|
Huggorm
10-10-2010, 09:06
CITAT (Motti @ 10-10-2010, 00:36)  Gurkan kommer att åka ut rätt snart tror jag,han är för lat och låter andra serva honom,det lär de andra tröttna på.Och hon som svär oavbtutet och gnäller på allt med alla tattueringarna hon kommer heller inte att bli långvarig. Hon har ju redan blivit bortvald en gång
Jag tittade på det och tänker fortsätta att titta på det
CITAT (Bettis @ 10-10-2010, 11:02)  Jag tittade på det och tänker fortsätta att titta på det  Jag tittar allt på det med ett öga, samtidigt som jag läser Falköpings Tidning.
CITAT (Anma @ 10-10-2010, 00:39)  Jo så är det ju! Man kanske kan titta på datorn, då kan man ju göra det när man känner för det. För mig är det värsta med att följa någon serie att jag alltid glömmer tiden och missar programmet. Därför älskar jag Playtv på nätet. Instämmer där. Av någon anledning missar jag ofta program/serier som går på svt t.ex. Uppdrag granskning, Robins och Skavlan, då är det himla tur att man kan titta på Playtv. Inte orkar jag vänta på repriserna i TV och förresten så skulle jag glömma tiderna med...
malcolm
10-10-2010, 14:24
Jag använder play-funktionen mer och mer och ibland hittar man program som man totalt har missat, det senaste var "Från trädgård till tallrik" (SVT).
fuchsian
10-10-2010, 16:26
Nej, ingen Robbinson för mig heller. Tittade på det nån gång i början men nu bryr jag mig inte om det, bättre saker finns det att titta på än det. ...fuchian...
bergvallmo
18-10-2010, 18:01
Längtar tills på torsdag när det är Robinson igen
malcolm
18-10-2010, 20:32
Robinson och liknande program går fetbort hos mig.
Fjortispower
18-10-2010, 20:43
CITAT (fuchian @ 10-10-2010, 17:26)  Nej, ingen Robbinson för mig heller. Tittade på det nån gång i början men nu bryr jag mig inte om det, bättre saker finns det att titta på än det. ...fuchian... Bättre saker som vadå, ett exempel? Kan du berätta varför inte Robinson är lika bra att glo på en torsdagskväll, eller är det bara för att du har valt att inte tycka om det?
Undrar föresten hur Gurkan klarar sig utan Pizza  kokos kokos se upp ni som köppt pizza av Gurkan !den nyaste lär bli kokospizza  allvarligt så gillar jag inte förnedringsTV och en hoper sociopater som förhärliga sig själva.Vi borde lära oss att respektera varandra istället för att trycka ner varan i TV och visa vår ynkedom.Alla där vill vara med i Robbinsom och svälta och utstå saker till varje pris bara de blir kändisar.
*Stintan*
18-10-2010, 22:55
Det är ju bara att låta bli att titta på programmet om man störs av det. Deltagarna är ju med högst frivilligt och vet vad som väntar. Så värst mycket förnedrings-TV tycker jag inte att just Robinson är.
*Stintan*
18-10-2010, 23:00
sqrulan
19-10-2010, 08:49
Vid åttatiden brukar jag oftast slinka ner i soffans sköna värld och då ser jag det som erbjuds, därför blir det Robinsson. Synd bara att Mitt i naturen går samtidigt på ettan, fast repriser är Sverigestelivision bra på. Alldeles för bra ibland!
CITAT (sqrulan @ 19-10-2010, 09:49)  Vid åttatiden brukar jag oftast slinka ner i soffans sköna värld och då ser jag det som erbjuds, därför blir det Robinsson. Synd bara att Mitt i naturen går samtidigt på ettan, fast repriser är Sverigestelivision bra på. Alldeles för bra ibland! Så gör jag med när och är hemma och hinner.
Nu har ju produktionsbolaget vinklat och själv valt ur de inspelade sekvenserna men...
Det intressanta med Robinsson är se folks själviska beteende. Finns mycket som man kan översätta till "verkliga" världen.
Och vad man lätt kan "hata" delar av det beteende / folket.
Inga från Närke
19-10-2010, 10:26
CITAT (Meriona @ 08-10-2010, 22:34)  Jag tyckte att Gurkan var behållningen med hela programmet, annars hade jag somnat. Oj vad knepig jag måste vara.  Du är inte knepig i så fall är vi 2 för jag tycker också Robinsson är kul. Gurkan sätter lite färg på programet också för han säger som det är och inte fjäskar för någon men det är synd att han inte förstår att han ska äta något av det lilla som bjuds. han kan ju bli sjuk.
Huggorm
19-10-2010, 10:27
CITAT (Inga från Närke @ 19-10-2010, 11:26)  han kan ju bli sjuk. Rättning: sjuk are
Vem behöver dokusåpor på tv när odla finns 24/7  Ska försöka se ngt avsnitt iår då det är riktigt hårt. Annars tycker jag tidigare säsonger oftast varit paktbildning för hela slanten o noll i överlevnad. Kunde lika gärna spelats in på Djurgården.
Rebecca
19-10-2010, 13:50
Jag tittar och har alltid gjort. Tycker det är kul och hade gärna velat vara med själv. Denna säsongen stör jag mig på laget som vill rösta ut de duktiga för att själva kunna komma långt. Gurkan är med i det laget. Det som han mf.l inte verkar fatta är att de inte kommer vinna tävlingar utan duktiga deltagare som äter (!), och därmed kommer hamna i örådet hela tiden. Öråd = utröstning. Men men. Kanske inte så konstigt att mantänker sådär om man tror man kan klara att vinna hela Robinson genom att leva på bara vatten...
Huggorm
19-10-2010, 14:15
Synd att dom slutade med Farmen, varför gjorde dom det? Det borde ju vara en betydligt billigare produktion, och nog var väll tittarsiffrorna bra när det programmet gick?
Farbror Blå
19-10-2010, 14:51
Jag ser aldrig sk dokusåpor, livet är tillräckligt fullt av konflikter ändå, Dessutom kan jag ägna min tid åt mer intellektuell stimulans
sommarhumla
19-10-2010, 15:49
CITAT (Farbror Blå @ 19-10-2010, 15:51)  Jag ser aldrig sk dokusåpor, livet är tillräckligt fullt av konflikter ändå, Dessutom kan jag ägna min tid åt mer intellektuell stimulans Håller med! Zappar förbi det möget så fort jag bara kan.
fuchsian
19-10-2010, 16:14
Dokusåpor alla de slags som går just nu, gillar jag ingen, men ibland blir det att titta med ett öga. Jag brukar titta på norska program, för språkets skull. Bra engelska deckare går an, men de amerikanska som mest handlar om att obducera, har jag inget för. Robinssons deltagare verkar vara mer eller mindre underliga kufar, så den passar mig inte heller. .Fuchsian...
bergvallmo
19-10-2010, 17:56
Är inte deltagarna som människor är mest? Typ som vi här på odla.. några lagoma, några med lite mer hjärna och så några korkade + nån som är lite extra korkad. Tror nog urvaltet gjorts med omsorg. Om alla vore stöpt i samma form vore denna tävling tämligen ointressant.
CITAT (bergvallmo @ 19-10-2010, 18:56)  Är inte deltagarna som människor är mest? Typ som vi här på odla.. några lagoma, några med lite mer hjärna och så några korkade + nån som är lite extra korkad. Tror nog urvaltet gjorts med omsorg. Om alla vore stöpt i samma form vore denna tävling tämligen ointressant. Ja så är det nog, undrar bara vem som egentligen är den mest korkade?
bergvallmo
19-10-2010, 18:17
CITAT (Anma @ 19-10-2010, 19:15)  Ja så är det nog, undrar bara vem som egentligen är den mest korkade?  Jag vet vad jag tycker, men allt ligger väl i betraktarens öga
*Stintan*
19-10-2010, 18:26
CITAT (bergvallmo @ 19-10-2010, 18:56)  Är inte deltagarna som människor är mest? Typ som vi här på odla.. några lagoma, några med lite mer hjärna och så några korkade + nån som är lite extra korkad. Tror nog urvaltet gjorts med omsorg. Om alla vore stöpt i samma form vore denna tävling tämligen ointressant. Precis så är det nog.
CITAT (bergvallmo @ 19-10-2010, 19:17)  Jag vet vad jag tycker, men allt ligger väl i betraktarens öga  Så är det ju.
sqrulan
19-10-2010, 20:22
Apselut!
Såg häromdagen en stund på play ... men kommer inte att se mer ... har ledsnat på såna. Bara för att ingen ska tro att ................ Jo ...jag har tidigare sett både Robinsson, Baren, Big Brother och Farmen... inte alla avsnitt, men en del ... och Bonde så klart... där jag hade en vän med.
anncharlotte
19-10-2010, 22:38
Jag tycker inte det är förnedringstv, visst vissa framställs som idioter eller i alla fall bortskämda barnungar, men det beror ju på vad dom häver ur sej. Visst kan programmet vara vinklat ibland men det dom säger det säger dom ju faktiskt, och får därmed räkna med att stå för. Även i verkliga livet måste man ju vara medveten om att det man säger till någon koms ihåg. Dom ger sej in i leken med fullt öppna ögon och är nog fullt medvetna om konsekvenserna. Jag tycker programmet är kul, men minns med saknad vissa tidigare deltagare som var betydligt intressantare än många av dom som är med nu.
bergvallmo
21-10-2010, 18:50
Ahh, nu börjat det äntligen bli dags för veckans höjdpunkt... 10 minuter kvar innan det börjar.. Sitter i soffan med smörgås och te å bara väntar...
Meriona
21-10-2010, 18:54
Jag ska inte se första halvtimman för då är det snyggingen Martin som hägrar, men sen kanske....
Meriona
21-10-2010, 20:04
Fy fasen vad jag stör mig på att Özen pratar perfekt svenska utom just när han snackar med Gurkan.  FJOMPIGT!
Tittade på hela programmet igår, har missat lite här och där i dom andra. Svårt att säga än vem man tycker ska vinna, eller vem/vilka som går fetbort. Finns iofs några som jag inte tycker är nåt att hänga i granen redan nu och har man tur så åker dom en efter en.  Grönsaken som åkte igår får alltså inte en andra chans som hon fick i förra programmet? Josefin eller vad hon hette.... Som grät över att det inte var som hon tänkt sej - hon hade ju inte ens en handduk...!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|