Full version: Modererade trådar
Sidor: 1, 2
Suz
Kanske är jag som bara är trött men här från min sida ser det ut som det har plockats och ändrats i trådar, även tagits bort tråd.
Hur var det nu....bör man inte få något besked i så fall om det blivit ändringar eller svar som helt tas bort i trådar?
Huggorm
Var det tråden om att Fuchian skall tömma sin inkorg för e-post? I såna fall förstår jag att den modererats, men en liten förklaring till berörda parter hade kanske inte skadat
Aqvakul
Vilka trådar handlar det om? Jag har ju fullmakt att ta bort "SPAM" och då tar jag bort hela tråden utan kommentar. Det var dock flera veckor den sist.
Suz
Ja den om inkorgen struntar jag i men som du säger hade det varit snällt om man fått ett litet pm.
Nej det är även i "Nu är den jävla julen över"....
Aqvakul
CITAT (Suz @ 04-01-2011, 10:38) *
Ja den om inkorgen struntar jag i men som du säger hade det varit snällt om man fått ett litet pm.
Nej det är även i "Nu är den jävla julen över"....

Ja, visst ser det konstigt ut... Dålig stil att inte kommentera när man går in och "förrycker" trådarna... Det skadar inte att påpeka detta för admin.
Suz
Verkar vara en del inlägg som plockats bort lite varstans.
Kanske någon som "ångrat" sina inlägg och fått dem borttagna och så har även svar från andra plockats bort
Irene_L
Trådar har tagits bort förr och det har aldrig informerats om varför....den är bara plötsligt borta!! Man sitter bara där undrande.....
Suz
Om man sitter på ett forum och skriver saker man inte sen kan stå för tycker jag man inte bör skriva alls!!!
Bara för att det blir lite "ofördelaktigt" för en själv så tycker inte jag att Admin har rätt att ta bort inlägg eller trådar för att man skriker "Jag ångrar mig!"
Bättre att vara rakryggad och be om ursäkt eller ge en förklaring själv!
Otroligt fegt och falskt!

Där fanns även saker jag hade skrivit som förklarade MIN ståndpunkt i vissa ämnen som nu är helt borta!
Nej det här verkar skit rent ut sagt!! (ursäkta språket)
netha
Kan tänka mig att det är Fuchsian som har bett att få dem borttagna,
eftersom ju tråden om inkorgen var riktad till henne.

thumbdown.gif

Såg att Göran var inloggad tidigare idag så det är nog han som "plockat"
Berith
CITAT (Suz @ 04-01-2011, 10:38) *
--- "Nu är den jävla julen över"....

Har hela tråden plockats bort?

Är det kanske nya moderatorn (en tjej vid namn som jag glömt...) som gjort det? I så fall tycker jag inte det är nån förbättring av hanteringen av "udda" trådar. unsure.gif
Suz
CITAT (netha @ 04-01-2011, 10:58) *
Kan tänka mig att det är Fuchsian som har bett att få dem borttagna,
eftersom ju tråden om inkorgen var riktad till henne.

thumbdown.gif

Den struntar jag i, uppenbarligen vågade hon inte se det hon skrev där längre och bad dem ta bort tråden, men den innehöll ju inte direkt något väsentligt.

Men det är flera trådar som ändrats.
Malvia

Båda trådarna är kvar.
Irene_L
Nej tråden finns kvar men slutet är borta. Den finns nu på andra sidan!
(Alltså tråden om den jävla julen)
Suz
CITAT (Malvia @ 04-01-2011, 11:00) *

Båda trådarna är kvar.

Vilka båda trådar?
Jag hittar bara en kraftigt modererad "Jultråd"?
herkules
CITAT (Suz @ 04-01-2011, 10:55) *
Om man sitter på ett forum och skriver saker man inte sen kan stå för tycker jag man inte bör skriva alls!!!
Bara för att det blir lite "ofördelaktigt" för en själv så tycker inte jag att Admin har rätt att ta bort inlägg eller trådar för att man skriker "Jag ångrar mig!"
Bättre att vara rakryggad och be om ursäkt eller ge en förklaring själv!
Otroligt fegt och falskt!

Där fanns även saker jag hade skrivit som förklarade MIN ståndpunkt i vissa ämnen som nu är helt borta!
Nej det här verkar skit rent ut sagt!! (ursäkta språket)

om admin tycker att vissa inlägg ska bort så tar han bort dem, det handlar inte om att vara rakryggad eller stå för det man skriver - passar det inte admin och forumpolicyn så gör det inte.
sen kan man ju tycka vad man vill om att medlemmar ska upplysas om att deras inlägg tas bort - jag tycker inte att det spelar någon roll, borta är borta liksom.
jag kan också tycka att eftersom du verkar så förbannad över att dina inlägg tagits bort så kunde du tagit det med admin istället för att skapa en tråd om det.
tjing.
fuchsian
AGVAKUL

Nu blir jag totalt häpen!!! Jag har endast "ignorerat" Suz i den sista tråden där hon ber mig att renssa min PM.

Det är faktiskt riktigt fullt att anklaga mig för era trådar. Jag har inte gjort något, endast "ignorerat" sedan från igår em. hennes inlägg och det bör väl inte drabba andra än mig? .... thumbdown.gif

Tyvärr har jag inte krafter att orka med dessa saker som det poppar upp. Jag är på väg till min terapeut pga det som hänt hemma och jag tänker inte skriva mer om det eller annat. Jag behöver min ork till mig själv än även bli anklagad för något jag INTE HAR ENS VETSKAPEN ATT GÖRA. .... confused.gif Fattar ni nu och leta era syndabockar nån annanstans.
VH. ... Fuchsian .....
Suz
CITAT (herkules @ 04-01-2011, 11:28) *
om admin tycker att vissa inlägg ska bort så tar han bort dem, det handlar inte om att vara rakryggad eller stå för det man skriver - passar det inte admin och forumpolicyn så gör det inte.
sen kan man ju tycka vad man vill om att medlemmar ska upplysas om att deras inlägg tas bort - jag tycker inte att det spelar någon roll, borta är borta liksom.
jag kan också tycka att eftersom du verkar så förbannad över att dina inlägg tagits bort så kunde du tagit det med admin istället för att skapa en tråd om det.
tjing.

Klart jag blir förbannad!
Inte meningen att man ska spara ner vartenda litet inlägg man själv gör ifall att det kommer att plockas bort!

Jag ska ta det med admin, dvs.att mina egna inlägg plockats bort, de andra får göra som det vill (jag har bara haft nåt eller några inlägg som "försvunnit", det finns fler från andra) ville bara höra vad som gällde först!
Gossen Ruda
CITAT (Suz @ 04-01-2011, 11:35) *
Inte meningen att man ska spara ner vartenda litet inlägg man själv gör ifall att det kommer att plockas bort!
Jag ska ta det med admin, dvs.att mina egna inlägg plockats bort, de andra får göra som det vill (jag har bara haft nåt eller några inlägg som "försvunnit", det finns fler från andra) ville bara höra vad som gällde först!

Det som händer det händer i tysthet, en dialog med admin om detta brukar aldrig gå att få till. Det bästa som skulle kunna hända är att en viss medlem plockas bort, inga namn men nicket börjar på F. Så fort denne medlem börjar skriva uppstår oftast direkt bråk och jag tror att många av inläggen har just det syftet. Sitt på händerna.
Suz
CITAT (Gossen Ruda @ 04-01-2011, 11:39) *
Det som händer det händer i tysthet, en dialog med admin om detta brukar aldrig gå att få till. Det bästa som skulle kunna hända är att en viss medlem plockas bort, inga namn men nicket börjar på F. Så fort denne medlem börjar skriva uppstår oftast direkt bråk och jag tror att många av inläggen har just det syftet. Sitt på händerna.

Försent men tack i alla fall!
tonic
CITAT (fuchsian @ 04-01-2011, 11:33) *
AGVAKUL

Nu blir jag totalt häpen!!! Jag har endast "ignorerat" Suz i den sista tråden där hon ber mig att renssa min PM.

Det är faktiskt riktigt fullt att anklaga mig för era trådar. Jag har inte gjort något, endast "ignorerat" sedan från igår em. hennes inlägg och det bör väl inte drabba andra än mig? .... thumbdown.gif

Tyvärr har jag inte krafter att orka med dessa saker som det poppar upp. Jag är på väg till min terapeut pga det som hänt hemma och jag tänker inte skriva mer om det eller annat. Jag behöver min ork till mig själv än även bli anklagad för något jag INTE HAR ENS VETSKAPEN ATT GÖRA. .... confused.gif Fattar ni nu och leta era syndabockar nån annanstans.
VH. ... Fuchsian .....

Läser du ens, vem som skriver vad?
Vad har aqvagul med detta att göra?
Han har inte anklagat dig för någonting.
Gossen Ruda
CITAT (tonic @ 04-01-2011, 11:46) *
Läser du ens, vem som skriver vad?
Vad har aqvagul med detta att göra?
Han har inte anklagat dig för någonting.

Trolltaktik.
herkules
CITAT (Suz @ 04-01-2011, 11:35) *

äh, inget att få högt blodtryck av smile.gif
när en tråd rensas så tas ju alla inlägg som sas hör ihop, bort.
forumet är admins.
bara o sitta still i båten.
när jag rensar forum så åker hela trådar istället för att plocka inlägg -enklast så.

CITAT (fuchsian @ 04-01-2011, 11:33) *
AGVAKUL
Tyvärr har jag inte krafter att orka med dessa saker som det poppar upp. Jag är på väg till min terapeut pga det som hänt hemma och jag tänker inte skriva mer om det eller annat. Jag behöver min ork till mig själv än även bli anklagad för något jag INTE HAR ENS VETSKAPEN ATT GÖRA. .... confused.gif Fattar ni nu och leta era syndabockar nån annanstansVH. ...Fuchsian .....

allt skit som händer på det här forumet är ditt fel, har du inte lärt dig det ännu? smile.gif
fast du hoppar på fel person nu, aqua har inget med det här att göra.
Aqvakul
Personligen tyckar jag att det nästan alltid är bäst att låsa eller i vissa fall helt radera trådarna. Att hålla på och ta bort enskilda inlägg leder mest till tokigheter.

Ser nu att Göran läser i den här tråden, så vi kan kanske få lite auktoritativ respons.
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 04-01-2011, 12:23) *
Personligen tyckar jag att det nästan alltid är bäst att låsa eller i vissa fall helt radera trådarna. Att hålla på och ta bort enskilda inlägg leder mest till tokigheter.

tummenupp.gif ja helt klart bättre att ta bort hela trådar än att stympa dom så att dom ser jättekonstiga ut.
Går moderator in och ändrar i en tråd tycker jag att denne kan skriva ett par ord om det i tråden.
Göran Carlsson, Odla.nu
Jag har tagit bort en tråd och städat i en tråd, där jag tog bort de inlägg som inte hade med ämnet att göra.
Klint
Kan det vara som med min tråd "varsam renovering" som jag statade i småprat eftersom jag vill ha så många kommentarer som möjligt. När jag letade efter den fann jag den i avd.Bygga iof rätt men jag tycker det är mer aktivitet på småprat och den är ju inte trädgårdsrelaterad det är väl enda kravet eller?
Biggan_
Jag håller med dej! Bättre respons på idéer i småprat!
fuchsian
CITAT (herkules @ 04-01-2011, 12:13) *
äh, inget att få högt blodtryck av smile.gif
när en tråd rensas så tas ju alla inlägg som sas hör ihop, bort.
forumet är admins.
bara o sitta still i båten.
när jag rensar forum så åker hela trådar istället för att plocka inlägg -enklast så.
allt skit som händer på det här forumet är ditt fel, har du inte lärt dig det ännu? smile.gif
fast du hoppar på fel person nu, aqua har inget med det här att göra.

Nej, ville bara göra Agva uppmärksam av anklagelserna mot mig ang, att det har hänt något med nåns trådar och jag fått skulden för det.
Har inget att göra med denna sak, sök efter dom som är skylldiga iså fall och inte lassa all skit utan sortering på mig.
Jag var på väg ut och är nu hemkommen, men mina krafter räcker inte för ert tjafs.
Kan jag få vara i fred med mina egna beskymmer? ..Fuchsian ....
fuchsian
CITAT (Gossen Ruda @ 04-01-2011, 11:57) *
Trolltaktik.

Gossen Ruda,

Det är kanske din taktik att ge sig på mig som just nu har det mycket jobbigt???? Snyggt!!!

Det jag går igenom har nu ingen betydelse. Någon förståelse mer behöver jag inte, för jag är i goda händer.
Jag kommer att se om mig och mitt, så hitta troll någon annansstans, hos mig finns inget. ....Fuchsian .....
Gossen Ruda
F, du har mycket lätt att komma undan alla som ger sig på dig. Stäng av datorn. Eller radera åtminstone Odla som favorit. Skriver du inget här är det ingen som tar någon större notis av dig eller bryr sig. Ur syn, ur sinn.
fuchsian
CITAT (Gossen Ruda @ 04-01-2011, 18:27) *
F, du har mycket lätt att komma undan alla som ger sig på dig. Stäng av datorn. Eller radera åtminstone Odla som favorit. Skriver du inget här är det ingen som tar någon större notis av dig eller bryr sig. Ur syn, ur sinn.

Det kanske är en konstart??? Är ju konstnär som sagt var. ......F
Inga från Närke
CITAT (Klint @ 04-01-2011, 14:41) *
Kan det vara som med min tråd "varsam renovering" ................

Du kan ju lägga en liten glimt i Småprat att du har en fråga eller liknande i byggavd. För det är väl så att många efterlyser trådar frågor om de ämnen de är avsedda för, så tycker jag personligen i alla fall och jag vet flera fast de inte vågar säga det öppet, utan man får något mejl ibland om att man håller med.
*Stintan*
Tycker Klint:s tråd om "varsam renovering" platsade bra i småprat då den inte hade något med trädgård att göra.
Meriona
CITAT (*Stintan* @ 04-01-2011, 19:15) *
Tycker Klint:s tråd om "varsam renovering" platsade bra i småprat då den inte hade något med trädgård att göra.

Ja jag också.
Min tråd "Nu har jag gjort det igen! blev flyttad till småprat om trädgård. Det var väl okej kanske, även om tanken med tråden var att alla typer av tokigheter man gjort i mellandagarna skulle få plats.
sommarhumla
Kanske får man, i samband med att man skriver sitt inlägg, lägga till en liten notis i stil med "snälla moderator, jag vill att den här tråden får stanna i småpratsdelen pga att...." så kanske inte tråden flyttas...
Aqvakul
Verkar som Göran fått ett litet ryck, det går nog över... whistling.gif
Wilmer
Oj Göran, då får du att göra om du ska plocka bort inlägg som inte "håller sig till ämnet" flirting.gif Här finns det ju ingen tradition av det som det faktiskt gör på andra forum så här spårar det ju ur nästan jämt emellanåt.
ingrid fuxwall
CITAT (Wilmer @ 04-01-2011, 21:34) *
Oj Göran, då får du att göra om du ska plocka bort inlägg som inte "håller sig till ämnet" flirting.gif Här finns det ju ingen tradition av det som det faktiskt gör på andra forum så här spårar det ju ur nästan jämt emellanåt.

Ärligt talat förstår jag inte hur ägarna till forumet kan orka ha tålamod med alla dumheter om vi besökare ställer till flirting.gif
Monica M zon 4
Verkar som många av er tycker det är helt ok med trådar där det förekommer personliga påhopp och en väldigt otrevlig ton? Själv tycker jag att administratörerna städar alldeles för lite på forumet och tillåter alldeles för mycket.
Aqvakul
CITAT (Monica M zon 4 @ 05-01-2011, 06:31) *
Verkar som många av er tycker det är helt ok med trådar där det förekommer personliga påhopp och en väldigt otrevlig ton? Själv tycker jag att administratörerna städar alldeles för lite på forumet och tillåter alldeles för mycket.

Visst, det hade varit önskvärt med färre påhopp och en trevligare ton. Jag tycker att det bästa vore en aktiv moderering, där man tydligt går in mer eller mindre direkt när övertrampen sker och markerar var "ribban" ligger. Att långt i efterhand rensa i trådarna, och dessutom utan motivering, skapar bara förvirring.
tonic
CITAT (Aqvakul @ 05-01-2011, 07:50) *
Visst, det hade varit önskvärt med färre påhopp och en trevligare ton. Jag tycker att det bästa vore en aktiv moderering, där man tydligt går in mer eller mindre direkt när övertrampen sker och markerar var "ribban" ligger. Att långt i efterhand rensa i trådarna, och dessutom utan motivering, skapar bara förvirring.

Kan kanske vara en uppgift för dig.
Det är bara för medlemar att gilla läget, eller låta bli att skriva.
Personligen föredrar jag att trådar blir låsta, så kan den som bär sig illa åt läsa och begrunda sina synder.
Radering är inte bra.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Monica M zon 4 @ 05-01-2011, 06:31) *

Precis så tycker jag med. Om man någon inte gillar så ger det inte rätt till påhopp.

Att man flyttar trådar i rätt avdelning gör man i nästan alla foren. Även om småprat rymmer mycket, så finns ju olika avdelningar här på odla.

Att en tråd utvecklar sig i olika riktningar, ja det händer nog överallt om man inte styr ett forum med järnhand. Och det vore inte heller trevligt.

Elisabeth
Inga från Närke
CITAT (Meriona @ 04-01-2011, 19:39) *
Ja jag också.
Min tråd "Nu har jag gjort det igen! blev flyttad till småprat om trädgård. Det var väl okej kanske, även om tanken med tråden var att alla typer av tokigheter man gjort i mellandagarna skulle få plats.

Man kanske ska tänka på att man skriver om annat än t.ex. fröer för det handlar ju om trädgård eller? Hur ska Göran veta att det ska handla om andra tokigheter också när han läser och flyttar trådar.

Sedan tycker jag också att bästa sättet är att låsa trådar som blivit troll i så man inte kan förtsätta i dem.
fuchsian
Tack gode gud, då fick jag inte skulden av det också. Men vem orkar bry sig? Inte jag. .. sleeping.gif .Fuchian...
Myosotis
CITAT (Aqvakul @ 04-01-2011, 19:58) *
Verkar som Göran fått ett litet ryck, det går nog över... whistling.gif

laugh.gif

Det finns många saker som skulle behöva göras här och allihopa är viktigare än att flytta Merionas tråd. rolleyes.gif Jag kan inte hjälpa det, jag tycker att det är urlöjligt att flytta trådar om det nu inte har skett en uppenbar miss eller ts ber om det. Det är som att idiotförklara ts.
Monica M zon 4
Tydlig direktkontakt från forumansvarigas håll är naturligtvis det allra bästa sättet att hålla ordning på forumet.

Det finns många trådar jag aldrig en börjar läsa för jag misstänker att de innehåller otrevligheter som jag inte har lust att lägga nån energi på alls. Trist att man ska behöva känna så på ett forum som var väldigt trevligt en gång i tiden.
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 05-01-2011, 13:24) *
laugh.gif

Det finns många saker som skulle behöva göras här och allihopa är viktigare än att flytta Merionas tråd. rolleyes.gif Jag kan inte hjälpa det, jag tycker att det är urlöjligt att flytta trådar om det nu inte har skett en uppenbar miss eller ts ber om det. Det är som att idiotförklara ts.

Instämmer i allt! tummenupp.gif
fuchsian
Ännu en gång, jag blev oskyldigt dömt, men ni har nu hittat felen och inte var det jag som skulle utpekas för något jag inte har gjort.
Det räcker nu för min del, livet är inte enkelt, men det ska klaras av. ... tummenupp.gif .. Fuchsian....
Ha det gott!!!
*Stintan*
CITAT (Myosotis @ 05-01-2011, 13:24) *
laugh.gif

Håller med! tummenupp.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Men myosotis och aqva varför delar man upp ett forum i olika avdelningar om man sedan ändå lägger in trådarna hursomhelst?????

Det handlar verkligen inte om att dumföklara någon.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon