Full version: Jag letar efter...
Sidor: 1, 2
herkules
CITAT (Anma @ 05-01-2011, 09:25) *
Vad är sabis?

http://www.sabis.se/?id=30

fast jag tror att piripiriolja finns lite överallt där de har en "främmande länder" hylla.
Margith
Jag behöver hjälp med att hitta djupa tallrikar till Gustavsbergs porslins-serie Sweden.
Jag gissar att de såldes någon gång under 70-talet.
Anma
CITAT (herkules @ 05-01-2011, 11:18) *
http://www.sabis.se/?id=30

fast jag tror att piripiriolja finns lite överallt där de har en "främmande länder" hylla.

Aha! Aldrig hört talas om ju. smile.gif

CITAT (Margith @ 05-01-2011, 11:32) *
Jag behöver hjälp med att hitta djupa tallrikar till Gustavsbergs porslins-serie Sweden.
Jag gissar att de såldes någon gång under 70-talet.

Håll koll på tradera.
Hur ser den serien ut?
Wilmer
Kom på en sak till jag letar efter. Fotskrapa. Har efterlyst det här förr, men gör ett nytt försök. Jag har sett dem i England och andra europeiska länder men aldrig här. Det är ett järn nedstucket bredvid dörren, ibland rak ibland Böjd topp, för att skrapa av leran från skorna innan man går in. Den är stående, inte liggande på marken. Ett platt järn i princip. Har sett små ostadiga varianter som står på fot, jag vill ha ett rejält att banka ner i marken... Eller gjuta fast. Någon som sett något liknande?
malcolm
Testa med Granngården, de brukar ha lite "udda" grejor.
Chamomille
Wilmer, här är en sån... http://www.gysinge.nu/products.php?product...apa-f%F6re-1850 ...som du inte ville ha nä giggle.gif

Fast den här är ju i gjutjärn och borde ligga ganska stadigt. Och snygg är den också tycker jag smile.gif
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 13-01-2011, 22:57) *
Fotskrapa.

Skulle kunna tänka mig att de har det här om du har tur. Vi kan åka dit nästa gång du kommer.
ninnisky
CITAT (Wilmer @ 13-01-2011, 22:57) *
Kom på en sak till jag letar efter. Fotskrapa. Har efterlyst det här förr, men gör ett nytt försök. Jag har sett dem i England och andra europeiska länder men aldrig här. Det är ett järn nedstucket bredvid dörren, ibland rak ibland Böjd topp, för att skrapa av leran från skorna innan man går in. Den är stående, inte liggande på marken. Ett platt järn i princip. Har sett små ostadiga varianter som står på fot, jag vill ha ett rejält att banka ner i marken... Eller gjuta fast. Någon som sett något liknande?

..eller om du inte hittar den någonstans ta kontakt med den här killen MR Konst & Smide finns Angered. jag gick hos honom på en kurs i höstas och han gör nästan allt och är dessutom en otroligt kul person att ha och göra med. Priserna helt OK.

Kunde tyvärr inte länka hans hemsida enl ovan
Meriona
Jag skulle vilja återkoppla till mina råttsäkra soffor.
Jag har upptäckt att det finns alldeles utmärkt råttsäkra soffor på vårdinrättningar och tandläkarmottagningar! Men tydligen är receptionspersonalen inte involverade i inköpsprocessen för de har inte kunna informera om var de är inhandlade. Är det någon som jobbar inom vården eller liknande och har koll på var man kan köpa såna här möbler? Borde funka om jag köper dem via jobbet, om de nu inte vill sälja till privatpersoner.

Plis?
mojan
CITAT (Meriona @ 18-01-2011, 19:33) *
Jag har upptäckt att det finns alldeles utmärkt råttsäkra soffor på vårdinrättningar och tandläkarmottagningar! Men tydligen är receptionspersonalen inte involverade i inköpsprocessen för de har inte kunna informera om var de är inhandlade.

Jag föreslår att du ringer till Inköpsavdelningen eller Upphandlingsavdelningen i ditt landstinget. Kolla om du hittar dem på landstingets webbsida eller ring landstingets växel och be dem koppla.
Någon där vet vilket företag som landstinget har avtal med. (Kan ju vara så att de bytt leverantör så fråga vad de hade tidigare också.) Det är ingen hemlighet, om du ber snällt så är det nog inga problem.
Meriona
Ja det kan ju vara värt ett försök iallafall, tack! smile.gif
Cacki
CITAT (Meriona @ 18-01-2011, 19:33) *
Jag skulle vilja återkoppla till mina råttsäkra soffor.
Jag har upptäckt att det finns alldeles utmärkt råttsäkra soffor på vårdinrättningar och tandläkarmottagningar! Men tydligen är receptionspersonalen inte involverade i inköpsprocessen för de har inte kunna informera om var de är inhandlade. Är det någon som jobbar inom vården eller liknande och har koll på var man kan köpa såna här möbler? Borde funka om jag köper dem via jobbet, om de nu inte vill sälja till privatpersoner.

Plis?

Kolla Kinnarps hemsida. Därifrån kommer mycket av möblerna vi har på jobbet. (Jobbar på sjukhus)
mojan
CITAT (Cacki @ 19-01-2011, 17:39) *
Kolla Kinnarps hemsida. Därifrån kommer mycket av möblerna vi har på jobbet. (Jobbar på sjukhus)

Samma här. Kunde bara inte komma på namnet på företaget. Kinnarp heter de.
Meriona
Jag har faktiskt kollat på Kinnarps, de hade riktigt snygga sittmöbler. Men sen vet jag hur dyra de är, min kontorsstol kostade 7000 spänn, och inte är den så märkvärdig. Men jag ska kontakta vår säljkontakt på jobbet och höra efter. thanks.gif bravo.gif
Wilmer
Hittade fodrade stövlar för runt 500-lappen i skoaffären bredvid blomsterlandet I Uddevalla. Med tillräckligt breda skaft för vinterkläder och feta vader. Där hade de även varma typ moonbots-bara hoppa i, men nu var jag där när det bara fanns fel storlekar kvar tyvärr. Guldgruva!
Inga från Närke
CITAT (Meriona @ 28-12-2010, 16:39) *
För att fylla på så letar jag efter en skinnsoffgrupp där mellanrummet mellan ätbar stoppning och golv är minst 30 cm. Det finns inte. Min nuvarande är från sent 70-tal och är gravt nedsutten om man säger så. sad.gif

Behöver väl inte vara höga för det utan du kan väl köpa några fina trälister eller liknande och spika eller skruva fast under på benen. Så har vi gjort för vår Nemo vill bara stoppa under leksaker och vi måste flytta sofforna stup i ett men sedan husse skruvat små lister under så kommer inga leksaker under.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon