|
malcolm
17-01-2011, 19:47
Det faller sig väl helt naturligt att missuppfatta och komma ifrån ämnet i en felläsningstråd.
CITAT (malcolm @ 17-01-2011, 19:47)  Det faller sig väl helt naturligt att missuppfatta och komma ifrån ämnet i en felläsningstråd.   sant.
*Stintan*
17-01-2011, 20:19
CITAT (malcolm @ 17-01-2011, 19:47)  Det faller sig väl helt naturligt att missuppfatta och komma ifrån ämnet i en felläsningstråd.   Ja det har du iof rätt i.
Margith
18-01-2011, 13:58
Jag lyckades igår. Jag var in till stan med bil och var tvungen att stanna för att trafikljuset slog om till rött precis när jag kom fram till en korsning. Då fastnar min blick på en stor affisch på väggen till ett varuhus. De har extrapris på bur-kläsk! Ähh, vaah.... vad stod det egentligen?? Tittar och läser en gång till. Bur-kläsk. Nu blir jag riktigt irriterad, vad är det för idiot som skrivit affischen? Finns väl för f-n ingenting som heter bur-kläsk Det slår om till grönt, jag kör och kastar en snabb, sista blick på affischen... Det stod BURKLÄSK Så "hur läser du egentligen människa", stämmer väldigt bra på mig
CITAT (herkules @ 20-09-2010, 22:12)  snigeltråden! (singeltråden alltså) ahh, min gamla tråd där =) hur fortskrider den och singelaktiviteten här på forumet? =)
Meriona
18-01-2011, 18:57
CITAT (Tobb @ 18-01-2011, 18:25)  ahh, min gamla tråd där =) hur fortskrider den och singelaktiviteten här på forumet? =) Hur fortsätter det själv med singligheten?
Red Top
18-01-2011, 19:12
I dag råkade jag ut för en felläsning, som fick mig att fnittra tyst för mig själv.
Gick in i en Lindexbutik och passerade på vägen in, en stor skylt med texten:
Halva priset på RENA underkläder.
Slöläste bara texten utan att reagera.
När jag kommit en bit in i butiken tänkte jag för mig själv att det måste vara fel. Gick tillbaka och kollade för säkerhets skull.
Givetvis var det REA-underkläder.
Meriona
18-01-2011, 19:13
Jobbigt för dem att försöka få sålt sketna underkläder till fullpris.
Myosotis
19-01-2011, 00:19
CITAT (Margith @ 18-01-2011, 13:58)  Bur-kläsk. Påminner om sallad-skit som de sålde i någon affär för många år sen, en bekant stod och funderade, det lät ju inte så aptitligt direkt. Det visade sig betyda sallads-kit, var väl olika tillbehör på något sätt. Hon sa faktiskt till i affären och de ändrade det sen
Överbölingen
19-01-2011, 01:58
Jag har samlat en del godingar under ett tiotal år från olika forum. Om jag någon gång ger ut mia memoarer så kommer de med. Allt från felläsning, skrivfel, särskrivningar och syftfel. Men det är ju det som är charmen med spontanskrivning. Ibland har jag skrattat så tårna sprutat.
Såg ni det avsiktliga felet?
Biggan_
19-01-2011, 02:01
CITAT (Överbölingen @ 19-01-2011, 01:58)  Jag har samlat en del godingar under ett tiotal år från olika forum. Om jag någon gång ger ut mia memoarer så kommer de med. Allt från felläsning, skrivfel, särskrivningar och syftfel. Men det är ju det som är charmen med spontanskrivning. Ibland har jag skrattat så tårna sprutat.
Såg ni det avsiktliga felet? Konstiga tår du har! Fotsvett?
Vems memoarer sa du
Irene_L
19-01-2011, 11:34
Jag läste helt fel på den tråden som står under support! Jag läste så här: Egen avdelning för hypokondrisk.. Oj tänkte jag ..det måste jag kolla! När jag öppnade tråden märkte jag att det stod inte alls så utan: Egen avdelning för hydroponisk...  så tokigt det kan bli!
Precis nu när jag ögnade igenom trådlistan såg jag en tråd med rubriken "Sälja guldsmycken" men läste "Stjäla guldsmycken....det trodde jag inte om odlaiter.
Skruttis
20-01-2011, 08:09
CITAT (Cacki @ 19-01-2011, 19:54)  Precis nu när jag ögnade igenom trådlistan såg jag en tråd med rubriken "Sälja guldsmycken" men läste "Stjäla guldsmycken....det trodde jag inte om odlaiter. Det är jag som är skyldig! Stjäla guldsmycken....
fuchsian
20-01-2011, 20:00
Wubbs, Som det kan bli .....  .. Skrållade på listan med trådar och då stannade jag till när det jag läste var; -- Sticklingsförsöka kameler?????  --- Jösses, det skulle ju vara kamelior ....... Det verkade helskumt innan jag fattade rätt.... men inget förvånar mig längre i forumet ... .Fuchsian ....
Har en till tråd som jag numer alltid (med vilje?) läser fel på! Den ligger under Träd, buskar och häckar och rubriken lyder i mina ögon "Hjälp! Var är häcken?" och jag tänker alltid - varenda gång!!!! - att "Jisses människa! Där bak så klart!!! Vet du inte det!?!?".
anne-li i olofstorp
22-01-2011, 19:47
CITAT (Peztis @ 22-01-2011, 18:53)  Har en till tråd som jag numer alltid (med vilje?) läser fel på! Den ligger under Träd, buskar och häckar och rubriken lyder i mina ögon "Hjälp! Var är häcken?" och jag tänker alltid - varenda gång!!!! - att "Jisses människa! Där bak så klart!!! Vet du inte det!?!?".   Gjorde precis samma reflektering.....
Jag läser ofta fel...tror jag har för bråttom och sen grubblar jag på vad det betyder tills jag inser att det faktiskt inte alls stod så! Exempelvis har jag väldiga problem med att läsa avveckla, jag läser alltid aväckla! För att inte tal om att "prata" fel...vända på ord mm (kanske skulle starta en sån tråd med?)
CITAT (Peztis @ 22-01-2011, 18:53)  Har en till tråd som jag numer alltid (med vilje?) läser fel på! Den ligger under Träd, buskar och häckar och rubriken lyder i mina ögon "Hjälp! Var är häcken?" och jag tänker alltid - varenda gång!!!! - att "Jisses människa! Där bak så klart!!! Vet du inte det!?!?".  Det var också någon som sökte ackorden till Rövarnas visa. "Prrrutt prrrutt prrrutt" tänkte jag då. Olle
CITAT (Olle A @ 22-01-2011, 20:07)  Det var också någon som sökte ackorden till Rövarnas visa. "Prrrutt prrrutt prrrutt" tänkte jag då. Olle Det blev en låt av den också. Bästa rövar(prutt)låten ever.
caprifol
23-01-2011, 21:12
Tog lite tid innan jag fick ordning på Bengalows ser-bättling i sporttråden.
Biggan_
23-01-2011, 21:16
CITAT (caprifol @ 23-01-2011, 21:12)  Tog lite tid innan jag fick ordning på Bengalows ser-bättling i sporttråden.
blomkronan
23-01-2011, 21:51
[attachment=57703:samtal.JPG] Var bara tvungen att visa er... stod i metro tidningen här om dan. Ni ser väll fel-skrivningen...
Såg också den där artikeln och jag fattade inte vad de menade. Om nu inte "samtal" ska vara något annat...
Myosotis
24-01-2011, 18:08
Finns en tråd på alternativ om "Fasan med höns".  Jag tycker inte alls det är speciellt fasansfullt att ha höns...
Red Top
22-03-2011, 08:12
Visst kan man ha lite olika intressen här i livet, men just det här grunnar min märkliga hjärna över varje gång jag ser tråden. "Tips på pensionärspar" Vad behöver man det paret till? Barnvaktning, blomvattning, hundpromenader eller en mysig liten trekant? Jag rår inte för det, men varje gång jag ser tråden läser jag fel och det dyker upp de mest konstiga tankar. Det ska givetvis vara Tips på pensionsspar. Vilket även min hjärna förstår så småningom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|