Full version: Dagens hundbild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
diva&hero
Här kommer en riktigt goofy bild på Diva:)
Hon ville inte vara med på kort så husse höll upp huvudet på henne. Ser ju ut som hon ska strypas..! Tom ögonen stirrar åt olika hål:)
Hon är mkt finare på riktigt, hihi:)[attachment=73605:image.jpg]

Båda mina älsklingar wub.gif [attachment=73606:image.jpg]
Biggan_
CITAT (Anki på Öland @ 12-11-2012, 12:43) *
Dags för en hundbild igen!!
En härlig höstdag idag!

[attachment=73468:002.jpg]

Vilken härlig höstbild på dina vovsingar Anki! tummenupp.gif
Monarda
Syrrans energiknippe - Freja. Här lyckades hon dock ligga kvar i 2 sekunder.

[attachment=73661:DSC_0824.jpg]
LouiseKW
[attachment=73719:Isak_121127.jpg]
Gå morgonrundan, nja då är nog matte förvirrad för vi hamnade på en buss. Meeen jag förlät henne när det visade sig att jag fick följa med matte till STALLET smile.gif Då blev jag en superglad hund, fast jag fick inte träffa min bästa hästkompis. Matte vägrade öppna boxdörren sad.gif och det luktade lite konstigt vid hennes box också då blev jag lite fundersam där jag satt och väntade på att hon skulle öppna boxdörren :/
Mvh
En trött Isak efter en massa bus på stallet

CITAT (Monarda @ 25-11-2012, 19:11) *
Syrrans energiknippe - Freja. Här lyckades hon dock ligga kvar i 2 sekunder.

[attachment=73661:DSC_0824.jpg]

Gud så söt wub.gif
omk
CITAT (Monarda @ 25-11-2012, 19:11) *
Syrrans energiknippe - Freja.

Oj, sicken busunge !! Kolla blicken ! giggle.gif

CITAT (LouiseKW @ 29-11-2012, 22:29) *
En trött Isak efter en massa bus på stallet

Vad fin han är, alltså ! wub.gif
Och vilken snygg sele ! Den verkar vara oerhört mycket bekvämare, både för husse och hund, eller ?

Edit; var Isaks öra okej ?
LouiseKW
Den selen fungerar utmärkt för oss, använder den när han ska springa löst, gå i flexikoppel eller spårlina. Men gillar Hurtas Y-sele väldigt hållbar och skaver inte på hans päls smile.gif
Isaks öra är okej, nu har det hållt i 6 månader utan att bli sjukt och på op så behövde dem inte göra något mer än kastreringen, så nu är Isak ett matvrak och VÄLDIGT valpig :S tongue.gif
Monarda
Min systers hund Freja vid Siljan i går. Hon har plurrat en gång så nu är hon lite försiktig.

[attachment=73904:2012_12_12_005a.jpg]
Lokan
Fantastiskt vacker bild Monarda!! tummenupp.gif
Myosotis
CITAT (diva&hero @ 20-11-2012, 11:25) *
...husse höll upp huvudet på henne. Ser ju ut som hon ska strypas...

laugh.gif
Anki på Öland
I morse var det -7 ute och sen blev det varmare och varmare. Lagom till "efter-maten-rastningen" var det alldeles lagom temp för att få bollar i pälsen..... efter 15 minuters stoj i snön var det svårt att se något....
[attachment=73926:121214.jpg]
Lokan
laugh.gif
omk
biggrin.gif
Monarda
Kommer tomten snart?

[attachment=73971:JPG]
Biggan_
CITAT (Anki på Öland @ 14-12-2012, 20:25) *
I morse var det -7 ute och sen blev det varmare och varmare. Lagom till "efter-maten-rastningen" var det alldeles lagom temp för att få bollar i pälsen..... efter 15 minuters stoj i snön var det svårt att se något....
[attachment=73926:121214.jpg]

laugh.gif

CITAT (Monarda @ 18-12-2012, 15:28) *
Kommer tomten snart?

[attachment=73971:JPG]

wub.gif Vilken fin bild på en fin vovve!
silos
CITAT (Monarda @ 13-12-2012, 19:15) *
Min systers hund Freja vid Siljan i går. Hon har plurrat en gång så nu är hon lite försiktig.

[attachment=73904:2012_12_12_005a.jpg]

Ååh vilken vacker bild!
Whiskuchi
Ja, man blir väl som man umgås och han är uppvuxen med katter.
Ingela i Segersberg
giggle.gif Kan han jama också?
Monarda
Kom igen Freja, säger Melker! Kan vi inte lattja lite till?

[attachment=74328:Hundar.jpg]
Anki på Öland
Här har vi haft snöoväder idag - fast hundarna gillar det rätt bra ändå smile.gif

[attachment=74330:130111_4.jpg]
hattstugan

Hrm! Fick titta 2 ggr innan jag insåg att det var 2 vovvar på bilden och inte en med jätteöron!
Biggan_
CITAT (Ingela i Segersberg @ 11-01-2013, 18:19) *
giggle.gif Kan han jama också?

giggle.gif
Anki på Öland
Så spännande.... för några år sen exporterade jag en valp till USA (den vita, Rosie) och på måndag kommer hennes dotter till Sverige för att bo hos mig. Minst lika roligt blir det att åter träffa ägaren/uppfödaren. Jag bodde hos henne en vecka när jag lämnade över min valp och hon ska bo en vecka hos mig när hon kommer med lilla Tessie smile.gif

[attachment=74398:131114.jpg]
Monarda
Vilka charmtroll Anki!

Så trött man kan bli efter en rejäl långpromenad. Skönt att ha en kompis att vila ut hos.

[attachment=74406:2013_01_...kompisen.jpg]
Anki på Öland
Nu har det lilla livet varit här nästan 2 veckor och blev från allra första dagen bästis med min 10-månders Silla.

[attachment=74730:130124_1.jpg]
Biggan_
Så söta! wub.gif
Monarda
Freja på Siljans is.

[attachment=75198:2013_02_24_b.jpg]
Whiskuchi
Såhär nöjd blir en whippet när han får ligga under täcket!
Motti
Wiskushi !vilken go bild smile.gif
Anki på Öland
Flygande hundar?

[attachment=75567:017.jpg]
[attachment=75566:006.jpg]
Biggan_
Härliga bilder Anki! Det syns att dom trivs! tummenupp.gif
lisselbo
[attachment=75585:517.jpg]

Var ett tag sen jag var här inne på Odla.
Här är våran byracka, Chiko.
Biggan_
Det var en grann byracka! tummenupp.gif
Whiskuchi
Jag har också en hund som flyger ibland, här är han på väg att lyfta

och när man är så snabb kan det vara svårt att hålla balansen i kurvorna ibland, här gick det visst lite för fort.
Whiskuchi
Anki på Öland
Silla plockar sina egna syrener smile.gif

[attachment=76709:130531_.jpg]
zissi
Härliga hundbilder på små och stora godingar wub.gif !

Här är det fart och fläkt i vanliga fall men nu har Amigo fått 2 diskbråck. På vänstra bilden ligger han och skakar och fick senare svårt att gå. På högra bilden är han hos veterinären och de har precis börjat utreda varför han skakar och har så svårt att gå. Allt tydde ju på att han hade svår smärta så han fick smärtstillande och efter röntgen uppdagades diskbråcken. Inte alls kul att se sin hund lida. Det går inte att operera detta fick vi reda på utan det är träning av olika slag som ev. kan hjälpa honom. Vi ska till rehabiliteringen om några veckor. Tills dess är det smärtstillande och lugna promenader, lyftas i och ur bil m.m. som gäller. Tur att han bara väger 7 kg...vår lilla nyklippta 7-åriga krulltott.
[attachment=76710:Amigo_sjuk.jpg][attachment=76711:Amigo_ho...skbr_ck_.jpg]
Anki på Öland
CITAT (zissi @ 03-06-2013, 13:01) *
...........Amigo fått 2 diskbråck. På vänstra bilden ligger han och skakar och fick senare svårt att gå. På högra bilden är han hos veterinären och de har precis börjat utreda varför han skakar och har så svårt att gå. Allt tydde ju på att han hade svår smärta så han fick smärtstillande och efter röntgen uppdagades diskbråcken. Inte alls kul att se sin hund lida. Det går inte att operera detta fick vi reda på utan det är träning av olika slag som ev. kan hjälpa honom............

Har du provat akupunktur? Har för mig min vet har sagt att just diskbråck funkar sånt bra på!
Biggan_
CITAT (Anki på Öland @ 03-06-2013, 12:11) *
Silla plockar sina egna syrener smile.gif

[attachment=76709:130531_.jpg]

Till midsommarkransen? Duktig vovve! bravo.gif wub.gif
zissi
CITAT (Anki på Öland @ 03-06-2013, 21:12) *
Har du provat akupunktur? Har för mig min vet har sagt att just diskbråck funkar sånt bra på!

Tack för tipset, ska kolla med rehab-tjejerna vad de säger om det. De talade annars om vattenträning och även att cykla med hunden så han tvingas trava + massage.
Anki på Öland
CITAT (zissi @ 04-06-2013, 19:16) *
Tack för tipset, ska kolla med rehab-tjejerna vad de säger om det. De talade annars om vattenträning och även att cykla med hunden så han tvingas trava + massage.

Vet inte var du bor och om du har någon akupunkturkunnig veterinär där, men vi har en duktig på Kalmar Djursjukhus om det inte är för långt att resa....
milily
Vilka härliga bilder!
Har inte varit inne på ett tag, men alltid lika härligt att komma tillbaka hit igen och se alla bilder!

Min förra blandras tik, Seven som det finns bild på tidigare i tråden fick tyvärr en tumör i magen och var tvungen att låta henne gå vid 5 år och 8 månaders ålder, i slutet av februari. Hon hade fyllt 6år på nationaldagen. sad.gif Är glad över de 5 åren jag fick med henne, så mycket jag lärde mig! Så mycket lycka hon gav mig!

Under två månader hade jag så kallade "foster-hundar" på helgerna. Hjälpte kära och nära med deras hundar på helgerna. Tills jag såg en tik på blocket som jag kände igen! Och jovisst var det tiken jag kände, jag fick ha henne en helg för att känna lite på henne och det var nog kärlek vid första ögonblicket. Denna tik bodde granne med min mormor, så jag kände hunden redan sedan innan.
På söndagen när jag skulle lämna tillbaka hunden stod jag i mormors trädgård med tiken, hundägarens föräldrar kom ut och kallade på hunden och försökte med alla knep att få hunden till sig... Hunden tittar på dom, tittar på mig och tittar på dom igen men stannar, trots att jag inte ens håller i kopplet. Hundägarens mamma kommer nära tomtgränsen och då går hunden fram, nosar, går runt och kommer tillbaka till mig.. Har hunden valt mig då tror ni?

Denna hunden är en AmStaff tik på ca 2,5 år. Människo-, hund-, barn- och kattvänlig.

Nu ska jag bjuda på en bild på hunden och min kära bror. smile.gif
[attachment=76800:72.jpg]
Anki på Öland
Kan tala om att det inte är rabatter dom gräver åt mig.....

[attachment=76980:130619_2.jpg]
Biggan_
CITAT (Anki på Öland @ 19-06-2013, 15:57) *
Kan tala om att det inte är rabatter dom gräver åt mig.....

[attachment=76980:130619_2.jpg]

rotfl.gif

CITAT (milily @ 08-06-2013, 12:33) *
Nu ska jag bjuda på en bild på hunden och min kära bror. smile.gif
[attachment=76800:72.jpg]

Vilken härlig sommarbild!
Monarda
Jag försökte fånga trollsländor med kameran men Freja hade annat tillvägagångssätt.
[attachment=77704:DSC_0272.jpg]
Whiskuchi
Isglass är uppskattat i värmen, ibland fryser jag in kattmat i vatten (man kan även ha blod i vattnet för extra smaklighet), ibland lite ost. Här ett grisöra.
Kryddan03
Min lyktgubbe. wub.gif

[attachment=78281:SAM_1551001.jpg]
Anki på Öland
Svart i mörkret smile.gif Är det en skotte som ligger där?? Dom ser man inte ofta nu för tiden!
*Stintan*
CITAT (Kryddan03 @ 25-08-2013, 04:39) *
Min lyktgubbe. wub.gif

[attachment=78281:SAM_1551001.jpg]

Åhh en skotte va kul! En sån hade jag en gång och han var så myyyysig!
Kryddan03
CITAT (Anki på Öland @ 25-08-2013, 08:48) *
Svart i mörkret smile.gif Är det en skotte som ligger där?? Dom ser man inte ofta nu för tiden!

Visst är det en skotte. smile.gif
Nej, de är inte så vanliga nuförtiden. Det är roligt och trevligt när det är många som kommer fram och berättar hur roligt det är att se en skotte och om skottar de eller någon släkting har haft för längesedan. smile.gif

CITAT (*Stintan* @ 25-08-2013, 13:18) *
Åhh en skotte va kul! En sån hade jag en gång och han var så myyyysig!

Har du? Vad roligt! Ja, de är mysiga! Lite clowner också - nästan alltid glada och hittar på bus. Men, ack så envisa. När han vill stanna för att nosa på något intressant sätter han alla fyra tassar fast i marken och det går nästan inte att rubba honom! biggrin.gif
*Stintan*
CITAT (Kryddan03 @ 25-08-2013, 21:52) *
Visst är det en skotte. smile.gif
Nej, de är inte så vanliga nuförtiden. Det är roligt och trevligt när det är många som kommer fram och berättar hur roligt det är att se en skotte och om skottar de eller någon släkting har haft för längesedan. smile.gif

Har du? Vad roligt! Ja, de är mysiga! Lite clowner också - nästan alltid glada och hittar på bus. Men, ack så envisa. När han vill stanna för att nosa på något intressant sätter han alla fyra tassar fast i marken och det går nästan inte att rubba honom! biggrin.gif

Jo jag känner igen det där. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon