Meriona
VARFÖR??? Hur dum är man egentligen inte när man år ut och år in köper fröer och sticklingar som man bara har ihjäl? slap.gif
Nu har jag beställt på fröer.nu både tomater och paprikor och tagetes och petunior, TROTS att det var just dem som jag sakta men säkert älskade ihjäl ifjol. sad.gif LÄR man sig aldrig tro? Iår ska jag iallafall INTE köpa en massa pelargonsticklingar när de kommer, lova mig att ni hejdar mig om ni så ser minsta tecken på anfall i den vägen! sos.gif

Har ni gjort nåt ni ångrat så här i mellandagarna? whistling.gif
sommarhumla
Men Meriona, den här gången kanske du lyckas!! Du vet man ska aldrig ge upp. wink.gif
Meriona
Statistiken talar för att de kommer att dö före februaris utgång... blush.gif
Margith
CITAT (Meriona @ 30-12-2010, 18:17) *
VARFÖR??? Hur dum är man egentligen inte när man år ut och år in köper fröer och sticklingar som man bara har ihjäl? slap.gif
Nu har jag beställt på fröer.nu både tomater och paprikor och tagetes och petunior, TROTS att det var just dem som jag sakta men säkert älskade ihjäl ifjol. sad.gif LÄR man sig aldrig tro? Iår ska jag iallafall INTE köpa en massa pelargonsticklingar när de kommer, lova mig att ni hejdar mig om ni så ser minsta tecken på anfall i den vägen! sos.gif

Du är duktig du, som kan älska ihjäl petuniorna, jag har aldrig fått dem att gro ranting.gif , så de har jag givit upp för länge sedan.
Tomater, paprika och tagetes är ju däremot skitenkelt tongue.gif , växer så det knakar. Vad gör du för mysko för att älska ihjäl dem? Jag trodde de var i det närmaste odödliga.

Misslyckas du med pelargon-sticklingar? Skynda dig och köp ett gäng pelargon-fröer. Mina pelargonfröer börjar bli små söta sticklingar nu.

Om jag har gjort nåt jag ångrat så här i mellandagarna? Vet inte riktigt än, men i dag var jag till stan med några kuvert... fröbeställningar från STA, Konnässörsklubben och Impecta. Totalsumman för de 3 kuverten tänker jag inte berätta whistling.gif
hattstugan
Klart du kommer att lyckas!

Beställa fröer är en underlig sjuka! Ska beställa mera fröer trots att jag nog skulle kunna pryda flera av Enköpings Parker med de jag redan har!

Vad beträffar överlevnad av sådderna är det ju lite si och så här med men ger inte upp att det ska lyckas!
Meriona
Ni ser ju allt är skitenkelt för folk med gröna fingrar. -cry-.gif -cry-.gif Men hur jag än bönar och ber så vaknar jag upp varje morgon och fingrarna är bara vanligt hudfärgade. sad.gif

Jag gissar på att Margith beställt för mer än 500. whistling.gif
Margith
CITAT (Meriona @ 30-12-2010, 18:42) *
Ni ser ju allt är skitenkelt för folk med gröna fingrar. -cry-.gif -cry-.gif Men hur jag än bönar och ber så vaknar jag upp varje morgon och fingrarna är bara vanligt hudfärgade. sad.gif

Jag gissar på att Margith beställt för mer än 500. whistling.gif

Den sista frågan/påståendet vägrar jag att svara på blush.gif

Gröna fingrar har jag absolut inte, däremot har jag vissa tider på året, konstant, jord under naglarna, men det bryr jag mig inte om.

Är det inte Kerstin z5-6 som brukar säga att du ska prova allt 3 ggr. Funkar det inte ändå är det OK att ge upp det. Därför: inga petunior hemma hos mig shy.gif

Påt igen Meriona! Klart du lyckas!
Hur ska vi överleva den hemska vintern utan lite frösådder att gulla med?
Meriona
Det är så sant Margith! Nåt ska man gulla med! smiley_small_hug.gif
Även om det gullas ihjäl. -fear-.gif
Jaså jag hade rätt alltså, pluss500... naughty.gif
ninnisky
CITAT (Meriona @ 30-12-2010, 18:17) *

Tänker minsann inte hindra dig från pelargonsticklingar..... har en underbar Dr Westerlund här som jag tror mig ha ärvt av dig smiley_small_hug.gif

Meriona
CITAT (ninnisky @ 30-12-2010, 19:23) *
Tänker minsann inte hindra dig från pelargonsticklingar..... har en underbar Dr Westerlund här som jag tror mig ha ärvt av dig smiley_small_hug.gif

Sen hade jag ihjäl modern och har fått otaliga nya skott av Wilmer. Håller på att avliva den senaste nu tydligen. -cry-.gif Märkligt hur de mår prima och mår prima och plötsligt en dag så mår de som kriget självt. sad.gif En liten förvarning hade inte skadat. sad.gif
ingrid fuxwall
Du kan få pelargoner av mig - gäststugan är full av dem så du kan få många att älska ihjäl
Anma
Jag har gett upp för länge sen det där med att dra upp frön. Men kastar miljontals på tomten varje höst och vår. Typ.
När vi flyttade från huset 2006 kastade jag ut massor med lila vallmofrön, de fanns precis överallt i huset förutom där jag röck bort dem. Inte en enda kom upp på stugan. Förrän i somras. Vi hade planterat en massa både på hösten och våren och på några av de ställen kom det upp lila vallmo! Blev så himla glad!
Digitalis hittade jag inga nya bladrosetter i somras, annars har de dykt upp i stora ruggar både här och där.
blomkronan
CITAT (hattstugan @ 30-12-2010, 18:37) *
Beställa fröer är en underlig sjuka! Ska beställa mera fröer trots att jag nog skulle kunna pryda flera av Enköpings Parker med de jag redan har!

blush.gif vad jag känner igen mig giggle.gif

Något jag ångrar från mellandagarna... ja, ångrar gör jag väll inte, men dum kanske jag tycker jag var, som inte kunde sålla bland mina paprika och chili sådder... omskola över 200 st crying.gif och fler frön har jag beställt crazy.gif

Men jag är lite som du! så jag är inte orolig... jag kommer älska ihjäl en hel del, innan sommaren har kommit.

Impecta... just det!! den katalogen hade ju kommit............................................
gnon49
Själv förlitar jag mig på mängden frön jag sår. Gror 20 % avfröna så räcker det mer än väl till. Men det är ju egna frön, inte köpta, och då står man ut med att inte allt gror som man tänkt sig.
Myosotis
CITAT (Meriona @ 30-12-2010, 19:43) *
skott av Wilmer...

Jag hade ihjäl dem jag fick också... crying.gif
Meriona
CITAT (ingrid fuxwall @ 30-12-2010, 21:32) *
Du kan få pelargoner av mig - gäststugan är full av dem så du kan få många att älska ihjäl

Du är en underbar människa du Ingrid! kompiskram.gif wub.gif Men nu tar jag inte emot nåt gratis av dig nåt mer inte, då måste jag få betala. flirting.gif rtfm.gif

CITAT (Myosotis @ 31-12-2010, 15:36) *
Jag hade ihjäl dem jag fick också... crying.gif

Där ser man. Kan hon ha givit dem nåt slags tidsinställt avlivningsmedel, så att vi ska känna oss hopplösa tro? whist.gif
Myosotis
biggrin.gif antagligen
hattstugan

Neej då inte så inte!

Pelargoner bara säger godnatt mitt i allt och dör! Så det så!
Meriona
CITAT (hattstugan @ 31-12-2010, 22:36) *
Neej då inte så inte!

Pelargoner bara säger godnatt mitt i allt och dör! Så det så!

Visst är det märkligt! Verkligen spöklikt! -fear-.gif
hattstugan

Hmmm nåt skumt är det med dessa växter ju crying.gif
ingrid fuxwall
Nu är jag ju bara tvungen att leta reda på någon frösida och sedan leta reda på någon som har såjord - hade tänkt göra egen i år med all sand jag har men sanden ligger långt under all snö så ...

Vad roligt det ska bli!
Meriona
Såjord ja, där sa du nåt! bravo.gif Sanden får du nog vänta med till midsommar, då bör den väl ha tinat fram. wink.gif
Wilmer
CITAT (Meriona @ 31-12-2010, 22:17) *
Du är en underbar människa du Ingrid! kompiskram.gif wub.gif Men nu tar jag inte emot nåt gratis av dig nåt mer inte, då måste jag få betala. flirting.gif rtfm.gif
Där ser man. Kan hon ha givit dem nåt slags tidsinställt avlivningsmedel, så att vi ska känna oss hopplösa tro? whist.gif

rtfm.gif Skyll på mej era pelargondödare!!! VET ni två (Meriona, Myo) att de vill ha vatten, i allafall I BLAND?? rotfl.gif De gillar heller inte minusgrader eller att bada i vatten. Suck.

Jag läste trädgårdstidning i badet och höll på att logga in direkt och köpa fröer. Men så besinnade jag mig. INGA fröer i år, BARA de jag har. Petunior, de har jag aldrig fått upp, oj så fina det finns att köpa naughty.gif
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 01-01-2011, 23:10) *
VET ni två (Meriona, Myo) att de vill ha vatten, i allafall I BLAND??

unsure.gif Vatten?
Meriona
Jag undrar om det är badvattnet Wilmer talar om? shy.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 02-01-2011, 15:55) *
Jag undrar om det är badvattnet Wilmer talar om? shy.gif

Så måste det vara. Myskankornas badvatten.
Meriona
Har dom också fått nytt badrum? laugh.gif
Meriona
Jag har fått ett mail att fröerna är skickade! yaay.gif bravo.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 02-01-2011, 16:11) *
Jag har fått ett mail att fröerna är skickade! yaay.gif bravo.gif

Ska du så myskankor? unsure.gif
Meriona
CITAT (Myosotis @ 02-01-2011, 16:20) *
Ska du så myskankor? unsure.gif

FUNKAR det? crazy.gif Isåfall vill jag hellre så igelkottar, för det finns det alldeles för få av.
malcolm
Vatten funkar inte, denna fick vatten för bara något år sedan. whistling.gif

[attachment=57262:torka.JPG]
ingrid fuxwall
CITAT (Meriona @ 02-01-2011, 16:32) *
FUNKAR det? crazy.gif Isåfall vill jag hellre så igelkottar, för det finns det alldeles för få av.

Hittar du frön till igelkottar så tipsa mig
Myosotis
CITAT (malcolm @ 02-01-2011, 18:16) *
Vatten funkar inte, denna fick vatten för bara något år sedan. whistling.gif

laugh.gif
Wilmer
CITAT (Myosotis @ 02-01-2011, 16:02) *
Så måste det vara. Myskankornas badvatten.

Hahaha, med det vattnet blir det nog broiler pellisar, gödning och allt i ett.
Meriona
Läste fel. Det var myskisarna som gödslade badvattnet. blush.gif
Meriona
Jag fick mina fröer idag! Tjohoooo! yahoo.gif bravo.gif
Wilmer
Jag har fortfarande inte beställt något whistling.gif Men min goda mor beställer tomatfröer.
Peztis
Jag hålller på att samla mod inför min beställning, jag! biggrin.gif
Meriona
CITAT (Peztis @ 05-01-2011, 20:48) *
Jag hålller på att samla mod inför min beställning, jag! biggrin.gif

Vill du ha stöd? giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon