida efter adoption, "Jo det händer men man hör bara om de extremt få fallen men inte om de andra tio tusen som inte blir gravida efter adoptionen..."
          Media vill gärna ha bra stories och driver upp sådana här nyheter hela tiden för att sälja lösnummer.
          Skitstövlar kommer i alla politiska färger och personligen vill jag hellre skriva om växter.

Om du heller skriver om växter är mitt råd att du håller dig i de avdelningarna då. Om nu bara det är problemet.
          I vilket fall är en felaktigt bedömd sjuk utan ersättning en för mycket. Oavsett hur många som bedöms rätt.

Citera
          Red Top
          Inlägg 12-06-2010, 23:53
          Länk hit: #256

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (theseraphim @ 13-06-2010, 00:38) *

Stanna då i trädgårdsforumet! (Upprepade hon med en dåres envishet.)

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Motti
          Inlägg 12-06-2010, 23:53
          Länk hit: #257

Medlem

Precis så är det Thesara !de flesta får nog det de har rätt till,men faktiskt så finns det sjukskrivna som inte vill vara med på banan,de vill ha sjukpenning för att slippa jobba.Hade en granne som sjukskrev sig när han ville "vara ledig"han hade ont i ryggen sa han men byggde ändå en hel Stengärsgård och bar varje sten för hand!han var friskare än jag.Min man var fly förbannad och ville annmäla honom,min man är egen företagare och har väl typ varit sjukskriven kanske två veckor på 30 år,grannen var hängiven sosse också ?men var ofta sjukskriven "för ryggen "Bullskit han ville ha betalt och va ledig samtidigt:

Citera
          Anma
          Inlägg 12-06-2010, 23:55
          Länk hit: #258

Medlem

CITAT (Red Top @ 13-06-2010, 00:53) *
          Stanna då i trädgårdsforumet! (Upprepade hon med en dåres envishet.)

giggle.gif

Citera
          theseraphim
          Inlägg 12-06-2010, 23:55
          Länk hit: #259

Medlem

CITAT (Anma @ 13-06-2010, 00:47) *
          Om du heller skriver om växter är mitt råd att du håller dig i de avdelningarna då. Om nu bara det är problemet.
          I vilket fall är en felaktigt bedömd sjuk utan ersättning en för mycket. Oavsett hur många som bedöms rätt.

Vad jag menar är att odla har över lag blivit mer ett politiskt forum, förvisso så finns det en fri avdelning men personligen tycker jag att de mesta trådar som läggs upp och som överhuvudtaget debatteras är just politik vilket är lite tråkigt då som sagt Odla.nu i första hand inte är ett politiskt forum.
          Folk bedöms fel med eller utan borgare, det var inte iom denna regering som detta började hända. Givetvis ska man försöka jobba ner antalet fel men då det största ansvaret ligger på personlig basis hos de som ska utvärdera fallet så är det det man ska jobba med.
          Om vi vänder på kakan då, de som felaktigt får ersättning dvs en som fuskar till sig det, är det lika farligt som en som inte får det?
          Och nej jag är inte i grund o botten borgare problemet ligger i att jag har inget förtroende för varken Sahlin eller Ohly då dessa förstört respektive parti tyvärr.

Citera
          Anma
          Inlägg 13-06-2010, 00:01
          Länk hit: #260

Medlem

CITAT (theseraphim @ 13-06-2010, 00:55) *
          Vad jag menar är att odla har över lag blivit mer ett politiskt forum, förvisso så finns det en fri avdelning men personligen tycker jag att de mesta trådar som läggs upp och som överhuvudtaget debatteras är just politik vilket är lite tråkigt då som sagt Odla.nu i första hand inte är ett politiskt forum.
          Folk bedöms fel med eller utan borgare, det var inte iom denna regering som detta började hända. Givetvis ska man försöka jobba ner antalet fel men då det största ansvaret ligger på personlig basis hos de som ska utvärdera fallet så är det det man ska jobba med.
          Om vi vänder på kakan då, de som felaktigt får ersättning dvs en som fuskar till sig det, är det lika farligt som en som inte får det?
          Och nej jag är inte i grund o botten borgare problemet ligger i att jag har inget förtroende för varken Sahlin eller Ohly då dessa förstört respektive parti tyvärr.

Att det pratas mycket politik just nu torde inte vara så märkligt, valår och allt som det är. Till och med odla återgår nog till det normala ett tag efter valet, ska du se. Om inte nu den nya regeringen inte hittar på något alldeles galet förståss.

Ja, det är lika illa vilket som. Inte på tu tal om det.

Redigerat av Anma: 13-06-2010, 00:03

Citera

17 sidor V  « < 11 12 13 14 15 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-10-2025, 23:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon