Hej! Jag har lyckats f verta ett stort citrontrd. Det r c:a 1,7 m hgt har ngra frukter och ngra blommor i dagslget. Det var ganska missktt med en del grenar som var brutna. Krukan r en sjlvdrenerande kruka. Det jag vet r att rtterna inte skall st i vatten s det kan brja ruttna, r d en sjlvdrenerande kruka rtt i detta fallet? Krukan har dessutom hl i botten s vattnet rinner nd ut. Det verkar som trdet har sttt mot en vgg lnge s grenarna har vxt i 90 graders vinkel dr vggen varit. Trdet behver beskras fr att f en lite bttre form i mitt tycke. Nu r det mitten av oktober, skall man, kan man beskra trdet nu eller skall man lta det vara till vren? Skall man byta kruka dvs utan sjlvdrenering? Vattna den en gng i veckan eller nr en torkat ut (ej i drnerings hlet)?
Har en ytterligare frga, planterade skrnor frn en citron fr c:a 1,5 r sedan. Trdet r nu c:a 0,5 m hgt. Trdet har tappat nstan alla blad ner i frn och upp, lngst upp vxer det ut blad. Trdet ser nstan ut som en palm om ni frstr. Hur, nr och var skall man beskra trdet. Kan det och i s fall nr kan det bli blommor p trdet?
Tacksam fr lite hjlp.
Bsta hlsningar
Thomas