Full version: Rådjurssadel
Överbölingen
Hur många räcker en 48 cm lång rådjurssadel till? Hittade en hel rygg i frysen när jag letade kalventrecôte idag.

Den mer smaktekniska frågan kommer här. Kan vi ha en förrätt med vildfångad fisk och det funkar till rådjuret?
Motti
Den Rådjursadeln borde räka till 6-7 pers om du har mycket sallad och ungsbakade rotsaker vitlöksbröd till ;)fisk tycker jag passar ypperligt bra till vilt eftersom fisk också är vilt,kanske en liten pate på gädda eller gös 000.gif eller Harr eller vad för fisk du har,för du hade vällan inte tänkt "fiskpinnar" a0a.gif har själv en Rådjursadel i frysen men den är delad så den kanske räker till fyra pers.Hoppas på själv på´att få lite färskt vilt i frysen snart;)men snälla skippa enbären till köttet help.gif det förstör viltsmaken(min åsikt)
mamamaggan
Men visst borde den räcka till c:a 10 pers ? Vad väger den ? Hur myket per port brukar man beräkna , 125 gram eller ?

Visst kan ni väl ha fisk som förrätt , gäller väl bara att fundera på hur den ska tillagas för att passa ihop med kryddningen av rådjurssadeln.

Det där fixar du, du har väl aldrig gått bet förr ?!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon