|
Full version: Till fuchsian
malcolm
22-01-2011, 14:32
Det är ju Shirley Temple, finns att hämta på Odlas eget galleri över idoler.
Red Top
22-01-2011, 14:33
CITAT (Aqvakul @ 22-01-2011, 14:27)  Jag känner igen F:s nya avatar, tror att Silos använt den. Är det en bild på Silos? Ser du inte att det är Shirley Temple?
Huggorm
22-01-2011, 14:35
Jag trodde det var Silvia
Aqvakul
22-01-2011, 15:28
CITAT (Red Top @ 22-01-2011, 14:33)  Ser du inte att det är Shirley Temple? Nej, trots att jag faktiskt träffat henne 1972 i Stockholm, då som amerikansk delegat på Miljövårdskonferensen och med nya efternamnet Black. Fast att ta Indira Gandhi i hand kändes större.
Tack för underbar läsning av denna märkliga och underhållande tråd som hela tiden tar nya vändningar så fortsätt gärna... Kanske skulle odla fixa en funktion där man kan igonoera en viss persons avatarer eller avatarer med viss typ av innehåll eller kanske skulle man kunna kryssa i vilka av odlas avatarer man inte vill se under ett användarnamn ...
fuchsian
22-01-2011, 19:01
CITAT (xlxl67 @ 22-01-2011, 18:12)  Tack för underbar läsning av denna märkliga och underhållande som hela tiden tar nya vändningar så fortsätt gärna... Kanske skulle odla fixa en funktion där man kan igonoera en viss persons avatarer eller avatarer med viss typ av innehåll eller kanske skulle man kunna kryssa i vilka av odlas avatarer man inte vill se under ett användarnamn ...  Hej, Bra att du tar upp detta med normal resonemang, så då tänkte jag att detta vill jag ge ett inlägg. Jag trodde i min enfald att det var OK att använda Odlas avatarer, och blev totalt .....  när man sen ber mig att ta bort den och sedan sattes det igång en massa ståhej om detta. I mitt inlägg till personen i fråga har jag bett om att hon kontaktar Adm. som tar bort spindeln när en sån hysteri sprider sig om det. Det finns en hel del privata avatarer eller andra bilder som är rätt frånstötande, men har inte sett det som en anledning att peka ut någon. Jag ville lägga in en egen bild av en blomma, men har inte fattat än hur det fungerar, så av ren inpuls ville jag ha något under mitt nick, så det blev en spindel (gillar dom IRL) Sedan finns det folk som har fobier, men det finns behandlingar för det, själv klarar jag inte vargen, men skrållar över den. Vargar åt upp våra hönor när jag var liten och den rädslan gör väl att man undviker se bilder av vargar, men jag kallar det inte nån fobi, enbart obehag. Jag kommer att ligga lågt tills jag har gått igenom min hypnoterapi, för känslorna verkar löpa ammock, och det är inte meningen att ni i forum ska råka ut för. .... Fuchsian ...... tackar för mig.
ingrid fuxwall
22-01-2011, 19:49
Har läst och tänkt och undrar varför? Om man blir illa berörd av något, varför kan man inte då skicka ett pm till berörd person istället för att skapa ett ämne?
fuchsian
22-01-2011, 20:07
CITAT (ingrid fuxwall @ 22-01-2011, 19:49)  Har läst och tänkt och undrar varför? Om man blir illa berörd av något, varför kan man inte då skicka ett pm till berörd person istället för att skapa ett ämne? Det hade jag valt själv att göra. Men när personen återvänder till tråden, så då finns det ingen panik för spindlar......  Det gör mig konfunterad, vad ville hon egentligen? Jag tror att det var menad att bli ett ämne, mitt PM är ju öppet för mer privata meddelanden från medlemmar vilka jag behandlar varsamt och tar det på allvar, men detta förstår jag inte alls. Må du tro att jag satt uppe och tänkte på detta i natt!!!! Maken gick upp i taket och godkände inte mitt agerande att ta bort avataren för att den fanns med i Odlas lista. Trots hans åsikt bytte jag bort spindeln för husfridens skull. Jag hoppas att detta nu ger en tankeställning till andra, jag orkar inte med just nu mer än jag har gjort åt det hela. Hade inlägg med Stintan och jag förstår att jag måste ta hand om mig själv just nu, för att inte ställa till mer oreda och har min make att tänka på. Det är snällt av dig att ha stannat upp och tänkt på detta, det uppskattar jag och det ger mig mer ro i själen, jag återkommer sen när jag får ordning på mina känslor under och efter min terapi. Dock har jag varit lyhört och tagit itu med mig själv, der skämms jag inte för att erkänna. Tack och ha det gott! .....  ... Fuchsian....
Meriona
22-01-2011, 20:50
OMG!  Jag hade inte en aning om att det fanns ett odla-arkiv för avatarer, var hittar ni det? Det förklarar varför det ibland dyker upp användare med samma avatarer, så förvirrande! Det finns två Mottisar (såklart det inte gör, men det finns två som har samma Gustaf) och två BettyBoopar och 3 st tror jag med samma dahlia.
CITAT (Meriona @ 22-01-2011, 20:50)  OMG!  Jag hade inte en aning om att det fanns ett odla-arkiv för avatarer, var hittar ni det? Det förklarar varför det ibland dyker upp användare med samma avatarer, så förvirrande! Det finns två Mottisar (såklart det inte gör, men det finns två som har samma Gustaf) och två BettyBoopar och 3 st tror jag med samma dahlia. Kontrollpanelen > ändra signaturbild > Välj en signaturbild från ett av våra album
Meriona
22-01-2011, 20:54
Tack Alba, detta har jag aldrig sett.  Troligen skulle jag inte hitta nån råtta där ändå.
CITAT (ingrid fuxwall @ 22-01-2011, 19:49)  Har läst och tänkt och undrar varför? Om man blir illa berörd av något, varför kan man inte då skicka ett pm till berörd person istället för att skapa ett ämne? Precis vad jag har suttit och funderat på sedan jag först såg detta... Och jag hade inte heller en aning om att det fanns ett gäng med publika avatarer. Då förstår jag också varför det är så vanligt med vissa... Får jag komma med ett förslag? Vi avslutar denna diskussion nu för den kommer i alla fall inte leda till något mer än att folk mår dåligt - helt i onödan. Det enda vettiga med denna tråd var egentligen att vi var några som fick reda på att det finns avatarer på Odla att använda om man vill.
ingrid fuxwall
22-01-2011, 23:11
CITAT (Peztis @ 22-01-2011, 22:36)  Precis vad jag har suttit och funderat på sedan jag först såg detta... Och jag hade inte heller en aning om att det fanns ett gäng med publika avatarer. Då förstår jag också varför det är så vanligt med vissa...
Får jag komma med ett förslag?
Vi avslutar denna diskussion nu för den kommer i alla fall inte leda till något mer än att folk mår dåligt - helt i onödan.
Det enda vettiga med denna tråd var egentligen att vi var några som fick reda på att det finns avatarer på Odla att använda om man vill. Nickar instämmande
fuchsian
23-01-2011, 11:25
CITAT (ingrid fuxwall @ 22-01-2011, 23:11)  Nickar instämmande Tusen tack!  Kanske detta behövdes för det verkar inte vara en lätt sak att få in den bilden man själv har, så därför har jag använt mig av de som finns på Odlas lista, eller varit utan bild. ......... Önskar dock att kunna sätta dit något personligt, men det blir en senare fråga.  Nu tar vi väl inte upp detta mer, låt tråden dö ut .........Fuchsian .....
CITAT (fuchsian @ 21-01-2011, 22:30)  SNÖFLINGA och andra med div. besvär. Jag har tänkt efter och har ett råd till dig ---- be adm. avlägsna bort spindeln, eller byt forum.Jag var totalt ovetande när jag plädrade i de avatarer som fanns att välja på. Där fanns ingen text för att det fick inte att användas. Jag tycker att det är lite oförskämt att inte ens tacka efteråt, och sedan kan man fråga sig om alla i forum ska gå efter vad en enda medlem inte tål?????  Det är väl ingen anarki här? Visst finns det fobier, men det är upp till den personen att lära sig att leva med sin fobí eller söka bot till det. Andra, många hundra ska inte gå i ledtråd för en enda. Det är lite för mycket begärt. Ingen info fanns ens vid den foton, då hade jag inte tagit den om det hade funnits en varningstext. Sen finns det i forum flera stötande och störande bilder som man inte skulle vilja se, men för det är jag inte den som kommer med pekpinnar till dom, för det är deras eget val och om inte fler klagar så håller jag också tyst och lär mig att acceptera att alla vi är olika och ta del av deras egenheter. ....Fuchsian..... Så du menar att en enda person ska dominera över vilka bilder vi använder? Det är mer vettigt att din "ormdam" går i terapi och inte styr sin omgivning. ...Fuchsian... Bra svar Fuchsian.Du har helt rätt,jag hade inte tagit bort spindelbilden.Har man så svår fobi borde den personen söker hjälp.Det finns hjälp bara man vill.Förresten såg jag aldrig avataren med spindeln. Vargen, Den skrämmer även mig, men om andra vill ha den kommer jag klara av den. .....Fuchsian..... Jag tror att detta är enbart att göra sig märkvärdig. Har man en verklig fobi, då finns det terapi, inte terrorisera hela forumet med sitt. ....Fuchsian.... CITAT (flaxss @ 21-01-2011, 22:53)  jag kan nog ha nämnt det i någon tråd om det har frågats om det, annars vill jag inte fläka ut sånt ingående på ett forum. PS - hoppas alla tycker mina gulliga paddor är oki,  är det någon som är känslig så säg till. Vilka paddor? vill se dom.Gillar paddor. CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 22-01-2011, 09:02)  Jag förstår inte meningen med denna tråd.
Först skriver snöflinga att hon har en spinelfobi men sedan skriver hon att hon INTE har spindelfobi (utan överdrev) utan bara tycker det är "olustig". Jag tycker det är mycket som är olustig.
Jag gillar inte heller spindlar, inte heller möss. Ser jag en mus, så springer jag... Ormar gillar jag inte heller. Och inte att prata om getingar och bi eftersom jag är allergisk mot deras stick. Men inte kräver jag att alla dessa djur inte får visas här eller skrivas om.
Så jag förstår inte det hela
Elisabeth Jag förstår inte heller och borde inte citera heller.Har ingen fobi,men gillar inte råttor.Titta på dem är helt ok.
CITAT (renate @ 23-01-2011, 16:01)  Vilka paddor? vill se dom.Gillar paddor. Jag förstår inte heller och borde inte citera heller.Har ingen fobi,men gillar inte råttor.Titta på dem är helt ok. Oj förlåt såg inte att tråden är slut.Hoppas alla är glada och nöjda nu.Snart är det vår!Ha det gott alla här.
Snöflinga
23-01-2011, 17:24
Eftersom jag startade tråden så tar jag mig friheten att avsluta den också. Ja där ser man att en fjäder kan bli en hel hönsgård  Lämnar nu Odlas småprat ... Hadegott ....
fuchsian
23-01-2011, 18:05
CITAT (Snöflinga @ 23-01-2011, 17:24)  Eftersom jag startade tråden så tar jag mig friheten att avsluta den också. Ja där ser man att en fjäder kan bli en hel hönsgård  Lämnar nu Odlas småprat ... Hadegott .... Jooo. faasen, fjädrar kunde du åstadkomma och då undrar man varför??? Finns nog fler som behöver terapi. Det var gement för alla att göra en höna av en fjäder, hade förstått om det hade varit sant samt tagit hänsyn. men nu slutar vi här och ..... flyger åt var sitt håll!!!!!!
Får jag sista ordet? Tackar, tackar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|