Hej!
[attachment=54755:DSCN2770.jpg]
Vad ska jag göra med detta anskrämliga och 20 m långa land!? Och hur hanterar jag bäst lind-häcken? Beskär jag den rejält kommer det fula rostiga staketet fram. Gör jag inte det så blir det ju superlånga grenar som hänger över hela landet och inga blad längst in när jag sedan klipper ( om ni fattar?).
Och VAD ska jag sätta i landet? Hade en dröm om olika bärbuskar och sedan blommande perenner av någon sort. Verkar dock som att linden tar all kraft + att den växer över med sina långa grenar. Tänkte även ha daggkåpa eller något annat i framkant hela vägen som skulle ge ett frodigt och "maffigt" intryck pga landets längd. Men - verkar bara se skräpigt ut den lilla bit jag testat... Kan även se framför mig en hel radda med tulpaner utmed hela kanten på våren - men blir ju flera hundra lökar!

Funderar nu på att lägga markduk och sten så som jag gjort runt buskarna på andra sidan. Kan ju då lämna plats för växt-grupper - men med vad? Gillar t ex pioner, men de blommar ju så kort tid....
Bygga upp små "land" med målade pallkragar med några meters mellanrum kanske? Då kan man ju plussa på med lite mer jord till perennerna..?? Vilken namnsort lavendel blommar längst?
Tacksam för alla ideer!