Christa
Jag har skördat alla mina brytbönor idag. En 10-liter hink blev det. Det skall ju bli kallt nu. Jag vill inte frysa in utan äta dem färska.

Var håller de sig bäst? I kylskåpet eller lite varmare? Funderar på om de kan förvaras i garaget. Där blir ju lite varmare på dagen förståss.

I kylen kan jag tycka att de får en liten smakförändring. Bönor är ju värmeälskande och allt trivs ju inte i kylskåp. Att jag inte kan förvara dem varmt förstår jag ju men kanske är det bättre med 8 grader än 4.?

Kanske skulle de hålla sig ända upp till 10-12 grader. Är det någon som vet?

Det är väldigt fullt i kylen så det skulle vara bra att kunna förvara dem på annat sätt.
Åsa, mälardalen zon 2
Tyvärr går det inte att förvara bönor någon längre tid som färska oavsett vad man gör kanske 7-10dagar max och det måste vara minst kylskåpskallt blir det så varmt som +10-12 kommer det bli en möglig sörja.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon