Full version: Jag mötte Lassie
Sidor: 1, 2
malcolm
Jag har pratat med Sune Mangs i tfn, brevväxlat med Bengt Bedrup, kastat en boll till "svullos" son, sett Lasse Berghagen tvätta sin bil, är släkt med dirigenten Leif Segerstam, varit hemma hos Lill-Babs syster och bor bara några hundra meter ifrån Monica Dominique.
gnon49
När jag arbetade på systemet kom Svante Turesson och köpte en pava av mig. Så det så.
aanderss
Låt se.

har gått 6 år i samma klass som Nina inhamman i frends.
Har nästan bott granne med förre sverige ettan i tennis cecilia dahlman. Hon var etta för ca 20 år sedan.
Brukar hälsa på mats söderlund allias gunter för hans pappa bor i granngatan.
har dryckit grogg med andreas jacobsson fd landslagsspelare i fotboll och träffar han ibland för han bor i orten.
Aqvakul
Jag hade Lotta Schelin till bordet på ett bröllop förra sommaren. Hon var jättetrevlig.
malcolm
Willy från "Bygglov" har varit hemma hos mig, inte för att bygga om eller renovera dock. -cry-.gif
mamamaggan
Våran äldste som har stoppat kungen två gånger, en gång i samband med han inte hade tillstånd att åka in på parkeringen på ett scoutläger och en gång när han var fanbärare vid ett jubileum och kungen " gått vilse ".

Jag har träffat och hört Christer Lindarw sjunga privat ett otal gånger .
omk
Jag har druckit öl på en pub i London ihop med Lemmy (Motorhead). Han är görtrevlig, men ser ut som en gangster ! Annars har jag nog bara spillt mjukglass på Per Gessle ...
Aqvakul
Jag bor väggivägg med komikern Anders Jansson, bl.a känd som "Tiffany Persson" i "Hipphipp".
Anki på Öland
Känner inte igen någon kändis om jag så snubblar på den....... sleep.gif
ANki
ingrid fuxwall
Vem bestämmer vilka som är kändisar?

Fast gissa om jag var lycklig när jag träffade Ringo, var ju så ung och var väldigt kär i alla i bandet. Erkänner att jag inte tvättade mig på den kroppsdelen som stötte emot idolen, på minst en vecka

Den gången kungen lyfte på hatten och hälsade på oss tänkte jag mest på att Silvia inte ens tittade på mina söta barn.

När jag ganska nyligen skakade hand med den i galenskaparna som bor granne med mina föräldrar så blev jag paff - över att det fortfarande finns folk som är så artiga.

Där jag bor finns mest sådana som är ökända, undertecknad inkluderad
*Stintan*
Fick 25 gratisbiljetter av Anders Sandrew en gång när jag var springschas och lämnade blommor till honom.
Har bott granne med och jobbat lite åt Sven Lindberg.
Henning Sjöström har jag också haft som granne en period i Sigtuna.
Sen har jag sjungit tillsammans med Olle Adolphsson.
ninnisky
Träffade kungen på en marknad i Marrakech för två år sedan.
Var på samma coctailparty som Margot Wallström när jag jobbade i Tyskland och till vardags är jag granne med en f d akademiledamot.

netha
Senast .. satt vid samma bord som författarinnan Åsa Larsson ... vid en familjemedlems begravning.
Bengalow
Oj, vilka kändisar ni träffat!

Min första var Birgit Nilsson, operasångerskan, som jag sålde kakel till i Kristianstad, när jag jobbade på en byggmaterialfirma där.
I mitt tidigare politiska liv träffade jag både Gunnar Sträng, Roine Carlsson, Svante Lundqvist m.fl och Olof Palme. Den senare bara i bakgrunden.
Den mest "moderna" av kändisar som vi umgåtts med var Peter Althin, advokaten. Vi bodde på samma lilla hotell i Skottland för något år sedan, och träffades varje kväll i 3-4 dagar. Det var en otroligt fin och humoristisk människa...så delar vi ju också synen på kungahusets vara eller inte vara.
Huggorm
Har befunnit mig i samma rum som drottning Sonja av Norge, det var bara vi där och jag var arbetsklädd med kniv och allt. Livvakterna satt kvar i pansarbilen nere på gården och spelade radio. Det hela gick bra, men det var inte upplagt för någon pratstund.

I min ungdoms uppväxt i Uddevalla såg man ofta Louise Karlsson när man var i simhallen. Det är väll ingen som kommer ihåg henne längre men hon var världsrekordhavare på 100 meter medley ett tag och var med i OS i Barcelona och Atlanta. I dag är hon på dekis och kan beskådas i TV:s reklam för något hälsotillskott eller vad det var.

Sedan har man ju träffat på en och annan dokusåpadeltagare, men dom räknas i stort sett inte.
Orkidétjuven
Per Moberg och gustav skarsgård vid några filminspelningar.
Gjort ngra grejer med Måns Zelmerlöv inför lilla melodifestivalen.

Hjälpt Colin Nutley med få ordning på hans gräsmatta.

Sålt en kaktus till Dilba.

Bor granne med regissören Peter Jackson, (fast honom har jag bara sett i affären) och bor i det hus som Liv Tyler och Naomi Watts bodde i när de spelade in sagan om ringen samt King kong. Fast de har jag aldrig träffat.

Var går gränsen för kändis förresten?. Har pratat dinosaurie beteende med Phil Currie, världens främsta expert på släktskap och beteende hos rovdinosaurier.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 11-08-2010, 09:04) *
Har befunnit mig i samma rum som drottning Sonja av Norge, det var bara vi där och jag var arbetsklädd med kniv och allt. Livvakterna satt kvar i pansarbilen nere på gården och spelade radio. Det hela gick bra, men det var inte upplagt för någon pratstund.

I min ungdoms uppväxt i Uddevalla såg man ofta Louise Karlsson när man var i simhallen. Det är väll ingen som kommer ihåg henne längre men hon var världsrekordhavare på 100 meter medley ett tag och var med i OS i Barcelona och Atlanta. I dag är hon på dekis och kan beskådas i TV:s reklam för något hälsotillskott eller vad det var.

Sedan har man ju träffat på en och annan dokusåpadeltagare, men dom räknas i stort sett inte.

Vad menar du med att Louise Karlsson är på dekis? Är man på dekis när man skaffat familj och barn eller? Senast förra veckan var hon expertkommentator vid som-EM. Hon har ju även varit med i andra program och en så vältränad tjej som hon är kan knappast vara på dekis.
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 11-08-2010, 09:48) *
Vad menar du med att Louise Karlsson är på dekis? Är man på dekis när man skaffat familj och barn eller? Senast förra veckan var hon expertkommentator vid som-EM. Hon har ju även varit med i andra program och en så vältränad tjej som hon är kan knappast vara på dekis.

Jämfört med att vara världsmästare wink.gif
Meriona
Entligen är jag helt emot det är med att kändisar ska ha stjärnstatus.

Men jag har pratat med Torbjörn Fälldins trevliga fru Solveig vid ett par tillfällen, jag har pratat med C-G Lindstedt och Thomas Johansson på en mässa, suttit i knät på Stig H Johansson innocent.gif och fikat med Honken Holmqvist ett antal gånger. Mycket trevlig man. wub.gif
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 11-08-2010, 09:49) *
Jämfört med att vara världsmästare wink.gif

Då tycker jag att du ska välja dina ord lite bättre. happy.gif
malcolm
Såg Lars-Åke Wilhelmson (Babsan) på min lokala mataffär häromdagen
Noak
Jag har åkt bil med Hepstars! Hem från skoldansen, 1964 kanske det var...
Motti
Jag har träffat en hel del kändisar genom åren då jag jobbat som frisör men den jag mins varmast var Agnetha Pryts som jag hade som kund när de skulle spela teater i Värnamo,hon kom tillbaks och gav mig två billjetter till föreställningen för hon var så nöjd med håret rolleyes.gif en härlig människa som nu inte finns längre . Och"Tatsiki" är min mans kussins son:)
Har även träffat Roy Ohlsson mycket då han jobbade ihop med min far på AF (Akademiska Restaurangen i Lund.Ja sen har man ju träffat en del Popband på 60-talet Tages, Shanes ,Lenne and the Lee kings ,Ola and Janglers Hepstars,för några år sedan träffade jag och pratade med Spencer Davis när de var och spelade i Jönköping på en Pub , jätte trevliga killar (gubbar) flirting.gif och spelar fantastiskt tummenupp.gif
Anma
Jan Guillou träffar jag på allt som oftast. Han är ju skriven i Stockholm, men verkar tillbringa den mesta tiden här i Östhammar.
malcolm
Har druckit öl tillsammans med Brian Chapman.
Mollis
Har varit tillsammans med en kille som spelade med Ulf Lundell.
Har partajat med delar av Roxette.
Bert-Åke Varg var på svärfars begravning och Peter Lundblad (Ta mig till havet...) sjöng på densamma.
Fria Pro-teatern (om nu någon kommer ihåg dem) var i min vänskapskrets när jag var liten.
silos
Jag undrar varför säger man "jag mötte Lassie" då man har träffat "kändisar"...?
Huggorm
CITAT (Anma @ 11-08-2010, 18:05) *
Jan Guillou träffar jag på allt som oftast. Han är ju skriven i Stockholm, men verkar tillbringa den mesta tiden här i Östhammar.

Parkerandes på torget biggrin.gif
Bengalow
Det är väl frågan om vem man har träffat, och kanske talat med. I annat fall kan jag ju säga att jag såg en kändis på TV häromdagen...gissa vem? Att se en kändis i affären eller torget är ju inte att man mött densamme.
Christa
Jag träffade en trevlig karl på en lerig cykel mitt i skogen hemmavid en gång. Vi slog följe och pratade eftersom hans mountin bike gått sönder.

Det visade sig vara Göran Kropps pappa (ett år innan Göran dog).

Jag har pratat med Gustav och Marie Mandelmann när jag lyssnat på deras föredrag.

Alice Bah har jag också lyssnat på två gånger live.
malcolm
CITAT (silos @ 11-08-2010, 19:20) *
Jag undrar varför säger man "jag mötte Lassie" då man har träffat "kändisar"...?

Var ett inslag i Expresssen för några år sedan, ungefär som Mojoten om någon minns
Anma
CITAT (Huggorm @ 11-08-2010, 19:21) *
Parkerandes på torget biggrin.gif

mmmpf.... "Civil olydnad" pyttsan. Småbarnsfasoner.

För övrigt har jag bytt en och annan fras med mannen. Trevlig är han, trots småbarnsfasonerna med torget.
Men kanske hjälpte hans "protester" då det nu beslutats att troget blir öppet för biltrafik igen förutom då det är torghandel eller annan aktivitet där.
Gunilla T
Hmm..jag har nog aldrig träffat några kändisar tänkte jag när jag såg denhär rubriken men så kom jag på att visst har jag träffat några iaf..

Jag har träffat Lars Ohly på ett möte i arbetet en gång - en oerhört sympatisk person får jag säga.

Jag har även presenterat ett kvinnofridsprojekt för Gudrun Schyman som kom på besök och jag har blivit utfrågad av förre partiledaren för moderaterna Bo Lundgren och hans medarbetare om kvinnofrid och vad som kan göras...även Bo Lundgren var och är säkert ff en mycket trevlig person.
titti49zon6
Har pratat med Lulu Carter idag om inredning av en gäststuga. Hon var på Nolia i Piteå.
Sen har jag träffat och pratat med Bosse Rappne när han varit till Kalix på semester. Träffat Martin Timell och bor sommarstugegranne med Anders Sundström och Stefan Gunnarssons pappa.
I min ungdom träffade jag killarna i Shanes många gånger. Skålat med Jerry Williams för några år sen.
Men det är ju bara kul att ha träffat dem IRL när man ser dom på TV och har trevliga minnen av sammanträffandena rolleyes.gif
xlxl67
När jag var liten gick pappa fram till Gunnar gren o snackade. Då klappade Gunnar mig på mitt stora vitkrulliga huvud smile.gif

Största problemet är att jag aldrig ser några kändisar. Det är det andra som gör o sen pekar.
Suz
Jag är barndomskamrat och släkt med en del "kändisar". (Hur definieras kändis egentligen??)

Men jag kan berätta lite flyktiga historier som poppade upp just nu.... för ett par veckor sedan såg jag en kvinna på stan som verkade bekant så jag sa hej och vi pratade lite....när vi skildes åt sa min kollega (som var med) "Vem var det", "Inte en aning men hon verkade bekant!" svarade jag, då sa kollegan att det var Babben smile.gif Trodde det var nån på banken eller så! Trevlig var hon hur som haver fast jag aldrig träffat henne tidigare. Hon måste ha tänkt "Gud vad jobbiga fansen kan vara!" smile.gif(Typiskt mig att babbla med nån jag inte vet vem det är)
Sen har jag stått bakom Runar på pressbyrån på Kungsholmen (ingen merit direkt, jag vet)
Jobbat ihop med Silbersky i min ungdom.
mamamaggan
Har berättat det här förut en gång har jag för mig men vi tar det igen.

Min mamma jobbade ihop med Göran Persson innan han blev " stor " politiker . Mamma såg till att jag skulle komma och hälsa på henne på jobbet och det var väldigt viktigt att jag skulle hälsa på Göran .

Varför ? Jo hon ville att vi skulle "få till det " och bli ett par.

Numera kan jag ju säga att jag är väldigt glad att jag hade , och har , en egen vilja . laugh.gif yes.gif
netha
CITAT (titti49zon6 @ 11-08-2010, 20:42) *
Har pratat med Lulu Carter idag om inredning av en gäststuga. Hon var på Nolia i Piteå.
Sen har jag träffat och pratat med Bosse Rappne när han varit till Kalix på semester. Träffat Martin Timell och bor sommarstugegranne med Anders Sundström och Stefan Gunnarssons pappa.
I min ungdom träffade jag killarna i Shanes många gånger. Skålat med Jerry Williams för några år sen.
Men det är ju bara kul att ha träffat dem IRL när man ser dom på TV och har trevliga minnen av sammanträffandena rolleyes.gif

Shanes ... jag bodde granne med Svante E och Tommy W ... vi umgicks lite
som ungdomar brukar. smile.gif

CITAT (mamamaggan @ 11-08-2010, 21:19) *

Min mamma jobbade ihop med Göran Persson innan han blev " stor " politiker . Mamma såg till att jag skulle komma och hälsa på henne på jobbet och det var väldigt viktigt att jag skulle hälsa på Göran .

Numera kan jag ju säga att jag är väldigt glad att jag hade , och har , en egen vilja . laugh.gif yes.gif

laugh.gif tummenupp.gif
*Stintan*
CITAT (mamamaggan @ 11-08-2010, 21:19) *

Den var bra giggle.gif bravo.gif
Motti
Netha ! jag var dökär i Tommy Whålberg som 15 åring wub.gif ibland undrar man vad de gör nu för tiden smile.gifFöresten bjöd Tommy Blom i Tages mig på hamburgare en gång yes.gif alla killkompisar undrade om jag spikade upp den på väggen hemma a0a.gif
sommarhumla
Har pratat i telefon med både Lena Endre och Izabella Scorupco.
För en massa år sedan hamnade jag och tjejgänget på en Viking Line båt fylld med kändisar (det var något kändisjippo och än i dag vet jag inte hur i hela friden vi lyckades få biljetter till den resan...). Nåväl, vi fick en ialla fall en pratstund med Alice Timander.
Arne Weise, Svullo med familj var på båten, så även Anna Book, Mickey Dee fr Motörhead, Gert Fylking, Ingvar Oldsbergs son, Peter Ziepen, Anders Eldeman...och många många fler... men som sagt det mest minnesvärda var ändå Alice Timander som bl a undrade om vi visste vart frukosten serverades, cool tant och supertrevlig.
Ralf
Jag har pratat med mina mamma som har hälsat på Pekka Langer när han tog varor ur mjölkkylen på Konsum i Vaxholm.
Bengalow
Hehe, Ralf - det var dagens humor!!
mamamaggan
CITAT (Ralf @ 12-08-2010, 21:03) *
Jag har pratat med mina mamma som har hälsat på Pekka Langer när han tog varor ur mjölkkylen på Konsum i Vaxholm.

YES !!!!! bravo.gif rotfl.gif
netha
Tidigare har i forumet sagts att "jag mötte Lassie" inte ska handla om att man själv mött ngn kändis
men nu har jag läst på nätet och på flera ställen beskrivs det så här :

Jag mötte Lassie beskriver ett möte med en kändis som du, en vän, släkting har råkat ut för.
Ju mer avlägset desto roligare.
sommarhumla
Aha då kan man ju skriva som följande: En numer pensionerad arbetskamrat till mig har sprungit ihop med Ernst Hugo Järegård inne i Stockholm för en herrans massa år sedan. Hon låtsades att inte observera att det var han men det skulle hon inte gjort då han tvärvände och gick tillbaka och stirrade på henne...

Chamomille
Jag har träffat en tjej som har en kompis som har en granne som har haft Lennart Svan hemma hos sig.
zaaritha
Rockfolket
Alf Robertson
Jerry Williams
Gunnar Viklund
Corneliis Wreesjwik
Sven Ingvars
Magnus Kvintett
Larry Finnegan

Piccante
Jag har stått bakom Peter Eriksson (MP) i kön till en salladsbuffé.
Berith
I början på sommaren mötte jag Hanna Bogren på Liseberg.

Kände igen henne trots att jag bara såg dom första avsnitten av Saltön.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon