|
Såg i tidningfen att Robinsson startat ... är det nån som fortfarande ser det? Jag tycker det är uttjatat ... samma mobbing har det varit i alla år ... jag tittar inte.
Meriona
08-10-2010, 20:18
Jag såg åtminstone första avsnittet för att sonen ville ha sällskap. Jag tyckte faktiskt att det var ovanligt tråkiga deltagare iår, den enda förutom de två lokalstjärnorna bara var en som var lite rolig, det var Gurkan.
sommarhumla
08-10-2010, 20:19
Har inte sett Robinson överhuvudtaget, gillar inte den typen av program.
CITAT (Meriona @ 08-10-2010, 21:18)  Jag såg åtminstone första avsnittet för att sonen ville ha sällskap. Jag tyckte faktiskt att det var ovanligt tråkiga deltagare iår, den enda förutom de två lokalstjärnorna bara var en som var lite rolig, det var Gurkan.  Ok ... ser inte ut som jag missat något då.
Aqvakul
08-10-2010, 20:22
Det var många år sen jag tittade på Robinsson...
Meriona
08-10-2010, 20:32
CITAT (netha @ 08-10-2010, 21:21)  Ok ... ser inte ut som jag missat något då. Jodå du har missat Gurkan!
CITAT (Meriona @ 08-10-2010, 21:32)  Jodå du har missat Gurkan!  Nämen nu blir jag nyfiken ... kan man se progr på Play?
bergvallmo
08-10-2010, 20:35
Jaha, jag verkar vara den enda som gillar Robinson.  Malcolm har en tråd Fixarprogram i Tv där undran är vilka man skulle vilja ha hos sig. Om det var en tråd, vilket program skulle du vilja va med i, så skulle ja välja Robinson. (hmm, fast jag skulle behöva lite bättre fysik  )Tycker det är jättekul å kolla på och har nästan sorg när det brukar vara över för säsongen...
Meriona
08-10-2010, 20:35
Säkert. Han var iallafall den ende som fick mig att skratta.
Huggorm
08-10-2010, 20:36
CITAT (Meriona @ 08-10-2010, 21:32)  Jodå du har missat Gurkan!  Jag som trodde den idioten var borta ur rampljuset helt efter att han "vann" Sveriges värsta bilförare, men tyvärr hade jag fel Favorit blev den småtjocke bonden från Dalsland, som höll på att dö efter språngmarschen uppför gräsbacken. Men de flesta deltagarna är ju i princip identiska, och det kommer nog ta många program innan man är sig skilja dom åt
Meriona
08-10-2010, 20:40
CITAT (Huggorm @ 08-10-2010, 21:36)  Jag som trodde den idioten var borta ur rampljuset helt efter att han "vann" Sveriges värsta bilförare, men tyvärr hade jag fel Favorit blev den småtjocke bonden från Dalsland, som höll på att dö efter språngmarschen uppför gräsbacken. Men de flesta deltagarna är ju i princip identiska, och det kommer nog ta många program innan man är sig skilja dom åt Favorit? Jag som skämdes som sjutton för dialekten!  Fast ändå inte såklart, han är ju hemifrån närapå, hoppas att det går bra för honom. Tösa som var från Trollhättan hamnade ju i buren, det var ju inte så himla mycket att vara stolt över.
Huggorm
08-10-2010, 20:41
CITAT (Meriona @ 08-10-2010, 21:40)  Favorit? Jag som skämdes som sjutton för dialekten!  Fast ändå inte såklart, han är ju hemifrån närapå, hoppas att det går bra för honom. Tösa som var från Trollhättan hamnade ju i buren, det var ju inte så himla mycket att vara stolt över.  Dialekten var ju underbar, det gjorde hela gubben
Meriona
08-10-2010, 20:44
Bonnigt är väl bara förnamnet.
Huggorm
08-10-2010, 20:46
Är det bara jag som irriterar mig på programledarens ständiga skrikande?
Alexander-VG-zon3
08-10-2010, 20:50
oj hade missat totalt att det börjat igen.
Meriona
08-10-2010, 20:50
Ja det är det nog, han är ju inte med så många minuter per program.  Tänk att ha en chef som skriker så HELA TIDEN?
bergvallmo
08-10-2010, 20:52
CITAT (flaxss @ 08-10-2010, 21:50)  oj hade missat totalt att det börjat igen.  stackars dig.....
zaaritha
08-10-2010, 21:21
Såg första omgången---otrevligt! Har ej tittat se´n dess--läser om eländet i tidningar.....
Meriona
08-10-2010, 21:23
Vad menar du med första omgången? Typ för 15 år sen? Det har ju gått genom flera kanaler sen dess och gjorts om på sjuttielva olika sätt?
Huggorm
08-10-2010, 21:27
Farmen var egentligen bättre, synd att det lades ner.
sqrulan
08-10-2010, 21:27
CITAT (Huggorm @ 08-10-2010, 21:36)  Jag som trodde den idioten var borta ur rampljuset helt efter att han "vann" Sveriges värsta bilförare, men tyvärr hade jag fel Favorit blev den småtjocke bonden från Dalsland, som höll på att dö efter språngmarschen uppför gräsbacken. Men de flesta deltagarna är ju i princip identiska, och det kommer nog ta många program innan man är sig skilja dom åt Ja djäklar vad han sprang bra fast han var totalt utan kondition!  Jag såg första och jag kommer nog att se alla gånger som jag kan, tycker att det är kul.
Anki på Öland
08-10-2010, 21:28
CITAT (Huggorm @ 08-10-2010, 21:46)  Är det bara jag som irriterar mig på programledarens ständiga skrikande? Jätteirriterande att höra honom gapa och skrika! Sen tycker jag denna Gurkan (som jag inte sett i något tidigare program...) var värre än värst att se.....  Anki
Meriona
08-10-2010, 21:34
Jag tyckte att Gurkan var behållningen med hela programmet, annars hade jag somnat. Oj vad knepig jag måste vara.
ryss_борис
08-10-2010, 22:32
Åh fy helvete vilken smörja. Har visserligen inte tittat, and I thank god for that every day in my life believe me!
Meriona
08-10-2010, 22:41
CITAT (ryss_бори @ 08-10-2010, 23:32)  Åh fy helvete vilken smörja. Har visserligen inte tittat, and I thank god for that every day in my life believe me! Ja men det är väl otroligt intelligent att kunna döma ut nåt utan att ha sett det.
Såg en bit av det och kom på hur himmla omoget det är !vad i all sin dag ska man bevisa där ?att man kan svälta och leva på kokus eller att man är en stor skit !ursäkta men jag tycker det är sååå omoget att bevisa sig själv i ett TV program bara för att bli känd.Såg hon som blev kvar som ingen valde !inte så konstigt med den jäkla attityden hon hade svor som en bostbindare hela tiden och gnällde på allt,ska man va med där får man nog ha en positiv inställning och tro på sig själv.Om man nu tror på något.Tror de flesta är där för att få vara med i TV och bli kända.
ryss_борис
08-10-2010, 22:49
CITAT (Meriona @ 08-10-2010, 23:41)  Ja men det är väl otroligt intelligent att kunna döma ut nåt utan att ha sett det.  Såg skiten för några år sen. Troligen har det inte blivit bättre, så jag håller mig undan
Meriona
08-10-2010, 22:51
CITAT (ryss_бори @ 08-10-2010, 23:49)  Såg skiten för några år sen. Troligen har det inte blivit bättre, så jag håller mig undan  Då har det väl hunnit med en sväng i 3an och sen tillbaka till 4an, så då ska man kanske uttala sig förrän man sett årets utgåva. Märkväl jag vill inte påstå att det är god TVunderhållning, men jag stör mig på när man uttalar sig om nåt som man inte är uppdaterad på.
Vi har kollade starten och då insåg jag hur onitressant det var för mig,tycker det är en grupp omogna människor som leker Tarzan än.Men det är min personliga uppfattning!det ska ju vara en lek men ändå är det på blodigt allvar trots att man själv satt sig i den sittuationen ?
ryss_борис
08-10-2010, 22:57
CITAT (Meriona @ 08-10-2010, 23:51)  Då har det väl hunnit med en sväng i 3an och sen tillbaka till 4an, så då ska man kanske uttala sig förrän man sett årets utgåva. Märkväl jag vill inte påstå att det är god TVunderhållning, men jag stör mig på när man uttalar sig om nåt som man inte är uppdaterad på. Är det i samma stil som föregående år, så är det med 90% sannolikhet smörja. Och då jag inte har något annat att gå på, väljer jag sannolikhetsläran  Notera att jag skrev "troligtvis"
netaave
08-10-2010, 23:01
Nej jag har inte sett det sen andra säsongen
Tror de flesta är med för att få vara med i TV eller bli kändisar !
malcolm
09-10-2010, 06:05
Såg Robinson ibland när det var nytt men det var mest för att min dåvarande fru ville se det fast numera skulle jag aldrig slösa bort min ungdom på att se någon form av dokusåpa överhuvud taget. Brukar däremot se Amazing Race på 6:an kl. 19.00 om söndagarna men där handlar det inte om intriger och utröstning utan de som kommer sist åker ut helt enkelt.
CITAT (Meriona @ 08-10-2010, 21:32)  Jodå du har missat Gurkan!  Och jag missade allihop.  Tittade länge och noga dom första säsongerna, hoppade över när Linda Isaksson var programledare (för jag kommer väl ihåg rätt person där...? Jag tål henne inte! och tycker att hon förstör allt hon är med i!) men kollade igen ifjol när Roberto tog över. Såg inte på årets första avsnitt och har inte bestämt om jag ska hoppa in och se nästa... Kanske frestelsen blir för stor om det lockas med spännande diskussioner här.
Meriona
09-10-2010, 18:40
CITAT (ryss_бори @ 08-10-2010, 23:57)  Är det i samma stil som föregående år, så är det med 90% sannolikhet smörja. Och då jag inte har något annat att gå på, väljer jag sannolikhetsläran  Notera att jag skrev "troligtvis" Det är faktiskt ganska så samma, det måste jag erkänna.
Monica i Nässjö
09-10-2010, 18:51
CITAT (bergvallmo @ 08-10-2010, 21:35)  Jaha, jag verkar vara den enda som gillar Robinson.  Malcolm har en tråd Fixarprogram i Tv där undran är vilka man skulle vilja ha hos sig. Om det var en tråd, vilket program skulle du vilja va med i, så skulle ja välja Robinson. (hmm, fast jag skulle behöva lite bättre fysik  )Tycker det är jättekul å kolla på och har nästan sorg när det brukar vara över för säsongen... Nähädå, du är inte den enda. Jag älskar Robinsson, ser fram emot varje ny omgång och känner faktiskt också sorg när det är över  . Gillar verkligen upplägget med exotisk miljö, det sociala spelet och förmågan att klara extrema förhållanden. Däremot så skulle jag inte som du bergvallmo, vilja vara med. Nej aldrig i livet! Har varken fysiken eller lusten att bli till allmänt beskådande när jag gör bort mig
malcolm
09-10-2010, 18:51
Jag hade nog gillat Robinson om det handlat om ren överlevnad och om att klara sig med små medel och uppfinningsrikedom och mindre om pakter och intriger.
Meriona
09-10-2010, 18:54
CITAT (malcolm @ 09-10-2010, 19:51)  Jag hade nog gillat Robinson om det handlat om ren överlevnad och om att klara sig med små medel och uppfinningsrikedom och mindre om pakter och intriger. Jag håller med dig Malcolm, just den biten har jag svårt för också.
Huggorm
09-10-2010, 19:11
Paktande och intriger ingår i konceptet, men nog hade jag föredragit att det varit mera överlevnad. Fler av tävlingarna borde vara inriktade mot överlevnad till exempel, som de där tävlingarna de har ibland där det gäller att få liv i en eld så fort som möjligt. Men dom kunde även ha fisketävlingar eller kunskapstävlingar om hur man hittar ätbar växter i djungeln
bergvallmo
09-10-2010, 20:42
CITAT (Monica i Nässjö @ 09-10-2010, 19:51)  Nähädå, du är inte den enda. Jag älskar Robinsson, ser fram emot varje ny omgång och känner faktiskt också sorg när det är över  . Gillar verkligen upplägget med exotisk miljö, det sociala spelet och förmågan att klara extrema förhållanden. Däremot så skulle jag inte som du bergvallmo, vilja vara med. Nej aldrig i livet! Har varken fysiken eller lusten att bli till allmänt beskådande när jag gör bort mig  Så skönt att inte vara alldeles ensammen
Snöflinga
09-10-2010, 21:19
CITAT (bergvallmo @ 09-10-2010, 21:42)  Så skönt att inte vara alldeles ensammen  Hänger också på, så då är vi tre  Svårt att skilja ut deltagarna så här i första programmet ... men vad jag förstår så är det en medveten mix av alla typer av människor. Sedan tycker jag väl att Robertos skrikande är överdrivet och lite barnsligt.
bergvallmo
09-10-2010, 21:23
CITAT (Snöflinga @ 09-10-2010, 22:19)  Hänger också på, så då är vi tre  Svårt att skilja ut deltagarna så här i första programmet ... men vad jag förstår så är det en medveten mix av alla typer av människor. Sedan tycker jag väl att Robertos skrikande är överdrivet och lite barnsligt. Härligt, tillsammans är man mindre ensam  Jo, nog är han lite gapig alltid...
Monica i Nässjö
09-10-2010, 23:04
Minns ni Harald Treutiger? Wow, det var en programledare som jag gillade, klart bäst tycker jag! (Men jag såg aldrig programmen när de gick på 3.an så det kan jag inte uttala mig om)
CITAT (Anki på Öland @ 08-10-2010, 22:28)  Jätteirriterande att höra honom gapa och skrika! Sen tycker jag denna Gurkan (som jag inte sett i något tidigare program...) var värre än värst att se..... Anki Gurkan har varit med i "Sveriges värsta bilförare" på 4:an tidigare. Jag tycker han är en kul snubbe, absolut roligast i hela Robinsongänget.
Min man och jag såg första programet för det fanns ingen annat att se,jag måste säga att vi gillar inte "förnedrings tv"och man märker ju hur hemska människor är i trängda situationer hur illa de behandlar andra för att själva armbåga sig fram,man kan väl lungt säga att en del kan lätt gå "över lik" för att få sitt och vinna.Skrämande tycker jag !men sådana är vi människor och det är det jag inte gillar att se,så vi har inte tittat vidare.Tacka vet jag Doobido:)
CITAT (Betty @ 10-10-2010, 00:11)  Gurkan har varit med i "Sveriges värsta bilförare" på 4:an tidigare. Jag tycker han är en kul snubbe, absolut roligast i hela Robinsongänget.  Åh, är han med! Nästan att jag vill titta på Robinson nu då. Eller kanske inte.
CITAT (Anma @ 10-10-2010, 00:28)  Åh, är han med! Nästan att jag vill titta på Robinson nu då. Eller kanske inte. Ja det är ju valfritt.
Gurkan kommer att åka ut rätt snart tror jag,han är för lat och låter andra serva honom,det lär de andra tröttna på.Och hon som svär oavbtutet och gnäller på allt med alla tattueringarna hon kommer heller inte att bli långvarig.
CITAT (Betty @ 10-10-2010, 00:32)  Ja det är ju valfritt.  Jo så är det ju! Man kanske kan titta på datorn, då kan man ju göra det när man känner för det. För mig är det värsta med att följa någon serie att jag alltid glömmer tiden och missar programmet. Därför älskar jag Playtv på nätet.
*Stintan*
09-10-2010, 23:56
Det verkar som om det inte är riktigt rumsrent att titta på Robinson så jag tjyvkikar bara lite Jag tycker det är lite kul och ett plus är att man kan virka under tiden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|