|
Full version: Bilda ett ord
Jag trodde inte det skulle ta så lång tid. Trodde nog att det skulle vara gissat på minuten.
Ingela i Segersberg
06-11-2010, 14:43
Säg första bokstaven, snälla Berith.
K ser ni väl.  Och ledtråden finns i förra inlägget...
*Stintan*
06-11-2010, 16:14
kontantuttagsautomat
Ingela i Segersberg
06-11-2010, 16:17
Bravo, Stintan!
Denna då?
tekrfhertkeveksisartä
*Stintan*
06-11-2010, 19:05
kan tyvärr inte finska
CITAT (*Stintan* @ 06-11-2010, 19:05)  kan tyvärr inte finska  Ja, slutet blev nästan finska.  Men det är ett hederligt helsvenskt ord.
Jag funderar.
*Stintan*
06-11-2010, 19:11
då är det trafiksäkerhetsverket
Bra jobbat!!!
Rätt!  HIMRLFMEGIEAJELEHT
CITAT (Anma @ 06-11-2010, 19:24)  Rätt!  HIMRLFMEGIEAJELEHT Familjehemligheter! Olle
*Stintan*
06-11-2010, 20:41
Vilken känd författare döljer sig här?
Bugid en arg struts
Och vilken sportkommentator här?
G B Negervit
Olle
Bra Uggi! Kan du författaren också? Olle
CITAT (Olle A @ 06-11-2010, 23:05)  Bra Uggi! Kan du författaren också? Olle August Strindberg.
Biggan_
07-11-2010, 00:53
CITAT (Biggan_ @ 05-11-2010, 11:51)  essipmgennhiynteodn Högsta vinsten är en flaggstång!  Ingen som vill vinna en flaggstång? Jag har redan gett ledtråden att det har med ålder att göra. Begynnelsebokstaven är P
CITAT (Anma @ 06-11-2010, 23:57)  August Strindberg. Bra Anma! Olle
CITAT (Biggan_ @ 07-11-2010, 00:53)  Ingen som vill vinna en flaggstång? Jag har redan gett ledtråden att det har med ålder att göra. Begynnelsebokstaven är P Jag vill ha en flaggstång!!  pensionsmyndigheten
Kom på en till så här på söndan när förhoppningsvis många är lediga:
snytsifrästglidistens
Biggan_
07-11-2010, 10:57
CITAT (Berith @ 07-11-2010, 07:28)  Jag vill ha en flaggstång!! pensionsmyndigheten Grattis Berith! Hoppas du har en hög postlåda! Ok, det går med en lång också!
CITAT (Biggan_ @ 07-11-2010, 10:57)  Grattis Berith! Hoppas du har en hög postlåda! Ok, det går med en lång också!  Nää min postlåda är sån där vanlig.  Ska klura på AAAEEIIÄFGGLMNNNNOPRRRRS...
Hojta till om du behöver ledtråd.
Hojt...! AAAEEIIÄFGGLMNNNNOPRRRRS gris pris färg gläns sarg nånting....
Inget ord som medelsvensson använder särskilt ofta, men vi som gillar deckare kanske läser/hör det då och då.
CITAT (Gertie @ 07-11-2010, 12:45)  Inget ord som medelsvensson använder särskilt ofta, men vi som gillar deckare kanske läser/hör det då och då. Spännande! Ska genast ta itu med problemet.
Problemet kvarstår...  Första bokstaven? Gissa mitt bidrag som är precis det det är: nattonibombiskavsko
Det ÄR svårt. Första bokstaven är G. Just nu lyssnar jag på en bok av Veronica von Schenck. "Gissa mitt bidrag som är precis det det är: nattonibombiskavsko" Jag vill inte ha skoskav om natten.
G är ju det jag är på!  GÄRNINGSMANNAPROFILERARE
Biggan_
08-11-2010, 12:14
CITAT (Berith @ 08-11-2010, 11:03)  Problemet kvarstår...  Första bokstaven? Gissa mitt bidrag som är precis det det är: nattonibombiskavsko Bokstavskombination
CITAT (Berith @ 08-11-2010, 12:06)  G är ju det jag är på!  GÄRNINGSMANNAPROFILERARE
CITAT (Biggan_ @ 08-11-2010, 12:14)  Bokstavskombination Absolut!
Mot nya höjder!
lagfångstsoppspungstekar
CITAT (Berith @ 08-11-2010, 13:11)  Mot nya höjder!
lagfångstsoppspungstekar Flaggstångstoppsputsaren (om man byter ut ett k mot t) Olle
CITAT (Olle A @ 08-11-2010, 14:23)  Flaggstångstoppsputsaren (om man byter ut ett k mot t)
Olle Nära Olle!  Hade tänkt mej flaggstångsknoppsputsare men du vann nog ändå.
Ja, det kan väl vara värt en flaggstångsknopp som är putsad?
Vilka fåglar är detta då?
Karins gös
Ädlare äss
Havssula
Legotax
Bronskörsbäret
Äggkopp gnids
Sorkstekar
Tantdanser
Kattens väst
Getlärkan
Åsnegravöl
Olle
Karins gös = Grönsiska Ädlare äss = Sädesärla Havssula = Hussvala Legotax = Talgoxe Bronskörsbäret = Äggkopp gnids = Skäggdopping Sorkstekar = Storskrake Tantdanser = Snatterand? Finns det någon fågel som heter så? Kattens väst = Stenskvätta Getlärlan = Åsnegravöl = Lövsångare
Bronskörsbäret = Större korsnäbb
Bra Gertie! Bara getlärkan kvar. Olle
När du skriver getlärKan, blev det betydligt lättare. Näktergal. Fick inte ihop det när du skrev getlärLan.
Ojdå, blev det galet... Då tar vi några till, som förhoppningsvis blir rätt.  Lär plugga Tecknad hemsprit Grip slak film Skrek sin fuga Spirande rapsrötter Uvars plagg Stel stig Vinterdags ört Olle
Lär plugga = Pärluggla
Tecknad hemsprit = Stickad rhentemp (Mycket sällsynt)
Grip slak film = Pilgrimsfalk
Skrek sin fuga = Kungsfiskare
Spirande rapsrötter = Större strandpipare
Uvars plagg = Sparvuggla
Stel stig = Steglits
Vinterdags ört = Rödvingetrast
Du klarade de flesta igen! Är du lite försiktig med hemspriten kanske du klarar den också. Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|