CITAT (Huggorm @ 11-06-2010, 11:10)

Nelson Mandela har råd, samt hans närmaste stab
Du hittar då alltid någon eller något att spy din galla över.
Mandelas stab består numera av hans närmaste familj och de som arbetar för hans stiftelse. Han driver sin egen barnfond, Nelson Mandela Children’s Fund, NMCF, som hjälper barn vars föräldrar dött i aids, gatubarn, funktionshindrade och fattiga barn. Som president skänkte han halva sin lön till fattiga barn och när han fick Nobels fredspris gav han bort en del av prispengarna till gatubarn.
Han är 91, snart 92, år gammal och pensionär sedan 1999.
Heder åt honom och alla andra,, som har ett brinnande fotbollsintresse. Mandela stod dessutom bakom Sydafrikas VM-kampanj och var med i Zürich 2004 när landet tilldelades värdskapet.
Han har fått 4 biljetter till invigningen och avslutningen.
Tyvärr förlorade han ett av sina nio barnbarn, 13-åriga Zenani, i en bilolycka i går. Därför ställde han inte upp och talade på invigningen. Något många hade sett fram emot. Det hade varit en värdig avslutning på hans kamp för ett fritt Sydafrika att vara med och inviga fotbolls-VM i där.
Låt VM ta den plats det behöver i såväl TV som radio. Mig stör det inte. Den här tiden på året ser jag ändå aldrig på TV och P1, radiokanalen jag lyssnar på sänder inte mycket sport.