Sidor: 1, 2
batski
Hur många av er har Spotify? Jag tänkte att om alla som har det postar en länk här med sin favvomusik kanske vi kan upptäcka en och annan låt som vi hade missat. Nu är ju smaken som baken så en del musik kommer inte vara ens kopp, men vad säger ni, ska vi ge det ett försök?

Jag har börjat samla låtar på en lista i fall någon är intresserad. Den är inte färdig än men den kommer smile.gif
malcolm
Jag har inte Spotify eller nå´t liknande, piratladdade ner en del musik förut innan reglerna blev strängare men det var länge sedan nu. Lyssnar fö. sällan på musik så jag klarar mig med radions utbud som är rätt stort här i Sthlm:sområdet.
skånepåg
Här har ni 300st playlists och musik http://open.spotify.com/user/pjater81
batski
CITAT (skånepåg @ 26-11-2010, 15:49) *
Här har ni 300st playlists och musik http://open.spotify.com/user/pjater81

Tack! smile.gif
Inga från Närke
Vet inte knappt vad Spotify är och tänker inte bli med heller. Liksom Facebook. Finns mycket bra låtar med bild på You Tube som jag laddar ner det får räcka.
netha
Spotify ... så klart jag har ... sen början ... men inga listor att dela.
Tikka
Tack smile.gif
Jag har spotify men vet inte hur man gör listor så jag har inte heller några listor att dela.....jag söker bara efter dagsform musik o lyssnar på....
skånepåg
CITAT (Tikka @ 26-11-2010, 21:56) *
Tack smile.gif
Jag har spotify men vet inte hur man gör listor så jag har inte heller några listor att dela.....jag söker bara efter dagsform musik o lyssnar på....

Det är bara att markera dem eller den låten/låtarna och högerklicka sen save to, sen har du dina playlists till vänster sen på den högra sidan har du alla dina kompisars playlists som man oftast får genom att lägga till spotify till facebook eller som jag gjorde längre upp i tråden, eller kugghjulet där uppe till höger i spotify ^^ Sen för att dela med sej så är det bara att högerklicka och välja copy http sen klistrar man bara in det var man nu vill, typ i webbläsaren ^^
batski
Har inte varit hemma på ett par dar, men min lista kommer förhoppningsvis i morgon smile.gif
Tikka
CITAT (skånepåg @ 27-11-2010, 07:47) *
Det är bara att markera dem eller den låten/låtarna och högerklicka sen save to, sen har du dina playlists till vänster sen på den högra sidan har du alla dina kompisars playlists som man oftast får genom att lägga till spotify till facebook eller som jag gjorde längre upp i tråden, eller kugghjulet där uppe till höger i spotify ^^ Sen för att dela med sej så är det bara att högerklicka och välja copy http sen klistrar man bara in det var man nu vill, typ i webbläsaren ^^

Ok jag satt fast på spotify igår o oj vad jag lyssnade på musik, riktigt härligt smile.gif
Jag ser ju dig till höger i fönstret alltså har jag lagt till dig hos mig men är det lika med att du ser mig o min musik? Eller måste jag göra nåt mer om du vill ta del av mina album?
Jag är inte med i FB.
Tikka
Ahaaa nu trilla poletten ner wink.gif
Undrade så var jag skulle högrklicka men jag hittade till slut... tikka40 min spel lista.

Piccante
Lite lustig när någon startar en tråd och frågar vilka som har och är intresserade av att dela listor så svarar alltid några nä usch och fy Spotify vill jag verkligen inte ha...
Tikka
CITAT (Markus_H @ 27-11-2010, 23:09) *
Lite lustig när någon startar en tråd och frågar vilka som har och är intresserade av att dela listor så svarar alltid några nä usch och fy Spotify vill jag verkligen inte ha...

Visst e det men har du oxå spotify Marcus_H o nån spellista att dela med dig av?
Piccante
CITAT (Tikka @ 27-11-2010, 23:13) *
Visst e det men har du oxå spotify Marcus_H o nån spellista att dela med dig av?

Nja, jag har inga listor att dela men jag använder Spotify som är en jättebra tjänst.
Tikka
Ok smile.gif
skånepåg
CITAT (Tikka @ 27-11-2010, 22:47) *
Ahaaa nu trilla poletten ner wink.gif
Undrade så var jag skulle högrklicka men jag hittade till slut... tikka40 min spel lista.

Nu har jag dej och lyssnar igenom biggrin.gif
Ska se om jag hittar några playlists som ni kanske gillar ^^
60-70 tal
80-tal
Men jag har mycket i mina playlists, bara att kolla igenom, ni hittar säkert en del ni gillar för jag har det mesta och lyssnar på allt ^^
batski
Här kommer en lista som jag har gjort på några av mina favoritlåtar nuförtiden. Det är rätt blandat vad gäller genre och det är både nytt och gammalt. Tyvärr är det en hel del låtar som inte finns på Spotify:

batski's lista
badabing
Jag har Spotify. Men brukar inte göra några listor i det. Söker bara på något som jag vill lyssna på för stunden smile.gif
Margith
CITAT (skånepåg @ 27-11-2010, 23:28) *
Nu har jag dej och lyssnar igenom biggrin.gif
Ska se om jag hittar några playlists som ni kanske gillar ^^
60-70 tal
80-tal
Men jag har mycket i mina playlists, bara att kolla igenom, ni hittar säkert en del ni gillar för jag har det mesta och lyssnar på allt ^^

Jag har Spotify, men använder den inte ofta och ärligt talat vet jag inte riktigt hur det fungerar.
Men jag vill iaf tacka så hemskt mycket för de 2 playlists som du la ut. De var precis i min smak och sonen hjälpte mig att spara dem.

blomma.gif thanks.gif
skånepåg
4300 st Hardstyle låtar ^^ http://open.spotify.com/user/annsoo90/play...OMg7kdpylbTNpF7
batski
CITAT (skånepåg @ 08-12-2010, 09:18) *

Wow! 2 veckors non-stop bravo.gif Tack smile.gif
skånepåg
CITAT (batski @ 08-12-2010, 10:26) *
Wow! 2 veckors non-stop bravo.gif Tack smile.gif

Hehe ja typ ^^ En kompis som gjorde den inatt biggrin.gif
batski
Om någon av er var och såg U2 på Ullevi den 1 augusti 09 här kommer en lista med alla de låtarna de spelade den kvällen i den exakta ordningen som de spelade dem. Önskar det fanns en live-inspelning av den konserten (en av de bästa kvällarna i mitt liv) men vi får nöja oss med studioinspelningarna:

U2, Ullevi, 090801
skånepåg
CITAT (batski @ 08-12-2010, 18:46) *
Om någon av er var och såg U2 på Ullevi den 1 augusti 09 här kommer en lista med alla de låtarna de spelade den kvällen i den exakta ordningen som de spelade dem. Önskar det fanns en live-inspelning av den konserten (en av de bästa kvällarna i mitt liv) men vi får nöja oss med studioinspelningarna:

U2, Ullevi, 090801

U2 görs bäst live biggrin.gif
sqrulan
confused.gif OM man har Spotify kan man då ladda ner musiken till datorn och sedan föra över till USB minnet? Ursäkta om frågan verkar idiotisk men jag kan inget om sånthär, däremot skulle jag vilja ha lite ny musik i bilen! giggle.gif
skånepåg
CITAT (sqrulan @ 09-12-2010, 09:36) *
confused.gif OM man har Spotify kan man då ladda ner musiken till datorn och sedan föra över till USB minnet? Ursäkta om frågan verkar idiotisk men jag kan inget om sånthär, däremot skulle jag vilja ha lite ny musik i bilen! giggle.gif

Jag tror inte det ska gå ?? ohmy.gif
Vet att man kan ju köpa dem som mp3 men hur det funkar vet jag inte, testa ^^
Istöllet för att krångla med nerladdningsprogram så allat som finns på spotify finns ju även på youtube, där kan du ladda ner ifrån ^^
sqrulan
CITAT (skånepåg @ 09-12-2010, 10:27) *
Istöllet för att krångla med nerladdningsprogram så allat som finns på spotify finns ju även på youtube, där kan du ladda ner ifrån ^^

tummenupp.gif Ok då vet jag! Jag ska be min son hjälpa mej att fatta hur man gör då man laddar ner från youtube då han kommer hem. Jag brukar vara lite trög i början då jag ska lära mej nåt men då jag väl kan så sitter det. Sånt där det kan han väldigt bra det vet jag synd bara att han bor så långt borta, kanske tur för han... giggle.gif
skånepåg
CITAT (sqrulan @ 09-12-2010, 10:33) *
tummenupp.gif Ok då vet jag! Jag ska be min son hjälpa mej att fatta hur man gör då man laddar ner från youtube då han kommer hem. Jag brukar vara lite trög i början då jag ska lära mej nåt men då jag väl kan så sitter det. Sånt där det kan han väldigt bra det vet jag synd bara att han bor så långt borta, kanske tur för han... giggle.gif

Det bässta programmet för att ladda ner därifrån tycker jag är dvdvidesoft, man kan lägga till en jäkla massa för att ladda ner till vilket format man vill, sen arbetar den själv biggrin.gif
sqrulan
CITAT (skånepåg @ 09-12-2010, 10:45) *
Det bässta programmet för att ladda ner därifrån tycker jag är dvdvidesoft, man kan lägga till en jäkla massa för att ladda ner till vilket format man vill, sen arbetar den själv biggrin.gif

Okej!
batski
CITAT (skånepåg @ 09-12-2010, 10:45) *

Ladda ner från Spotify?
Överbölingen
På den tiden jag jobbade hade jag så himla svårt att begripa mig på vår ljudlärare i kollegiet.
Notera att just musik är oerhört smalt för mig. Lars-Erik Larsson eller Basch. Beatles, The King eller nya fräscha ungdomar kan jag acceptera men har inget tonöra i övrigt.

Jag kände den allra största triumfen när jag nödgades ringa 999 444 och meddela att det var älgar på och vid väg 87 på min väg till Östersund. Vilken triumf när min kollegas "Hela skalan" (eller vad det nu hette) på Radio Jämtland bröts för just det vägmeddelandet. Fniss angel_not.gif

Härmed är det inte sagt att jag ogillar musik. Men kan jag inte förknippa den med naturen eller Den stora trädgården då säger musik mig inget.

Så det kan vara. Hr Loa F och fru Ernman var faktiskt outstanding på melodifestivalerna. Men å andra sidan skall en gammal gubbe inte yttra sig i dessa frågor.
fuchsian
Överbölingen,

Men visst kan du ha dina åsikter om musiken. Alla vi är ju olika.
För mig är dagens musik som ungdommar lyssnar på lite ensidigt och entonigt och massa "skrammel".
Jag vill inte såra någon, så inte ta illa vid. .. flirting.gif Smaken är ju delad som baken.....

Jag håller med dig dock att musiken var mer melodiöst förr. Jag är dock mest åt det klassiska hållet för det har jag spelat så länge med pianot och nu keyboard.
Även poplåtar från - 70 och - 80-talet tycker jag om att lyssna och spela.

Jag beundrar fru Ernman och älskar hennes låtar .... bravo.gif , hon kan sin sak. Jag är inte annars för opera-hållet, men det finns en del godbitar att ta till sig.

Min gamla MP-3 spelare är full av naturmusik av många olika sorter, det funkar bra som godnatt-musik när man har svårt att somna. Har under årens lopp skaffat dessa speciella CD och av det har jag delat med mig till mina klienter, dom som har sömnbeskymmer och oftast ber de om det när de hör det hos mig.

Jag har instalerat Spotify, men ännu har jag inte hunnit med att titta närmare på den biten. Jag skulle behöva nytt till min iPod, men just nu har jag det lite tajt med tid, men kommer att se över det hela. Förhoppningsvis hittar jag något att ha i gymmet.
Min meditation har jag i min MP3 som jag använder minst varannan dag.

För övrigt tycker jag om idèn att dela musik med varandra som det skrivs i tråden, man kan alltig fråga om det man inte hittar själv. Bra, fler förslag?? ... bravo.gif .... Fuchsian .....
Alba
CITAT (sqrulan @ 09-12-2010, 09:36) *

Det har jag också funderat över.

CITAT (skånepåg @ 09-12-2010, 10:27) *

Jag hittade en knapp där man kan köpa det som mp3 - fråga inte var - det har jag glömt. unsure.gif Måste leta vidare.

Ja då måste jag också bidra med en dum fråga.
mp3 kan jag väl inte bränna på en cd eller....... confused.gif
Alba
Hittade nu detta på Tkj ' s blogg..........men det visste ni nog redan g.gif ......men inte jag. slap.gif

För övrigt en av mina favoritbloggar.
fuchsian
CITAT (Alba @ 10-12-2010, 13:33) *
Jag hittade en knapp där man kan köpa det som mp3 - fråga inte var - det har jag glömt. unsure.gif Måste leta vidare.

Inget är dumt, fråga bara så desto mer lär vi oss.
Den musiken jag har på MP3 kan jag inte bränna till CD rakt av, men jag har alla dessa på CD, så jag kan köra dem i min dator och omvandla till MP3 eller till iPod.
Det kanske finns någon som vet mer om det???? 000.gif .... Fuchsian ......
xlxl67
CITAT (fuchsian @ 10-12-2010, 14:36) *
Inget är dumt, fråga bara så desto mer lär vi oss.
Den musiken jag har på MP3 kan jag inte bränna till CD rakt av, men jag har alla dessa på CD, så jag kan köra dem i min dator och omvandla till MP3 eller till iPod.
Det kanske finns någon som vet mer om det???? 000.gif .... Fuchsian ......

Diskutera o fråga på bara ungdomar så vi av den äldre kassettspelargenerationen får lära oss lite om i ispot och podify o de andra nymodigheterna... alien.gif
Alba
CITAT (xlxl67 @ 10-12-2010, 15:30) *
Diskutera o fråga på bara ungdomar så vi av den äldre kassettspelargenerationen får lära oss lite om i ispot och podify o de andra nymodigheterna... alien.gif

Ungdomar ...tackar tackar......jag blev genast 10 år yngre yahoo.gif
skånepåg
CITAT (Alba @ 10-12-2010, 13:33) *

Det är bara att bränna som audio/ljud skiva, de valen finns tror jag i alla brännarprogram, jag använder bara nero ^^

CITAT (batski @ 09-12-2010, 23:06) *
Ladda ner från Spotify?

Nej från youtube tongue.gif
skånepåg
Hittade mysig soft rock nu Northern kings

En till mysig grupp med en kvinlig sångare Doro
sqrulan
sleeping.gif Oj jag får inte glömma att läsa denna tråd.
renate
Jag har spotify och tycker det är superbra,jag har kopplat min stora högtalare till datorn,funkar kanonbra.Dela spellistor?varför inte,alltid kul och ser vad ni andra lyssnar på,man måste ja inte spara de om man inte gilla musiken.Jag har ett antal,mest klassik musik.Jag lyssnade lite på din arabisk musik skånepåg,men den är inte i min smak.Som tur har vi olika smak,jag lyssnar på allt möjlig.Gillar tex Lady Gaga.Spotify kan man inte ladda ner.Att ladda ner musik har jag inte försökt mig på,skulle behöver lite musik till bildspel jag tänkt göra.Har bara ett litet Beethovenstycke i mediaspelaren.
skånepåg
Jag har kopplat datorn till hemmabion biggrin.gif
Enklast om man inte vill ladda ner från fildelare så kan man ladda ner från youtoube med detta programmet http://www.dvdvideosoft.com/
skånepåg
Och lite ManOwaR måste man ha ^^
skånepåg
Har hittat en kille som gör en del playlists per månad med nya skivutsläpp för varje månad, han har gjort 4st hittils men fler kommer, det är Punk/Rock ^^
http://open.spotify.com/user/kariesbape
skånepåg
3000st hardstyle låtar ^^

Sen han här har en del mysig musik ^^ http://open.spotify.com/user/qrnis
Samsara
Jag markerar bara mina favvolåtar med en stjärna så dem ligger samlade, men ska försöka göra en lista utav det. Men det är väldigt blandad musik.
skånepåg
Vad bra ^^
Här är en lista jag gjort, väldigt mycket blandat i den med ^^ http://open.spotify.com/user/pjater81/play...vWj1CmEKkcXyEk5
fuchsian
Jag har också spotify, men har inte hunnit kolla mer på den.
Men med tiden kommer det också att bli intressant, just nu är mina bilder som ska göras färdiga till visning. ---- Fuchsian ....
skånepåg
Hehe jag har väl snart 400 playlists och snart 60 kompisar bredvid med ännu fler biggrin.gif
Och givetvis har man ju Unlimited, så skönt utan reklamen biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon