|
CITAT (malcolm @ 28-09-2010, 21:41)  Jag började med en lista men det blev enbart stressande, skall börja en "må bra" kurs i regi av Försäkringskassan nu i höst och hoppas den skall hjälpa mig framåt. Har i alla fall fått upp en hylla i sonens rum och det är i alla fall ett litet steg i rätt riktning. Listor kan bli stressande. När de blev det för mig skrev jag istället en veckoplan. Ex, Vecka 12) Plocka i och ur diskmaskinen (obs. kom ihåg att diska) Fick jag gjort detta så gjorde jag en ny. Ingen brådska. Tyvärr tar ingen ifrån en dammsugning och liknande.
malcolm
28-09-2010, 22:25
jag har inte dammsugit och torkat golvet här hemma sedan i januari och det ser hemskt ut. Fönstren skall vi inte prata om, två år sedan sist. Gräset är inte klippt sedan i våras och det ser ut som en rivningstomt utomhus.
Myosotis
28-09-2010, 22:28
fuchsian
29-09-2010, 14:32
CITAT (malcolm @ 28-09-2010, 23:25)  jag har inte dammsugit och torkat golvet här hemma sedan i januari och det ser hemskt ut. Fönstren skall vi inte prata om, två år sedan sist. Gräset är inte klippt sedan i våras och det ser ut som en rivningstomt utomhus. Jag klarar mig utan din hjälp, sköt du ditt och lägg dig inte i. Här är det inte frågan om vem som har värst från min sida, men det verkar det vara från din. Tänker inte befatta mig mera i dessa ärenden och sen har du inte en susning om mig och mitt liv, så håll till med ditt du. Det är du ju bäst på. Sedan är det så att allt stämmer inte vad du ger ut, men det är inte min sak, men har noterat en tendens som jag inte kan med, men låter det stanna så här. ... fuchian ....
*Stintan*
29-09-2010, 14:35
CITAT (fuchian @ 29-09-2010, 15:32)  Jag klarar mig utan din hjälp, sköt du ditt och lägg dig inte i. Här är det inte frågan om vem som har värst från min sida, men det verkar det vara från din. Tänker inte befatta mig mera i dessa ärenden och sen har du inte en susning om mig och mitt liv, så håll till med ditt du. Det är du ju bäst på. Sedan är det så att allt stämmer inte vad du ger ut, men det är inte min sak, men har noterat en tendens som jag inte kan med, men låter det stanna så här. ... fuchian ....
Chamomille
29-09-2010, 14:45
CITAT (fuchian @ 29-09-2010, 15:32)  Jag klarar mig utan din hjälp, sköt du ditt och lägg dig inte i. Här är det inte frågan om vem som har värst från min sida, men det verkar det vara från din. Tänker inte befatta mig mera i dessa ärenden och sen har du inte en susning om mig och mitt liv, så håll till med ditt du. Det är du ju bäst på. Sedan är det så att allt stämmer inte vad du ger ut, men det är inte min sak, men har noterat en tendens som jag inte kan med, men låter det stanna så här. ... fuchian ....  Din ärthjärna. Far dit linsorna växer! Va faan håller du på med?
fuchsian
29-09-2010, 14:50
CITAT (Chamomille @ 29-09-2010, 15:45)   Din ärthjärna. Far dit linsorna växer! Va faan håller du på med? tagga ner, du vinner inget att reta mig mera.... (Ignoreras) ....fuchian...
Chamomille
29-09-2010, 14:53
CITAT (fuchian @ 29-09-2010, 15:50)  tagga ner, du vinner inget att reta mig mera.... (Ignoreras) ....fuchian... Jaså, det gjorde det?
malcolm
29-09-2010, 15:21
CITAT (fuchian @ 29-09-2010, 15:32)  Sedan är det så att allt stämmer inte vad du ger ut, men det är inte min sak, men har noterat en tendens som jag inte kan med, men låter det stanna så här. ... fuchian .... Jag har då aldrig farit med osanning och mycket har jag tom. kunnat bevisa mha. bilder vilket du tydligen inte klarar, du tror dig vara i kontakt med "andarna" och kunna bedöma människor med ditt hokus pokus, undrar inte om det är anden i flaskan som är din bäste vän...
fuchsian
29-09-2010, 16:35
CITAT (malcolm @ 29-09-2010, 16:21)  Jag har då aldrig farit med osanning och mycket har jag tom. kunnat bevisa mha. bilder vilket du tydligen inte klarar, du tror dig vara i kontakt med "andarna" och kunna bedöma människor med ditt hokus pokus, undrar inte om det är anden i flaskan som är din bäste vän...  Då är väl det bra att du kan finna din sanning och trivas. Önskar inget ont, men inga påhopp heller. Anden i flaskan är det många som har, men inte hos mig. Man går inte genom livet utan att kunna bli arg, ledsen, och må hur bra som helst. Det hör till vardagen, sen kvittar det vad man tror eller ikke. .f...
Aqvakul
29-09-2010, 16:55
F! Ditt inlägg #54 i denna tråden är hårresande! Dels är det totalt "goddag yxskaft", dels är du ännu en gång inne och är oförskämd i en tråd som handlar om en annan medlems försök att få hjälp och stöd. Parallelt med detta skriver du i Annicas tråd att du är ledsen för ditt påhopp i går. Din trovärdighet är noll och intet. Fy FAN, säger jag bara...
fuchsian
29-09-2010, 17:28
CITAT (Aqvakul @ 29-09-2010, 16:55)  F! Ditt inlägg #54 i denna tråden är hårresande! Dels är det totalt "goddag yxskaft", dels är du ännu en gång inne och är oförskämd i en tråd som handlar om en annan medlems försök att få hjälp och stöd. Parallelt med detta skriver du i Annicas tråd att du är ledsen för ditt påhopp i går. Din trovärdighet är noll och intet. Fy FAN, säger jag bara... I Annikas rrtåd fanns Katies inlägg som jag besvarade pga. att vi har haft saker ihop. Såg inte fel i det. du sa ju innan att om jag ska göra något, så är det att be Annica om ursäkt. Det finns där till henne när jag inte kunde PM det tidigare, för att jag ville göra det och visa att jag hade så himla fel. Jag erkänner ju min skuld, varför har jag inte sett andra göra det under tidens gång? hör det endast till mitt ansvar? ( i detta fall gjorde det) Det var ju det du ville? Det är ju så att det man får , det får man tillbaka, eller hur? Även om jag inte är nån elak person till min läggning så kan även jag bli arg och sårad, men har haft överseende med det pga. att de vet inget annat. Tro bara inte att jag vill el. behöver nån trovärdighet bakom en dataskärm, när jag har märkt att det existerar icke i denna församling. tyvärr, jag kämpar med min feber och orkar inte hålla på med varenda en som sticker upp! Natti. f.
Aqvakul
29-09-2010, 17:30
CITAT (fuchian @ 29-09-2010, 18:28)  I Annikas rrtåd fanns Katies inlägg som jag besvarade pga. att vi har haft saker ihop. Såg inte fel i det. du sa ju innan att om jag ska göra något, så är det att be Annica om ursäkt. Det finns där till henne när jag inte kunde PM det tidigare, för att jag ville göra det och visa att jag hade så himla fel. Jag erkänner ju min skuld, varför har jag inte sett andra göra det under tidens gång? hör det endast till mitt ansvar? ( i detta fall gjorde det) Det var ju det du ville?
Det är ju så att det man får , det får man tillbaka, eller hur? Även om jag inte är nån elak person till min läggning så kan även jag bli arg och sårad, men har haft överseende med det pga. att de vet inget annat.
Tro bara inte att jag vill el. behöver nån trovärdighet bakom en dataskärm, när jag har märkt att det existerar icke i denna församling. tyvärr, jag kämpar med min feber och orkar inte hålla på med varenda en som sticker upp! Natti. f.  Det är uppenbart helt omöjligt att föra någon form av vettigt samtal eller diskussion med dig...
fuchsian
29-09-2010, 17:32
CITAT (malcolm @ 28-09-2010, 21:41)  Jag började med en lista men det blev enbart stressande, skall börja en "må bra" kurs i regi av Försäkringskassan nu i höst och hoppas den skall hjälpa mig framåt. Har i alla fall fått upp en hylla i sonens rum och det är i alla fall ett litet steg i rätt riktning. Ett tips är att du vänder dig till sjukgymnastiken på vårdcentralen och kollar upp med dom om dom har någon kurs i Mindfulness. Jag gick den i våras, var väl egentligen mycket skeptisk innan och trodde väl inte alls att det kunde hjälpa men det gjorde den. Absolut värt att testa!
malcolm
10-11-2010, 12:18
Idag skall jag börja i den där hälsoskolan som jag talat om tidigare, skall bli intressant att se vad den kan ge.
Du får en styrkekram av mig. Du har skrivit tidigare att du slarvar med att ta din medicin. Apoteket har en gratistjänst där man kan få ett sms med påminnelse att det är dags att ta medicin. När jag såg det tänkte jag på dig! (Jag förstår att det inte beror på att du "glömmer" utan det ligger lite djupare än så men ta inte illa upp. Det som ett råd i all välmening. )
malcolm
10-11-2010, 19:54
Har varit på hälsoskolan idag och tom. fått läxa till nästa gång, det handlar om att skriva ner något bra man gjort varje dag och försöka se det positiva i tillvaron istället för att bekymra sig för allt som är tungt och jobbigt.
bergvallmo
10-11-2010, 20:08
CITAT (malcolm @ 10-11-2010, 19:54)  Har varit på hälsoskolan idag och tom. fått läxa till nästa gång, det handlar om att skriva ner något bra man gjort varje dag och försöka se det positiva i tillvaron istället för att bekymra sig för allt som är tungt och jobbigt. En kram från någon på nätet kan vara positivt
malcolm
10-11-2010, 20:10
Idag har jag inget positivt att skriva, skulla handla lite på vägen hem och tog svängen i P-huset lite snävt så jag skrynklade till höger bakflygel på bilen.
bergvallmo
10-11-2010, 20:13
Ja det är ju mindre muntert...
Anki på Öland
10-11-2010, 20:42
CITAT (malcolm @ 10-11-2010, 20:10)  Idag har jag inget positivt att skriva, skulla handla lite på vägen hem och tog svängen i P-huset lite snävt så jag skrynklade till höger bakflygel på bilen.  Men det var bara bilen som blev skadad! Är inte det positivt!! Med snöslask och halka hade något mycket värre kunnat hända.....
Eva-Helene
10-11-2010, 21:06
CITAT (malcolm @ 10-11-2010, 20:10)  Idag har jag inget positivt att skriva, skulla handla lite på vägen hem och tog svängen i P-huset lite snävt så jag skrynklade till höger bakflygel på bilen.  Du tog dig till hälsoskolan! Och du handlade! DET är positivt!
titti49zon6
10-11-2010, 21:13
Eva-Helene tog orden ur munnen på mig, skickar dig en
sqrulan
10-11-2010, 21:16
Oj va otur! Jag åkte med min dotter i ett P-hus engång i Umeå med MIN bil och jag fick snudd på hjärtinfarkt, runt, runt, runt  Vad har du för bil Malcolm? Trist!
malcolm
10-11-2010, 21:38
CITAT (sqrulan @ 10-11-2010, 21:16)  Oj va otur! Jag åkte med min dotter i ett P-hus engång i Umeå med MIN bil och jag fick snudd på hjärtinfarkt, runt, runt, runt  Vad har du för bil Malcolm? Trist!  Det är en gammal SAAB 9000 från -93, såg rätt fin ut när jag köpte den för några år sedan men nu... [attachment=56202:SAAB1.jpg]
*Stintan*
10-11-2010, 21:44
Det är väl positivt att det inte blev värre. Det där fixar du Malcolm!
malcolm
10-11-2010, 21:49
CITAT (*Stintan* @ 10-11-2010, 21:44)  Det är väl positivt att det inte blev värre. Det där fixar du Malcolm!  Vi får se vad det blir av den, kanske hamnar den på skroten. Jag gjorde i alla fall inte illa mig själv eller någon annan. Har tid för rep. av handbromsen hos Mekonomen på måndag och efter det skall den vara godkänd för trafik ett år till, alltid något positivt.
sqrulan
10-11-2010, 22:05
 Självklart ska du fixa till din fina bil/stolthet  Saab har jag haft två gånger och det är riktigt bra bilar så fixa till den då du har tid och pengar för den är väldigt välvaxad och jättefin tycker jag! DEN kan du ju inte skrota i alla fall!!!! Mååånga skulle nog ge en slant för den! Unga killar älskar saab o volvo.
malcolm
10-11-2010, 22:11
Vet inte om det är min stolthet direkt eftersom rosten tog rätt hårt på den senaste vintern då det var för kallt att våga tvätta den, ser fin ut på bilden men det var som sagt några år sedan men det är ändå den bästa bil jag någonson haft. Startar alltid och ligger som ett strykjärn på vägen även när det är halt så den får åtminstone hänga med till våren/sommaren. Kommer absolut att köpa en likadan igen när det blir dags att byta men av en något nyare modell i så fall. Går ju att hitta en från -98 för under 20.000 på Blocket.
sqrulan
11-11-2010, 00:17
Blocket!! Jag såg nog det! Förresten gör som jag köp en golf, den ligger lika bra mot vägbanan och är lättare!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|