|
|
  |
Rödgröna röran leder fortfarande |
|
|
|
13-06-2010, 00:04
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
En del av er fattar jag inte måste jag säga  Måste man vara så på och elak bara för någon inte tycket just som ja ?
|
|
|
|
|
13-06-2010, 00:07
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Motti @ 13-06-2010, 01:04)  En del av er fattar jag inte måste jag säga  Måste man vara så på och elak bara för någon inte tycket just som ja ? Om du menar mig vill jag att du förklarar på vilket sätt jag i så fall är elak?
|
|
|
|
|
13-06-2010, 00:11
|

Medlem

|
Anma !inte alls personligt  bara i största allmänher så tycker jag det finns väldigt härskna medlemar här som spyr ut en del onödiga saker personliga påhopp osv.Man måste ta det att andra inte tycker som "jag"
|
|
|
|
|
13-06-2010, 00:19
|
Medlem

|
CITAT (Motti @ 13-06-2010, 01:11)  Anma !inte alls personligt  bara i största allmänher så tycker jag det finns väldigt härskna medlemar här som spyr ut en del onödiga saker personliga påhopp osv.Man måste ta det att andra inte tycker som "jag" Jo men visst är det så, jag försöker att hävda min åsikt på ett hövligt sätt, men kanske jag inte lyckas alla gånger? Men bara för att man ska ta att andra inte tycker som jag ska man ju inte lägga sig själv platt fall heller. Eller hur?
|
|
|
|
|
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
CITAT (Motti @ 13-06-2010, 00:53)  Precis så är det Thesara !de flesta får nog det de har rätt till,men faktiskt så finns det sjukskrivna som inte vill vara med på banan,de vill ha sjukpenning för att slippa jobba.Hade en granne som sjukskrev sig när han ville "vara ledig"han hade ont i ryggen sa han men byggde ändå en hel Stengärsgård och bar varje sten för hand!han var friskare än jag.Min man var fly förbannad och ville annmäla honom,min man är egen företagare och har väl typ varit sjukskriven kanske två veckor på 30 år,grannen var hängiven sosse också ?men var ofta sjukskriven "för ryggen "Bullskit han ville ha betalt och va ledig samtidigt: Jag tycker att han borde gjort det. Om människor medvetet fuskar, och får fortsätta att göra det, innebär det i förlängningen, att vi som verkligen är sjuka, och inte är arbetsföra, inte får den ersättning vi är berättigade till. Till slut betraktas alla som fuskare.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
Medlem

|
CITAT (Red Top @ 13-06-2010, 01:19)  Jag tycker att han borde gjort det.
Om människor medvetet fuskar, och får fortsätta att göra det, innebär det i förlängningen, att vi som verkligen är sjuka, och inte är arbetsföra, inte får den ersättning vi är berättigade till. Till slut betraktas alla som fuskare.
|
|
|
|
|
13-06-2010, 00:27
|

Medlem

|
Precis så är det Red Top många fuskar och ställer till det för dom som verkligen är sjuka,.men tyvär så är det väl dom som fuskat mest och klarat sig med att lata sig och få ut sjukkassa som skriker mest nu ;)de förstör för dom som verkligen behöver vara sjukskrivna tex jag ,men det är en annan historia som ingen vill höra.
|
|
|
|
|
13-06-2010, 00:34
|
Medlem

|
CITAT (Motti @ 13-06-2010, 01:27)  Precis så är det Red Top många fuskar och ställer till det för dom som verkligen är sjuka,.men tyvär så är det väl dom som fuskat mest och klarat sig med att lata sig och få ut sjukkassa som skriker mest nu ;)de förstör för dom som verkligen behöver vara sjukskrivna tex jag ,men det är en annan historia som ingen vill höra. Min fetmarkering. Fy vad fördomsfullt! Vad vet DU om de som skriker högst? Hade jag till exempel inte orkat skrika högt så in i helvete i vintras, * här har jag censurerat i efterhand, blev för privat och utlämnande!* Det är dagens sanning. Om du inte orkar kämpa för din sjukskrivning ska du inte lasta på dem som inte orkar men gör ändå för att alternativet är otänkbart. Nu ska jag nog stänga ner datorn innan jag skriver något riktigt dumt.
Redigerat av Anma: 13-06-2010, 01:00
|
|
|
|
|
13-06-2010, 00:53
|

Medlem

|
synd Anma att du är så aggresiv !jag tycker annas att du är en trevlig person :)men som jag skrev innan ingen vet något om vad andra här gått igenom man kan inte skriva om hela sitt liv här på en tråd och man lär aldrig känna någom på riktigt på ett Forum,vad jag vill säga med det här att du känner inte mig och vet inget om mitt liv:)man kan inte dömma människor på enstaka innlägg eller komentarer.Alla ha sitt kors att bära;) Önskar dig en bra helg Anma
|
|
|
|
|
13-06-2010, 00:58
|
Medlem

|
CITAT (Motti @ 13-06-2010, 01:53)  synd Anma att du är så aggresiv !jag tycker annas att du är en trevlig person :)men som jag skrev innan ingen vet något om vad andra här gått igenom man kan inte skriva om hela sitt liv här på en tråd och man lär aldrig känna någom på riktigt på ett Forum,vad jag vill säga med det här att du känner inte mig och vet inget om mitt liv:)man kan inte dömma människor på enstaka innlägg eller komentarer.Alla ha sitt kors att bära;) Önskar dig en bra helg Anma  Jag dömer ju inte dig! Bara ditt fördomsfulla påstående. En stor skillnad där. Inte min mening att uppfattas aggressiv, men upprörd blev jag. Det ska jag inte sticka under stol med. Nu ska jag redigera mitt tidigare inlägg för det blev lite väl privat och utlämnande, faktiskt. Go natt!
Redigerat av Anma: 13-06-2010, 01:01
|
|
|
|
|
13-06-2010, 06:22
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Motti @ 13-06-2010, 02:11)  Kan tala om att mitt liv inte är en dans på rosor heller inte min bästa väns heller,åkte ner till min allra bästa och goaste vän som kämpar med sin canser att se henne helt väck på Morfin och att se hur hon magrat och kanske veta att jag inte ha henne nästa år ,eller att det var sista gången vi kunde kramas,att hon bryr sig så mycket om andra trots sin sjukdom att hon tagit sig tid att köpa pressent till mig en underbar stay i porslin med två käraste bla,då kan man prata om empati trots att man har en svår sjukdom så tänker man lika mycket på sina vänner som sig själv !det är stort  Om det finns en gud så fixar han henne så hon blir frisk igen  Du pratar mycket om din goda vän och det förstår jag för det är jättejobbigt när någon som står en nära blir svårt sjuk. Men hur skulle du reagera om din vän fick besked av försäkringskassan att nu är sjukskrivningen slut och hon bedöms vara frisk nog att ta ett jobb?
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
13-06-2010, 08:11
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
Det som bekymrar mig mest är att de röd-gröna och då främst MP och V totalt saknar en realistisk ekonomisk politik. Sossarna har ju dessutom för att hålla ihop samarbetet varit tvugna att kompromissa bort sin. I dessa tider av global ekonomisk oro är nog en vettig, någorlunda restrektiv ekonomisk politik det viktigaste av allt. Att tro att lilla Sverige kan stå utanför var som händer i stora världen är bara naivt och dumt, t.ex alla våra stora företag är ju utlandsägda. Anders Borg har ju på bästa tänkbara sätt lotsat Sverige igenom den djupaste lågkonjukturen i modern tid. Jag är verkligen rädd för vad som kommer att hända med kommunister och miljöpartister vid makten.. Och stackars Måååna som statsminister det går ju bara inte, inte kan vi ha en statsminister vars engelskakunskaper inte ens når upp till grundskolenivå. I am, you are.... är ju till och med för svårt för henne. Gita
|
|
|
|
|
13-06-2010, 08:21
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Gita @ 13-06-2010, 09:11)  Det som bekymrar mig mest är att de röd-gröna och då främst MP och V totalt saknar en realistisk ekonomisk politik. Sossarna har ju dessutom för att hålla ihop samarbetet varit tvugna att kompromissa bort sin. I dessa tider av global ekonomisk oro är nog en vettig, någorlunda restrektiv ekonomisk politik det viktigaste av allt. Att tro att lilla Sverige kan stå utanför var som händer i stora världen är bara naivt och dumt, t.ex alla våra stora företag är ju utlandsägda. Anders Borg har ju på bästa tänkbara sätt lotsat Sverige igenom den djupaste lågkonjukturen i modern tid. Jag är verkligen rädd för vad som kommer att hända med kommunister och miljöpartister vid makten.. Och stackars Måååna som statsminister det går ju bara inte, inte kan vi ha en statsminister vars engelskakunskaper inte ens når upp till grundskolenivå. I am, you are.... är ju till och med för svårt för henne. Gita och så kom gita med sina floskler ... undrade just när du skulle kliva in här med dina högfärdiga åsikter. nåja, just nu leder borgarna (jäkla tennismatch det här) så det är väl bara att börja packa. häpp!
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
13-06-2010, 09:08
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (herkules @ 13-06-2010, 09:21)  och så kom gita med sina floskler ... undrade just när du skulle kliva in här med dina högfärdiga åsikter. nåja, just nu leder borgarna (jäkla tennismatch det här) så det är väl bara att börja packa. häpp! Ja nu ledde dom igen, det var goda nyheter du kommer med Sedan undrar jag vad som är så högfärdigt med Gitas åsikter? Jag tyckte det var en mycket objektiv och genomtänkt analys av det ekonomiska läget. Kanske det är klagomålet på Monas engelskakunskaper du syftar på? Engelska är ju något som inte är fullständigt nödvändigt för en statsminister, Medvedev talar nog inte heller engelska. Men nog blir det jobbigt om hon hela tiden skulle behöva ha en tolk med sig? Eller skall Thomas Östros behöva agera tolk också? Vad gillar ni den här då? http://www.youtube.com/watch?v=yx0PoV28ZJs...feature=related
|
|
|
|
|
13-06-2010, 09:13
|
Medlem

|
CITAT (herkules @ 13-06-2010, 09:21)  och så kom gita med sina floskler ... undrade just när du skulle kliva in här med dina högfärdiga åsikter. nåja, just nu leder borgarna (jäkla tennismatch det här) så det är väl bara att börja packa. häpp! Att kalla andras åsikter för floskler så fort de inte stämmer överens med dina egna är faktiskt bara riktigt dumt. Om du nu inte klarar av att kontra med sakargument bör du hålla tyst, risken att framstå som lite löjlig är ganska stor annars, för inte var det väl meningen att den här tråden skulle handla om huruvida jag är högfärdig eller inte. Däremot drar du ner alla försök till debatt på en väldigt låg nivå. Gita
|
|
|
|
|
13-06-2010, 09:25
|
Medlem

|
CITAT (Huggorm @ 13-06-2010, 10:08)  Ja nu ledde dom igen, det var goda nyheter du kommer med Sedan undrar jag vad som är så högfärdigt med Gitas åsikter? Jag tyckte det var en mycket objektiv och genomtänkt analys av det ekonomiska läget. Kanske det är klagomålet på Monas engelskakunskaper du syftar på? Engelska är ju något som inte är fullständigt nödvändigt för en statsminister, Medvedev talar nog inte heller engelska. Men nog blir det jobbigt om hon hela tiden skulle behöva ha en tolk med sig? Eller skall Thomas Östros behöva agera tolk också? Vad gillar ni den här då? http://www.youtube.com/watch?v=yx0PoV28ZJs...feature=relatedMedvedev talar iofs en alldeles utmärk engelska att han väljer att tala sitt eget språk beror inte alls på att han saknar utbildning utan är snarare en form av maktdemonstration där han vill visa att han representerar en supermakt jämförbar med t.ex USA. Men om lilla Sverige skulle komma med en statsminister beroeende av tolkhjälp skulle det sannolikt ge ett helt annat intryck. Gita
|
|
|
|
|
13-06-2010, 09:46
|
Medlem

|
CITAT (herkules @ 12-06-2010, 09:17)  jag vet vad jag pratar om till skillnad från andra. Du är rolig du! Precis rätt person att tala om floskler. Gita
|
|
|
|
|
13-06-2010, 09:58
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Gita @ 13-06-2010, 09:11)  Och stackars Måååna som statsminister det går ju bara inte, inte kan vi ha en statsminister vars engelskakunskaper inte ens når upp till grundskolenivå. I am, you are.... är ju till och med för svårt för henne. Gita Jag förstår inte alls vad det tillför debatten att göra sig rolig över Monas stockholmska. Skåne eller gnällbältet producerar väl knappast vackrare läten. Eller man kanske bara skulle ha göteborgare i regeringen. Monas engelskkunskaper kan nog förbättras om det behövs. Göran Persson fixade det riktigt bra med en intensivkurs. Dessutom finns det framstående medlemmar i alliansregeringen vars språkkunskaper lämnar en hel del övrigt att önska...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
13-06-2010, 10:02
|
Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 13-06-2010, 10:58)  Jag förstår inte alls vad det tillför debatten att göra sig rolig över Monas stockholmska. /.../
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|