Full version: Frökedja 1, varv 2
Sidor: 1, 2
Margith
Nu är de nya adresslistorna klara.

1. RitRat
2. Peztis
3. lämås
4. DykUnderYtan
5. veram
6. luca
7. Kajsa i Arvika
8. Blomkronan
9. kerstin z5-6
10. Lillpluttan
11. lislena
12. Solstorm
13. Maggan H
14. Margith

Alla fröer som var kvar hällde jag ut i en hög på bordet. Sen sorterade jag dem i en hög för 1-åringar och en hög för perenner (så gott jag kunde tongue.gif ) Sen sorterade jag varje hög i 3 nya högar. Så nu borde det vara omblandat och ungefär lika många 1-åringar som perenner i varje kuvert.

Imorgon ska jag in till stan, då lägger jag kuverten i brevlådan. Det betyder att de borde vara framme på tisdag, eller allra senast onsdag.

Margith
Peztis
OJ!
Och jag ligger tvåa!!! yahoo.gif Dags att sätta fart med de nya påsarna alltså.
blomkronan
yahoo.gif efter förra rundan har jag sorterat mina frön, och jag hitta en massa gosaker som jag kan byta med biggrin.gif
Det ska bli kul att få kuväret igen.
Maggan H
Jippie! Om än jag ligger långt ner vet jag att det är på G! yahoo.gif
kerstin z5-6
fint! bortrest 27/12-4/1 hoppas få den före eller efter så tat lite lugnt ni 1-9 d010.gif
Peztis
Kerstin, jag tror nog att de flesta kommer ta det lite lungt de dagarna så det är ingen fara om det skulle bli liggande då.
blomkronan
CITAT (kerstin z5-6 @ 05-12-2010, 19:38) *
fint! bortrest 27/12-4/1 hoppas få den före eller efter så tat lite lugnt ni 1-9 d010.gif

tummenupp.gif Noterat... eftersom jag ligger före dig så ska jag tänka på det yes.gif
lislena
bravo.gif vad kul att det är på gång igen....så spännande biggrin.gif
RitRat
Jajjamensan!
Kuvertet kom i dag, tisdag. Och vilken fröjd! Jag är ju först ut efter mixningen, och det var verkligen en salig blandning. Mycket spännande! Och många var påsarna, jag orkade inte ens räkna... låååångt över 20 i alla fall.

Jag tog de mest lockande, för man kan ju verkligen inte ta allt man vill!!!!!!
Vissa påsar delade jag, för det fanns gott om frö.
Mina egna bidrag är tillsatta, och nu åker den vidare i morgon onsdag.
Lycko den som får kuvertet!

Ritva
Peztis
Jag är den lycklige!!!
yahoo.gif
Solstorm
Först tänkte jag Åh, nej! för att jag är så långt bak på listan. Men om jag tänker efter så har jag mängder med frö som jag ska börja så efter jul så det är nog tur att det dröjer innan jag får hem kuvertet. Men det hindrar ju inte att jag längtar efter det i alla fall.
Peztis
Ja!!!! Nu ska jag frossa i frömängden, kuvertet kom idag!
Peztis
Kuvertet är nu i brevlådan så lämås borde få det på måndag!

43 små fröpåsar och skatten vägde ca 75 g. Mycket roligt hittade man ju - som alltid!!!

Blir det ett varv 3??!?!

biggrin.gif
Margith
CITAT (Peztis @ 10-12-2010, 14:22) *
Kuvertet är nu i brevlådan så lämås borde få det på måndag!

43 små fröpåsar och skatten vägde ca 75 g. Mycket roligt hittade man ju - som alltid!!!

Blir det ett varv 3??!?!

biggrin.gif

Min dator har givit upp, lagom till jul -cry-.gif Men jag har en liten bärbar, tyvärr är vi inte riktigt överens, jag och tangentbordet.
På adresslistan jag skickade med har jag skrivit: "stryk ert namn om ni inte vill ha kuvertet en gång till"
Förra året sjkickades kuverten 3 ggr, det kan vi göra i år också, OM ni vill.
Peztis
Margith, tyvärr stod inte den texten med på adresslistan, det stod bara att man inte skulle glömma att lägga med adresslistan i kuvertet. Och det glömde jag inte heller.
Men nära var det! Puh!

Och nu vet du ju vad du kan önska dig av snälla tomten!
blomkronan
CITAT (Margith @ 10-12-2010, 15:25) *
Förra året sjkickades kuverten 3 ggr, det kan vi göra i år också, OM ni vill.

Vill... biggrin.gif
Peztis
Japp! Inte kryssade jag över mitt namn inte, tänkte att det kanske fortfarande gällde trots att det inte stod på adresslistan.

VILL! biggrin.gif
Maggan H
CITAT (blomkronan @ 10-12-2010, 21:54) *
Vill... biggrin.gif

GILLA!!
RitRat
Jag är tyvärr bortrest (som många redan vet) januari-februari-mars. Och troligen kommer varv tre just att ske under den tiden. Så jag strök mig från varv 3.

I april kan det hända att jag saknar vissa frön väldigt mycket, och då efterlyser jag kanske i forumet, och erbjuder något i utbyte.
Margith
Nu har min snälla man fixat min dator. Nytt moderkort och en ny hårddisk och vad det nu var... inget har iaf försvunnit, så vitt jag kan se. I de 3 adresslistor som jag har sparade står det på allihop: Om du inte vill ha kuvertet en gång till, var snäll och stryk över ditt namn!
Men det står längst ner på listan blush.gif
Adresslistorna sparar jag bara tills frökedjan är slutförd.

Stryker du inte över ditt namn, kommer du automatiskt med i varv 3 (om det nu är tillräckligt många som vill att vi skickar kuvertet ett 3:e varv också)
Har du missat det här och INTE vill vara med på ett 3:e varv, skicka ett PM till mig tummenupp.gif

Peztis
Lämås, har kuvertet kommit fram?
Och har du hittat något som lockar och får fröfingrarna att spritta av glädje?
veram
Vem har frökuvertet? Har det drunknat i julkortshögen.....
DykUnderYtan
Igår landade det hos mig men jag har inte hunnit kika på det än, det är ju lite för mycket annat som måste hinna fixas innan jul. smile.gif

Jag hoppas det är okej om jag skickar det igen i slutet på julhelgen, det kommer ju förmodligen annars bara ligga på postterminalen och vänta på utdelning och då har ju ingen någon glädje av det. biggrin.gif

Veram, du står näst i tur så det kommer kommer snart i en låda nära dig, som en försenad julklapp! naughty.gif
blomkronan
Självklart ska du ta den tid du behöver DykUnderYtan yes.gif... Härligt Veram snart får du frosa i frön biggrin.gif
veram
Ta det lugnt DykUnderYtan! Jag såg inte ditt inlägg igår, för vi hade främmande hela dagen. Julen går först - sen fröpåsarna! Skönt att kuvertet inte hade försvunnit i allmänna julröran.
Jag har gjort i ordning mina fröer, så jag skickar nog kuvertet på direkten sen, fast lite frosseri först innan man kan bestämma sig....
Blomkronan - håll ut - snart kommer dom!
veram
Inget frökuvert i sikte än confused.gif
Det kommer nog i morgon, eftersom posten kommit idag!
DykUnderYtan
Hoppla, glömde skriva att jag skickat. Ja, har du inte fått det idag så bör det vara hos dig imorgon. wink.gif
blomkronan
CITAT (veram @ 28-12-2010, 12:17) *
Inget frökuvert i sikte än confused.gif
Det kommer nog i morgon, eftersom posten kommit idag!

Har abstinensen satt in nu.... giggle.gif när julen är "över" dax för fröer...
Då blir det min tur efter nya år... bra! för nu har man en massa annat att pyssla med (omskolning av chiliplanter biggrin.gif)
veram
Jaaaaa, idag kom fröerna - jättekul! Kikar lite snabbt först på några okända, packar ihop och skickar söderut i morgon torsdag.
Var beredd luca!
Kajsa i Arvika
Oj, hjälp... då e d ju snart min tur igen! bravo.gif
Maggan H
CITAT (Kajsa i Arvika @ 30-12-2010, 18:48) *
Oj, hjälp... då e d ju snart min tur igen! bravo.gif

Hmmm, jag är sist...! Men den som väntar på nåt gott.... Käkar en o annan skumtomte i väntan...
Margith
CITAT (Maggan H @ 30-12-2010, 19:26) *
Hmmm, jag är sist...! Men den som väntar på nåt gott.... Käkar en o annan skumtomte i väntan...

Sist??
Får jag bara påpeka att det faktiskt är JAG som är sist!!
Jag hinner käka många skumtomtar. Tur jag inte behöver banta flirting.gif
Maggan H
Haha Margith, ja jag räknade inte dig! Letade febrilt efter 'Gilla' knappen innan jag kom på att det inte fanns någon....
Peztis
Hur går det i vår kedja? Luca, har du fått kuvertet än?
kerstin z5-6
Hemma igen!! Sänd påsar !! smile.gifsmile.gifsmile.gif whistling.gif
Peztis
giggle.gif
blomkronan
Jag var precis ut och kolla brevlådan... tänkte att kanske... men NÄ inget där -cry-.gif
Men... vad är en bal på slottet whist.gif
Peztis
... HELT UNDERBAR!
veram
Är vår frökedja totalt insnöad trots att solen lyser och det har töat???
Kajsa i Arvika
Inga news härifrån, fick bara ett paket från ett klädföretag idag... totalt ointressant ...nästan... naughty.gif
blomkronan
Veram har ju skickat vidare ?? (vist var det så?) så Luca borde ha kuväret nu då... om kajsa inget fått än, men Luca har inte varit inloggad sedan 26:e okt...
Margith
Nu har jag PM:t nästa på listan, den som är ungefär på tur när kuvertet "försvunnit"

Får jag ingen respons på PM:t skickar jag ett brev.

I sista hand ringer jag.

luca
Hej alla glada,

Fick kuvertet bara igår.
Jobbar sent idag så jag ska kolla igenom fröerna imorgon och skicka iväg det på fredag.

\luca
blomkronan
*puh* Jag hann bli lite orolig där... smiley_small_hug.gif Då väntar jag snällt på min tur biggrin.gif
Margith
Nu har jag precis svarat på lucas PM till mig och lovat att skriva en kommentar här.
Känns lite onödigt eftersom hon svarat själv blush.gif men har jag lovat, så har jag shy.gif .

Nu tycker jag att vi ger henne lite tid, så att hon får en chans att kolla om det finns nåt nytt, spännande i kuvertet.
Kuvertet går vidare framåt helgen.

Kajsa i Arvika
Ingen panik, det kommer när det kommer.. tummenupp.gif
Peztis
Jamen visst! Nu vet vi ju var det är och då är ju allt luuuugnt!
veram
Oj, så lång tid brevet tog på sig! confused.gif Var det något fel i adressen?
Skönt att det kom fram i alla fall.
Hoppas du hittar något intressant!
blomkronan
Jag vill inte stöta på om det hänt något... men har brevet gått vidare nu??

Det vore ju kul om vi hann med ett varv nr 3 oxå rolleyes.gif
Solstorm
Vad jag kan förstå av tråden så fanns kuvertet hos Luca för 11 dagar sedan men sedan vet vi inget.

Luca, har du postat kuvertet och i så fall när?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon