Full version: Frökedja 1-2010
Sidor: 1, 2
Lillja
Brevet är på väg. Tog bara några frön av hirs. Så ni
som undrar, så finns det kvar.
Peztis
CITAT (Lillja @ 21-10-2010, 08:32) *
Brevet är på väg. Tog bara några frön av hirs. Så ni
som undrar, så finns det kvar.

biggrin.gif
Crazy4Flowers
Om hirs på Wikipedia
Detta hittade jag om hirs
En massa recept på hittarecept

Har ännu inte testat att tillaga dessa snygga frön.
Anki V
CITAT (sqrulan @ 20-10-2010, 21:39) *
giggle.gif Vilken lyx att spara frön i snappsglas! Nu har snälla Peztis lovat att skicka några till mej, jag är sååå glad!
Tar gärna emot såtips/råd.

Jag har fått mina Hirsfrön av Peztis, förpackade i en plastpåse. Jag vågade inte ha kvar dom i plasten ifall det skulle finnas lite fukt kvar så jag slog upp dom i ett litet snapsglas laugh.gif .

/A
DykUnderYtan
En stort härligt frökuvert dök upp hos mig idag! smile.gif
Peztis
Bra att veta var kuvertet är!!!

C4F, vet du vilken av de olika hirs-sorterna du sände oss?
Tänk att detta Bonus-Busfrö fortsätter att leva så ibland oss! wub.gif
Crazy4Flowers
Köpte en planta som jag gillade hos trädårdshandeln här i byn och fick nog tyvärr fel namn men troligen är det Panicum miliaceum Violaceum det var inte förns efter jag hade skickat ut busfröna som jag kom fram till att det faktiskt var HIRS .... rolleyes.gif har bara letat efter det latinska namnet så det var ju lite snopet.
sqrulan
Är det detta gräs?
http://www.raravaxter.com/product_info.php...ntc33i73e38e6p5
DykUnderYtan
Har hittat lite nya spännande fröer och fyllt på med nytt såklart, så kuvertet fortsätter nu sin resa mot Östh! smile.gif

Hirsfrön finns fortfarande kvar, även jag lämnade dem (har "egna" från busfröodligen). tongue.gif
Östh
När jag kom hem idag låg det efterlängtade brevet i lådan. yes.gif Grovsorterade direkt, googlade sedan lite på några latinska namn och har nu bestämt mig och förslutet kuvertet igen så imorgon får postverket förtroendet att förmedla det vidare till Malvia.
sqrulan
bravo.gif Jippie, snart blir det en andra runda!
blomkronan
Oj va fort det har gått biggrin.gif Då är det min tur snart yahoo.gif
Malvia
CITAT (Östh @ 26-10-2010, 19:03) *
När jag kom hem idag låg det efterlängtade brevet i lådan. yes.gif Grovsorterade direkt, googlade sedan lite på några latinska namn och har nu bestämt mig och förslutet kuvertet igen så imorgon får postverket förtroendet att förmedla det vidare till Malvia.

Åh, känslan är nu en blandning mellan julafton och stress!

Imorgon har jag möte efter jobbet, men,men kvällen/ natten är lång!
sqrulan
Ta det lugnt alla kedjor måste väl bli klara innan nästa omgång?
Margith
Ja, alla frökedjor måste komma tillbaka till mig innan nästa varv börjar.
Frökedja 2 har gått i mål idag, men frökedja 3 har bara hunnit ungefär halvvägs.
Så du har tid på dig Malvia, kuvertet ska kännas om julafton, inte ett stressmoment kompiskram.gif
Malvia
CITAT (Margith @ 27-10-2010, 12:07) *
Så du har tid på dig Malvia, kuvertet ska kännas om julafton, inte ett stressmoment kompiskram.gif

thanks.gif Med tanke på att det är första gången jag är med och kan absolut inga latinska namn.
Peztis
Nä precis, det är inte alltid man kan de vetenskapliga namnen och därför skrev jag även på svenska på mina påsar...

Men internet är ju ett fantastiskt hjälpmedel!
Malvia

JAAAAAAAAAAAA, ikväll låg det fina kuvertet i brevlådan!

Och jag kom på att jag har fredag, lördag och halva söndagen på mig innan jag måste posta kuvertet till nästa!

På måndag ska Blomkronan ha kuvertet i sin hand om posten sköter sig.

( häftig gatuadress förresten Blomkronan!)
blomkronan
CITAT (Margith @ 27-10-2010, 12:07) *
Ja, alla frökedjor måste komma tillbaka till mig innan nästa varv börjar.
Frökedja 2 har gått i mål idag, men frökedja 3 har bara hunnit ungefär halvvägs.

tummenupp.gif då kan även jag ta god tid på mig shy.gif

CITAT (Malvia @ 28-10-2010, 20:05) *

JAAAAAAAAAAAA, ikväll låg det fina kuvertet i brevlådan!

Och jag kom på att jag har fredag, lördag och halva söndagen på mig innan jag måste posta kuvertet till nästa!

På måndag ska Blomkronan ha kuvertet i sin hand om posten sköter sig.

Ja, ta god tid på dig det är fördelen med att vara sist i en kedja som gått snabbt wink.gif

SNART ÄR DET JUL yahoo.gif
Peztis
CITAT (Malvia @ 28-10-2010, 20:05) *

Jamen visst har hon!
Malvia

NU
är kuvertet postat!
(och ska vara framme i morgon)

Tog några kuvert, pillade ut lite frön där det var väldigt många och lade in lite nya fröer/påsar.

Att googla fram namnen var kul.

Hade en del beslutsångest, men det kanske finns kvar till nästa omgång!

GOD JUL Blomkronan!
blomkronan
yahoo.gif
Peztis
Hur går det här då i vår kedja!?

Har du fått kuvertet Blomkronan och hittade du något skoj däri?
Malvia
CITAT (Peztis @ 03-11-2010, 16:44) *
Hur går det här då i vår kedja!?

Har du fått kuvertet Blomkronan och hittade du något skoj däri?

Jag tror hon gottar sig med att vara näst sist.

Vi får ju ändå vänta på kedja nr 3 innan listorna görs om och fröerna skickas en andra omgång.

Tror att Margith meddelar när hon fått paketet i mål.
Peztis
Jodå men jag undrar i alla fall var kuvertet är... biggrin.gif
Så det inte har fastnat hos Posten eller så.
blomkronan
Det har fastnat hos mig naughty.gif
Jag hitta några gobitar... biggrin.gif tack Ladyn tummenupp.gif
Ikväll har jag fullkomligt fastnat... jag drog fram mina fröer... wacko.gif OJ vad mycket roligt jag hitta i min låda, som jag glömt att jag hade giggle.gif.... frötoka... jag.... näääää....
sqrulan
bravo.gif Har du mycket roligt o spännande så kan du ju kasta ner lite bonusar! flirting.gif
Margith
Hörru Blomkronan, kom igen nu!!
I morse var det -14 grader här. Ska jag sitta och häcka vid brevlådan många dagar till kommer jag att dra på mig lunginflammation crying.gif
Jag må vara den som drog igång frökedjan, och jag är alltid sist i listan, men jag är lika nyfiken som ni andra på vad som finns i kuvertet.

Hasa dig i väg till brevlådan nu ranting.gif

Och skulle det vara så att nån av er tycker att det här var ett alldeles särdeles otäckt inlägg ska ni veta att jag känner Blomkronan tillräckligt väl för att veta att hon bara tar det som "en spark i baken" a0a.gif
sqrulan
giggle.gif
Malvia
giggle.gif

Det är bra Margith att du håller ordning på länkarna i kedjan.

Sänder lite värme härifrån till dig i brevlådan.
Maggan H
CITAT (Margith @ 09-11-2010, 12:12) *
I morse var det -14 grader här. Ska jag sitta och häcka vid brevlådan många dagar till kommer jag att dra på mig lunginflammation crying.gif
Jag må vara den som drog igång frökedjan, och jag är alltid sist i listan, men jag är lika nyfiken som ni andra på vad som finns i kuvertet.

Och skulle det vara så att nån av er tycker att det här var ett alldeles särdeles otäckt inlägg ska ni veta att jag känner Blomkronan tillräckligt väl för att veta att hon bara tar det som "en spark i baken" a0a.gif

rotfl.gif
blomkronan
CITAT (Margith @ 09-11-2010, 12:12) *

smiley_small_hug.gif Jag fastna lite väll länge.... Jag har fixat ihop kuväret och lägger den på lådan i dag biggrin.gif
Jag hade en lång skön helg (ledig fre-mån) och glömde bort er shy.gif

CITAT (sqrulan @ 05-11-2010, 16:14) *
bravo.gif Har du mycket roligt o spännande så kan du ju kasta ner lite bonusar! flirting.gif

Tyvärr så är det mest grönsaksfrön jag har och dom hör ju inte till denna kedja blush.gif.
Peztis
Margith, har denna kedja kommit runt ett varv nu då?
Margith
Snacka om att vara otålig laugh.gif Blomkronan skickade ju kuvertet i går!
Men ja, jag har just sparkat av snön från skorna efter att ha varit till brevlådan.
Kuvertet har landat hos mig.

Kuvertet innehöll 31 fröpåsar.
thanks.gif till er alla som bidragit till innehållet.

Medan vi väntar lite till på frökedja 3, kan ni väl fundera på om ni alla vill vara med på ett varv till.
Ingen har strukit sig från listan och då kommer ni automatiskt med i nästa varv. Vill du inte vara med, måste du PM:a mig.
Peztis
Filåt... blush.gif
Margith
CITAT (Peztis @ 11-11-2010, 11:17) *
Filåt... blush.gif

smiley_small_hug.gif
Lady Hamilton
CITAT (Margith @ 11-11-2010, 11:14) *
Snacka om att vara otålig laugh.gif Blomkronan skickade ju kuvertet i går!
Men ja, jag har just sparkat av snön från skorna efter att ha varit till brevlådan.
Kuvertet har landat hos mig.

Kuvertet innehöll 31 fröpåsar.
thanks.gif till er alla som bidragit till innehållet.

Medan vi väntar lite till på frökedja 3, kan ni väl fundera på om ni alla vill vara med på ett varv till.
Ingen har strukit sig från listan och då kommer ni automatiskt med i nästa varv. Vill du inte vara med, måste du PM:a mig.

coolgleam.gif NU har det gått en vecka å jag ligger 5:a......................då borde jag kanske få brevet på Måndag då? giggle.gif
Peztis
Lady, vi väntar fortfarande på att den tredje kedjan ska gå i mål.
Sedan kommer vår frömoder att skaka om både fröer och deltagare till nya listor så denna gång kanske du hamnar först (eller sist!) i någon annan kedja.
Lady Hamilton
CITAT (Peztis @ 19-11-2010, 10:07) *
Lady, vi väntar fortfarande på att den tredje kedjan ska gå i mål.
Sedan kommer vår frömoder att skaka om både fröer och deltagare till nya listor så denna gång kanske du hamnar först (eller sist!) i någon annan kedja.

sos.gif ......... -cry-.gif

Ok får ge mig till tåls då giggle.gif
sqrulan
whistling.gif Men skynda på nu!!!! Va kul att vi förökade fröpåsarna, snappa åt dej lite fröbonus om du hittar nåt Margith, det unnar jag dej verkligen för att du fixar och håller i detta!♥
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon