Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

17 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rödgröna röran leder fortfarande
          Huggorm
          Inlägg 10-06-2010, 21:08
          Länk hit: #41

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Meriona @ 10-06-2010, 22:04) *
          Jo men ett enskilt parti som har 4 procent styr ju inte landet på nåt vis, möjligen kan de påverka sina alliansbröder i vissa frågor, men inte sjutton styr de?

I en vågmästarroll får dom ganska mycket makt

Citera
          Meriona
          Inlägg 10-06-2010, 21:14
          Länk hit: #42

Gäster

CITAT (Huggorm @ 10-06-2010, 22:08) *
          I en vågmästarroll får dom ganska mycket makt

I nån enstaka fråga kanske, men bara om de allierade inte är HELT oense, inte går de med på nåt som är tvärtemot inte. Jag förstår inte varför folk triggar upp sig på att små partier är med och blockbildar, den lilla marginella skillnaden som MP eller KD gör är ju knappast nåt som avbildar sig på världskartan. Inte ens i nån grundlagsändring.... confused.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 10-06-2010, 21:23
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Bee @ 10-06-2010, 21:18) *
          Ang MP och deras språkrör, är det inte så att Maria W och Peter E inte får vara kvar som språkrör efter valet enligt partiets stadgar? Deras mandattid går ju ut nu. Eller har dom ändrat stadgarna så att "di gamle" kan sitta kvar?
          Nej, jag gillar inte MP. Kan inte förlika mig med tanken att ett parti som stöds av drygt 4% av befolkningen vill bestämma även över de övriga 96%-en!

10,7% kan inte avrundas till 4. 4%-partier är KD, C och kanske V idag. V backar betydligt i vissa mätningar på senare tid.
          MPs stadgar säger 3 mandatperioder som längst på samma uppdrag och de stadgarna skrev 1981 när mandatperioden fortfarande var 3 år (alltså 3*3 år). Idag är mandatperioderna 4 år men stadgarna har inte anpassats till 12 år.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-06-2010, 21:24
          Länk hit: #44

Moderator

CITAT (Meriona @ 10-06-2010, 22:14) *
          I nån enstaka fråga kanske, men bara om de allierade inte är HELT oense, inte går de med på nåt som är tvärtemot inte. Jag förstår inte varför folk triggar upp sig på att små partier är med och blockbildar, den lilla marginella skillnaden som MP eller KD gör är ju knappast nåt som avbildar sig på världskartan. Inte ens i nån grundlagsändring.... confused.gif

Det är trots allt en del skillnader i åsikterna mellan MP, S och V, förmodligen större skillnad än mellan de blå partierna. Alla tre röda partier måste vara överens, annars kan dom inte få igenom någonting, och eftersom MP är längre åt höger än de båda andra skulle dom kunna liera sig med borgarna i många frågor där de är oense med S och V.

Redigerat av Huggorm: 10-06-2010, 21:25

Citera
          netha
          Inlägg 10-06-2010, 21:27
          Länk hit: #45

Gäster

Har aldrig och kommer aldrig att rösta på partiledare ... röstar på parti som står mig politiskt...ideologiskt närmast.

Ang Mona Sahlin ... tycker att hon är en otroligt duktig/kunnig ledare även fastän hon talar lågmält.
          Bara för att man är kvinna så ska man inte behöva höja rösten för att höras.

Faktiskt så tycker jag det är rentav korkat att välja parti beroende på dess ledare.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-06-2010, 21:29
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (netha @ 10-06-2010, 22:27) *
          Har aldrig och kommer aldrig att rösta på partiledare ... röstar på parti som står mig politiskt...ideologiskt närmast.

Ang Mona Sahlin ... tycker att hon är en otroligt duktig/kunnig ledare även fastän hon talar lågmält.
          Bara för att man är kvinna så ska man inte behöva höja rösten för att höras.

Faktiskt så tycker jag det är rentav korkat att välja parti beroende på dess ledare.

Kan du inte förstå motsatsen heller - att man inte kan rösta på ett parti som har en ledare som man starkt ogillar?

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Piccante
          Länk hit: #47

Medlem

tummenupp.gif
          men tyvärr leder dagens mediafixering till att partiledarna blir mer av "kändisar" som säljer ett budskap. Givetvis borde budskapet stå i centrum.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Huggorm
          Länk hit: #48

Moderator

Jag tycker hon låter som om hon försöker förklara något för ett barn varje gång hon gör ett uttalande, som om hon försöker vara pedagogisk men överdriver fundamentalt. Att hon pratar lågmält har inte med saken att göra, det är hennes sätt att prata som jag stör mig på.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-06-2010, 21:31
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (Huggorm @ 10-06-2010, 22:29) *
          Jag tycker hon låter som om hon försöker förklara något för ett barn varje gång hon gör ett uttalande, som om hon försöker vara pedagogisk men överdriver fundamentalt. Att hon pratar lågmält har inte med saken att göra, det är hennes sätt att prata som jag stör mig på.

Fast S hade väl knappast varit ett alternativ för dig oavsett vilken partiledare de haft, så varför bryr du dig?

--------------------

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-06-2010, 21:32
          Länk hit: #50

Moderator

CITAT (Aqvakul @ 10-06-2010, 22:31) *
          Fast S hade väl knappast varit ett alternativ för dig oavsett vilken partiledare de haft, så varför bryr du dig?

Om de röda vinner valet kommer man få se henne på nyheterna i princip varenda dag -cry-.gif

Citera
          netha
          Inlägg 10-06-2010, 21:33
          Länk hit: #51

Gäster

"Att hon pratar lågmält har inte med saken att göra, det är hennes sätt att prata som jag stör mig på."
          ?

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-06-2010, 21:33
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (Huggorm @ 10-06-2010, 22:32) *
          Om de röda vinner valet kommer man få se henne på nyheterna i princip varenda dag -cry-.gif

Stackars dig då.. trostar.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 10-06-2010, 21:35
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

Det är snarast det hon säger som jag stör mig på....men Mona är helt ok jämfört med Tomas Östros!
          Den mannen ger mig samma ryyyysningar som Carl-Jan får av Allerumsosten!
          Ingen annan politiker är så överlägsen i sitt sätt (även om besserwisser Maria W har tendenser ibland...) som TÖ och dessutom har han elaka ögon.
          I jämförelse är Mona som sagt helt OK!

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Motti
          Inlägg 10-06-2010, 21:36
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Håller med Huggorm !Mona Sahlin som statsminister vore en katastrof inte ens hennes egna gillar henne ju,en tuggumituggande söderböna utan stil och som inte kan föra en saklig debat !nej tack Önskade i så fall att Margot Wallström tänkte om och tackade jag.Fast nu är ju jag Borgelig och vill ha kvar den regering vi har!men Margot Wallström gillar jag tummenupp.gif hon har stil och inteligens och kunskap!

Citera
          netha
          Inlägg 10-06-2010, 21:37
          Länk hit: #55

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 10-06-2010, 22:29) *
          Kan du inte förstå motsatsen heller - att man inte kan rösta på ett parti som har en ledare som man starkt ogillar?

Nej ... det kan jag faktiskt inte ... lika lite som jag kan ogilla en skola som har en lärare som jag inte "kan med"
          För mig gäller helheten .. det partiet står för.

Citera
          Piccante
          Inlägg 10-06-2010, 21:38
          Länk hit: #56

Medlem

sick.gif jag går och gömmer mig när jag ser och hör Maud Olofsson.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-06-2010, 21:38
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 10-06-2010, 22:35) *
          Det är snarast det hon säger som jag stör mig på....men Mona är helt ok jämfört med Tomas Östros!
          Den mannen ger mig samma ryyyysningar som Carl-Jan får av Allerumsosten!
          Ingen annan politiker är så överlägsen i sitt sätt (även om besserwisser Maria W har tendenser ibland...) som TÖ och dessutom har han elaka ögon.
          I jämförelse är Mona som sagt helt OK!

Apropå spypiller så är beskäftiga Maudan ett sådant för mig, men det spelar mindre roll eftersom jag ändå aldrig tänkt rösta på centern..

--------------------

zon 1

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 10-06-2010, 21:40
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (Aqvakul @ 10-06-2010, 22:38) *
          Apropå spypiller så är beskäftiga Maudan ett sådant för mig, men det spelar mindre roll eftersom jag ändå aldrig tänkt rösta på centern..

Jag tycker att Maud är både ärtig & klok! naughty.gif giggle.gif

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-06-2010, 21:40
          Länk hit: #59

Medlem

CITAT (netha @ 10-06-2010, 22:37) *
          Nej ... det kan jag faktiskt inte ... lika lite som jag kan ogilla en skola som har en lärare som jag inte "kan med"
          För mig gäller helheten .. det partiet står för.

tyvärr är det inte fråga om en "lärare" utan snarare en "skolchef" som du väljer.. whist.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 10-06-2010, 21:41
          Länk hit: #60

Moderator

CITAT (netha @ 10-06-2010, 22:33) *
          "Att hon pratar lågmält har inte med saken att göra, det är hennes sätt att prata som jag stör mig på."
          ?

Det blev lite oklart, men om du läser även de delar av inlägget som du raderade så förstår du nog hur jag menade.

Citera

17 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-10-2025, 15:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon