Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad har du för åsikt, ang niqab
          Huggorm
          Inlägg 11-06-2010, 23:44
          Länk hit: #61

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (andersen @ 12-06-2010, 00:43) *
          Skall det skapas tillsynsmyndighet för efterlevandet av korrekt klädsel?

Det finns nog många frivilliga som kan ringa in tips till polisen

Citera
          andersen
          Inlägg 11-06-2010, 23:51
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (Huggorm @ 12-06-2010, 00:44) *
          Det finns nog många frivilliga som kan ringa in tips till polisen

Ja och det är väl det som är problemet, inte kan Polisen åka ut på blåljus pga olaglig klädsel.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Motti
          Inlägg 11-06-2010, 23:52
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

om man inte har några alls åker de säkert ut giggle.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 11-06-2010, 23:55
          Länk hit: #64

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (andersen @ 12-06-2010, 00:51) *
          Ja och det är väl det som är problemet, inte kan Polisen åka ut på blåljus pga olaglig klädsel.

Ytterligare en anledning att slippa ta riskabla uppdrag som att stoppa inbrott, misshandel och våldtäkt där förövaren kan vara beväpnad och farlig. Det gäller att prioritera, och även poliser är värda en god arbetsmiljö, så att dra slöjan av huvudet på damer vore perfekt jobb.

Citera
          Motti
          Inlägg 11-06-2010, 23:59
          Länk hit: #65

Medlem

Det kan de visst !om det anses oanständigt och allmänt stötande.

Citera
          Bee
          Inlägg 12-06-2010, 00:11
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

CITAT (andersen @ 12-06-2010, 00:43) *
          Skall det skapas tillsynsmyndighet för efterlevandet av korrekt klädsel?

Bra ide´! Det måste förstås föregås av flera års utredande om vad som exakt är god/godkänd klädsel. Det går säkert att ordna.
          Det lilla problemet i sammanhanget är förstås hur efterlevnaden säkras. Men som andra påpekat, det är alltid lättare att plocka de lägsta frukterna på trädet.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Motti
          Inlägg 12-06-2010, 22:55
          Länk hit: #67

Medlem

Klart som korvspad att vi ska hålla på våra svenska traditioner !det är vi som bor i detta land som bestämer vad som gäller här !passar det inte så kan de flytta till ett annat land.-

Citera
          Piccante
          Inlägg 12-06-2010, 23:08
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Motti @ 12-06-2010, 23:55) *
          Klart som korvspad att vi ska hålla på våra svenska traditioner !det är vi som bor i detta land som bestämer vad som gäller här !passar det inte så kan de flytta till ett annat land.-

Tycker du att vi ska tvångsutvisa hip hop-are??? Knappast något svenskt mode eller en svensk subkultur, ändå är många ungdomar det.

CITAT (Motti @ 11-06-2010, 23:30) *
          Netha håller med dig till hundra !varken niqab eller burka hör hemma i sverige eller slöja,dom som invandrar hit vet nog hur vi lever här innan de kommer hit,om det nu är så viktigt för dom med Niqab burka och slöja ,varför inte välja att fly till ett muslimskt land då som tex Saud Arabien ,om jag som svensk skulle tvingas fly till ett annat land skulle jag deffenitivt inte fly till Iran i alla fall utan till ett Euorpeiskt land som stämmer överens med mina religösa värderingar.och som jag sa i tidigare inlägg så vill ja inte att mina barnbarn ska komunisera med ett tygskynke.

Människor på flykt har sällan många valmöjligheter. Sen tvivlar jag på att någon muslim eller ej vill fly till Saudiarabien som är en auktoritärt styrd diktatur.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Motti
          Inlägg 12-06-2010, 23:09
          Länk hit: #69

Medlem

Det var i all sin da en konstig gämförelse !Hipp Hoppare gömmer sig väl inte i ett tygstycke !det var Burka Niqab och slöja vi diskuterade i den här tråden,ska vi ha dolda ansikten i ett svensk samhälle på dagis osv !det var det det gällde.Har absolut inget emot Hipp Hoppare :)men det var inte det som gällde i den här tråden;)

Citera
          Anma
          Inlägg 12-06-2010, 23:19
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Huggorm @ 11-06-2010, 23:33) *
          Vad är egentligen problemet med slöja? Det har jag inte riktigt förstått, så jag skulle gärna se en förklaring

tummenupp.gif Det är ju knappast så att man kommunicerar med sitt huvudhår.

Om man ska förbjuda slöja ska man också förbjuda keps och alla andra hattar och mössor. Ush så kallt det blir om huvudet då på vintern... Sommarhattar med stora brätten ska då också förbjudas. Kanske hårdpermanentat hår också, och långt hår som hänger över öronen. Förresten, hår över huvud taget, alla ska vara rakade på skallen. Då blir det jämlikt och bra tycker jag. *IRONI*

Citera
          Anma
          Inlägg 12-06-2010, 23:24
          Länk hit: #71

Medlem

CITAT (Motti @ 12-06-2010, 00:38) *
          Jag är född 1953 och så vitt jag mins så har inga svenska kvinnor dolt sitt ansikte med slöja,scharletter hade vi men det var mest för att hålla undan håret vid mjölkning så vi slapp hår i mjölken och på grund av att kvinnor på den tiden hade långt hår och inte kunde bada varje dag, så det var en praktisk sak inte för att inte visa ansiktet för andra män.

Muslimer döljer heller inte ansiktet med slöjan! Bara håret. Burka och niqab är en annan sak. De flesta muslimer i Sverige använder slöja, och det har jag inget emot.
          Burka och niqab har jag mest emot för att det inte är naturligt för mig på grund av min kultur, att kommunicera med tygstycken istället för ansikten. Men egentligen ser jag ju inte ansikten på folk jag talar i telefon med heller, men det går ju bra.

Citera
          Motti
          Inlägg 12-06-2010, 23:26
          Länk hit: #72

Medlem

Men snälla ni !här har vi svenska kvinnor kämpat för gämlikhet i ett helt decenier och mer och så vill ni införa Slöja Burka och Niqab det som har allt med kvinnoförtryck att göra sick.gif och ni tycker dessutom att det är bra och Okej no.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 12-06-2010, 23:27
          Länk hit: #73

Medlem

CITAT (Motti @ 13-06-2010, 00:26) *
          Men snälla ni !här har vi svenska kvinnor kämpat för gämlikhet i ett helt decenier och mer och så vill ni införa Slöja Burka och Niqab det som har allt med kvinnoförtryck att göra sick.gif och ni tycker dessutom att det är bra och Okej no.gif

Vem tycker det?

Citera
          Anma
          Inlägg 12-06-2010, 23:32
          Länk hit: #74

Medlem

Motti, slöja täcker inte ansiktet!

Citera
          Motti
          Inlägg 12-06-2010, 23:42
          Länk hit: #75

Medlem

Ni alla som tycker det är Okej med Slöja Niqab o Burka !har ni tänkt på att alla dessa kvinnor är omskurna eller köns stympade ?har en vänninna som kommer från Eritrea hon är omskuren om så bara de ytre blygdläpparna men hon har problem med det,alla muslimska länder omskär sina barn och könstypar kvinnor och syr ihop dom,ett gemensamt de bär Slöja Burka eller Niqab,rent kvinnoförtryck!så det handlar inte bara om att skyla sig det är ett helt Packet för att behaga mannen.Då frågar jag ?är det så vi ska ha det här ?ska vi tillåta könstypning av barn och invandrar kvinnor ?även här i Sverige ?

Redigerat av Motti: 12-06-2010, 23:44

Citera
          Anma
          Inlägg 12-06-2010, 23:49
          Länk hit: #76

Medlem

CITAT (Motti @ 13-06-2010, 00:42) *
          Ni alla som tycker det är Okej med Slöja Niqab o Burka !har ni tänkt på att alla dessa kvinnor är omskurna eller köns stympade ?har en vänninna som kommer från Eritrea hon är omskuren om så bara de ytre blygdläpparna men hon har problem med det,alla muslimska länder omskär sina barn och könstypar kvinnor och syr ihop dom,ett gemensamt de bär Slöja Burka eller Niqab,rent kvinnoförtryck!så det handlar inte bara om att skyla sig det är ett helt Packet för att behaga mannen.Då frågar jag ?är det så vi ska ha det här ?ska vi tillåta könstypning av barn och invandrar kvinnor ?även här i Sverige ?

Alla judar och alla, eller i varje fall de allra flesta amerikaner är också omskurna.
          Könsstympning är skit!

Citera
          Motti
          Inlägg 13-06-2010, 00:00
          Länk hit: #77

Medlem

Anma !för tjyven !judar skär bort lite förhud på Picken,muslimer skär bort blygdläppar på sina kvinnor utan bedövning och gör folkfest av det,i Sudan tex skär de bort klitorius och både inre och ytreblygdläppar på småflickor när de är typ2- 5 år utan bedövning med gammla slöa rakblad !tycker du ska läsa på vad muslimsk tro är !och att det är männen som bestämer allt om sina kvinnor.Läs på !Alla muslimska kvinnor blir könstympade-

Citera
          Anma
          Inlägg 13-06-2010, 00:05
          Länk hit: #78

Medlem

CITAT (Motti @ 13-06-2010, 01:00) *
          Anma !för tjyven !judar skär bort lite förhud på Picken,muslimer skär bort blygdläppar på sina kvinnor utan bedövning och gör folkfest av det,i Sudan tex skär de bort klitorius och både inre och ytreblygdläppar på småflickor när de är typ2- 5 år utan bedövning med gammla slöa rakblad !tycker du ska läsa på vad muslimsk tro är !och att det är männen som bestämer allt om sina kvinnor.Läs på !Alla muslimska kvinnor blir könstympade-

Men gudars skymning! Detta vet väl jag! Jag är väl ingen idiot heller.
          Könsstympning är SKIT!

CITAT (Motti @ 13-06-2010, 01:00) *

"Alla muslimska kvinnor blir könstympade-"

Skitsnack!!!

Citera
          Motti
          Inlägg 13-06-2010, 00:07
          Länk hit: #79

Medlem

Anma !då är vi överens smiley_small_hug.gif därför ska vi inte uppmuntra Burka Niqab och slöja,det är det samma som kvinoförtryck könstympning osv.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-06-2010, 07:49
          Länk hit: #80

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Motti @ 13-06-2010, 00:42) *

Alla muslimska kvinnor är inte könsstympade. Tvärtom är det en liten minoritet och då från vissa afrikanska länder. Könsstympningen har dessutom inte ett skvatt med islam att göra utan är en äldre stamsed.

Motti, diskutera gärna - men kolla upp lite fakta också...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera

9 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-10-2025, 15:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon