Full version: Midsommarmat
Sidor: 1, 2
ystadhelen
Årets midsommarmat:
[attachment=51420:CIMG2358...en_GIMP_.JPG]
Lunch: Diverse sillinläggningar, färskpotatis, öl, nubbe

På kvällen:
Förrätt: Hemgjord västerbottenpaj med cremefraiche och hackad rödlök. Champagne.
Huvudrätt: Kanel och ingefärsmarinerad grillad oxfilé med grillade bakpotatisskivor och tomater. Rädisor, sallad och sweetchilisås. Rött vin.
Dessert: Svenska jordgubbar, vaniljglass. Punsch och kaffe

Mätt.
tepa
Hej

Här på HOLMEN (Åland) där jag bor, har vi ikväll ätit nypotatis, gravad lax, gravad sill, egenhändigt inlagd sill med creme fraiche
citronpeppar och lite salt. Till efterrätt hade vi Ekströms Jordgubbskräm med Ekströms Vaniljvisp. Till det mineralvatten och coca cola.

Tack och hej

Tepa
Alexander-VG-zon3
CITAT (flaxss @ 25-06-2010, 20:22) *
etapp 5 kl 23-01 - medelhavs vickning med diverse tillbehör som oliver,ungsgrillade tomater, sallad, feta, halloumi, vindruvor, fikon från egen skörd, grissini. inte slutförd.

etapp 5 - slutförd.

nu är jag mätt och nöjd efter att ätit allt gott. yaay.gif bravo.gif
Piccante
CITAT (flaxss @ 25-06-2010, 23:36) *
etapp 5 - slutförd.

nu är jag mätt och nöjd efter att ätit allt gott. yaay.gif bravo.gif

Kvällsvickningen satt fint i kvällskylan tummenupp.gif oliver, tapastallrik, sallat, grissinibröd och annat smått o gott var lagom som avrundning på dagen.
tepa
Flaxss, vad är det för grekiska du har där alltid efter dina inlägg...?

Tepa
Meriona
Idag kommer nog vissa odlaiter sitta som stoppade korvar, det var väldans vad ni äter! w00t.gif flirting.gif
Men gott låter det alltihop!
Meriona
Midsommardagen äter tydligen svenskarna pizza. Idag har det varit en aldrig sinande ström till pizzerian i grannhuset. blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon