|
Här hos mig är det snöstorm och en underbar sådan!Jag älskar att vara mitt i snöstormen och känna dess bitande snöiga vindar och Simba gubben är lika glad,de små vovvarna gillar inte varken stormar eller snö. Säga vad man vill om mitt liv så har jag ett underbart och rikt liv så full av allt möjligheter:barnen med sina barn kommer ofta på besök,mina kära hundar fyller mina dagar med mening,all min konstverksamhet gör att mina dagar blir innehållsrika och inte att tala om naturen som jag älskar.Och att vara pensionär är höjden av lyckan trots värken som plågar. Så visst lever jag ett fantastiskt liv! Men vetenskapet om att oändligt många medmänniskor och djur lever i en fullständig misär,gör mig ofta oerhört sorgsen och jag önskar så att jag kunde göra någonting att hjälpa till. Men kanske hjälper jag någon,då jag möter dem då jag är ute med mina hundar och talar med människorna,eller när jag visar och berättar om mina dockor,kanske vågar någon visa vad de har gjort hemma,kanske är det till lite hjälp när jag pysslar på våran gård och byter några ord med grannarna!? Här nedanför är lite bilder från mitt liv! [attachment=57347:detinrebarnet.jpg] [attachment=57348:vill_du_bli_min.jpg] [attachment=57350:7860_27783.jpg] [attachment=57351:Unni_Einar_244.JPG] [attachment=57349:School_start.jpg] [attachment=57352:Unni_Einar_067.JPG] [attachment=57353:Unni_Einar_123.JPG] [attachment=57354:Unni_Einar_147.JPG]
*Stintan*
06-01-2011, 12:02
Det råder ingen brist på trådar i forumet iallafall
CITAT (*Stintan* @ 06-01-2011, 12:02)  Det råder ingen brist på trådar i forumet iallafall  Eller hur....mina trådar är många!
Inga från Närke
06-01-2011, 15:58
CITAT (*Stintan* @ 06-01-2011, 12:02)  Det råder ingen brist på trådar i forumet iallafall  Är det något fel i det då eller? Det är väl inte värre än alla citerade bilder och annat. Måste du för det mesta alltid komentera solis trådar hoppa över dem om du blir irriterad. Det är väl inte så svårt.
sqrulan
06-01-2011, 16:10
Jag håller faktiskt med Stintan och vad jag förstår så var det bara ett snällt påpekande. Solis: Du gör så roliga gubbar, jag gillar bild 2 och 5.
CITAT (Inga från Närke @ 06-01-2011, 15:58)  Är det något fel i det då eller? Det är väl inte värre än alla citerade bilder och annat. Måste du för det mesta alltid komentera solis trådar hoppa över dem om du blir irriterad. Det är väl inte så svårt. Det är precis det som jag undrar mycket över,varför vill stintan kommentera mina trådar när hon uppenparligen inte gillar det som jag skriver eller visar här inne på småprat? CITAT (sqrulan @ 06-01-2011, 16:10)  Jag håller faktiskt med Stintan och vad jag förstår så var det bara ett snällt påpekande. Solis: Du gör så roliga gubbar, jag gillar bild 2 och 5.  Menar du att jag skriver för mycket här? Jag blir glad för att du gillar min gubbar! Sedan 2005 har jag skrivit 4 050 inlägg (2 per dag) Är det för många?
sqrulan
06-01-2011, 16:40
CITAT (silos @ 06-01-2011, 16:36)  Det är precis det som jag undrar mycket över,varför vill stintan kommentera mina trådar när hon uppenparligen inte gillar det som jag skriver eller visar här inne på småprat?
Menar du att jag skriver för mycket här?
Jag blir glad för att du gillar min gubbar!
Sedan 2005 har jag skrivit 4 050 inlägg (2 per dag) Är det för många? Nej, det är väl alla nya trådar som verkar lite onödiga, men du får starta hur många du vill för mej. Egentligen bryr jag mej inte alls.
*Stintan*
06-01-2011, 16:53
CITAT (Inga från Närke @ 06-01-2011, 15:58)  Är det något fel i det då eller? Det är väl inte värre än alla citerade bilder och annat. Måste du för det mesta alltid komentera solis trådar hoppa över dem om du blir irriterad. Det är väl inte så svårt. Ja du Inga du är ju inte sen att kritisera och komma med pekpinnar iallafall. Är du alltid sur? Var har jag sagt att jag blir irriterad över det hon skriver och visar? Vore jag det skulle jag inte skriva i trådarna. Saken är bara den att Silos har ju flera trådar om samma sak på gång. Jag tycker hennes bilder är kul men varför sprida ut dom på så många trådar?
Solis, jag tyckte inte om dina grejer förut, men nu gör jag det mer och mer. Börjar väl bli så gammal att det där naivistiska väcker en massa minnen eller nåt.  Jag tyckte du också var jobbig förr, men nu förstår jag mig på dig lite bättre och tycker att du är en ganska mysig filur, om än lite väl naiv. Visst gör du dina ritningar/tavlor i Paint? Du är duktig på att använda programmet tycker jag. Du kanske borde investera i en ritplatta?
Du har härlig fantasi och vilka färger i målningarna men det har jag ju sagt till dig förrut! Man blir glad av dina alster! Trådar kan det inte bli för många av. Mycket att läsa att för folket!
fuchsian
06-01-2011, 19:44
Mycket bättre med fler roliga och vackra bilder än att endast snacka luft. .....  här får du av mig Silos! .... Fuchsian .....
CITAT (Anma @ 06-01-2011, 17:13)  Solis, jag tyckte inte om dina grejer förut, men nu gör jag det mer och mer. Börjar väl bli så gammal att det där naivistiska väcker en massa minnen eller nåt.  Jag tyckte du också var jobbig förr, men nu förstår jag mig på dig lite bättre och tycker att du är en ganska mysig filur, om än lite väl naiv. Visst gör du dina ritningar/tavlor i Paint? Du är duktig på att använda programmet tycker jag. Du kanske borde investera i en ritplatta? Visst är jag naiv  Härligt att du ändrat dig vad det gäller mig! Ja,jag ritar med Paint.Tack så mycket för dina goa ord!Vad är en ritplatta? Jag har börjat köpa pannoer så att jag kan måla bilder istället.Och så ritar jag även med vanliga färgpennor.
CITAT (silos @ 08-01-2011, 10:25)  Visst är jag naiv  Härligt att du ändrat dig vad det gäller mig! Ja,jag ritar med Paint.Tack så mycket för dina goa ord!Vad är en ritplatta? Jag har börjat köpa pannoer så att jag kan måla bilder istället.Och så ritar jag även med vanliga färgpennor. RitplattaMan ritar för hand fast på datorn.
CITAT (Anma @ 08-01-2011, 12:55)  RitplattaMan ritar för hand fast på datorn. Silos - nu blev det liiite OT här men jag vill bara berätta......... om du får funderinagr på en ritplatta så leta på nätet. Om man tex köper en Wacom ritplatta så följer många gånger Photoshop Elements med..........om du nu vill ha det. Jag har en Bamboo Small Fun från Wacom och betalade under 1000-lappen inkl Photoshop Elements. Kanske det är så även på andra märken.
CITAT (Alba @ 08-01-2011, 13:47)  Silos - nu blev det liiite OT här men jag vill bara berätta......... om du får funderinagr på en ritplatta så leta på nätet. Om man tex köper en Wacom ritplatta så följer många gånger Photoshop Elements med..........om du nu vill ha det. Jag har en Bamboo Small Fun från Wacom och betalade under 1000-lappen inkl Photoshop Elements. Kanske det är så även på andra märken. JAAA,en ritplatta skall jag ha!!!!
fuchsian
10-01-2011, 18:06
Jaa, skaffa en sådan sak till dina bilder. Jag ska damma och damsuga i min atelje för nu börjar det på allvar trycka i konsttråden innom mig, men det blir med oljefärg. Jättekul med att kunna måla!!! ......  .... Fuchsian ......
Snöflinga
10-01-2011, 21:05
CITAT (Anma @ 08-01-2011, 12:55)  RitplattaMan ritar för hand fast på datorn. Jag fattar inte vitsen  OK, man ritar på plattan .... men sedan då ? Det verkar ju inte vara sådan bild man ramar in och hänger på väggen. Kan någon förklara
CITAT (Snöflinga @ 10-01-2011, 21:05)  Jag fattar inte vitsen  OK, man ritar på plattan .... men sedan då ? Det verkar ju inte vara sådan bild man ramar in och hänger på väggen. Kan någon förklara  Du ritar på plattan och bilden kommer upp i din dator. Som att rita på papper fast det kommer direkt in i datorn. Förstår du nu? Svårt att förklara...
Orkidétjuven
10-01-2011, 22:13
Man kan göra väldigt mycket kul med en ritplatta. JAg har nästan tyvärr slutat rita på fri hand, annat om än jag skissar på ngt. Kolla denna toujiangosaurus jag gjorde förra året på ritplatta. http://www.larserud.com/jocke/mistymorning.jpgeller denna Archaeopteryx http://www.larserud.com/jocke/dayOnTheBeachUpdated.jpgoch Epidexipteryx http://www.larserud.com/jocke/epidexipteryxFinal.jpgOch du. Du vet att du kan hjälpa. Även dem som befinner sig långt borta. Att bidra med pengar hjälper otroligt mycket. Visst finns det skitstövlar som man hör som tar pengar själv, men jag ser tex att pengar som folk bidrar med kommer till nytta i tex pingvinprojektet jag är involverad i. Folks bidrag av pengar gjorde att vi kunde tillverka två sådna här skyltar för att få folk medvetna om att de rör sig i pingvinhabitat och vad vi gör för att skydda pingvinerna. tex att folk måste ha sina hundar kopplade. http://4.bp.blogspot.com/_1oGEVy6p7T4/TEzN...00/IMG_5212.JPGMånga djurarter har det dåligt ställt i världen. Många arter finns det under 100 individer kvar. Hur ser deras framtid ut som art. Det är illa att människor har det illa i vissa delar av landet, men människor kan iaf tänka ett steg längre och göra en skillnad. Djur kan inte det. Det är upp till mig iaf att se att djuren får en röst med och min hjälp och mina pengar för att överleva. HjälmKasuarer finns ca 1200 kvar. Regnskogen de lever i kryper och många individer har blivit isolerade och kan inte beblanda sig med artfränder, då gröna korridorer saknas mellan skogsområden. Dem kan man hjälpa tex genom att köpa ett träd av rainforest foundation. De köper upp gammal jordbruksmark och återintroducerar skogen där den en gång växte. JAg var och tittade till deras projekt i augusti och passade på köpa ett träd som drivits upp och planterats ut. Ett träd som i framtiden kommer sätta frukt och bidra till en mängd organismers liv. Här kan du läsa lite om det http://jliman.blogspot.com/2010/07/be-cass...-resa-till.html
Myosotis
10-01-2011, 22:16
Så vackert Orkidétjuven!! Jag visste inte att du var konstnär också!
Orkidétjuven
10-01-2011, 22:23
Blir dock mest dinosaurier och fåglar- eller befjädrade dinosaurier.
Snöflinga
11-01-2011, 09:20
CITAT (Anma @ 10-01-2011, 21:50)  Du ritar på plattan och bilden kommer upp i din dator. Som att rita på papper fast det kommer direkt in i datorn. Förstår du nu? Svårt att förklara... Jo, men det har jag förstått, men vad gör jag av bilden sedan när den väl ligger i datorn? Det var det jag menade. Man har den alltså för sitt eget höga nöjes skull och för att ev visa andra vad jag åstadkommit, på dataskärmen. Man kan alltså inte bidra till sin försörjning geom att ställa ut och sälja bilderna på ett galleri t.ex. Orkidetjuven, hur har du gjort dina bilder? Har en tanke om att man med olika bildprogram kan manipulera bilden ganska rejält ... är det så?
På Bildredigering iFokus finns en tjej som heter Cindy som är helt fantastiskt på detta med att manipulera bilder. Hon har även ställt ut sina bilder Cindys bildEn tillDet finns massor av henne om du är intresserad att söka vidare.
CITAT (Orkidétjuven @ 10-01-2011, 22:23)  Blir dock mest dinosaurier och fåglar- eller befjädrade dinosaurier.  Sådan avancerad ritning är nog jätte svårt!Du är duktig! Vad det gäller naturen och alla som bebor den gör mig alldeles förtvivlad och även arg,arg på människor som inte vet bättre och inte ens bryr sig! När skall mänskligheten vaknar ur sin djupa sömn??? CITAT (Snöflinga @ 11-01-2011, 09:20)  Jo, men det har jag förstått, men vad gör jag av bilden sedan när den väl ligger i datorn? Det var det jag menade. Man har den alltså för sitt eget höga nöjes skull och för att ev visa andra vad jag åstadkommit, på dataskärmen. Man kan alltså inte bidra till sin försörjning geom att ställa ut och sälja bilderna på ett galleri t.ex.
Orkidetjuven, hur har du gjort dina bilder? Har en tanke om att man med olika bildprogram kan manipulera bilden ganska rejält ... är det så? Vad jag vet så kan man kopiera bilder på papper.Kanske gör jag så med mina ritade bilder och har dessa till utställning sedan.Det går även få bilder som vykort.
Snöflinga
11-01-2011, 11:25
CITAT (Alba @ 11-01-2011, 09:54)  På Bildredigering iFokus finns en tjej som heter Cindy som är helt fantastiskt på detta med att manipulera bilder. Hon har även ställt ut sina bilder Cindys bildEn tillDet finns massor av henne om du är intresserad att söka vidare. Snyggt, bildvackert osv ... men jag tycker det är fusk på något vis  Det är ju inte du själv som har skapat bilden utan bara en massa bildmanipulationer ... det kan ju vem som helst göra.
CITAT (Snöflinga @ 11-01-2011, 11:25)  Snyggt, bildvackert osv ... men jag tycker det är fusk på något vis  Det är ju inte du själv som har skapat bilden utan bara en massa bildmanipulationer ... det kan ju vem som helst göra. Vem som helst.......njae ....... det är en konst att bara frilägga en bild vilket innebär att man tar bort allt kring tex en bild av en kvinna. Man tar bort allt runtikring själva konturen.......jag lovar det är inte enkelt. Det handlar inte om att bara stapla bilder. Det handlar även om justering av ljussättning, färger, skuggor mm. Just i Cindys fall så använder hon ofta andras bilder och komponerar om dem. Många ritar allt själv i datorn med hjälp av ritplatta. Många illustratörer ritar med platta och har då mer avancerade plattor än den jag tex använder.
Snöflinga
11-01-2011, 13:37
CITAT (Alba @ 11-01-2011, 12:55)  Vem som helst.......njae ....... det är en konst att bara frilägga en bild vilket innebär att man tar bort allt kring tex en bild av en kvinna. Man tar bort allt runtikring själva konturen.......jag lovar det är inte enkelt. Det handlar inte om att bara stapla bilder. Det handlar även om justering av ljussättning, färger, skuggor mm.
Just i Cindys fall så använder hon ofta andras bilder och komponerar om dem.
Många ritar allt själv i datorn med hjälp av ritplatta. Många illustratörer ritar med platta och har då mer avancerade plattor än den jag tex använder. Att det måste till mycket tekniskt kunnande, bild och färgseende, komposition osv är ju klart. Men får man verkligen stjäla andras bilder även om man gör om dem ... Måste nog köpa en ritplatta, bara för att testa. Det finns tydligen andra användningsområden också.
Biggan_
11-01-2011, 14:00
CITAT (Anma @ 11-01-2011, 13:51)   Hmmm.........En bild att sno för att sätta upp på kylskåpsdörren!
CITAT (Snöflinga @ 11-01-2011, 13:37)  Att det måste till mycket tekniskt kunnande, bild och färgseende, komposition osv är ju klart. Men får man verkligen stjäla andras bilder även om man gör om dem ... Måste nog köpa en ritplatta, bara för att testa. Det finns tydligen andra användningsområden också. Ja det finns sidor där det är tillåtet att ta bilder och sen finns det då vissa restriktioner som ägaren ställer upp - det finns info om detta på iFokus forum. StockbilderJag använder alltid egna bilder men lägger in länken om någon vill läsa mer. Jag kan verkligen rekommendera ritplatta - det är jättekul. En del t.o.m. slopar musen helt och använder plattan när de tex surfar - men nog behåller jag musen till det. edit - missade länken
CITAT (Alba @ 11-01-2011, 14:48)  /.../
Jag kan verkligen rekommendera ritplatta - det är jättekul. En del t.o.m. slopar musen helt och använder plattan när de tex surfar - men nog behåller jag musen till det. edit - missade länken Där sa du något. Jag använder inte mus och det är ingen hundra precision på styrplattan i bärbara när man ska göra något i paint, som synes på mina köttbullar...  Med ritplatta blir det ju bättre. Och att man kan ha den i knät på ett helt annat sätt än med bärbara, det är ju kanon. Fixar inte att ha en tung dator i knäet, men kanske en ritplatta. Måste kolla upp det där.
På Tradera finns någa nu bla Bamboo Small Fun som jag har. TraderaDet kan vara frestande att köpa en stor platta men de flesta säger att man ska inte göra det om man inte tänker rita stora illustrationer. Det är lättare att handha en liten och lättare att flytta armen när man ritar.
skogstroll
11-01-2011, 16:35
det är skönt att det finns sådana människor fortfarande  fler borde bry sig om de runt omkring sig
CITAT (skogstroll @ 11-01-2011, 16:35)  det är skönt att det finns sådana människor fortfarande  fler borde bry sig om de runt omkring sig  Det finns mängder av människor som bryr sig om sina medmänniskor,djuren och naturen,det är bara att de framhåller inte det själva.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|