|
Maggan H
10-01-2011, 21:30
Postat påminnelse OCH gissning till pelargonfreak!
CITAT (Maggan H @ 10-01-2011, 21:30)  Postat påminnelse OCH gissning till pelargonfreak!  Då får hon i alla fall två av vardera när hon kollar sina meddelanden! Busigt värre!
maramara
11-01-2011, 14:33
Har idag fått ett litet brev med busfrön från pelargonfreak. MITT FÖRSTA ! Fröna ska sås här och nu, va kuul.
Frida Sandman
11-01-2011, 22:43
Jag har fått mina första busfrön jag med, jättekul!!! Däremot har jag ingen adresslista och har aldrig varit med förr så jag kan ha missat hur det var man gick tillväga? Ska jag ha sexton olika fröer att skicka alla eller en sort uppdelad i sexton portioner? Blir superkul att se om jag lyckas få fram något!
Platinum
12-01-2011, 07:00
CITAT (Frida Sandman @ 11-01-2011, 22:43)  Däremot har jag ingen adresslista och har aldrig varit med förr så jag kan ha missat hur det var man gick tillväga? Har du inte fått något PM med adresslista och adressändring till din inkorg? CITAT (Frida Sandman @ 11-01-2011, 22:43)  Ska jag ha sexton olika fröer att skicka alla eller en sort uppdelad i sexton portioner? En sort uppdelad i 16 portioner.
Maggan H
12-01-2011, 08:02
CITAT (Frida Sandman @ 11-01-2011, 22:43)  Däremot har jag ingen adresslista och har aldrig varit med förr så jag kan ha missat hur det var man gick tillväga? S Om du inte känner till PM, Frida, är det en förkortning på 'Personligt Meddelande'. Kolla i den ljusblåa listen överst på sidan, längst till höger står det 'Du har X PM'. Har du inget där så kontakta mig igen, jag har skickat till dig.
Frida Sandman
13-01-2011, 02:47
Platinum: tack för svaret Maggan: Har kollat där, och det har funkat förr, men det står 0 PM.  Vore toppen om du kunde skicka igen?  Edit: Kollade inkorgen och meddelandet var lååångt ner och fortfarande markerat som oläst, men nu hittade jag det!  Jippie! Nu ska sorteras och skickas. En enda sort var det?
Maggan H
13-01-2011, 08:10
CITAT (Frida Sandman @ 13-01-2011, 02:47)  Platinum: tack för svaret Maggan: Har kollat där, och det har funkat förr, men det står 0 PM.  Vore toppen om du kunde skicka igen?  Edit: Kollade inkorgen och meddelandet var lååångt ner och fortfarande markerat som oläst, men nu hittade jag det!  Jippie! Nu ska sorteras och skickas. En enda sort var det?  Bra bra, då har det kommit fram iaf! En sort får kallas busfrö men man FÅR skicka fler sorter som bonus om man vill!
Rosmarin
14-01-2011, 19:55
Jag är ju inte inne så ofta för tillfället, men tycker att det ska bli väldigt roligt! Som vanligt! Vi brukar ju ha så kul tillsammans  . Kan ju inte låta er busa utan mig! Jag visste redan i förra året vad jag skulle skicka om jag skulle vara med i år. Nu kom ju min bebis till världen två månader tidigare än vad som var förutsett. Och jag samlade inte några fröer från denna blomma som är en av mina favoriter. Det brukar finnas rätt så gott om fröer på dessa i vanliga fall, men inte nu längre. De har väl fallit ner i rabatten allihop så att jag själv kommer att få jättemånga...  Så till nästa år så... Har tittat lite snabbt och det ser ut som om busandet redan har börjat. Jag har inte fått några busfrön hit ännu, och har följdaktligen inga gissningar att komma med. Men i morgon kanske... Roligt att vi är i gång hur som helst!
Åh, det är så roligt att "se din röst" på forumet igen, Rosmarin!
Allt ok med er, hoppas jag!
Rosmarin
18-01-2011, 17:23
Åh tack!  Vi har det bara bra tackar som frågar. Försöker att njuta så mycket som möjligt av varje stund med den lille just nu och då blir det inte mycket tid över för annat. Men den här stunden kommer ju aldrig mer igen och därför får det gärna vara på det viset just nu. Jag fick frön från Anki idag, tackar så mycket för dem! Igår kom det ett kuvert från MaraMara,och jag tackar lika mycket för dem! Pelargonfreaks frön har jag däremot inte sett röken av.
maramara
22-01-2011, 16:34
Joddelahiihoo vad det ekar tomt här!!
