Blev så inspirerad av denna tråd trots att jag redan har två stycken... med sladd, Åkte runt och kollade lite men Rusta hade inga bensindrivna fast jag hittade en uppladdningsbar Bosch (26 LI, 18V) för 1595 :- hos Bauhaus. Det var Flitiga Lisas inlägg om att den hade plastkniv som gjorde att jag slog till och köpte den, är så himla trött på denna nylontråd som hela tiden går av och trasslar sig. Gillar också att samma batterier som passar till min skruvdragare/borrmaskin även funkar till trimmern, Härligt!

och det är nog första gången i världshistorien som något är standardiserat och fungerar till flera maskiner.
En annan fördel är att man kan ställa längden och vinkeln på "skaftet" med enkla handgrepp och plastknivarna är hur lätta som helst att byta (utan verktyg). Det följde dessutom med 22 st extra, nu vet jag inte hur mycket dessa knivar kostar och hur länge de håller men det visar sig. Har bara testat denna maskin som hastigast men är supernöjd så här långt.
Köper Ni en maskin med laddningsbara batterier så se till att det Li-lonteknik, Ni-mH eller Ni-Cd har stor självurladdning och får de ligga en längre tid (över vintern tex.) så går de inte att ladda igen och jag har kastat flera felfria skruvdragare just på grund av detta. Det brukar inte gå att få tag i nya batteripack heller och i den mån det gör det så kostar dessa lika mycket som en komplett maskin (inkl. laddare och batteri). Mitt råd är alltså: Köp inte billiga batterimaskiner på ICA Maxi eller liknande ställen utan lägg till "några" kronor och satsa på kvalitét istället. Maskinerna i sig är det oftast inget fel på från dessa billighetsställen men vad skall man med något till som inte går att ladda igen...?