|
Meriona
20-08-2010, 11:21
Jag tror inte vi kommer ändå från det här hållet, det blir för körigt helt enkelt.
ninnisky
24-08-2010, 17:45
CITAT (Meriona @ 20-08-2010, 10:21)  Jag tror inte vi kommer ändå från det här hållet, det blir för körigt helt enkelt.  Körigt och stressig får det ju inte bli - men jag tycker ändå att det är väldigt synd att ni inte kommer
Nu med tanke på att dt blir en härlig träff hos Anne-Li den 18:e så kom jag att tänka på att marknaden. För NU blir det väl ingen marknad vid Surte glasbruk, det är väl avblåst (!)?
ingrid fuxwall
24-08-2010, 21:30
CITAT (Solstorm @ 20-08-2010, 12:09)  Ingrid, du brukar ju ha gott om kantareller. Kan du tänka dig att byta kantereller mot honung? Mer än gärna!
Solstorm
27-08-2010, 07:25
Är det någon som har lust att ta över och förvalta lotteriet från förra marknaden? Där finns 50 kronor, 8 vinster som inte är växter, plus att det finns växter. Sniglarna har tagit några av växterna och risken finns att antalet växter reduceras över vintern hos mig. Någon som känner sig manad? CITAT (CillaM @ 24-08-2010, 19:14)  Nu med tanke på att dt blir en härlig träff hos Anne-Li den 18:e så kom jag att tänka på att marknaden. För NU blir det väl ingen marknad vid Surte glasbruk, det är väl avblåst (!)? Det skulle ju gå att ha en marknad i oktober men jag vet inte om intresset är så stort. Jag skulle kunna sälja lite, men det är nog väldigt lite jag har att komma med. Vem är intresserad av att sälja på marknad i oktober?
Jag är intresserad, om jag kan ta mig dit med ett lass krukväxter.
Olle
CITAT (Solstorm @ 27-08-2010, 08:25)  Är det någon som har lust att ta över och förvalta lotteriet från förra marknaden? Där finns 50 kronor, 8 vinster som inte är växter, plus att det finns växter. Sniglarna har tagit några av växterna och risken finns att antalet växter reduceras över vintern hos mig. Någon som känner sig manad? Det skulle ju gå att ha en marknad i oktober men jag vet inte om intresset är så stort. Jag skulle kunna sälja lite, men det är nog väldigt lite jag har att komma med.
Vem är intresserad av att sälja på marknad i oktober? Oktober känns lite väl sent tycker jag. Och lotterna kan vi väl spara till nästa år? Eller går de ut i år? Men så här års brukar det ju vara en hel del trädgårdsmarknader som kör med sin "Trädgårdens Dag". Det kan vi ju också göra, fast i miniformat. Den 11/9 är fortfarande en bra dag, eller den 12/9. Alternativet den 2/10 funkar också, eller den 3/10. Men det är nog en hel del som ändå inte kan komma i vilket fall som helst.
ingrid fuxwall
27-08-2010, 21:35
Vill alltid men sedan är frågan om jag lyckas få avlösning och kan komma iväg - har massor som jag måste bli av med innan vintern - först ca ett hundratal pelargonier och sedan allt som jag sådde och som inte fick plats i trädgården, så jag kommer, om jag kan
Att träffen hos Anne-Li blir av är ju ett faktum. Men om vi nu ska ha marknad så måste vi bestämma ett datum. Jag har redan angett vilka som jag kan, 11 och 12/9, och 2 och 3/10. Jag kan komma iväg den 25/9 några timmar men det är mors födelsedag o det är ju straffbart att missa den.
Solstorm
29-08-2010, 09:21
CITAT (CillaM @ 27-08-2010, 20:26)  Och lotterna kan vi väl spara till nästa år? Eller går de ut i år? Lotterna har jag redan slängt, man får köpa en ny lottring till nästa lotteri. Det handlar mer om att förvalta vinsterna som finns kvar fram till nästa marknad.
Solstorm
29-08-2010, 09:30
CITAT (CillaM @ 28-08-2010, 21:15)  Att träffen hos Anne-Li blir av är ju ett faktum. Men om vi nu ska ha marknad så måste vi bestämma ett datum. Jag har redan angett vilka som jag kan, 11 och 12/9, och 2 och 3/10. Jag kan komma iväg den 25/9 några timmar men det är mors födelsedag o det är ju straffbart att missa den. Jag tycker att 11 eller 12 september känns som lite kort varsel nu, jag röstar för 2 eller 3 oktober i så fall. Du har rätt i att vi måste bestämma datum nu. Ska vi sätta upp ett minsta deltagarantal för att marknaden ska bli av? Att minst x antal ska ha bestämt sig två veckor eller tio dagar före marknaden? Vad är minsta antal? Vi vet ju sedan tidigare att de flesta anmäler sig sent. Är 6 säljare som man vet SÄKERT kommer ett bra minsta antal?
CITAT (Solstorm @ 29-08-2010, 10:30)  Jag tycker att 11 eller 12 september känns som lite kort varsel nu, jag röstar för 2 eller 3 oktober i så fall. Du har rätt i att vi måste bestämma datum nu. Ska vi sätta upp ett minsta deltagarantal för att marknaden ska bli av? Att minst x antal ska ha bestämt sig två veckor eller tio dagar före marknaden? Vad är minsta antal? Vi vet ju sedan tidigare att de flesta anmäler sig sent. Är 6 säljare som man vet SÄKERT kommer ett bra minsta antal? Topp! 6 säljare som minsta antal och så spikar vi datumet (tycker jag) 3/10? Söndagar är ändå så tradiga så varför inte ta den dagen... 7 dagar innan marknaden tycker jag är sista dagen för anmälan. Det ger folk lite tid och kanske det kommer fler med. Ju fler vi är desto bättre så kom igen nu alla!
Solstorm
29-08-2010, 10:56
Söndag 3/10 är spikat nu! Jag kommer att kontakta Glasbruksongarna och höra om vi får låna deras parkering, annars får vi vara någon annanstans. Är tiden 11-14 bra?
Jag har så lite att sälja att jag får räknas som en halv säljare tror jag .
Jag hoppas att ni som varit intresserade tidigare i tråden hör av er och säger att ni kan komma och sälja söndagen den 3 oktober. Och alla andra också förstås!
Solstorm
29-08-2010, 11:15
Säljare som säkert vet att de kommer Cilla M Solstorm
Säljare som kanske kommer
Tala gärna om under vilken rubrik ni vill stå!
Sätt mig under "säljare som kanske kommer". Så vitt jag vet nu är jag ledig 3/10, men kan tyvärr inte ta mig till Surte för egen maskin. Förr kunde man åka buss med ett växtlass (även om det var lite äventyrligt) men inte nu när man måste checka ut när man ska av.
Olle
Solstorm
29-08-2010, 15:04
Bra Olle, hoppas att du kan greja det. Du som reser så mycket med dina växter kan du inte specialsy någon slags sele att fästa växtpåsar i. Fast det kanske ser lite roligt ut men alla sätt är bra utom de dåliga CITAT (Solstorm @ 29-08-2010, 12:15)  Säljare som säkert vet att de kommer Cilla M Solstorm
Säljare som kanske kommer Olle A
Tala gärna om under vilken rubrik ni vill stå!
Solstorm
30-08-2010, 11:32
Nu har jag varit i kontakt med Surte Glasbruk. Vi får låna parkeringen sön 3/10!
Solstorm
31-08-2010, 08:55
Säljare som kanske kommer Olle A Ranunculus
Tala gärna om under vilken rubrik ni vill stå
Meriona
31-08-2010, 21:14
Kan tyvärr inte komma
ingrid fuxwall
31-08-2010, 21:26
Kan jag komma så gör jag det men det förutsätter att jag får hjälp här hemma
För träffen hos Anne-Li så har jag redigerat min lista, vet inte om jag ens publicerade den, över vad jag kommer ha med mig:
Pil, som har stått i vatten alldeles och har finfina rötter. En del av dessa kommer min mamma troligen att ta men det blir över, med råge.
Daggrosor
Fröplantor av bäckanemon 'Flore minore', alltså inte helt säkert att det blir samma som moderplantan. Men det kan ändå vara värt det lilla priset på 20:-, detta pga de står i kruka.
Några småplantor av svarta vinbär, som akut behöver komma i marken, de är krukade men är gratis.
1 krusbärsbuske, liten.Ett antal krukade romerska malört, urläckra.
Krukväxter:
Ampellilja (ifall intresse finns)
Passiflora suberosa, 1 st.Passiflora caerulea, som växer lite halvdant i år då jag inte planterat om den
Passiflora 'Eynsford Gem' och det är samma med den, jag har inte brytt mig om den heller.
O så kommer jag att ha fröer med mig, vilka säger jag inte än, det kan bli mycket o det kan bli precis tvärtom.
Redigerat 2/9
vinbärssticklingar, ger stora svarta fina vinbär.
Frösådd vinplanta, fin för vindolmar.
1 hassel
1 akleja
1 clematis tangutica
Och ev. tar jag med mig liguster, 22 st. Perfekt för den som vill komplettera sin ligusterhäck eller göra en ny. Men då vill jag att du/ni anmäler intresse för dessa!
Finns det intresse för något av ovanstående så säg till för det kan nog bli trångt i min lilla Honda Civic ändå...
Solstorm
03-09-2010, 12:04
Jag är intresserad av en pil Cilla. Vet du vad pilen har för namn?
Säljare som kanske kommer Olle A Ranunculus Ingrid Fuxvall
CITAT (Solstorm @ 03-09-2010, 13:04)  Jag är intresserad av en pil Cilla. Vet du vad pilen har för namn?
Ingen aning Solstorm vad det är för slags pil, annat än att den kommer från Danmark, det är flera sorter från en pilflätningskurs jag gick för några år sedan.
Solstorm
09-09-2010, 11:25
Intresset verkar inte vara direkt överväldigande
Nä, det ser ut att vara så ja Solstorm. Vi kan ju låta det vara öppet för anmälan till en vecka innan o blir det inget är det bara att lägga ner det hela. Då har vi tid för att boka annat också. Bra försök iaf av dig!
Jeanette/västra götaland
10-09-2010, 08:43
Nu är mina äpplen mogna och tyvärr är det mask i så gott som alla äpplena. Om någon vill ha äpplen så kan jag ta med massor, de går att använda lite av varje äpple eller så fungerar de kanske till hästar. De kostar GRATIS.
I övrigt finns det inget annat här att avvara.
Är intresserad av att köpa lite fröer, tomat, gurka och lite annat. Kanske 3 fröer av varje sort eller så. Har bara 5 kvadrat växthus så det finns inte plats för mer.
Solstorm
10-09-2010, 09:43
Roligt att du vill komma Jeanette, vi får väl se om det blir någon marknad. Mina äpplen är också rejält maskätna i år. Det behövs fler säljare som anmäler sig om det ska bli någon marknad. Själv har jag så lite att sälja så jag får väl räknas som en halv säljare.
Vi kan bara hoppas att det strömmar till säljare.
Äpplen är alltid intressant här, bara det ordnar sig med transport för mig som inte kör bil.
Olle
Solstorm
10-09-2010, 10:09
CITAT (Olle A @ 10-09-2010, 10:44)  Äpplen är alltid intressant här, bara det ordnar sig med transport för mig som inte kör bil.
Olle Fast då blir det dyra äpplen om det behövs bil bara för dem
ingrid fuxwall
12-09-2010, 18:39
Hittade till slut ämnet och nu ska jag skicka PM för att få en vägbeskrivning,
Ranunculus
29-09-2010, 09:56
Hej, Jag undrar om det blir någon marknad på söndag? Ulla
Solstorm
01-10-2010, 17:11
Tyvärr så är vi alldeles för få som är säkra på att vi kan så marknaden är inställd. Kan ju bli lite ensamt att stå och sälja då Vi får väl hoppas att det blir en marknad näst sista söndagen i maj. Fast då blir det knappast någon skördemarknad utan trädgårdsmarknad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|