Full version: Att vara snäll dagen
Sidor: 1, 2
Anma
CITAT (Huggorm @ 15-01-2011, 12:18) *
Lönade det sig då? Du måste ju ladda upp redan nu inför nästa jul vet du, annars blir det inga klappar. Det går inte att börja vid lucia, har jag bittert fått erfara crying.gif

Beror på hur man ser det, om det lönade sig. Att jag var snäll var en julklapp till er alla. sweatingbullets.gif
Peztis
CITAT (malcolm @ 15-01-2011, 15:30) *
Sover du dygnet runt då? giggle.gif

Fast är det så snällt då? Tänk om den andra hälften vill ha hjälp med matlagning, städning, diskning, handling och allt annat djävulskap som någon idiot (ursäkta mig bara lite-lite) har kommit på att man måste lägga tid och ork på?!?!?!?
ingrid fuxwall
Vet att det finns dagar för det mesta och att de flesta är något som handlarna skapat - kanelbullen dag, tulpanens dag - i alla fall om den är den 15:e januari, och osv i all oändlighet.

Men att vara snäll mot sina medmänniskor och då menade jag nog i ett lite vidare begrepp än mot sin familj - så tolkade jag det i alla fall och jag gjorde en insats - hade inte varit dumt om vi hjälptes åt och skapade ett vänligare samhälle, fast den tanken verkar det som om inte så många andra delar
Anma
CITAT (ingrid fuxwall @ 15-01-2011, 19:34) *
Vet att det finns dagar för det mesta och att de flesta är något som handlarna skapat - kanelbullen dag, tulpanens dag - i alla fall om den är den 15:e januari, och osv i all oändlighet.

Men att vara snäll mot sina medmänniskor och då menade jag nog i ett lite vidare begrepp än mot sin familj - så tolkade jag det i alla fall och jag gjorde en insats - hade inte varit dumt om vi hjälptes åt och skapade ett vänligare samhälle, fast den tanken verkar det som om inte så många andra delar

Jag delar den tanken fullt ut, även om jag skojar om annat.
Peztis
Fast egentligen - om man ska vara lite djup - så är det helt och totlat IDIOTISKT OCH VANSINNGT att det ska finnas en speciell dag för detta.

Det är väl helt självklart att man ska vara så snäll och trevlig som man bara kan mot alla man på något sätt möter eller som korsar ens väg.
Meriona
Jo isåfall lika löjligt som mors dag och fars dag. Det är självklart att man ska ära dem dagligen och inte bara en gång om året.
Peztis
CITAT (Meriona @ 15-01-2011, 21:37) *
Jo isåfall lika löjligt som mors dag och fars dag. Det är självklart att man ska ära dem dagligen och inte bara en gång om året.

Asch! Nu föll jag helt och totalt på eget grepp!
Jag vill gärna bli firad på Mors Dag.

Men EGENTLIGEN så ska det ju inte behövas...

Egentligen...
omk
CITAT (Tikka @ 14-01-2011, 23:00) *

ÅH, jag älskar det !! bravo.gif

Tänk att få terrorisera sina anhöriga, grannar, arbetskamrater och andra med dessa helt otroliga dagar !! yahoo.gif

Jag menar Nolltaxedagen ninja.gif , Gräddtårtans- Köttbullens- och Kanelbullens Dag 000.gif , Nationella Mag-tarmdagen (behövs kanske efter tårtor o annat ?), Klä-upp-dig-dagen, Krama-en-musiker-dagen .... g.gif

Kom igen, jag vill ha Hjulbentas dag, Krullhårigas dag, Anti-dagen (dvs natt), Meka-med-moppe-dagen, Gör-det-imorron-dagen, det finns ju hur mycket som helst !!! w00t.gif

Det är synd att det bara finns 365 dagar / år ... naughty.gif
silos
Det är bra mycket bättre att göra alla dagar till snälldagar!
Myosotis
CITAT (Meriona @ 15-01-2011, 21:37) *

Precis. De är löjliga.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon