|
jimmy76x
15-11-2010, 19:41
Först var det meningen att jag skulle satsa på en armatur av detta slag http://www.rusta.se/lysrorsarmatur_2x36w_ip65_p91301121.html , med två lysrör hade det blivit 310 kr. Efter att ha läst på det här forumet och på internet har jag bestämt mig att mina 4 Rootrainers kommer ha en Growspot 15w blå (430/460) över sig istället. Kommer det räcka med en sådan lampa? I början kanske det räcker för då är ju plantorna små och finns i min Rootrainer men sedan räcker väl inte en sådan spot? Måste jag köpa en röd lampa också och när i så fall ska jag lysa med den istället eller jag ska efter ett tag använda både röd och blå? Om jag nu inte vill importera en sådan lampa ifrån England tex var i Sverige köper jag den billigast? Har sett att den kostar 745:- på "grönt ljus", någon som vet ett billigare ställe? Eller någonstans inom UK? Tacksam för svar!:)
Anja Danmark
15-11-2010, 21:07
Hej - Hvis dine roottrainers står helt tæt, vil det være nok med en de første par uger - men ikke, når planterne bliver lidt større... Det fungerer fint for mig med blåt den første måneds tid, men derefter skifter jeg til rød/blå spots. De hænger ca. 15 cm over planterne, og hvert spot dækker ca. 40 x 40 cm - evt. en smule højere, og 50 x 50 cm, men det giver ikke helt så godt resultat. Jeg har købt mine spots her: http://easygrowled.com/- deres priser er rimelige, og da jeg har handlet der flere gange, kan jeg godt anbefale dem! De kan også købes her: http://www.bh-froe.com/ZC/index.php?main_p...d9c906a472dd57aDe er dog stadig billigere i England... Her kan du se, hvad jeg har gang i nu: http://picasaweb.google.com/storkredsen/Bi...feat=directlinkmvh Anja
jimmy76x
15-11-2010, 21:19
Hej!
Du börjar alltså med blå och sedan använder du både röd och blå?
Du menar alltså efter ett tag kanske jag behöver 4 st spots för att täcka alla mina plantor, typ 2 röda och 2 blåa?
Eller tycker du det är bättre att köpa en 120w som täcker lite större yta istället?
Såg att spottarna kostar 40 pund, vad kostar frakten?
Tack!
swedish growsystems har också bra lampor till helt okej priser: ) www.swedish-growsystems.se CITAT (jimmy76x @ 15-11-2010, 21:19)  Hej!
Du börjar alltså med blå och sedan använder du både röd och blå?
Du menar alltså efter ett tag kanske jag behöver 4 st spots för att täcka alla mina plantor, typ 2 röda och 2 blåa?
Eller tycker du det är bättre att köpa en 120w som täcker lite större yta istället?
Såg att spottarna kostar 40 pund, vad kostar frakten?
Tack!
Anja Danmark
15-11-2010, 21:29
Jeg synes, at den store 120 W er meget interessant - men det er mere fleksibelt med flere af de små spots. Så det kommer lidt an på, hvordan dine planter kommer til at stå - om de står på en række eller mere samlet.
Jeg har også en 50W UFO, som jeg bruger den sidste måneds tid, inden planterne skal i drivhus, men den kræver også, at planterne står samlet for at kunne udnytte lyset bedst muligt..
Jeg har ingen rent røde spots - de er en blanding af rød og blå med 9 eller 10 røde, og den helt blå bruger jeg kun i starten. Den skulle være god til blade og grene, og det røde skulle fremme blomsterdannelsen.
skånepåg
15-11-2010, 23:11
Anja Danmark
16-11-2010, 07:02
CITAT (chizza @ 15-11-2010, 21:29)  swedish growsystems har också bra lampor till helt okej priser: ) www.swedish-growsystems.se De er stadig meget dyrere end de engelske - selv om de er gået lidt ned i pris. Jeg har haft et defekt spot, og de betalte min returfragt og sendte mig en ny, så det er ikke mere besværligt, fordi de bor på den anden side af vandet. Jeg mener at jeg betalte ca. 150 kr. i fragt, så det kan godt betale sig at bestille mere end et spot ad gangen... mvh Anja
Anja Danmark
16-11-2010, 07:08
CITAT (skånepåg @ 15-11-2010, 23:11)  Ja - men du kommer til at bruge mere el, og de holder ikke lige så længe, så i sidste ende tror jeg ikke, at de er billigere. Og det er jo superlet at arbejde med LED, de kan jo bare hænge i en ledning - de andre kræver lidt mere arbejde at få sat op...
CITAT (jimmy76x @ 15-11-2010, 21:19)  Såg att spottarna kostar 40 pund, vad kostar frakten? Förra gången jag köpte två stycken (en röd/blå och en blå) blev frakten bara 7.14 pund. De tog 16 pund först, men när jag såg att frakten bara blev 7.14 när paketet kom fick jag tillbaka mellanskillnaden. 5 dagar tog det från betalning tills de kom. 2 års garanti.
H Anders
27-12-2010, 17:21
CITAT (H Anders @ 27-12-2010, 17:21)  oj, 349kl inkl frakt, det var ett bra pris. Hur mycket låter fläkten?
Anja Danmark
28-12-2010, 16:03
Den summer relativt meget og er ikke egnet til et rum, som bruges meget - men det er lyset heller ikke...
Det er en supergod pris, så hvis jeg ikke havde nok af dem, ville jeg selv købe et par stykker mere, da jeg er meget tilfreds med mine. De er på vej ud af markedet - sikkert derfor de sælges så billigt!
mvh Anja
H Anders
28-12-2010, 18:05
Jag fick de två jag beställt med posten idag. De låter knappt alls. Om jag lägger örat intill lampan kan jag höra ett svagt sus, men absolut inget som hörs annars. Det är möjligt att de låter mer med tiden när damm kommit in på fläktbladen. Nu ska jag prova och se om mina orkidéer uppskattar det extra ljuset.
H Anders
28-12-2010, 21:32
Rättelse: När jag satte lampan i en armatur med plåtskärm avger den en närmast högfrekvent ton. Ljudet beror med andra ord på armaturen till stor del.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|