Ja du... det bli ju lite så när det inte riktigt är dags att så fröna än. Men jag håller med om att det blev rätt tyst...  Sitter och funderar... Mina kanske bör sås om en månad, ska jag sända dem nu eller när det närmar sig? De är packade och kuverten färdiga och jag ska eg bara skriva ut instruktionerna (skrivna men inte UTskrivna). Tillägg: ÅH! Kolla mina smilys, de ligger snyggt placerade i en trappa! 
Rosmarin
24-01-2011, 18:43
CITAT (Peztis @ 22-01-2011, 16:42)  ..... Sitter och funderar... Mina kanske bör sås om en månad, ska jag sända dem nu eller när det närmar sig? De är packade och kuverten färdiga och jag ska eg bara skriva ut instruktionerna (skrivna men inte UTskrivna). Jag tycker det är bra om fröerna kommer fram ungefär när de ska sås. Någon vecka innan så att alla får en chans att så samtidigt är bra. Annars ska man ju förvara dem någonstans under tiden och riskerar ibland att glömma bort dem  ! CITAT (Peztis @ 22-01-2011, 16:42)  Tillägg: ÅH! Kolla mina smilys, de ligger snyggt placerade i en trappa! 
CITAT (Rosmarin @ 24-01-2011, 18:43)  Jag tycker det är bra om fröerna kommer fram ungefär när de ska sås. Någon vecka innan så att alla får en chans att så samtidigt är bra. Håller nog med dig... Då väntar jag lite. Är det ingen annan i gänget som tänker skicka än!??! VILL SÅÅÅ! Får väl ta en titt på mina egna påsar i låddan, så länge...
maramara
25-01-2011, 02:05
CITAT (Peztis @ 22-01-2011, 16:42)  Ja du... det bli ju lite så när det inte riktigt är dags att så fröna än. Men jag håller med om att det blev rätt tyst... Sitter och funderar... Mina kanske bör sås om en månad, ska jag sända dem nu eller när det närmar sig? De är packade och kuverten färdiga och jag ska eg bara skriva ut instruktionerna (skrivna men inte UTskrivna). Tillägg: ÅH! Kolla mina smilys, de ligger snyggt placerade i en trappa!  Nu fattar jag naada! smilys i trapp???
 Det är jag som är lite knasig och petig med symmetri... Smily nr två ligger nästan precis i mitten mellan smilyn ovan och den under. En bakvänd tripp-trapp-trull... Eller eg heter det väl smiley... och smileys? Smilies? Äh...
blomkronan
30-01-2011, 19:15
CITAT (Peztis @ 25-01-2011, 16:09)   Det är jag som är lite knasig och petig med symmetri... Smily nr två ligger nästan precis i mitten mellan smilyn ovan och den under. En bakvänd tripp-trapp-trull... Eller eg heter det väl smiley... och smileys? Smilies? Äh... tokfia...
maramara
31-01-2011, 14:01
Är det inte en hel del såningsmän/kvinnor som anmält sig till busfröna men som man inte hör ett knäpp ifrån…….eller har jag missat något?
/Anki
Rosmarin
23-02-2011, 16:18
Det är väldigt tyst från många håll.
Maggan H
23-02-2011, 17:58
Ja, jag undrar lite jag med.... Något lite någon gång har ni väl något att säga, tjejer och kille?? Kom igen nu så vi får lite fart på det hela!
Maggan H
04-04-2011, 07:29
Ja, vi undrar ff var ni är, ni andra icke engagerade i trådarna?  Tummelisa annonserade att det kunde dröja innan hon blev aktiv igen, men ni andra? Skriv något litet inlägg så vi vet att ni är med i leken, det är ganska många som inte har skickat sina kuvert än och det är redan april....
DykUnderYtan
04-04-2011, 08:15
Undrar jag med, halva gänget har ju fortfarande inte skickat sina. Jag var visserligen sen själv men har iallafall visat mig lite i trådarna.
hmm ny på det här Hur funkar det? jag får och sänder fröer till någon och sen ska vi gissa vad det är?? stämmer??
kan man vara med?
abkb, jag har sänt dig ett PM. (Skriver det här eftersom du är så ny och kanske inte har den där pop-upnotifieringen inställd.)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|