Full version: Modererade trådar
Sidor: 1, 2
Myosotis
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-01-2011, 14:17) *
Men myosotis och aqva varför delar man upp ett forum i olika avdelningar om man sedan ändå lägger in trådarna hursomhelst?????

Det handlar verkligen inte om att dumföklara någon.

Jag tycker inte det är "hursomhelst" om någon väljer att lägga tråden i småprat fast man berättar bl.a. om fröer. Några, bl.a. jag, skrev i tråden och tramsade på ett sätt som åtminstone jag aldrig hade gjort i småprat om trädgård. Ett annat exempel är en tråd som ligger under fotografering, den handlar om fotografering så det är korrekt men ts har satt samman sina bilder till fantastiska filmer som nog inte många har sett. Brukar ni läsa i den avdelning regelbundet? Det gör aldrig jag, jag höll på att missa tråden. Jag tycker det borde finnas en tråd i småprat så fler fick se.
Om sen någon av misstag råkar skriva om sitt husdjur i småprat och tråden flyttas till husdjur så är det förstås helt okej, men det känns inte särskilt viktigt med tanke på allt annat som borde skötas först.
malcolm
CITAT (Inga från Närke @ 05-01-2011, 10:41) *
Sedan tycker jag också att bästa sättet är att låsa trådar som blivit troll i så man inte kan förtsätta i dem.

Håller med och så borde admin lägga in ett sista inlägg som förklarar att tråden är stängd för ytterligare inlägg.
Suz
CITAT (tonic @ 05-01-2011, 08:09) *
Kan kanske vara en uppgift för dig.
Det är bara för medlemar att gilla läget, eller låta bli att skriva.
Personligen föredrar jag att trådar blir låsta,så kan den som bär sig illa åt läsa och begrunda sina synder.
Radering är inte bra.

Helt enig!!! (min fetmarkering)

CITAT (malcolm @ 05-01-2011, 15:30) *
Håller med och så borde admin lägga in ett sista inlägg som förklarar att tråden är stängd för ytterligare inlägg.

Också mycket mycket bra!
Så man vet vad som händer/hänt!
Meriona
CITAT (Inga från Närke @ 05-01-2011, 10:41) *
Man kanske ska tänka på att man skriver om annat än t.ex. fröer för det handlar ju om trädgård eller? Hur ska Göran veta att det ska handla om andra tokigheter också när han läser och flyttar trådar.

Sedan tycker jag också att bästa sättet är att låsa trådar som blivit troll i så man inte kan förtsätta i dem.

Därför att jag i förklaringen, dvs första inlägget, skrev just frågan om det var nån som gjort andra tokigheter i mellandagarna. whist.gif
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 04-01-2011, 11:39) *
Det som händer det händer i tysthet, en dialog med admin om detta brukar aldrig gå att få till. Det bästa som skulle kunna hända är att en viss medlem plockas bort, inga namn men nicket börjar på F. Så fort denne medlem börjar skriva uppstår oftast direkt bråk och jag tror att många av inläggen har just det syftet. Sitt på händerna.

Fy sjutton vilken ynklig människa du är;FY SKÄMS PÅ DIG!!!!!!!!!
Gossen Ruda
CITAT (silos @ 05-01-2011, 18:10) *
Fy sjutton vilken ynklig människa du är;FY SKÄMS PÅ DIG!!!!!!!!!

Ibland är sanningen svårast att höra och att ta till sig.
Aqvakul
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-01-2011, 14:17) *
Men myosotis och aqva varför delar man upp ett forum i olika avdelningar om man sedan ändå lägger in trådarna hursomhelst?????

Det handlar verkligen inte om att dumföklara någon.

Man får faktiskt tro att TS oftast kan avgöra var tråden hör hemma. Är det alldeles galet så kan man naturligtvis flytta tråden. Det som bl.a. Myo påpekade, och som jag till fullo håller med om, är att det finns en massa andra saker att ta tag i som känns betydligt angelägnare, om man nu vill moderera aktivt..
fuchsian
CITAT (Gossen Ruda @ 05-01-2011, 20:26) *

Inte illa ment, men tycker att du kunde känna in lite mer och ha förståelse att det raka som du brukar skriva kan göra jäkligt ont (om man inte är i balans) och andra gångerna går det rätt så bra.
Det finns sk. "sanningar" som inte finns IRL och då är det svårt att peka ut någon, hellre fria än fälla!
Jag har dock meddelat öppet att jag mår dåligt och jag tar hand om det med prof. hjälp, samt har jag lärt mig en hel del under tiden i forum. Tycker om er som ni är.
Jag sitter mycket just nu vid mina PC;n när jag jobbar på ett projekt, men paussar och tittar in till er, så hemskt ska det nog inte vara? ..... angel_not.gif Fuchsian ..... God natt på dig!
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 05-01-2011, 20:26) *

Så är det!
netha
Antingen plockar man hela tråden eller låser den.
Att plocka bort en medlems inlägg i den gör ju allt virrvarrigt!
Dålig stil av admin! thumbdown.gif Förekommer inte på något annat forum.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon