Sidor: 1, 2
Rosmarin
Idag har jag lyckats så fröna! Till sist... giggle.gif

Anki V
Å jag hittade mina i kylen tillsammans med andra sådder så mina får nog också räknas som nysådda blush.gif .

/Anki
Peztis
giggle.gif
Anki V
Men nu har de grott i alla fall trots den lååånga vistelsen i kylen......eller kanske tack vare flirting.gif !

yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

/Anki
Rosmarin
CITAT (Anki V @ 23-02-2011, 15:06) *
Men nu har de grott i alla fall trots den lååånga vistelsen i kylen......eller kanske tack vare flirting.gif !

yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

/Anki

Så kan det ju mycket väl vara! flirting.gif
Mina visar inga livstecken än så länge.
Anki V
CITAT (Rosmarin @ 23-02-2011, 16:20) *
Så kan det ju mycket väl vara! flirting.gif
Mina visar inga livstecken än så länge.

Men om inte jag har fattat helt fel så har du något annat väldigt värdefullt som växer hos dig.

/Anki
Rosmarin
CITAT (Anki V @ 23-02-2011, 16:32) *
Men om inte jag har fattat helt fel så har du något annat väldigt värdefullt som växer hos dig.

/Anki

yes.gif wub.gif
Peztis
IGEN!?!?! REDAN!??!

Ett varmt grattis!!! smiley_small_hug.gif
Rosmarin
CITAT (Peztis @ 23-02-2011, 18:50) *
IGEN!?!?! REDAN!??!

Ett varmt grattis!!! smiley_small_hug.gif

Nej nej!!! Stopp! a0a.gif a0a.gif a0a.gif Så tokigt det kan bli. Jag har fått flera PM med grattis till att jag väntar barn igen, men så är det inte! Inte vad jag vet i alla fall rotfl.gif . Det Anki måste ha menat var bebisen jag har som nu är fyra månader gammal!

CITAT (Anki V @ 23-02-2011, 16:32) *

/Anki
Peztis
rotfl.gif

Anki, vad du ställer till det för oss nyhetshungriga! biggrin.gif
Anki V
CITAT (Peztis @ 27-02-2011, 19:57) *
rotfl.gif

Anki, vad du ställer till det för oss nyhetshungriga! biggrin.gif

F´låt....det var inte meningen blush.gif

/A
Rosmarin
CITAT (Anki V @ 27-02-2011, 20:27) *
F´låt....det var inte meningen blush.gif

/A

Du är förlåten smiley_small_hug.gif . Och tack så mycket för ett gott skratt. Ett gott skratt lär ju förlänga livet och det var ju det som den här diskussionen handlade om från början, eller hur? Livet alltså, i krukorna.

Inte konstigt att alla möjliga märkliga rykten sprids via skvallerpressen med ljusets hastighet ibland när det räcker med så lite! giggle.gif
Peztis
CITAT (Rosmarin @ 28-02-2011, 10:15) *
... Ett gott skratt lär ju förlänga livet och det var ju det som den här diskussionen handlade om från början, eller hur? Livet alltså, i krukorna...

Tur du förtydligade med den sista meningen för annars hade vi nog trott att det hänt något i natt eller så! whistling.gif

rotfl.gif
Rosmarin
CITAT (Peztis @ 28-02-2011, 10:37) *
Tur du förtydligade med den sista meningen för annars hade vi nog trott att det hänt något i natt eller så! whistling.gif

rotfl.gif

Tokstolla! a0a.gif a0a.gif a0a.gif
Peztis
giggle.gif

Sorry... är lite uttråkad efter att ha varit hemma sjuk nu i två veckor! Näringsbrist och feber är ju ingen höjdarkombination och då ploppar det ur lite dumheter! biggrin.gif
Maggan H
Omskolade och väntar på våren... smile.gif
Rosmarin
Mina har fortfarande inte grott.

Men de står också i ett fönster utan lysrör. Min man "städade" bort min lysrörshylla under min graviditet, och hoppades nog att jag inte skulle sakna den. (Den står i förrådet) Nu i helgen ska min man vara borta och det kan ju hända att det kommer att ha möblerats om lite lite grand när han kommer tillbaka whist.gif . Han kanske inte märker något han heller... rolleyes.gif ...

Anki V
CITAT (Rosmarin @ 02-03-2011, 11:25) *
Mina har fortfarande inte grott.

Men de står också i ett fönster utan lysrör. Min man "städade" bort min lysrörshylla under min graviditet, och hoppades nog att jag inte skulle sakna den. (Den står i förrådet) Nu i helgen ska min man vara borta och det kan ju hända att det kommer att ha möblerats om lite lite grand när han kommer tillbaka whist.gif . Han kanske inte märker något han heller... rolleyes.gif ...

Är du bara nog listig så kommer han inte att märka något. yes.gif

Hos mig har en grott och då har de ju fått en lite ofrivillig kylperiod på några veckor.

/Anki
Platinum
Hos mig har inga grott ännu efter 6 veckor dunno.gif

Ska man ha tålamod ett tag till och låta dem hållas? Eller låta dem få flytta ut i kallväxthuset och sedan bara invänta våren och se om något vill titta upp ur krukan efter att de frusit ett tag?
Peztis
Jag tror inte att de ska behöva stratifieras men det är klart att de tar heller inte skada av det.
Mina har heller inte grott men jag undrar om mina inte var lite för "fnasiga" för att gro. Tyvärr... det är en växt jag tycker mycket om. Men som jag också redan har i trädgården, så klart! biggrin.gif
Rosmarin
CITAT (Platinum @ 03-03-2011, 07:40) *
Hos mig har inga grott ännu efter 6 veckor dunno.gif

Ska man ha tålamod ett tag till och låta dem hållas? Eller låta dem få flytta ut i kallväxthuset och sedan bara invänta våren och se om något vill titta upp ur krukan efter att de frusit ett tag?

Ha tålamod tycker jag.

CITAT (pelargonfreak @ 11-01-2011, 11:52) *
Här kommer såråd från Pelargonfreak för ni som är med i busfrön:
Så snarast fröna kan ta upp till 3 månader...........

Jag har ibland varit färdig att ge upp när jag har sått sådana här. Ibland har sådderna fått stå kvar på min utomhushylla på terassen när hösten och vintern kommer och de brukar som regel gro fint när våren kommer.

CITAT (Peztis @ 03-03-2011, 18:40) *
Jag tror inte att de ska behöva stratifieras men det är klart att de tar heller inte skada av det.
Mina har heller inte grott men jag undrar om mina inte var lite för "fnasiga" för att gro. Tyvärr... det är en växt jag tycker mycket om. Men som jag också redan har i trädgården, så klart! biggrin.gif

Det beror ju på vilken sort detta är. Somliga av den här sortens blomma kräver en kylperiod. Men somliga har ju fått dem att gro låter det som. Inte jag dock...
Peztis
Sorry pelargonfreak men här publiceras nog facit... det går liksom inte att ljuga om vad det är för frö du sänt oss längre:

[attachment=59501:Pelargonfreak.jpg]

Hur stora är era?
Anki V
Jag har bara en och den ser ut att vara klonad från din.

Den har ett bladverk som drar lite åt blått......hoppas den behåller det när den blir "stor"

/Anki
Rosmarin
CITAT (Peztis @ 06-04-2011, 21:29) *
...

Hur stora är era?

Har inte ens grott här. no.gif De ska få flytta ut i växthuset nu i dagarna och så får vi väl se om de vill gro, om ett tag whistling.gif ... eller till våren kanske giggle.gif ...(menar våren 2012) .
Crazy4Flowers
Mina har inte grott heller. Hmm kanske ställa ut ett tag.
pelargonfreak
Två till som gissat rätt Maramara och Crazy4flowers grattis rolleyes.gif

Jag har inte haft mina i kyla och fick upp nästan alla, dom gror väldigt lätt, det ser man även när den står i rabatten, det var nog dags att tala om vad det är, så det gör inget, det är dags snart att börja ta ut all perenner jippi äntligen rolleyes.gif
Peztis
Ett stor grattis till maramara och C4F!
Maggan H
Bild på utflyttad planta:

[attachment=59873:P4190018.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon