|
Om det inte är försent vill jsg gärna vara med i varv 3.
CITAT (Vero @ 23-01-2011, 12:13)  Om det inte är försent vill jsg gärna vara med i varv 3. Vero, skicka ett PM till Margith.
Margith
25-01-2011, 21:45
Men vad är det som har hänt i den här kedjan då? Luca har skickat iväg kuvertet ca 13/1 till Kajsa i Arvika. Kajsa i Arvika skriver inte här varenda dag, men jag vet att hon skickar iväg kuvertet så fort hon bara kan Nästa på listan är Blomkronan, hon skriver här Vad har hänt? Var är kuvertet??
Kajsa i Arvika
26-01-2011, 21:40
Jag e hemskt ledsen men jag har inte fått nåt brev..
ÅH NEJ!!!!! Har kuvertet kommit bort?!?!?
Kajsa i Arvika
26-01-2011, 21:45
Ingen aning Peztis, gudarna ska veta att jag kollat brevlådan noga varenda dag..
blomkronan
26-01-2011, 21:52
Luca har inte varit inloggad sedan 13 januari... vore riktigt tråkig om det vore så att brevet kommit bort
Kajsa i Arvika
26-01-2011, 21:55
Ja det vore verkligen tråkigt...
Margith
26-01-2011, 22:52
Jag har PM:t luca en gång tidigare och då fick jag svar väldigt snabbt. Nu har jag PM:t igen. Förhoppningsvis får jag svar lika fort igen. Är kuvertet spårlöst borta fixar jag ett nytt kuvert, men då tar jag mig friheten att stuva om lite i adresslistan. Varken Kajsa i Arvika eller Blomkronan hittar nåt nytt spännande i ett kuvert från mig
Margith, i så fall....hojta till så skickar jag lite bidrag till ett nytt frökuvert. Jag har kvar en hel del frön som jag vill bli av med.
/Anki
Margith
27-01-2011, 07:58
luca svarade på mitt PM direkt. Kuvertet har blivit lite försenat, men det är på gång och ska dyka upp hos Kajsa i Arvika när som helst.
blomkronan
27-01-2011, 09:57
Skönt att det inte kommit bort... @Luca Det kan ibland komma saker imellan, det förstår vi mycket väll  men man kan hoppa in i tråden och meddela sig så vi inte hinner bli oroliga och otåliga. Inga sura minner här
Maggan H
27-01-2011, 19:11
Nä då, inga sura miner.... Men det kommer fram tids nog och jag har massor av andra fröer att gulla med i mellantiden!  (Skulle ju INTE ha fler fröer men men...)
Kajsa i Arvika
28-01-2011, 21:23
Tack Luca, nu har brevet landat i Arvika!
Kajsa i Arvika
02-02-2011, 21:26
Blomkronan, jag lade brevet på lådan igår kväll men vet inte om det hann med sista tömningen.. du borde ha det snart iaf..
blomkronan
02-02-2011, 23:48
 Då kommer det i morgon... så efterlängtad Och perfekt timeing  är ledig på fredag (jobbar helgen) Så då har jag hela dan på mig att googla och välja
blomkronan
03-02-2011, 20:23
YES!!! Den kom i dag... Jag har hält upp ett glas vin (är ju ledig i morgon) och ska umgås lite med min vän googel i kväll  i morgon ska jag bara kolla av att jag inte redan har fröna jag väljer ut (har ju en del fröer redan)Sen ser jag till att få iväg brevet... kerstin z5-6 du borde kunna räkna med att du har brevet på måndag... om posten sköter sig i helgen.
Blomkronan, inte tror jag att du har några fröer, redan...  Idag gav jag en lista över samtliga (?) mina fröer till en arbetskamrat som är odlingsintresserad. Hon tycker jag är helt sanslöst vettvilligt förståndsbefriad (mina ord men hennes andemening!  ) när det gäller fröer!  Fast hon tycker också att det är skoj! Eller hur, Sabina!
blomkronan
04-02-2011, 22:01
 nu är jag klar... jag hade inte sorterat mina fröer var för slö i höstas då jag samla in dom. Efter några timmars pill har jag fått ihop samma antal som jag tog.... det var ju över 50 påsar i brevet redan Kerstin jag lägger brevet på lådan i morgonbitti så du borde ha den på måndag... ps. till alla... Vår kedja ligger ju lite efter dom andra så vi får göra vårat bästa att inte komma efter mera... så att vi hinner med ett var till
kerstin z5-6
09-02-2011, 21:02
Kuvert här!! Kollar o sänder innan helgen
Maggan H
09-02-2011, 21:19
Det närmar sig...bara 3 kvar nu!  Ska i helgen välja ut vad jag har att skicka, det har inte blivit av innan och man tycker att det är såååå gott om tid -- men så plötsligt händer det!
Lillpluttan
10-02-2011, 09:13
Ååååå, snart kommer kuvertet igen...vilken spänning! Mina fröer är beredda att bli utbytta!! Lillpluttan
kerstin z5-6
11-02-2011, 10:26
Lägger brevet på lådan i em!
Lillpluttan
14-02-2011, 18:13
Kan meddela att kuvertet har kommit till mig idag!! Har inte hunnit öppna det än, men ska försöka få i väg det i morgon. Jag blev lite nyfiken på vad det är för fröer som åker med på utsidan av kuvertet!?
/Lillpluttan
Är det kuvertet jag fixade? Med en plastficka att sätta adressen i och förerna uppe i vänstra hörnet? Om det är det så hjälper det inte för jag minns inte!  Men antagligen något jag hade massor av... Vallmo?
Lillpluttan
14-02-2011, 20:41
CITAT (Peztis @ 14-02-2011, 18:48)  Är det kuvertet jag fixade? Med en plastficka att sätta adressen i och förerna uppe i vänstra hörnet? Om det är det så hjälper det inte för jag minns inte!  Men antagligen något jag hade massor av... Vallmo? JA, det är det ju! Så fiffigt du har fixat till det! Och det kan säkert vara vallmofrön...tyckte väl att jag kände igen dom från min samling...
lislena
16-02-2011, 18:04
Nu har fröerna kommit till mig. Jag ska titta igenom dom i kväll och försöka skicka vidare imorgon eller på fredag:)
ÅH, bara några få kvar och sedan är det dags för varv 3!!!
Maggan H
17-02-2011, 19:53
Bara o bara, jag är en av dom....
Sorry!  Vet att du inte är "bara"!
Maggan H
17-02-2011, 22:02
CITAT (Peztis @ 17-02-2011, 20:29)  Sorry!  Vet att du inte är "bara"!  Du är förlåten!
Solstorm
24-02-2011, 00:03
Jösses, vad är det som har hänt? Forumet är ju extremt långsamt.
Frökuvertet kom till mig i måndags och postades idag. Om allt fungerat som innan posten började lägga ned så skulle det komma fram till Maggan på torsdag ( det är strax idag). Nu när posten börjat lägga ner så kan man väl misstänka att det dröjer ytterligare en dag, tycker det verkar som posten alltid behöver två dagar på sig för ett brev nu för tiden. Fast vete tusan , så långsamt som fourmet är nu så kanske brevet kommer fram innan detta inlägget går att läsa. Var beredd Maggan!
Maggan H
24-02-2011, 13:51
Jodå, fröerna är framkomna! Ska dyka i det nu!
Maggan H
25-02-2011, 18:51
Färdigdykt! Nu är dom på väg till dig Margith! Tack för denna rundan!
Margith
25-02-2011, 19:01
Oj vad kul! Jag lovar att stå vid brevlådan på måndag förmiddag.... kommer det inte då får jag väl hämta skoteroverallen så att jag inte fryser ihjäl till tisdagen Varv 3 närmar sig alltså. Till glädje (eller möjligtvis förtret för några) skriver jag nya trådar så fort jag hunnit skriva nya adresslistor OM det är så att ni inte uppmärksammat det, har ni inte strukit ert namn på adresslistan, kommer ni automatiskt med i varv 3. PM:a mig om ni missat det Det är inte ofta jag längtar efter måndag, men nu gör jag det. Trevlig helg
CITAT (Margith @ 25-02-2011, 19:01)  ... Till glädje (eller möjligtvis förtret för några) skriver jag nya trådar så fort jag hunnit skriva nya adresslistor  ...
sqrulan
27-02-2011, 17:59
Åhhh vad roligt att det börjar om snart!
Maggan H
27-02-2011, 19:22
Jaa, undrar var man hamnar nu i listan? Margith, du ska kanske starta dubbelt upp med kedjor?
Margith
28-02-2011, 11:17
Nu har jag stått en stund och väntat på brevbäraren (undrar vad han tror om mig  ) och Jaaaaa, kuvertet låg i brevlådan Nu ska jag välja ut några påsar till mig, jobba 6 timmar till, och sen hoppas jag att jag har ork kvar att börja skriva nya adresslistor. Varv 3 är på G! Och mycket tack till er alla som hjälpt till att byta ut innehållet i kuvertet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|