Sidor: 1, 2, 3
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-11-2010, 21:10) *
Silos om du har varit ute mycket i naturen förut, det spelar inge roll nu när du skall gå med rullator med 4 Hundar....

Och som du skriver så bryr du dig inte heller så mycket heller om Hundarna skuter där barn leker. Det går att tvätta bort säger du, jag tycker det är hemsk med ed sådan inställning. Inte undrar att det blir problem....

Elisabeth

Jag går inte ut med alla fyra samtidigt!
INTE tillåter jag mina hundar skita där som barn leker,olyckor har visserligen hänt,MEN jag plockar upp efter mina hundar och även efter andras hundar!
men som vanligt du tolkar det som jag skriver väldigt konstigt!?!
Elisabeth-Västkustkolonisten
Nej du Silos jag tolkar ingenting konstig utan ja läser det du skriver och svarar på det. Läs efter själv.....
*Stintan*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-11-2010, 18:58) *
Stintan går du med rullator? Kommer du i naturen med den? Jag fick ullator för 10 år sedan ( alldeles för tidigt men ryggen ställde till det) men inte hade jag kund egå ut då och rastar hundar.

Alla här, och här finns det många med hundar, som går dåligt, antigen med käpp eller rullator eller kryckor rastar sina hundar i bostadsområdets grönytor. Där som barn lekar och springer....
Eller i rabatterna, där har jag haft fingrarna ofta i hundskit.

P.g.a. det slutade jag med skötsel av alla rabatter här. Nu har vi alla rabatter grusbelagt och några enskilda plantor i , tyvärr.

Helt klart är att du med rollator bara kann gå på bra vägar och dom har man inte i naturen eller ute i skogen ( som vi har mittemot huset) och rastar dina hundar. Vill du att dina barnbarn lekar i en gräsplätt med hundpiss och hund skit ? Inte jag

Jag älskar hundar och dom älskar mig men jag har insett att jag inte längre kan ha hund även om jag kan bli väldigt sugen när jag träffar 2 hundar som är i vår uppgång.

Elisabeth

Nej jag går inte med rullator, än, men det står en i min hall sedan ett par år då jag var tvungen att använda den efter en operation. Rätt som det är kanske jag blir tvungen att använda den igen. Jag hade hund redan då så jag vet precis hur det är. Ett par av mina grannar går sedan flera år med rullator när de rastar sina hundar. Här rastas inga hundar i grönområden där barn leker, rabatter finns inga men däremot promenadvägar. I skogen en bit bort finns det småvägar och stigar där det går utmärkt att ta sig fram med rullator. Stora hjul underlättar naturligtvis. Här i närheten bor en tjej som rastar sin hund åkandes elrullstol och det fungerar också bra. Dom plockar alla upp efter sina hundar har jag sett. Det gör däremot tyvärr inte alla raska friska människor så hur vet du att det är just de som går med rullator som inte plockar upp? Dessutom, jag har haft hund i hela mitt liv men aldrig någon som gjort ifrån sig i rabatter, det brukar vara katternas revir.
Jag tror mig veta att även Silos bor så att hon har bra promenadområden i sin närhet. Bara för att du är emot det betyder det ju inte att det inte skulle fungera jättebra för andra.
Meriona
Jag tycker lika illa om påhittet om satan som om påhittet om gud och jesus, det är troligen samma diktare till båda historierna. Usch och fy för såna villfarelser! sad.gif
silos
CITAT (Meriona @ 30-11-2010, 21:45) *
Jag tycker lika illa om påhittet om satan som om påhittet om gud och jesus, det är troligen samma diktare till båda historierna. Usch och fy för såna villfarelser! sad.gif

Du skulle bara veta vad som pågår i den osynliga världen.....
Jesus ÄR den som verkligen bryr sig om oss människor MEN Han tvingar sig inte på oss,men det gör satan på alla sätt och vis!
Anki på Öland
Tror Silos hundar är det minsta någon behöver oroa sig för!
silos
Stintan,du har rätt att det finns många fina promenad vögar här!
*Stintan*
CITAT (Anki på Öland @ 30-11-2010, 21:52) *

tummenupp.gif
Meriona
CITAT (silos @ 30-11-2010, 21:51) *
Du skulle bara veta vad som pågår i den osynliga världen.....
Jesus ÄR den som verkligen bryr sig om oss människor MEN Han tvingar sig inte på oss,men det gör satan på alla sätt och vis!

Jodå Jehovas plingar på dörren här varje lördag förmiddag, oförskräckta. Lika oönskade som en fästing. -fear-.gif Jag tycker att det är rent vedervärdigt att de får hålla på!
silos
CITAT (Meriona @ 30-11-2010, 21:56) *
Jodå Jehovas plingar på dörren här varje lördag förmiddag, oförskräckta. Lika oönskade som en fästing. -fear-.gif Jag tycker att det är rent vedervärdigt att de får hålla på!

Det tycker jag inte heller om!!!!
Skriv en lapp på dörren att de inte är välkomna att ringa på!

Och JV är INTE Jesus!!!!

CITAT (Anki på Öland @ 30-11-2010, 21:52) *

Tack Anki,det värmer mig att du tänker så! smiley_small_hug.gif

Mina kära hundar är mina "gamla-barn" och de är mycket kära för mig och jag gör allt för dem!
Anki på Öland
CITAT (silos @ 30-11-2010, 22:06) *
.............Mina kära hundar är mina "gamla-barn" och de är mycket kära för mig och jag gör allt för dem!

Vet jag väl! Man slutar inte älska sina gamlingar för att man inte kan gå så bra smile.gif
Meriona
De tycker de själva tydligen. Och jag tycker att all form av religion är lika obehaglig, så det spelar ingen roll vilket namn de sätter på tidningen. Därmed tycker jag att jesus är lika meningslös som satan, det kanske har funnits en människokropp med namnet, men nån mer makt har de aldrig och kommer aldrig att få.
silos
CITAT (Meriona @ 30-11-2010, 22:08) *
De tycker de själva tydligen. Och jag tycker att all form av religion är lika obehaglig, så det spelar ingen roll vilket namn de sätter på tidningen. Därmed tycker jag att jesus är lika meningslös som satan, det kanske har funnits en människokropp med namnet, men nån mer makt har de aldrig och kommer aldrig att få.

Religion är ofta stelt och dogmatisk,MEN varm tro inom människan är mycket bra!
Och det är det som Jesus önskar:attt vi skall vara varma kärleksfulla troende och göra som han gjorde medans Han levde på Jorden!

Hur kommer det sig att du skriver så nedlåtande om Jesus?
Tron på Jesus har räddat miljoner människor från alla slags misär,misbruk etc...satan har en ENORM makt i världen!Tyvärr!!!!
silos
HÄR finns mycket vettigt att läsa om Livsåskådning och Kristen tro!
http://www.gluefox.com/krist.shtm
Piccante
CITAT (silos @ 30-11-2010, 22:42) *
HÄR finns mycket vettigt att läsa om Livsåskådning och Kristen tro!
http://www.gluefox.com/krist.shtm

Krister Renárd är tyvärr alla religiösa stollars okrönte konung. Han står väl ganska nära Livets ord? och är ivrig anhängare av kreationism (skapelsetro) och sprider gärna påhitt om det.
*Stintan*
Synd att internet blivit en plattform för allsköns religiösa tokstollar. Förstår inte hur man kan gå på det.
Överbölingen
Men vilka vändningar den här tråden tar. En var har sin egen uppfattnig. Låt dem ha den. Missionärande har lett till fler ofötätter än gott. Talar inte om utbildning och sjukvård.

Korsriddarna t ex. Vad tillförde de? Man måste nog skilja kyrkor och trossamfund från troendet. Det är personligt i allra högsta grad.
Jag har en liten väggtavla med följande tyska iskription:
Ihr glaubt der Jäger ist ein Synder weil er zu selten zur Kircke get. Aber ein danksam blick zur Himmel ist better als ein falch Gebet.

batski
CITAT (silos @ 30-11-2010, 22:06) *
Mina kära hundar är mina "gamla-barn" och de är mycket kära för mig och jag gör allt för dem!

yes.gif smiley_small_hug.gif
silos
CITAT (Markus_H @ 01-12-2010, 00:04) *
Krister Renárd är tyvärr alla religiösa stollars okrönte konung. Han står väl ganska nära Livets ord? och är ivrig anhängare av kreationism (skapelsetro) och sprider gärna påhitt om det.

Det visste jag inte.Kanske lika bra att slänga datorn...eftersom jag är lättpåverkad!
xlxl67
Kreationism är verkligen en obehaglig och fanatisk inriktning. En riktig förolämpning mot vad allt vackert i naturen kommer ifrån och är liksom allt runtom oss.

Begreppet "vetenskaplig kreationism" uppstod inte förrän på 1920-talet i USA...
Alla dessa (stoll)-teser som uppstår. g.gif
Anma
CITAT (silos @ 01-12-2010, 09:22) *
Det visste jag inte.Kanske lika bra att slänga datorn...eftersom jag är lättpåverkad!

Du kanske sa låta bli att söka religiös info på datorn istället för att slänga den? Ta kontakt med en präst i svenska kyrkan och prata religion med kanske?
Olle A
Jag håller med både Xl och Anma. Bibelns skapelseberättelse var säkert inte tänkt som någon slags vetenskaplig rapport utan mer som en lovsång till Skaparen, där "dagarna" symboliserar långa tidsperioder. Observera dock att den i stort sett är överens med vetenskapen om i vilken ordning allt kom. Att det i själva verket har tagit miljoner år utesluter inte att det kan finnas en mening med det hela.

CITAT (Anma @ 01-12-2010, 10:50) *
Du kanske sa låta bli att söka religiös info på datorn istället för att slänga den? Ta kontakt med en präst i svenska kyrkan och prata religion med kanske?

Mycket bra förslag tycker jag! tummenupp.gif

Olle
silos
CITAT (*Stintan* @ 01-12-2010, 00:15) *
Synd att internet blivit en plattform för allsköns religiösa tokstollar. Förstår inte hur man kan gå på det.

Är man själv (jag) en tokstolle så är det hur enkelt som helst......
*Stintan*
CITAT (silos @ 01-12-2010, 11:56) *
Är man själv (jag) en tokstolle så är det hur enkelt som helst......

Säger som några andra, sluta söka upp sidor på nätet som har religiösa budskap och be att få tala med en präst i Svenska kyrkan istället! Jag har för mig att vi sagt samma sak tidigare och då skulle du sluta leta efter såna sidor sa du. Läs dina fina böcker du köpte istället eller har du redan gjort det kanske?
silos
CITAT (*Stintan* @ 01-12-2010, 12:04) *
Säger som några andra, sluta söka upp sidor på nätet som har religiösa budskap och be att få tala med en präst i Svenska kyrkan istället! Jag har för mig att vi sagt samma sak tidigare och då skulle du sluta leta efter såna sidor sa du. Läs dina fina böcker du köpte istället eller har du redan gjort det kanske?

Ja,ni har så rätt så!!!Det kanske är satan som ligger bakom alla dessa sidor crazy.gif
Jag läser,men läser inte så mycket för närvarande......
Jan Lindgren
Hej!
Det bästa är att läsa den kristna Bibeln. I den får man reda på vilken mordlysten gud det handlar om. Den beordar massmord på krigsfångar, avlivar oskyldiga egyptier bara för att visa sin makt och tom kräver och får ett människooffer.
Min privata moral förhindrar mig från att dyrka en sådan gud även om den skulle existera.

De flesta kristna försöker bortse från GT och hoppas att den kristna guden helt förändrade sig för ca två tusen år sedan. Jesus är ju en sympatisk person, särskilt när man jämför med hans "far".

En annan fråga är vilka evangelier man ska läsa och tro på. Jag gillar Thomasevangeliet bäst. Ett evangelium där kvinnor och män är lika viktiga. Jag upplever att det stämmer bättre med min bild av Jesus. De fyra accepterade evangelierna blev en gång för ca 1 700 år sedan utvalda av en grupp män. Övriga evangelier förbjöds.

För många människor är Jesus viktig och de som försöker leva enligt hans lära är ofta trevliga personer. Jag vill alltså inte ta bort den kristna tron från mina medmänniskor. Jesus är ett av de bättre föredömena man kan ha.
MVH
Jan Lindgren
Aqvakul
CITAT (Jan Lindgren @ 01-12-2010, 13:11) *
Hej!
Det bästa är att läsa den kristna Bibeln. I den får man reda på vilken mordlysten gud det handlar om. Den beordar massmord på krigsfångar, avlivar oskyldiga egyptier bara för att visa sin makt och tom kräver och får ett människooffer.
Min privata moral förhindrar mig från att dyrka en sådan gud även om den skulle existera.

De flesta kristna försöker bortse från GT och hoppas att den kristna guden helt förändrade sig för ca två tusen år sedan. Jesus är ju en sympatisk person, särskilt när man jämför med hans "far".

En annan fråga är vilka evangelier man ska läsa och tro på. Jag gillar Thomasevangeliet bäst. Ett evangelium där kvinnor och män är lika viktiga. Jag upplever att det stämmer bättre med min bild av Jesus. De fyra accepterade evangelierna blev en gång för ca 1 700 år sedan utvalda av en grupp män. Övriga evangelier förbjöds.

För många människor är Jesus viktig och de som försöker leva enligt hans lära är ofta trevliga personer. Jag vill alltså inte ta bort den kristna tron från mina medmänniskor. Jesus är ett av de bättre föredömena man kan ha.
MVH
Jan Lindgren

tummenupp.gif
Monaxe
CITAT (Jan Lindgren @ 01-12-2010, 13:11) *
Hej!

MVH
Jan Lindgren

Helt enig i denna tolkning, man ska absolut inte glömma att det vid kyrkomötet i Nicea år 325 bestämdes vad som var lämpligt att ingå i bibeln. Endast 4 evangelier accepterades och resten som fanns skrivet (och det var mycket) förkastades som kätteri. Det var även vid detta möte som det beslutades att Jesus var gudomlig. Jesus själv utgav sig aldrig för att vara gudomlig.
Tycker det är viktigt att ha med i tankarna att bibeln faktiskt så tidigt blev censurerad -av en hoper gubbar!
Idag erkänner tom katolska kyrkan att Maria Magdalena inte var vad man alltid beskyllt henne för -en sköka. Som sagt, det är gamla gubbar som har skapat mycket av det som fortfarande idag predikas som sanning.
silos
CITAT (Monaxe @ 01-12-2010, 19:04) *
Helt enig i denna tolkning, man ska absolut inte glömma att det vid kyrkomötet i Nicea år 325 bestämdes vad som var lämpligt att ingå i bibeln. Endast 4 evangelier accepterades och resten som fanns skrivet (och det var mycket) förkastades som kätteri. Det var även vid detta möte som det beslutades att Jesus var gudomlig. Jesus själv utgav sig aldrig för att vara gudomlig.
Tycker det är viktigt att ha med i tankarna att bibeln faktiskt så tidigt blev censurerad -av en hoper gubbar!
Idag erkänner tom katolska kyrkan att Maria Magdalena inte var vad man alltid beskyllt henne för -en sköka. Som sagt, det är gamla gubbar som har skapat mycket av det som fortfarande idag predikas som sanning.

Och hur skall man kunna veta att detta är sant?!
Jag tror att det bäst för mig är att lyssna på mitt eget innersta:hjärta själ ande för där finns sanningen och det räcker för mig!

Fenja
Det bästa är väl om varken troende eller icke troende måste pådyvla omgivningen sina sanningar.
Mvh
Fenja
silos
CITAT (Fenja @ 02-12-2010, 09:06) *
Det bästa är väl om varken troende eller icke troende måste pådyvla omgivningen sina sanningar.
Mvh
Fenja

Nu börjar jag nog tro att det vore faktiskt det allra bästa!
silos
Nu ångrar jag denna min tråd.
För vad har jag för rätt att skriva allt detta ocm Jesus och satan och dessutom inbilla mig att jag skulle veta sanningen!Det är fulständigt fel av mig!!!!

Jag har funderat en hel del om mitt agerande och kom fram till att min tråd här handlar i djupet om en STOR rädsla och inte om en stark tro på Jesus Kristus!

Jag har själv tidigare INTE gillat skriverier om satan och hans makt och nu gör jag det själv...jag skäms!!!!

FÖRLÅT alla mina vänner! Ni har hjälpt mig en hel del genom era svar!
smiley_small_hug.gif
xlxl67
Haha du är härlig. smile.gif

Det Fenja skrev var riktigt bra. Tänk om alla fick välja och tänka självt.
Silos du kommer alltid igen med sådana trådar med jämna mellanrum. Jag tror att du driver med oss och vill bara röra om i grytan lite......

Fenja jag håller helt och hållet med dig

Elisabeth
Irene_L
Men Silos..det var väl bra att du startade tråden och du fick veta lite hur andra tänker också! kompiskram.gif
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 02-12-2010, 10:36) *
Silos du kommer alltid igen med sådana trådar med jämna mellanrum. Jag tror att du driver med oss och vill bara röra om i grytan lite......

Fenja jag håller helt och hållet med dig

Elisabeth

VARFÖR måste du ALLTID påminna mig om det som har varit?????
Har du någonting emot mitt sätt att finnas till????

Det är så här med mig att jag lever i NUET... i alla fall för det mesta och tänker inte på det som jag tidigare har skrivit här!

MEN jag driver inte med er!!! Jesus Kristus är alldeles för kär och viktig för mig!!!

HUR tolkar du egentligen mina skriverier????????? Ser du endast negativitet i det som jag skriver....finns det ingenting som du uppskattar i mina trådar?????

Kyllikki som funderar och tydligen skriver alldeles för mycket.....

CITAT (Irene_L @ 02-12-2010, 10:40) *
Men Silos..det var väl bra att du startade tråden och du fick veta lite hur andra tänker också! kompiskram.gif

Ja,det är det absolut!!!!
smiley_small_hug.gif
Silos jag behöver inte påminna dig hur du var förut. Det gör du själv eftersom allt upprepar sig gång på gång. Först då kommer man att tänka på det
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 02-12-2010, 11:52) *
Silos jag behöver inte påminna dig hur du var förut. Det gör du själv eftersom allt upprepar sig gång på gång. Först då kommer man att tänka på det

Har du Elisabeth över huvudtaget någonting positivt att skriva-säga till mig?

Du känner inte mig,således har du ingen aning om hur jag har förändrats som människa?!
VARFÖR är du så negativ?
VARFÖR svarar du inte på mina frågor?
batski
Jag undrar varför man måste vara så hård mot varandra här bara för att folk har olika livsåskådningar och åsikter om saker och ting... Så hårda brukar vi vanligtvis inte vara irl eller?
silos
CITAT (batski @ 03-12-2010, 16:16) *
Jag undrar varför man måste vara så hård mot varandra här bara för att folk har olika livsåskådningar och åsikter om saker och ting... Så hårda brukar vi vanligtvis inte vara irl eller?

Det undrar jag också! En sak är säkert att jag har då aldrig under hela mitt liv mött sådana människor som inom cybevärlden och jag har har rest MYCKET,levt utomlands etc.....Nu menar jag alltså dessa negativa personer som tycks så gärna nypa en så fort som de får chans till.
ryss_борис
CITAT (silos @ 30-11-2010, 00:14) *
Oj,jag som trodde att detta är en ÖPPEN forum för alla,både troende och icke troende!
ELLER är det DU Stintan som bestämmer vad som får skrivas?

Men snälla, stick och sprid din förbannade idioti någon annanstans. Finns en galning som kallar sig för "fick en snilleblixt" eller något sådant. Gå till hans blogg om du vill värva kyrk-kompisar
Chamomille
CITAT (ryss_бори @ 03-12-2010, 20:38) *
Men snälla, stick och sprid din förbannade idioti någon annanstans.

Oj. Men detsamma du ryssen.
samot1
bra sagt chammomille
ryss_борис
CITAT (Chamomille @ 03-12-2010, 20:43) *

Det var väl kanske lite att ta i, men stör mig på dessa som måste predika överallt tongue.gif
Biggan_
CITAT (Chamomille @ 03-12-2010, 20:43) *

giggle.gif
silos
CITAT (ryss_бори @ 03-12-2010, 20:38) *
Men snälla, stick och sprid din förbannade idioti någon annanstans. Finns en galning som kallar sig för "fick en snilleblixt" eller något sådant. Gå till hans blogg om du vill värva kyrk-kompisar

Oj,VAD är det med dig????
Här kommer jag att stanna,så det är bäst att du vänjer dig!

Och du,jag behöver inte kyrk -kompisar,jag går inte till kyrkor!

CITAT (ryss_бори @ 03-12-2010, 20:47) *
Det var väl kanske lite att ta i, men stör mig på dessa som måste predika överallt tongue.gif

Men VARFÖR öppnar du en sådan här tråd?
ryss_борис
CITAT (silos @ 03-12-2010, 20:51) *
Men VARFÖR öppnar du en sådan här tråd?

För jag är arg och behövde "bråka" lite wink.gif
samot1
Det va konstigt Jesus bor i kyrkan.
silos
CITAT (ryss_бори @ 03-12-2010, 20:52) *
För jag är arg och behövde "bråka" lite wink.gif

Varför är du arg?
ryss_борис
CITAT (silos @ 03-12-2010, 20:55) *
Varför är du arg?

None of your business wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon