Full version: Kikkis hage i Norge!
Sidor: 1, 2
Alba
edit - fel inlägg

CITAT (kikki @ 06-07-2010, 14:41) *
Så kan dere få se litt av kikkis hage i de ulike årstider..Disse snebilder er fra sist vinter.

Slik går solen ned fra hagen. Så noen blomsterbilder, Hvite dupper og Ildblomkarsen!

Ett bilde av min krukkesamling også.

Åhh så vackert.
Vad är den röda för sort - 6:e bilden ?
Meriona
Jösses vilken solnedgång! wub.gif
kikki
Takk for hilsen,Alba,så hyggelig det er nå på Odla..... bravo.gif dere svarer meg og spør,for en glede det er! den røde er ILDBLOMKARSE, den vokser helt til taket av huset, ildrød bruker den være,men nå er den litt sen,mangler sol og litt varme,men da kommer den nok.Jeg har sett det svenske navnet på den,men husker det ikke. Eldblomkarse??? åhh, har masse bilder av den også,men da blir dere vel trett av bilder fra Kikki!!!

10 frø av denne her, koster,tro det eller ikke,men er sant,124,00 kr,ingen garanti, 1 stikling,tynn liten tråd,koster 98.00 kr...så denne vi har,er nok 15 år og blir større og større, er svake røtter ,må stå dypt og vi dekker godt.

Takk, Meriona, ja, jeg måtte være snar med camera for solen gikk fort ned.
Irene_L
Åhhh så vacker Eldkrassen (Ildblomkarse) är! tummenupp.gif
tulle
Var har du priset på Eldkrassefrö ifrån. I Sverige kostar 6 frö 30:--.
kikki
Tusen takk for hilsen, Irene-L, ,ja, den kommer nok nå,men her ER for lite sol og varme og mer regn kommer... Jeg har kikket på din blog, for ett "hav" av nydelige blomster, jeg ble overveldet av "blomsterinntrykk" var bare fullt av blomster og sommer!!, nydelig og flott blog!

Hei, tulle, jeg får tilsendt Zimtrades katalig, 4 ganger om året,er de som selger både frø og stiklinger, men for en prisforsjell da, her står det jo og INGEN garanti på frø, og likevel DEN prisen,så kommer jo frakt i tillegg da, uansett om man kjøper 1 pakke frø, er det 25 kr i frakt!!!!!!
Irene_L
CITAT (kikki @ 08-07-2010, 06:26) *
Tusen takk for hilsen, Irene-L, ,ja, den kommer nok nå,men her ER for lite sol og varme og mer regn kommer... Jeg har kikket på din blog, for ett "hav" av nydelige blomster, jeg ble overveldet av "blomsterinntrykk" var bare fullt av blomster og sommer!!, nydelig og flott blog!

Vad roligt att du var inne i min blogg! yes.gif Jag älskar blommor. Jag har därför sått en massa olika ettåringar och perenner och njuter så av blomprakten nu!
Myosotis
ohmy.gif Vad dyra frön! Det måste ju löna sig för dig att beställa från utlandet.

CITAT (kikki @ 07-07-2010, 16:47) *
...åhh, har masse bilder av den også,men da blir dere vel trett av bilder fra Kikki!!!...

De som tröttnar kan väl låta bli att titta. Visa du fler bilder, jag tittar gärna.
Pix
De allra första bilderna du visade upp, vad är det för blomma på 3:e bilden? Allt är så otroligt vackert men vissa fastnar man för mer än andra...Hoppas du får en fortsatt fin sommar.
kikki
Takk Irene L, ja, jeg elsker også blomster,men dette med å så frø, har mislykkes iår, da vi slett ikke har hatt noe sommer!! Jeg har heller ikke drivhus,så sådde i kasser inne og satte ut i plastdrivhuset i begynnelsen av mai, men jeg må nok satse på perenner(stauder)...men du verden hvor mye blomster dere har som ikke vi
har.

Hei, Myosotis, hyggelig du liker deg "i " Kikkis hage....jo det er nok sant at frø er dyre,får se om jeg får tatt ett bilde fra katalogen,slik dere kan se! Utlandet ja, men så kommer det gebyr via bank å betale, nei, best er nok å bytte stiklinger, hadde jo vært hyggelig med noen svenske stiklinger!! blush.gif

Takk, Pix for du titter innom , jeg så tilbake og fant ut det måtte være miniakeleije,kan det stemme med bildet du mente?
kikki
Jeg måtte se gjennom bildene her, ble jo såå overasket og glad for den glede dere viser meg,tusen takk til dere alle.Jeg ser jeg har glemt å takke Sqrulan, har jo byttet planter med deg, så tusen takk også til deg da,men jeg ble så overveldet,skrev jo feil her med Berit,så dermed uteble min takk til Sqrulan,men kommer 2 ganger her,og håper vi "snakkes" til høsten.ja!! smile.gif wub.gif
kikki
Jeg har prøvt å ta bilder fra Zimtrades katalog,men blir litt utydelig da katalogen er såå mye brukt,men dere ser mulig da prisene!! Siste bildet,er da vår Ildblomkarse fra ifjor!!
kikki
Bilder fra igår... Sweet Caroline... Så kommer de høye primlene..Rød ocalis,er plantet i plaspose med hull i, for å unngå spredning!! Denne er jeg ikke sikker på navnet, noe som vet??

