|
Jeg tenkte å vise noen bilder fra hagen..
Oj vad det blommar  Som alltid när du visar bilder så är dom underbara. Du har en vacker trädgård
Verkligen fantastiskt vackert!  Olle
Tusen ,hjertelig takk for hilsen til dere begge to!! Gir meg lyst å legge flere bilder inn dette! Vi har jo hatt lite sol og sommer,men mye regn,så det blir jo ganske grønt og frodig da!
Myosotis
02-07-2010, 08:05
Vackra bilder! Aklejan är underbar. Visa gärna fler bilder! Du kan skicka ner lite regn, här är det torrt och alldeles för varmt.
Fantastiskt vackra bilder och vilka underbara färger på blommorna.
Alexander-VG-zon3
02-07-2010, 10:12
håller med vackra bilder på vackra blommor
mamamaggan
02-07-2010, 10:52
Verkligen fint har du i din trädgård !
Christina i Taxinge~
02-07-2010, 11:53
Tjusigt!
Så flott med slik velkomst da,tusen hjertelig takk til dere alle,ja, da vil det nok komme flere bilder!!
jeg har noen bilder klare jeg!! Pionen den har stått på samme sted i 35 år. aldri blomstret såå mye som iår!
Her er da litt av hvert,prøver samle akeleijer til eget bed,synst de er bare så skjønne.
Christina i Taxinge~
02-07-2010, 14:02
Visst är det nåt särskilt med blomningen i år?! jag tänker på din vackra Pion som blommar bättre än nånsin. Hos mig är det också många växter som blommar bättre i år än tidigare. Det är riktigt roligt! Din rosa Akleja är verkligen söt! Vad är det för växt på den 4:e bilden uppifrån i vänstra kolumnen....? Ormrot? Men min ser inte ut så i bladen...
Gunilla T
02-07-2010, 17:05
Så vackert Kikki!...visa gärna fler bilder
Tusen takk, Gunnilla T,det gir meg litt mer mot å fortsette dette!!
Calypso_bulbosa
02-07-2010, 18:39
Underbara blombilder! Den första vallmon är jättefin,vet du namnet?
Tusen takk for hilsen, nei, desverre, Calypso bulbosa vet jeg ikke navnet, fikk en rotbit for flere år siden,men samler masse frøkapsler nå da de er modne
anne-li i olofstorp
03-07-2010, 09:08
Hej Kikki! Underbara foton på underbara blommor! Så vackert du har det!!!!
Tusen takk, Anne -Li, så hyggelig du kikket i hagen, har savnet høre fra deg....
Noen bilder til..og hei fra Norge!!!
Kryddan03
03-07-2010, 16:22
Vilken blomsterglädje! Och vilken härlig och lite annorlunda trädgård du verkar ha. Underbara färger!
Myosotis
03-07-2010, 18:14
Vilken fantastisk utsikt!
Takk, kjære svenske "blomstervenner" for deres hyggelige kommentarer.,Det føles som jeg er "godtatt" og det gleder meg mye. Ja, jeg er svært så glad i blomster,og har prøvt å bytte litt,men kjøpt blir jo det meste da.Blomster,ja,ALT er dyrt i Norge nå,pristigning fra 1 juli!! Den planten som er i siste innlegget med bilder,nr3 tror jeg til vesnstre,er nesten avblomstret,det er Norges eldste staude,Wulfenia, den måtte jeg jo bare kjøpe,og har samlet alt som er av frø,men jeg er ikke noe særlig flink med frø, har ikke drivhus,så frø gir/bytter jeg til andre blomsterglade mennesker!
Jeg har noen bilder som viser typisk ,norsk hage slik vi ønsker... så ble det litt blomsterbilder også .
anne-li i olofstorp
04-07-2010, 13:55
Åh så vackert! Och vilken omgivning, vilken fantastisk utsikt!!!! Men du, vad använder man alla "Småhusen" till??? Det är jättespännande och vackert men vad använder du husen till?
Tusen takk. Anne-Li  , huset med torvtak, er vinterisolert,så der har jeg krukkeplanter til overvintring,på taket har jeg plantet husløk, og det vokser jo blåbær også der og tyttebær. Så har vi da de andre til redskapshus, så det blir jo godt fyllt opp til vinteren.<Vi har enebolig,men stor hage,men ikke kjeller,så vi har alt på ett gulv,fikk ikke bygge hus med kjeller,pga høyden,er ca 176 moh.Så har vi også ett lite røkehus der vi røker fisk og kjøtt,tok bilde ikke med her, var mulig nok dette som jeg viser.Vi har og laget gjerdet og grinden slik det hele passer da sammen,og jeg har fyllt bed med sten og røtter, gir variasjon i bed.
Meriona
04-07-2010, 18:19
Tusen ,hjertelig takk, Meriona, tenkte det KUNNE være intressant å se en norsk hage,slik vi lager den til.
Meriona
04-07-2010, 19:19
Så KLART att det är intressant! Men du.... den där hunden som är med på en bild, den är väl ändå levande väl?
anne-li i olofstorp
04-07-2010, 20:28
CITAT (kikki @ 04-07-2010, 16:10)  Tusen takk. Anne-Li  , huset med torvtak, er vinterisolert,så der har jeg krukkeplanter til overvintring,på taket har jeg plantet husløk, og det vokser jo blåbær også der og tyttebær. Så har vi da de andre til redskapshus, så det blir jo godt fyllt opp til vinteren.<Vi har enebolig,men stor hage,men ikke kjeller,så vi har alt på ett gulv,fikk ikke bygge hus med kjeller,pga høyden,er ca 176 moh.Så har vi også ett lite røkehus der vi røker fisk og kjøtt,tok bilde ikke med her, var mulig nok dette som jeg viser.Vi har og laget gjerdet og grinden slik det hele passer da sammen,og jeg har fyllt bed med sten og røtter, gir variasjon i bed. Ja jag vet att det behövs utrymme! Själv har jag inglasat uterum, lillstuga och skjul som visst är fullt..... Tala om höjd över havet, jag bor ju 2.5 mil från Göteborg och på 152 meters höjd över havet...... Inte såååå stor skillnad då! jag har också bara ett plan, mest därför att berget är så grunt här,. (vilket man märker när man skall plantera något på något speciellt ställe och kommer c:a 5 cm ner innan berget tar vid) Men fina bilder, och en fin trädgård har du! Kram
Irene_L
04-07-2010, 21:02
Wow..vilken underbar trädgård du har!  Vilken fantastisk utsikt!
Tusen takk, Meriona, er bare så hyggelig at dere synst å se en litt anderledes hagen,jeg er takknemlig for dere synst at jeg legger bilder inn. Jo, dette er da en glatthåret foxterrier, er godkjendt som ettersøkshund for vilt,og var med på flere jaktturer i høst da sønner driver jakt, og da kreves det tilgang på godkjendt hund ifall skadet vilt,men han er uhyre jaktglad ,så han finner nok hjort,som er mest her da,om der er,og det er flott å se når der kommer løpende hjorter da som han har sporet frem. Tusen takk.Anne-Li , vi bor jo mot vest.,så her blir det mye regn, var kun fjell da vi bygget,så vi har hatt mye arbeid. Takker deg ,Irene_L ,jo vi har fin utsikt med fjord og fjell så vi er heldig, ikke hus bak, så vi har naturen like bak huset.
Säger som alla andra - helt fantastiskt vackert!  Vackra blommor och andra växter! Vilken härlig fantasi med grenar och stenar! Och vilken utsikt!! Vore jag norsk skulle jag också vilja bo så där...  En liten fråga bara - vad är det till höger om hunden? Ser ut som en stor sten i luften?
Hei, Berith, hyggelig med hilsen fra deg!! Ser jo med stolthet noen av dine planter vi byttet kommer, desverre gikk da noen av de andre bort i vinter,hadde 22 minus,så jeg er glad for enhver plante som kommer. JTakk for kommentar til hagen,jeg liker å lage til krativitet i hagen,så dette du spør om.er faktisk en sten jeg fikk fra en veiarbeider,jeg sa jeg ville ha den i bed,fikk jo da med en gang!! Så oppå er en liten figur av hane,(hønsefugl) ,har ulike pyntefigurer rundtom,men nå har det vokst slik,at jeg må flytte de eller sette de på litt høyde i bedene! Vi har kun 12 gader idag nå,og blåst mye inatt,og det pøsregner... Satte stor pris på at du kikket innom,tror den røde lyrsalvie skal være med her på ett bilde,er blitt stor og fin.
Nu blir jag lite fundersam...  Om jag förstår dej rätt så har vi bytt plantor?  Tyvärr, men det är nog en annan Berith/Berit. Men hon är säkert också jättetrevlig!
Myosotis
05-07-2010, 10:47
Fantastiskt vackert! Det där med utsikten är ju orättvist.
Hei, Berith, unnskyld at jeg tok så feil, var nok 1 bokstav for mye...men jeg liker bytte planter Takker Myosotis, jo vi har en vakker plass og er nok derfor vi og steller og samler på planter! Er nok stor stas når jeg får byttet planter fra Sverige /Danmark, og se de vokse og trives i norsk jord, det betyr mye og gir oss glede!
CITAT (kikki @ 05-07-2010, 12:16)  Hei, Berith, unnskyld at jeg tok så feil, var nok 1 bokstav for mye...men jeg liker bytte planter  Helt ok.  Inte lätt att hålla reda på alla, med eller utan h... Och om jag hade varit den Berit som bidragit med plantor till din trädgård hade jag varit stolt över resultatet!
Tusen takk, Berit, så fort kan det gjøres feil. Tusen,hjertelig takk, Myosotis for du liker det jeg viser, føler det ER lettere å skrive her nå!
sqrulan
05-07-2010, 20:20
Hej Kikki! Kul att se ännu mera av din fina trädgård, underbara blommor och utsikten är ju helt makalös! Norge är ett vackert land med många fina människor=0) Vi får höras mera sedan till hösten. Visa gärna mera bilder så att vi får njuta.
Meriona
05-07-2010, 20:31
Kanske kan vi övertala Kikki att ha en have-vandring så småningom?  En Norge-resa!
anne-li i olofstorp
05-07-2010, 20:40
En have vandring bör betyda Danmark då???
Meriona
05-07-2010, 20:42
Oj, ber om ursäkt. Hage menade jag....  Fast jag vandrar såklart gärna lite här och där....
anne-li i olofstorp
05-07-2010, 21:04
Men Kikki skrev ju att hon har växter från Danmark också..... :giggle Och Danmark är inte heller fel...
Hei, til Meriona og Anne-Li . Ja, jeg har masse bilder fra hagen til alle årstider, men jeg har byttet en del planter fra Danmark, de liker godt norske planter,de sier de tåler mye mer, blir jo godt herdet her da de må tåle mye regn og da i vinter mye frost,minus 22,men de kommer igjen.Jeg har vel lykkes 1 gang med bytte i hageplanter fra Sverige.....så jeg bytter gjerne,har ett bed jeg kaller for "danskebedet",men hadde jo vært ok med "svenskebed" også da,men det HAR ikke vært lett å få kontakt her inne,ER jo stort forum,har jo hatt ett innlegg om dette,og da tenkte jeg,siste sjangse nå er vel legge bilder inn!!!!
Så vackra blommor !!! Och vilken utsikt från trädgården...där måste du trivas.
Tusen takk Ywonne for hilsen, ja, jeg har kjøpt og byttet planter,for jeg trives veldig med mye blomster og planter.
Så kan dere få se litt av kikkis hage i de ulike årstider..Disse snebilder er fra sist vinter. Slik går solen ned fra hagen. Så noen blomsterbilder, Hvite dupper og Ildblomkarsen!
Ett bilde av min krukkesamling også.
Myosotis
07-07-2010, 09:07
Oj så vackert med snön, jag som älskar vintern tycker det är de vackraste bilderna av allihop!
takk, takk, Myosotis, ja, vi hadde store,store snømengder i vinter!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|