Full version: Julmust
Sidor: 1, 2
Biggan_
CITAT (malcolm @ 17-12-2010, 00:27) *
Det heter enbärsdricka och är tillverkat av Brunneby bryggeri i Borensberg, fanns en tomflaska kvar här hemma.

Enbärsmust och enbärsdricka är inte samma sak!
malcolm
CITAT (Biggan_ @ 17-12-2010, 22:02) *
Enbärsmust och enbärsdricka är inte samma sak!

Har jag aldrig påstått heller men smakerna påminner om vrandra.
Biggan_
Enbärsmusten smakar rätt mycket julmust medan enbärsdricka har lite ölsmak.
malcolm
Jag är alltså ute efter en läsk som smakar enbär och INTE kallas för must även om smaken kan påminna om detta.
theseraphim
CITAT (malcolm @ 17-12-2010, 23:00) *
Jag är alltså ute efter en läsk som smakar enbär och INTE kallas för must även om smaken kan påminna om detta.

Hammars bryggeri gör bla Loranga, Trocadero och....Enbärsdricka!

http://www.hammarsbryggeri.se/undersidor/vd.html
malcolm
CITAT (theseraphim @ 17-12-2010, 23:21) *
Hammars bryggeri gör bla Loranga, Trocadero och....Enbärsdricka!

http://www.hammarsbryggeri.se/undersidor/vd.html

Har skrivit till dem men inte fått nå´t svar.
Eva i Skåne
Jag tycker inte om julmust, men köper förstås hem till familj och gäster till julen. Eftersom jag inte själv dricker den funderar jag nog inte så mycket på vilket märke utan tar den som står främst. unsure.gif
Jag tycker inte om öl, mineralvatten, coca eller annan läsk heller, inget kolsyrat.

Vad dricker man då till julmaten undrar ni. Jo, jag är ju som ett stort barn så jag dricker förstås mjölk giggle.gif . Även om det mot förmodan serveras en liten nubbe så går det utmärkt med mjölk till den också. Jo, det är sant naughty.gif
malcolm
Köpte Lidl:s egen julmust i år, 10 kr för 2x1½ l och den var mycket god, skinkan kom också från Lidl, 24:90/kg och den var suverän även om min griljering blev sådär.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon