|
*Stintan*
16-07-2010, 13:32
CITAT (fuchian @ 16-07-2010, 14:15)  Tyck vad du vill med dina "kompissar" på nätet om mig, men det biter inte på mig, jag vet det jag behöver veta, så det finns inte i forumet. ......  fuchian... Så bra då! Fast jag tycker lite synd om människor som tror att dom är fullärda.
fuchsian
16-07-2010, 14:23
CITAT (*Stintan* @ 16-07-2010, 13:32)  Så bra då! Fast jag tycker lite synd om människor som tror att dom är fullärda. detta vill jag säga till dig Stintan i all välmening, att inga av oss människor blir fullärda, livet är ju en skola ända till sista andetag. Jag tror nog att det finns folk som tycker om sig själva att man är fullärd, men hur dum får man vara? ock -- ock .. ock .. inte lätt att vara människa. varje dag får vi alla nytt i läxväg, men det är så med den fria viljan att man kanske vill stanna där och strunta i det. Det är ju fritt fram vör var och en. .....Fuchian ...
*Stintan*
16-07-2010, 15:26
CITAT (fuchian @ 16-07-2010, 15:23)  detta vill jag säga till dig Stintan i all välmening, att inga av oss människor blir fullärda, livet är ju en skola ända till sista andetag. Jag tror nog att det finns folk som tycker om sig själva att man är fullärd, men hur dum får man vara? ock -- ock .. ock .. inte lätt att vara människa. varje dag får vi alla nytt i läxväg, men det är så med den fria viljan att man kanske vill stanna där och strunta i det. Det är ju fritt fram vör var och en. .....Fuchian ... Det var du själv som sa det, inte jag!
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 00:55)  Enligt Fushian så tycker alla illa om mig här och har ingen respekct för mig  ja då är väl Överbölingen och jag i samma tält  jag gillar Överbölingen för han målar sitt liv med Pensel så vi andra får insikt i hur det är där uppe i norra delarna  Underbara anekdoter:) Jag tycker om dig precis lika mycket som jag tycker om alla de andra här och det är MYCKET!!! Ni är varenda av er mina medvandrare och mina lärare,hur skulle jag kunna tycka illa om någon här?!? Jag kan ha åsikter om andras beteende,men det håller jag för mig själv,eftersom jag vet att mina åsikter handlar ENDAST om mig själv och HUR jag är som människa!!!
skogstroll
16-07-2010, 15:30
hoppas ni får en fin helg allihop, och bråka inte mera nu
*Stintan*
16-07-2010, 15:33
CITAT (skogstroll @ 16-07-2010, 16:30)  hoppas ni får en fin helg allihop, och bråka inte mera nu  Detsamma
skogstroll
16-07-2010, 15:41
CITAT (*Stintan* @ 16-07-2010, 16:33)  Detsamma 
CITAT (skogstroll @ 16-07-2010, 11:15)  Om inte odla fanns, var skulle ni ta vägen då? Fortsätta att leva livet
fuchsian
16-07-2010, 15:51
CITAT (silos @ 16-07-2010, 15:45)  Fortsätta att leva livet  Just det och med de goa kompissar man fräffat på här. Med vissa vill man ha mer än forumsnacket.
fuchsian
16-07-2010, 19:06
CITAT (skogstroll @ 16-07-2010, 16:30)  hoppas ni får en fin helg allihop, och bråka inte mera nu  DET bestämmer inte du ......
*Stintan*
16-07-2010, 19:15
CITAT (fuchian @ 16-07-2010, 20:06)  DET bestämmer inte du ...... Men jisses
fuchsian
16-07-2010, 19:20
CITAT (*Stintan* @ 16-07-2010, 20:15)  Men jisses  jo, men jisses då, så har jag hört ....
CITAT (fuchian @ 16-07-2010, 20:06)  DET bestämmer inte du ...... Jag hoppas innerligt att ni tar fram "fredspipan"och tar några djupa blåss och tänker på hur gott livet i själva verket är. Och du fuchian vet jo detta mer än väl vill jag tro Om jag hade kontakt med andevärlden skulle jag vilja fråga detta.är allt tjafs värt att förstöra sina dyrbara stunder här på jorden? Mer och mer förstår jag ändå att:det är HÄR som vi skall göra vårt allra bästa att visa empati,kärlek,omtänksamhet...ja allt gott så behöver vi jo inte komma tillbaka från andra sidan för att ev.be om förlåtelse,för det är jo här vi lever våra liv,vad som kommer efter döden visar sig i sinom tid!Så tänker jag!
anne-li i olofstorp
16-07-2010, 21:28
CITAT (silos @ 16-07-2010, 22:15)  Jag hoppas innerligt att ni tar fram "fredspipan"och tar några djupa blåss och tänker på hur gott livet i själva verket är. Och du fuchian vet jo detta mer än väl vill jag tro Om jag hade kontakt med andevärlden skulle jag vilja fråga detta.är allt tjafs värt att förstöra sina dyrbara stunder här på jorden? Mer och mer förstår jag ändå att:det är HÄR som vi skall göra vårt allra bästa att visa empati,kärlek,omtänksamhet...ja allt gott så behöver vi jo inte komma tillbaka från andra sidan för att ev.be om förlåtelse,för det är jo här vi lever våra liv,vad som kommer efter döden visar sig i sinom tid!Så tänker jag!  Så kloka ord Silos! Du kan gjuta olja på vågorna tror jag! Tack!
fuchsian
16-07-2010, 21:41
Hej Silos, Hadde ett hopplöst samtal till sjukhuset, så jag stängde ner forumet, men jag skulle ringa igen om en timme när nattpersonalen och doktorn är där. Hoppas att lilla mor får somna in. Vad det andra gäller så enbart för din vänlighet ville jag svara, hade inte tänkt göra det, men skriver till min syster strax lägesrabbort. När det gäller den "fredspipan" har jag i flera tillfällen bett Stintan att låta mig vara, men än fortsätter det. Så har det varit under hela min tid i forumet. försöker undvika henne och har bett om ursäkt flertal gånger, men ändå fortsätter samma skit. Jag tänker inte krypa mer för henne, för när det bara blir galet, så mitt hjärta säger att låt bli människan, det finns andra som accepterar mig så inte behöver jag hålla mig undan, och min egen tro om det hela stämmer inte så, jag vill henne inget illa men jag har fötterna på jorden när jag säger till att jag accepterar inte bli behandlad av en okänd person med tjafs. Jag har sett verkligt elaka saker mellan andra på nätet och det anser jag att det håller inte för mig. Jag behöver inte bry mig, men om hjärtat är med så har jag en hel del att ge till dem som behöver det... ursäkta, vännen, men jag har just nu annat att tänka på, men uppskattar oerhört din vänlighet....  Fuchian ....
CITAT (anne-li i olofstorp @ 16-07-2010, 22:28)  Så kloka ord Silos! Du kan gjuta olja på vågorna tror jag! Tack! Tack gulledig! En del har jag faktiskt lärt härinne
har man inte ett liv utanför Forumet här  jag är absolut inte beroende av vad andra tycker om mig här,jag har ett stort härligt liv utanför Odla,jag hänger här för jag tycker det finns så många härliga människor här och för att jag många gånger kan lägga och sova mig med ett stort lende på läpparna just bara för att det finns så många med härlig humor.Men visst !jag kan leva utan Odla också men jag har ju en dator  och då !ja varför inte lära känna människor från hela landet bara så där
CITAT (Motti @ 16-07-2010, 23:41)  har man inte ett liv utanför Forumet här  jag är absolut inte beroende av vad andra tycker om mig här,jag har ett stort härligt liv utanför Odla,jag hänger här för jag tycker det finns så många härliga människor här och för att jag många gånger kan lägga och sova mig med ett stort lende på läpparna just bara för att det finns så många med härlig humor.Men visst !jag kan leva utan Odla också men jag har ju en dator  och då !ja varför inte lära känna människor från hela landet bara så där  Jamen precis så känner jag.  Om Odla försvann ... So what! Man har väl ett liv utanför forumet, även om man kikar in här så gott som varje dag och som du säger ... kan somna med ett leende på läpparna efter att ha läst något roligt, och visst lär man känna folk från olika delar av landet och blir vän med en del.
kunde inte sagt det bättre själv Netha
fuchsian
17-07-2010, 13:42
CITAT (anne-li i olofstorp @ 16-07-2010, 22:28)  Så kloka ord Silos! Du kan gjuta olja på vågorna tror jag! Tack! Hej anne-li i olofstorp, Som världen är nuförtiden är det svårt att uppfylla allas önskemål. Jag har ett rikt och bra liv och det tackar jag för varje dag. min tid här på nätet är dock en så liten del av min dag, även om jag står som inloggad kan jag vara i helt annanstans. Jag vet med mig att jag är en "retsticka" så länge jag har levt, men det är en så liten del av mig att ni ser det som det är hela min dag,... Nej då, jag håller på att tröttna på denna forumgrej och tänker komma då och då för mina vänners skull (som finns i forumet), men jag kommer inte ha tid till detta så ofta för jag har uppgifter som jag tänker ta i första hand. Kanske vet du att min mor är på gränsen till den andra sidan, men ingen ska tycka synd om det, Det gör jag inte, för äntligen är då hennes pina slut här på jorden. Jag ska träffa en kollega på måndag och det blir en härlig heldag med vårt "flumsnack", kul att kunna tala med en som vet och vi har haft under årens lopp mycket att ge till varandra, det som vi inte delar ut till andra just av "vissa orsaker". Jag önskar dig en trevlig helg och jag har lagt på minnet dina ord, tro inget annat. Jag lyssnar till alla de svar jag får, men kanske inte bry mig om det ska skapa sån ballungs. ...  .. Fuchian ..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|