|
titti49zon6
27-07-2010, 11:40
Styrke  till dig och din mamma,självklart till den övriga familjen som säkert har det jobbigt,aldrig kul när nära o kära mår dåligt
Hoppas att det steg för steg blir bättre med din mamma.
ängsvädd
27-07-2010, 20:02
Jag sänder styrkekramar till dig och din mamma Jag håller tummarna för att din mamma blir frisk snart.
ninnisky
27-07-2010, 20:08
Kram på Dig Anne-li -hoppas mamma blivit bättre
anne-li i olofstorp
27-07-2010, 21:52
Tack för alla kramar och för er omtanke!!! Det styrker och hjälper mig!!!! Idag hade jag med mig hennes bästa väninna upp till sjukhuset, dom körde ihop sina huvuden Och pratade, viskade och garvade....och sen somnade mamma och väninnan sa, nu har vi stört henne tillräckligt nu åker vi härifrån..... Efter 1,5 timma.... Jaha!!!! väninnan var jättelycklig, och mamma också...... Jaja! Så kan det vara!!!!
mamamaggan
28-07-2010, 01:28
Tror att din mamma blev väldigt glad och nöjd åt att få träffa sin vännina , gjorde henne nog gott ska du se. Hoppas du sover gott just nu .
CITAT (anne-li i olofstorp @ 27-07-2010, 22:52)  Tack för alla kramar och för er omtanke!!! Det styrker och hjälper mig!!!! Idag hade jag med mig hennes bästa väninna upp till sjukhuset, dom körde ihop sina huvuden Och pratade, viskade och garvade....och sen somnade mamma och väninnan sa, nu har vi stört henne tillräckligt nu åker vi härifrån..... Efter 1,5 timma.... Jaha!!!! väninnan var jättelycklig, och mamma också...... Jaja! Så kan det vara!!!! Så härligt för din mamma och för dig att se mamman glad!
anne-li i olofstorp
29-07-2010, 18:12
hej och tack än en gång, er stöttning betyder sååå mycket för mig! Idag ha jag tagit en dag "off", Mamma skall flyttas eller har flyttats till en rehabavdelning på ett annat sjukhus, och jag kände att med min vanliga tur kommer jag precis under flytten eller precis när hon har kommit till det nya stället..... alltså "strejkade" jag och var hemma hela dagen!!!! Gott. Det är bättre, hon är mer "med" och mer vaken, hon går på toa och KAN äta själv..... Underbart!!! Jag är sååå glad!
Biggan_
29-07-2010, 18:17
CITAT (anne-li i olofstorp @ 29-07-2010, 19:12)  hej och tack än en gång, er stöttning betyder sååå mycket för mig! Idag ha jag tagit en dag "off", Mamma skall flyttas eller har flyttats till en rehabavdelning på ett annat sjukhus, och jag kände att med min vanliga tur kommer jag precis under flytten eller precis när hon har kommit till det nya stället..... alltså "strejkade" jag och var hemma hela dagen!!!! Gott. Det är bättre, hon är mer "med" och mer vaken, hon går på toa och KAN äta själv..... Underbart!!! Jag är sååå glad! Skönt att hon verkar bättre!  Du behöver ju ha en vilodag du också så det passade väl bra!
Tänker på dig! Hoppas att allt löser sig till det bästa nu. Styrkekramar Fenja
Aqvakul
29-07-2010, 19:44
CITAT (anne-li i olofstorp @ 29-07-2010, 19:12)  hej och tack än en gång, er stöttning betyder sååå mycket för mig! Idag ha jag tagit en dag "off", Mamma skall flyttas eller har flyttats till en rehabavdelning på ett annat sjukhus, och jag kände att med min vanliga tur kommer jag precis under flytten eller precis när hon har kommit till det nya stället..... alltså "strejkade" jag och var hemma hela dagen!!!! Gott. Det är bättre, hon är mer "med" och mer vaken, hon går på toa och KAN äta själv..... Underbart!!! Jag är sååå glad! Härligt att det går på rätt håll!
mamamaggan
29-07-2010, 20:19
Låter ju underbart !!! Skönt att hon får komma på rehab också så hon får hjälp att komma tillbaka.
anne-li i olofstorp
29-07-2010, 20:23
Tack kära ni!!!
anne-li i olofstorp
30-07-2010, 20:00
Idag har jag hälsat på min mamma på "nya" sjukhuset,.,,, hon var "så där" nöjd,... ganska förvirrad och trött... hon visste vem jag var men trodde jag var 27 år (tack,, tack!!!) men trodde hon bodde hemma hos sin mamma .... Annars "klar" och med!!! .... Vete f-n vad det här kommer att landa i..... Tack snälla ni för ert engagemang!!!
Aqvakul
30-07-2010, 20:02
ninnisky
30-07-2010, 20:07
tröste- och styrke
anne-li i olofstorp
01-08-2010, 00:08
Om ni bara visste hur mycket era kramar och tankar betyder för mig!!!!! Idag var dottern hos mamma..... det va 1936 och lite rörigt ett tag, men sen tog det sig..... I veckan som kommer skall dom bedöma vad hon behöver träna på och vad sjukvården kan göra framöver..... Jajaja! Jag har en vecka kvar på min semester. Får fundera på framförallt vad jag skall göra med kolonistugan...... Telefonabonnemanget där mm mm....
Myosotis
01-08-2010, 07:14
anne-li i olofstorp
01-08-2010, 21:08
Tack för alla kramar och all medkänsla..... Idag var jag och hälsade på mamma på sjukhuset.. Det var "sådär" lite svammel om hur jobbigt alla har det som jobbar som hon gör.... Med affär.... (lindrigt sagt på 50-talet) och sedan helt klar och med.... OK, får väl ha tålamod..... .... ..... Blev störd av en "detalj" dock....: hon låg längst ut på sängkanten, nästan på väg i golvet... och när jag påpekade detta fick jag till svar att antingen måste hon godkänna att få grindarna upplyfta eller så måste läkaren skriva en ordination på detta..... Jag drog med mig sköterskan in och frågade mamma "vill du ha grindarna uppe!" -Jatack sa hon - som till allting just nu,..... OK, lättad hemma just nu!!!!!
CITAT (anne-li i olofstorp @ 01-08-2010, 22:08)  Tack för alla kramar och all medkänsla..... Idag var jag och hälsade på mamma på sjukhuset.. Det var "sådär" lite svammel om hur jobbigt alla har det som jobbar som hon gör.... Med affär.... (lindrigt sagt på 50-talet) och sedan helt klar och med.... OK, får väl ha tålamod..... .... ..... Blev störd av en "detalj" dock....: hon låg längst ut på sängkanten, nästan på väg i golvet... och när jag påpekade detta fick jag till svar att antingen måste hon godkänna att få grindarna upplyfta eller så måste läkaren skriva en ordination på detta..... Jag drog med mig sköterskan in och frågade mamma "vill du ha grindarna uppe!" -Jatack sa hon - som till allting just nu,..... OK, lättad hemma just nu!!!!! Ååå lilla mamman
Biggan_
01-08-2010, 21:16
CITAT (anne-li i olofstorp @ 01-08-2010, 22:08)  Tack för alla kramar och all medkänsla..... Idag var jag och hälsade på mamma på sjukhuset.. Det var "sådär" lite svammel om hur jobbigt alla har det som jobbar som hon gör.... Med affär.... (lindrigt sagt på 50-talet) och sedan helt klar och med.... OK, får väl ha tålamod..... .... ..... Blev störd av en "detalj" dock....: hon låg längst ut på sängkanten, nästan på väg i golvet... och när jag påpekade detta fick jag till svar att antingen måste hon godkänna att få grindarna upplyfta eller så måste läkaren skriva en ordination på detta..... Jag drog med mig sköterskan in och frågade mamma "vill du ha grindarna uppe!" -Jatack sa hon - som till allting just nu,..... OK, lättad hemma just nu!!!!! Ja fattas bara att hon dimper i golvet också! Styrkekramar i massor!
anne-li i olofstorp
01-08-2010, 21:33
Alltså, förlåt om jag ältar! Men.... mamma ligger alltid på yttersta kanten av sängen.... Mycket lätt att välta ut och i golvet!!! Hon reste sig upp på armbägen och tittade ut, och hade inte jag varit där hade hon legat på golvet.... När jag sa till personaklen sa dom att hon måste godkänna att ha grindar uppe eller att läkaren säger det...........................!!!!!!!!!!!!!!!!!! OK, om hon nu skulle kunna klättra över grinden och ramla i golvet är det c:a 20 cm högre än om hon bara ramlar ut...... Men vad f-n 70 cm eller 90 eller vad det nu är!!!!!!! ........... Men hon försöker inte klättra ur!!! Hon vill gå upp ibland, men förstår inte att hon kan ringa efter personal, och då stoppar grinden henne,,,,, och hon ramlar inte ur sängen om det är en grind ivägen..... Morrrrr!
Det där hopplösa med reglerna för sänggrindar etc känner jag igen från den tid min förvirrade pappa bodde på hem - vi löste det hjälpligt genom att jag köpte en extra madrass som jag eller personalen la på golvet nedanför vid sängdags... Vet inte om det skulle funka också för dig? På dagarna fick den ligga uppe på sängen för att de skulle komma åt att städa. Jag blev i alla fall lugnare... Och jag klistrade ett halkskydd under madrassen för säkerhets skull.
anne-li i olofstorp
01-08-2010, 21:54
Tack EKLO för tipset, men det finns inte plats!!!!! Inte för en aldrig så smal madrass. Det är ett rum för 4 sängar,,,, och tror inte det var det från början,,,,Hmkmmmm!!!
Snöflinga
01-08-2010, 21:59
Det är så urbota dåligt att inte sjukhusen informerar både patient och anhöriga om grindarna  Tror det är många patienter som känner sig otrygga i en smal sjukhussäng och de flesta vet inte om att det finns grindar ! Du har tillräckligt att oroa dig för än att din mamma skall ramla ur sängen Sköt om dig så gott det går
anne-li i olofstorp
01-08-2010, 22:11
Tack snälla!!!!
mamamaggan
01-08-2010, 22:56
Tack och lov att du är som du är så att du såg till att grindarna kom upp. Det kan gå illa annars , har efarenhet av det . Förstår så väl att all din kraft går åt till mamma nu men du måste ta hand om dig själv också !! Du måste göra det för både din och mammas skull. Har du någon annan som kan gå till henne någon dag i veckan åtminstone så att du får hämta krafter ?
Sänder en nattlig tanke till dig och mamma, hoppas att allt är okej. Mvh Fenja
Kramar kommer här till dig och din mamma från Kyllikki World
anne-li i olofstorp
03-08-2010, 23:03
Tack snälla ni!!! Idag var mamma piggare fysiskt, men hon saknar initiativförmåga helt.... Igår ville hon ha några tidningar, idag tittade hon på de hon fick och sa -jaja! Hon är inte helt 100 med i huvudet, men det kanske blir bättre,,,,, det måste det ju bli om hon skall klara sig någorlunda själv framöver.... Jaha, ännu ett gnällinlägg, tack för att ni tänker på mig/oss!!!!
Aqvakul
04-08-2010, 05:43
Myosotis
04-08-2010, 11:03
ninnisky
04-08-2010, 14:51
CITAT (anne-li i olofstorp @ 03-08-2010, 22:03)  Tack snälla ni!!! Idag var mamma piggare fysiskt, men hon saknar initiativförmåga helt.... Igår ville hon ha några tidningar, idag tittade hon på de hon fick och sa -jaja! Hon är inte helt 100 med i huvudet, men det kanske blir bättre,,,,, det måste det ju bli om hon skall klara sig någorlunda själv framöver.... Jaha, ännu ett gnällinlägg, tack för att ni tänker på mig/oss!!!!  inte var det väl gnäll, snälla du
anne-li i olofstorp
09-08-2010, 21:05
OK för att "skippa" "meningslösa tråden i just deta ämne, så kan jag nu berätta att idag hade vi ett möte med läkare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, och sjuksköterska.... dottern och jag var mammas "språkrör", hon orkar inte.... Klart blev i alla fall att hon är "hjärntrött" förklarade en massa, och satte en väldigt klar diagnos.... Nu får vi väl se hur det blir den närmaste tiden, men ok, det hon är just nu är helt naturligt! (men kanske en del farligt).... Tack igen för ert engamemang!!! Tack för styrka och kramar och alla tankar..... Tack!!!
Oj så jobbigt för er.
Tänker på er, det är ingen lätt situation ni är i. Kramis Fenja
anne-li i olofstorp
09-08-2010, 21:18
mamamaggan
09-08-2010, 21:21
Förstår att det är jobbigt för er allihop men på ett eller annat sätt så kommer det säkert att ordna sig till det bästa för er .
Aqvakul
09-08-2010, 21:23
Sköt om dig!
ingrid fuxwall
09-08-2010, 21:55
Instämmer med föregående talare! Ta hand om dig själv, det är det ingen annan som gör.
Känner igen så mycket i din text, fast för mig är det inte mamma utan sambon som jag blivit mamma till - livet är inte lätt och jag förstår väldigt mycket av din fustration - har levt i den de senaste 2½ åren och vissa dagar är jag väldigt mycket tröttare på detta livet men vad har man för val? Mitt alternativ är att boka plats på hemmet för sambon
Myosotis
10-08-2010, 09:21
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|