Så venter jeg på blomst på oxalis, oregana Dette er og av de høye primlene.
Edelweis,har også klart den norske vinteren!!
Pix
[attachment=52005:post_957...76_thumb.jpg]
Det var denna jag menade och säger du att det är en miniakleja får jag tro på ditt ord. tummenupp.gif
kikki
hei, Pix, ja, denne fikk jeg ifjor høst, er nydelig i fargen, det synst jeg også,hadde den vært litt større,skulle jeg med glede sendt deg en rotbit,men den vokser jo til, så kan jo bli senere da om du vil!!
sqrulan
Det är OK Kikki, vi känner ju varandra nu wink.gif Min son kommer hem fra norge om nån vecka och då kanske jag skickar ett paket till dej. Han får ta med det till norge och lägga på en postlåda där!
Så vackra bilder du visr oss!
kikki
Tusen takk, Sqrulan for din hilsen smiley_small_hug.gif , jeg ble jo så overasket over "motakelsen" mine bilder fikk,så overaskende med intresse som ble vist meg, så om der er noe som du ønsker,sier du da bare fra,liker jo å bytte,er så spennede med å se planter fra andre land trives her! Vi har nok ingen sommer ,nei, bare 10 grader,regn og regn,men ser ut som plantene liker det og trives. Jeg er jo i full gang og strikker også, så mulig Sqrulan , ett par Selbuvotter også kunne vært noe å fått sendt til deg !!! blush.gif
kikki
Mye fuktighet ser ut for plantene liker.. Asters er jo kommet. Ellers er det bilder av litt av hvert,men nå er primlene så store som "kålhoder" og Augustprimlene kommer,de er jo noe høyere.

Gul digitalis for første gang.-Så er det blomstring på ett tre, vi har lite trær, vil beholde utsikten! En hvit akeleie er også ny iår. Nå har jeg akkurat vært ute og tatt bilder,endelig opphold av regnet!
sqrulan
Inte behöver du senda nåt till mej, jag fick så många fina hängkaktusar tidigare så det känns bra som det är.
kikki
Tusen takk, Sqrulan for hilsen,jeg er bare så glad om du lykkes med de jeg sendte deg!! blomma.gif
kikki
Side dere ikke er trett og lei bilder fra Norge,tok jeg disse igårkveld,like før regnet kom og nå pøser det ned!

Haselurten liker da regnet,er sore kraftige blader.
Også Heucera er noe kraftigere iår en ifjor.
Stokkrose på vei,er da spent på fargen
Det er blitt tett i Primlekassen, liker godt klimaet her, zone 3.
Denne iris, viser seg for først gang iår.
Astersen her,liker jeg godt fargen på.
Så er det tiden for de litt høye primlene,Augustprimler eller etasjeprimler ,kalles de her.
Dette er da Matrem, kom også igjen iår!
kikki
Noen bilder fra hagen idag... Ildblomkarsen kom da endelig da med blomster. Også Potentilla bicolor,er på sitt vakreste nå. Lyrsalvie,er da bytteplante fra Sverige,og denne er jeg så glad for ,er slik nydelig plante.
Her samler jeg Astilber. Riktig bra farge nå på Filipendula
Ezereht
mmm vilken färgexplosion biggrin.gif
sqrulan
yahoo.gif Wow sååå vackert! Jag kan knappast tro att de e dina bilder!?
Jag kommer till norge innan vintern, måste hälsa på min son före snön! giggle.gif

Du e så go/Ewa
Irene_L
Åhhh vilka härliga blomsterbilder! yes.gif
kikki
Tusen takk Ezereht, jo etter mye regn , blir det farger, blekner ikke i solen!!!!!! rolleyes.gif smile.gif

Takker deg også, Irene_L. jo det kom litt blomster frem da vi fikk litt sol og varme biggrin.gif biggrin.gif
Rihane
Verkligen fina bilder och vilken vacker trädgård. wub.gif
kikki
Hei, sqrulan smiley_small_hug.gif , så godt å " se" deg og hjertelig takk for denne fine hilsnen, dette gjorde da meg sååå glad yahoo.gif

Hjertelig takk smile.gif biggrin.gif Rihane for din hilsen at du liker å se norsk hage!
anne-li i olofstorp
Wow! Vännen vilken blomsterfröjd!!!!!
Tack att du delar med dig från ditt norska paradis!!!! smiley_small_hug.gif thanks.gif blomma.gif
sqrulan
Jag blir så rörd av dina ord! Min son som nu är normann? Han njuter av livet i Norge köpte ett hus för en miljon!!!
Han kommer inte att flytta hem till Sverige, han sa det i mobilen. Det känns tungt.
kikki
Tusen takk,Anne-Li smiley_small_hug.gif for en glede med hilsen fra deg!! Endelig føler jeg meg litt mer som "svensk" da jeg ser dere synst om bildene, en glede jeg synst gir meg mye!! thanks.gif rose.gif
kikki
Kjære, sqrulan smiley_small_hug.gif ja, det koster nok med hus, men husk, "hjemme" er nok Sverige for din sønn uansett wub.gif Ja, er dog og sant,man eier ikke sine barn,vi har 5, og de er og våre , slik er det og blir det uansett alder og hvor de bor!! Du ser nok sikkert frem å komme tilNorge på besøk til din sønn,er ikke langt da til vest, så kan du jo sitte på benken i hagen her og nyte utsikten.... rolleyes.gif kram1.gif
kikki
Jeg var ute litt sent igår,og jeg klarer ikke la det bli med å ikke vise disse bildene, jeg synst selv de er vakre... blush.gif den rosa stjerneskjerm, husket jo jeg ikke at jeg hadde,men hvor glad jeg ble,har stor hage,mange bed og stadig noe som kommer frem og jeg blir jo vill av blomsterglede!!
Det store bedet, må jeg ta bort gul fredløs,har tatt helt overhånd, blir nok litt arbeid,men vil ha andre planter der!!
Irene_L
Härliga bilder! tummenupp.gif
Ja praktlysing tar gärna över där den växer. Jag har mina på ett ställe där dom får växa som dom vill!
Red Top
Du har verkligen en fantastisk trädgård, Kikki!

Tänk att få bo så vackert. wub.gif I den miljön måste alla världsliga bekymmer försvinna snabbt. Ett himmelrike på jorden.

Tack för att du visar oss. kompiskram.gif
kikki
Tusen takk, Irene_L, så det er det svenske navnet på da vores Fredløs!! thanks.gif Det er mange ganger det er stor forsjell på navn,så litt vanskelig å vite hva det er.

Takk, Red Top thanks.gif jo,en tur i hagen er som "medicin" for alle bekymringer....er noe i at blomster,skaper glede!!
sqrulan
smiley_small_hug.gif Du är så rar! Bli kompis med Irene_L för hon är bäst! tummenupp.gif
Irene_L
CITAT (sqrulan @ 01-08-2010, 15:58) *
smiley_small_hug.gif Du är så rar! Bli kompis med Irene_L för hon är bäst! tummenupp.gif

Vad du är gullig, sqrulan! kompiskram.gif
kikki
Hei, Irene_L, ja, her er jeg og hvordan blir man så kompis???? unsure.gif g.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif Er såå spent på svaret????
Irene_L
Jag är inte riktigt säker på vad sqrulan menar med att bli kompis med mig! Men menar hon att man vill bli vän med någon här på Odla så klickar man på namnet till vänster och sen klickar man på där det står "Lägg till som vän".
kompiskram.gif
Klint
Tack kikki för underbara bilder Verkligen nåt att vila ögonen på!
Du måstebo i himlen på flere måter bravo.gif
Funderat på öppen trädgård? De skulle bli succe
Myosotis
Ja, visa gärna fler bilder!
Lady Hamilton
Kan bara hålla med vad de andra har skrivit kompiskram.gif otroligt vackra bilder som du visar upp. MERA! MERA! yahoo.gif

kikki
Tusen takk til alle som har skrevet hilsner til meg, er utrolig glad for å bli "mottatt" slik,men nå er det nok slutt for denne gang,så får jeg se om det blir noe mer bilder fra Kikkis hage neste år !!
Legger ved ett bilde av Eldblomkarsen, tatt idag, tett og fin som ett "teppe" så nå må jeg til å samle frø!!
anne-li i olofstorp
Å så vacker! tummenupp.gif
jag har aldrig lyckats så bra med denna!!!
Du måste ju ha massor av bilder från din underbara trädgård, så du kan få oss att njuta hela vintern igenom
Tills dess det blir vår igen....

hoppas allt är bra med dig
Kram
Anne-Li
kikki
Takk for hilsen,Anne-Li smiley_small_hug.gif ,har nok savnet høre fra deg.. så nå er det igang å samle frø da av denne planten,har lykkes såå godt å plante stiklinger i potte,og når de da har tatt seg godt,har jeg sendt det hele da(ikke potten) med norsk jord,og da til Danmark, og alle har lykkes!! Må være noe med norsk jord da!! flirting.gif Har oppnådd mye bytte med staudestiklinger i Danmark, (Perenner) er morro å se planter fra andre land trives i norsk jord,men desverre,lite og ingen interesse for perennstiklinger fra Sverige blush.gif g.gif sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon