Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Köpa en trimmer
          Photon
          Inlägg 15-06-2010, 20:17
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 9 985

Hej måste skaffa mig en ny då min bensin trimmer inte vill . Men jag vill helst inte köpa någon med sladd .
          Sen är de ju så att prislappen inte får bli hur hög som helst . Sedan är ju arbetstiden viktig kan man få ut 30 minuter så får de väl duga . Men jag finner inte något ,jula hade något med plast kniv men den verkar slut såld .
          Men någon som har ett tips ?
          Photon

Citera
          FlitigaLisa
          Inlägg 16-06-2010, 09:38
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 85
          Medlem nr: 21 465

Har en Bosch, den varianten med plastkniv och Litiumbatteri, och är mycket nöjd! För gräsmattekanter, runt staket etc så är den perfekt, prövade i lite grövre växtlighet, småsly, och kniven slets ut med en gång sad.gif men det är den väl inte tänkt för... Fullladdad klarar den hela tomtens trimning efter att jag kört med gräsklipparen, och tomten är på 1800m2.
          Minns inte exakt pris men kostade inte mer än 1500:-, och är inköpt på Plantagen eller Bauhaus. Har sett att Coop där jag bor även har en del trimmers.

Citera
          Solstorm
          Inlägg 16-06-2010, 09:50
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Det jobbigaste med bensindriven trimmen är att jag aldrig orkar dra igång dem. Varför går det inte att göra dem mer lättstartade. Nu får jag köra den med sladd eller också be någon annan starta den bensindrivna åt mig

Citera
          malcolm
          Inlägg 16-06-2010, 11:24
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Rusta saluförde en bensindriven trimmer förra året, vet inte hur bra den är eller om den är lättstartad men vad jag minns så låg priset runt ca. 600. När man startar en bensindriven maskin är det bra om man drar sakta i snöret ett par gånger först så att bensinen får sugas upp till förgasaren, sedan kan man göra själva startrycket.

Citera
          malcolm
          Inlägg 16-06-2010, 15:51
          Länk hit: #5

Medlem

Blev så inspirerad av denna tråd trots att jag redan har två stycken... med sladd, Åkte runt och kollade lite men Rusta hade inga bensindrivna fast jag hittade en uppladdningsbar Bosch (26 LI, 18V) för 1595 :- hos Bauhaus. Det var Flitiga Lisas inlägg om att den hade plastkniv som gjorde att jag slog till och köpte den, är så himla trött på denna nylontråd som hela tiden går av och trasslar sig. Gillar också att samma batterier som passar till min skruvdragare/borrmaskin även funkar till trimmern, Härligt! tummenupp.gif och det är nog första gången i världshistorien som något är standardiserat och fungerar till flera maskiner. biggrin.gif

En annan fördel är att man kan ställa längden och vinkeln på "skaftet" med enkla handgrepp och plastknivarna är hur lätta som helst att byta (utan verktyg). Det följde dessutom med 22 st extra, nu vet jag inte hur mycket dessa knivar kostar och hur länge de håller men det visar sig. Har bara testat denna maskin som hastigast men är supernöjd så här långt.

Köper Ni en maskin med laddningsbara batterier så se till att det Li-lonteknik, Ni-mH eller Ni-Cd har stor självurladdning och får de ligga en längre tid (över vintern tex.) så går de inte att ladda igen och jag har kastat flera felfria skruvdragare just på grund av detta. Det brukar inte gå att få tag i nya batteripack heller och i den mån det gör det så kostar dessa lika mycket som en komplett maskin (inkl. laddare och batteri). Mitt råd är alltså: Köp inte billiga batterimaskiner på ICA Maxi eller liknande ställen utan lägg till "några" kronor och satsa på kvalitét istället. Maskinerna i sig är det oftast inget fel på från dessa billighetsställen men vad skall man med något till som inte går att ladda igen...?

Redigerat av malcolm: 16-06-2010, 16:00

Citera
          100% Trädgård
          Inlägg 18-06-2010, 20:11
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 25 326

Hej!
          Har själv en Bosch, köpt på Coop för ca 1300:-. Den är batteridriven, men jag tycker laddningen håller ganska dåligt. Några 30min håller det inte.
          Plastknivarna är lätta att byta och finns att köpa i storpack. Då blir det inte så dyrt.
          En enkel och smidig trimmer som även går att ställa för vertikal trimmning.

Lycka till!!!

Citera
          malcolm
          Inlägg 19-06-2010, 08:50
          Länk hit: #7

Medlem

Bosch grästrimmer med plastkniv finns i två varianter, 14,4 och 18 V och jag skulle kunna tänka mig att 18 voltsvarianten räcker lite längre, batteriet är i alla fall på 1,3 Ah.

Citera
          Ralf
          Inlägg 19-06-2010, 15:32
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

jag har prövat el-sladdtrimmer, batteritrimmer och bensintrimmer.
          Bensintrimmers är värda vardenda krona.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 19-06-2010, 18:36
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

Har en Honda trimmer och är oerhört nöjd. Den kostade en del men jag kommer att ha den länge. Den är mycket lättstartad och tystgående, använder aldrig hörselskydd men det bestämmer man ju själv om man vill ha. Har sele till den och när jag lyckades ställa in selen riktigt är det lätt att hantera trimmern och inte jobbigt alls. Så tycker jag!

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 22:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon