Det håller jag med om. Jag har sett många som bor i lägenhet som har fönster öppna jämt och ständigt för att vädra ut värmen istället för att stänga av elementet.
När jag bodde i lägenhet så sprang jag och en vänsterpartist runt i hela området och stängde dörrar till trapphusen när folk ideligen lät dem stå öppna mitt i vintern.
Men det finns en hake och det är att de som anser sig ha råd fortsätter att slösa antingen de bor i villa eller lägenhet.
När jag bodde i lägenhet så sprang jag och en vänsterpartist runt i hela området och stängde dörrar till trapphusen när folk ideligen lät dem stå öppna mitt i vintern.
Men det finns en hake och det är att de som anser sig ha råd fortsätter att slösa antingen de bor i villa eller lägenhet.
Tycker inte att du ska generalisera som du gör ... hur vet du om de som hade förnstren öppna, hade stängt av elementen eller inte!?
Jag bor i hyreshus och fönster och balkongdörr står öppna väldigt mycket ... vad otäckt om jag hade grannar som "spionerade" och skvallrade om hur jag slösar med värmen.