Sidor: 1, 2
Ophelia
CITAT (Anma @ 02-09-2010, 19:33) *
Nu blir jag fundersam. Vadå nedsättning minst ett år? Sjukersättning kan du endast få om det kan med 100% säkerhet kan fastlås att du aldrig blir bättre. Tillfällig sjukersättning som man kunde få i ett år eller längre är borta. Eller är det återinförts utan att jag märkt det?

Fast du kan ju ha rätt att kunna pröva ändå och där har jag faktiskt för mig att den prövningen fortfarande gäller men att man ska ha haft SA i minst ett år innan man kan få gå ut och testa med bibehållen ersättning.
Cacki
CITAT (Ophelia @ 02-09-2010, 20:52) *
Fast du kan ju ha rätt att kunna pröva ändå och där har jag faktiskt för mig att den prövningen fortfarande gäller men att man ska ha haft SA i minst ett år innan man kan få gå ut och testa med bibehållen ersättning.

Det är så jag också har uppfattat det. Att man får pröva är jag tämligen säker på och även att det ska ha gått en tid efter beslutet om SE gått igenom. Jag började med tidsbegränsad SE och satte igång att bråka om att få testa nästan på en gång men stötte på patrull då man sa att jag var tvungen att vänta.
Anma
Jag har inte ifrågasatt att man skulle få pröva. det var just detta med "nedsatt minst ett år" som jag inte får ihop med dagens regler. Petitesser kanske men nog så viktigt att det blir rätt.
herkules
CITAT (malcolm @ 02-09-2010, 18:41) *
Lättare sagt än gjort och ibland är det tom. jobbigt att skriva här. Orkar knappt lyfta händerna till tangentbordet emellanåt fast jag ser sådant jag borde/vill svara på.

visst är det lättare sagt än gjort (att ta tag i saker och ting) men tyvärr ett nödvändigt ont för det finns ingen annan som gör det åt dig.
förhoppningsvis så blir det bra till slut.

lycka till du också netavee, hoppas allt löser sig så du får lugn och ro och kan leva ett hyfsat gott liv.
netaave
Var på ett möte idag och hon på arbetsförmedlingen tänkte inte ens föreslå några aktiviteter för min skull. Hade inte haft några förhoppningar om det heller men det känns lite som man slänger soppapengarna i sjön då man har de här mötena. Sa det till henne också, då föreslog hon att jag själv skulle föreslå datum då vi ändå far in. Nåt vettigt iaf.
Anma
CITAT (netaave @ 06-09-2010, 17:17) *
Var på ett möte idag och hon på arbetsförmedlingen tänkte inte ens föreslå några aktiviteter för min skull. Hade inte haft några förhoppningar om det heller men det känns lite som man slänger soppapengarna i sjön då man har de här mötena. Sa det till henne också, då föreslog hon att jag själv skulle föreslå datum då vi ändå far in. Nåt vettigt iaf.

Känner igen det där ,fast det var inte jag som var utförsäkrad. Arbetsförmedlingen förstår hur knäppt detta är och gör det bästa av situationen. Åtminstone de jag haft kontakt med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon