Full version: Svensk sjukvård
Sidor: 1, 2
herkules
CITAT (netha @ 10-11-2010, 22:53) *
Men som det nu är inom psykiatrivården ... då politikerna i Landstingen nästan kostar mer än vården ... då händer det att sköterska tar hand om hela vården inkl medicinutförskrivningen ... detta efter att hon pratat med doktorn som inte ens träffat patienten. sad.gif

om jag varit med om ett sådant förfarande skulle jag anmäla det - omedelbart.
herkules
CITAT (Christa @ 11-11-2010, 10:11) *
/.../Herkules tyckte höll delvis med dom och jag skrev då att det kan finnas fall där folk sjukskrivits i onödan men att det kan vara svårt att bedöma.
/.../

sjukskrivningar är en sak och resursslöseri inom vården en annan.
för mig är det självklart att läkare ska få göra det de är bäst på - bota sjukdom, inte sitta och dalta med människor som inte behöver hjälp.
dräp mig gärna men innan ni gör det så kan ni ju försöka förstå hur jag tänker smile.gif
Christa
CITAT (herkules @ 11-11-2010, 11:07) *
sjukskrivningar är en sak och resursslöseri inom vården en annan.
för mig är det självklart att läkare ska få göra det de är bäst på - bota sjukdom, inte sitta och dalta med människor som inte behöver hjälp.
dräp mig gärna men innan ni gör det så kan ni ju försöka förstå hur jag tänker smile.gif

Finns det någon som i den här tråden har hävdat att man skall dalta med folk som inte behöver hjälp?
herkules
CITAT (Christa @ 11-11-2010, 11:34) *
Finns det någon som i den här tråden har hävdat att man skall dalta med folk som inte behöver hjälp?

nä, inte vad jag läst.
jag skriver ff bara vad jag själv tycker.
Christa
CITAT (herkules @ 11-11-2010, 11:44) *
nä, inte vad jag läst.
jag skriver ff bara vad jag själv tycker.

Känner du till någon som sökt läkare utan att behöva hjälp?
herkules
CITAT (Christa @ 11-11-2010, 11:49) *
Känner du till någon som sökt läkare utan att behöva hjälp?

jadå, flera stycken till och med. hjälp kan säkert personerna behövt men inte läkarhjälp.
*Stintan*
Men hur kan du bedöma det?
netha
CITAT (herkules @ 11-11-2010, 10:58) *
om jag varit med om ett sådant förfarande skulle jag anmäla det - omedelbart.

Jag har inte varit med om det ... men några som varit med ... hade tagit kontakt med media ...
förhoppningsvis funkar det bättre nu .... fast det tror jag eg inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon