theseraphim
Jag har ju de senaste sex veckorna sakta och noggrant portionerat ut info om mina glöggprojekt och igår var det då dags för buteljering och lite provsmak.

Bra eller Anis
Smakade som förutspått, klassiskt glöggigt med tydliga anis/lakritsundertoner med en varm doft. Mörk färg

Äppeläptiskt glögg
Tydliga spår av äppelmust men samtidigt syrlighet från citrusfrukter blandat med sötma av honung, krydda av kanel och ingerfära. En färg som är ljus brun och aptitlig

GLÖLL
Mitt kryddigare experiment med en robustare smak med klar smak av kryddpeppar men även citrustoner från apelsin och pomerans plus en förnimmelse av chili. En bärnstensfärgad historia med väldigt aromatisk doft, en blandning av pepparkaka och glögg tillsammans skulle man bäst beskriva doften.

Ja nu återstår bara den officiella provsmakningen då utvalda personer ska få ta del av alla tre
dvs en Ménage à trois av glögg;-)
Meriona
Jaså utvalda, pft jag trodda att man kunde köpa en biljett jag! smile.gif
Överbölingen
Här med. 16 flaskor blev det så det räcker nog till jul angel_not.gif
theseraphim
CITAT (Meriona @ 30-11-2010, 21:40) *
Jaså utvalda, pft jag trodda att man kunde köpa en biljett jag! smile.gif

hmm det kanske vore något att tänka på för att finansiera nästa års glöggar;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon