Full version: Per Oscarsson....
Sidor: 1, 2
netha
CITAT (*Stintan* @ 05-01-2011, 23:13) *
Undrar varför ingen säger ett ord om hans fru?

Hur många kände till henne ... Kia? Iaf så har jag aldrig någonsin läst en rad om henne, inte heller visste jag att hon var sambo/fru till P O och honom undvek jag i alla år .
Gita
CITAT (*Stintan* @ 05-01-2011, 23:13) *
Undrar varför ingen säger ett ord om hans fru?

Ja hennes död är naturligvis lika tragisk.
Gita
netha
CITAT (Gita @ 05-01-2011, 23:24) *
Ja hennes död är naturligvis lika tragisk.
Gita

Jamenvisst var hennes död lika tragisk. sad.gif även om jag inte kände till henne.
Wilmer
CITAT (Anma @ 02-01-2011, 13:34) *
En som berättade igår om samma program beskrev den på ett helt annat sätt. Förutom att han också använde ordet bohemiskt. Bohemiskt på ett sätt som att "jag bryr mig inte om att ha det nytt och lyxigt, detta gamla och kärleksfullt slitna duger gott och väl och vi trivs med att vara som vi är" sätt.

Om det är programmet jag såg så minns jag hur underbart mysigt de hade det med hästarna och allt. Bohemiskt, det är väl i betraktarens öga.

Per var en skådespelarfavorit för mig också (är han än).
Bee
En förskräcklig tragedi! Kan inte tänka mig ett värre sätt att gå hädan. Frid över deras minne!

Sen får jag väl leta reda på den gamla autografen jag har i gömmorna. Min pappa fick den av Per O nån gång i slutet av 50-talet efter att de två suttit i pappas båt och delat en flaska starkvin. Pappa bjöd Per eftersom de delade namn, P Oscarsson. På autografen (tänkt till pappas barn - mig!) står det "Tack för ett förbannat gott portvin". Hm. Pappa gav den inte till mig i brådrasket...
Huggorm
CITAT (Bee @ 07-01-2011, 01:08) *
En förskräcklig tragedi! Kan inte tänka mig ett värre sätt att gå hädan. Frid över deras minne!
Jag skulle kunna tänka mig en mycket lång rad med värre sätt rolleyes.gif
Meriona
Kan det vara samma program som ni talar om som sänds ikväll kl 19.00 på TV2?
malcolm
Jag tror det, skall se det igen för att kanske revidera min uppfattning från förra sändningen.
Meriona
Jag får se hur jag gör, kanske borde man se det just för att bilda sig en uppfattning om hur han är som person. Bara för att man inte gillar nån som skådis kan han/hon ju vara en fantastisk människa ändå.
Anma
Nå?
malcolm
Såg om programmet igår och måste nog säga att jag reviderat min uppfattning, förstår inte hur jag kunde se det hela så mörkt som jag gjorde och nu uppfattade jag det hela som mycket ljust och positivt. Kanske beror det på hur man själv känner sig när det gäller att uppfatta saker och ting.
Ralf
http://svtplay.se/v/2289785/per_oscarsson/..._och_replikerna
För den som missat o vill se
Såg programmet för länge sedan. Kul o se tvillingbrodern.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon