|
Aqvakul
19-06-2010, 09:35
CITAT (Anki på Öland @ 19-06-2010, 10:31)  Usch så trött man blir.... 3 nick nu som skall sjafsa sönder varenda tråd som startas Anki
Platinum
19-06-2010, 09:39
CITAT (netha @ 18-06-2010, 23:07)  Monarki är jag emot men jag måste säga att det är sällan (så gott som aldrig) som vi fått så fin underhållning som ikväll ... på teve en fredagskväll. De får gärna gifta sig oftare om de lovar oss lika bra teve. Festföreställning Konserthuset. Skall medges att jag är lite trött på ståhejet runt bröllopet men jag håller mdet det var faktiskt ett trevligt musikprogram.
Aqvakul
19-06-2010, 09:43
Jag såg bara lite på slutet, eftersom jag följde fotbollen. Ett intressant inslag var från motsvarande fest för 34 år sen. Det var väldigt mycket opera! Jag tror att dagens brudpar fått en underhållning mer utifrån sin egen musiksmak.
fuchsian
19-06-2010, 09:48
CITAT (Anki på Öland @ 19-06-2010, 10:31)  Usch så trött man blir.... 3 nick nu som skall sjafsa sönder varenda tråd som startas Anki Hej Anki, ta det lugnt, jag kommer inte svara på dessa inlägg som har orsakat beskymmer. Har haft ett snack om detta med Ingemar och han gav mig rådet att ignonera el. om jag anser att det blir värre, så skulle han snacka med dem. För mig är det grönt ljus och jag aktar mig för, men jag är inte den enda som råkar illa ut, flera har hört av sig privat och jag medger att ibland blir det för mycket, men .....  det brukar lugna sig, sa han till mig. ...... Fuchian
fuchsian
19-06-2010, 09:54
CITAT (Platinum @ 19-06-2010, 10:39)  Skall medges att jag är lite trött på ståhejet runt bröllopet men jag håller mdet det var faktiskt ett trevligt musikprogram. Det håller jag med om. Trodde först att det blir "gonatt" musik, men det var verkligen underhållande och de flesta musiksmaker fick väl sitt. Jag blev så nostalgiskt av den balletinslaget de gjorde. Vilken skicklighet! Har själv dansat klassiskt 18 år, så det fastnade och även andra inslag, bra gjort .....  ..Fuchian..
Jag hörde allt på radion. Ett stort misstag var att radion inte hade någon hallåa. Jag har ingen aning om vem som medverkade. De direktsände bara programmet rakt av.
vitavargen
19-06-2010, 09:55
CITAT (Gita @ 19-06-2010, 10:12)  Fast jag tolkade den senaste undersökninen lite annorlunda, det var väl bara drygt 20 % som ville avskaffa monarkin, 46 % som absolut ville ha den kvar och resten hade ingen åsikt. Resultatet visar väl att det är en minoritet som vill avskaffa monarkin, eller hur? Gita Nej, ingen eller hur. Så som du tolkar resultatet blir det väldigt komiskt. Om 15 år blir bara 1 procent kvar som vill ha Monarkin, men ändå kan du betrakta de som majoriteten. När jag var liten kallades fler än 50 procent för majoritet.
fuchsian
19-06-2010, 09:59
CITAT (Aqvakul @ 19-06-2010, 10:35)  hej Aqvakul, jag tyckte mycket om den föreställningen igårkväll, även att jag inte har någon bestämt åsikt om det kungliga, de spelar i en annan division. Du fick ju bra fotbollskväll, så gott med det ....  ..Fuchian ..
ryss_борис
19-06-2010, 11:04
CITAT (fuchian @ 19-06-2010, 09:59)  Hej till ryss-6opn .... En fråga, är det inte brukligt att brudens föräldrar betalar kalaset? Från en egen pengapung ..... i vissa fall kan brudgummens föräldrar bidra, om det visar sig att det inte går riktigt ihop sig. Nutidens ungdommar brukar också spara undan det de kan till sitt bröllopp, Har du andra förslag? Jag förstår att i detta läge är ju det vårt kungahus som har brölloppet, men de har så det räcker i kassan att det kunde räcka, men sedan, hur ställer man sig i en fråga --- det blir ju inte ett privat bröllop vi talar om. även då håller jag fast mina slantar .....  Fuchian ... Men en vanlig person har ju knappast förmånen att få sitt bröllop bekostat av andra bara för att individen i fråga gör händelsen offentlig. I så fall borde alla ha den rätten. Alla eller ingen. Dessutom så handlar det inte om normala summor nu, utan om ofantliga mängder pengar. Jag har inget intresse för det här bröllopet. Låt mig då slippa bekosta det. CITAT (ryss_бори @ 19-06-2010, 00:55)  Trådstarten bidrar ju inte till något diskussionsunderlag för fem öre. Skyll er själva om tråden blir förstörd när ni inte ens kan formulera en relevant frågeställning. CITAT (Anki på Öland @ 19-06-2010, 10:31)  Usch så trött man blir.... 3 nick nu som skall sjafsa sönder varenda tråd som startas Anki
Vår kung fyller ju snart 65. Vågar man hoppas på mer bra underhållning då tro. Som när han fyllde 50. Lite mer underhållning a la Albert Hall skulle inte göra ont.
Kan bara instämma med första inlägget som gjordes! Fantastisk underhållning i kärlekenstecken igår  Satt iof i min ensamhet och lyssnade (då min man var bortrest) och mindes för 5 årsedan när vi själva gifte oss på Vinga....men härligt var det...både gårdagens konsert och vårt eget bröllop
fuchsian
19-06-2010, 12:22
CITAT (vitavargen @ 18-06-2010, 23:46)  Har jag hidrat dig från att titta på det som du kallar för fest? Du har rätten att starta en tråd och vi andra har lika mycket rätt att skriva där. Om du inte vill bara samla likatänkare i en och samma tråd?  En fråga .... finns det bara svarta eller vita trådar i forumet? Trodde på lite mer grönt för växternas skull. ..Fuchian .. CITAT (vitavargen @ 18-06-2010, 23:34)  Den dagen du fattar hur mycket hat mot mänskligheten du bär på, kan du fatta din roll här på Forumet också. Vitavargen .... vi får nog bara hoppas på en naturlig avgång. hoppas bara att världen förstörs för mycket..  ... fuchian ...
*Stintan*
19-06-2010, 12:29
CITAT (fuchian @ 19-06-2010, 13:22)  En fråga .... finns det bara svarta eller vita trådar i forumet? Trodde på lite mer grönt för växternas skull. ..Fuchian .. Vitavargen .... vi får nog bara hoppas på en naturlig avgång. hoppas bara att världen förstörs för mycket..  ... fuchian ... Gröna trådar finns det gott om i Trädgårdsavdelningen! Vi får väl se vad Admin tänker göra åt er trådsabbotörer som vräker ur er personliga påhopp
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|