Full version: Vi jagade älg i dag
Sidor: 1, 2
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 31-01-2011, 21:00) *
Rudan, vilket århundrade lever du i egentligen.. confused.gif

Förmodligen samma som du. laugh.gif

CITAT (Huggorm @ 31-01-2011, 20:57) *
Vilket påminner om att Vitavargen lyst med sin frånvaro under den här vargjakten. Jag trodde för ett ögonblick att det var samma person med nytt nick, men jag tror nog ändå inte det

Har jag redan kollat. biggrin.gif Har noterat att sparvugglan dök upp långt innan vitavargen försvann. laugh.gif

Det ena trollet är likt det andra.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 31-01-2011, 21:07) *
Förmodligen samma som du. laugh.gif
Har jag redan kollat. biggrin.gif Har noterat att sparvugglan dök upp långt innan vitavargen försvann. laugh.gif

Det ena trollet är likt det andra.

Kan du sluta med att kalla alla människor för troll vars åsikter eller allmänna apparation du inte gillar!

(Dina ambitioner som amatördeckare här på Odla är också synnerligen missriktade...)
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 31-01-2011, 21:12) *
Kan du sluta med att kalla alla människor för troll vars åsikter eller allmänna apparation du inte gillar!

(Dina ambitioner som amatördeckare här på Odla är också synnerligen missriktade...)

Missriktade? Jag var inte ensam som du kanske märkte.

Beträffande forumtroll... Jag är som du säkert vet mycket äldre på forumet än du och jag VET hur mycket skada ett sånt kan ställa till med. Vitavargen var ett troll, ingen tvekan. Sparvugglan är nog inget troll, kanske bara lite ungdomligt oförståndig. Du är inget troll, bara lite Bror Duktig. Jag har inget emot människor med annan åsikt, gillar att diskutera men avskyr när andra går över i personangrepp när de inte får som de vill. Ibland har jag kanske också gått över gränsen när jag provocerats men det är inte min mening att göra så.
Aqvakul
Hur tror du att det upplevs att orättmätigt kallas för ett troll? Du inbegrep alldeles nyss Sparvuggla i begreppet "troll" samtidigt som du nu säger att det inte är så. Nej, Vita vargen är faktiskt inte heller något troll, men möjligen lite av "rättshaverist" Jag må uppfattas som en "bror duktig", men du är något mkt värre - en viktigpetter som också kan vara allmänt tyken...
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 31-01-2011, 21:31) *
Hur tror du att det upplevs att orättmätigt kallas för ett troll? Du inbegrep alldeles nyss Sparvuggla i begreppet "troll" samtidigt som du nu säger att det inte är så. Nej, Vita vargen är faktiskt inte heller något troll, men möjligen lite av "rättshaverist" Jag må uppfattas som en "bror duktig", men du är något mkt värre - en viktigpetter som också kan vara allmänt tyken...

Hur tror du då det känns att kallas viktigpetter? Inte så trevligt, alltså om det kommit från någon jag kan respektera. God natt magistern.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 31-01-2011, 21:45) *
Hur tror du då det känns att kallas viktigpetter? Inte så trevligt, alltså om det kommit från någon jag kan respektera. God natt magistern.

Det är lätt att kasta skit på andra, men när man får mothugg så är det tydligen inte lika kul längre..
Bengalow
Håller med dig till punkt och prick, Aquakul - Gossen Ruda är forums egen Björn Ranelid (bara han inte tar det som en komplimang!)
Huggorm
CITAT (Bengalow @ 31-01-2011, 21:52) *
Håller med dig till punkt och prick, Aquakul - Gossen Ruda är forums egen Björn Ranelid (bara han inte tar det som en komplimang!)

Vem är du forumets egen variant av då?
Bengalow
Gissa!
malcolm
Jag gillar Gossen Ruda även om han inte verkar alltför kunnig om elektricitet fast alla kan ju inte kunna allt men han kan mycket om annat och jag skulle verkligen vilja träffa honom IRL.
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 31-01-2011, 21:22) *
/.../Vitavargen var ett troll, ingen tvekan. /.../

så fel du har....

hoppas älgen dött!
Jonny
Några mil härifrån blev en Älg påkörd förra veckan...lite blod...inte mycket i spåret en bit från platsen...Desvärre för lite snö för att kunna spåra upp djuret då det gick ifrån hela tiden...Får väl se om det skjuts någon skadat Älg på Älgjakten nästa år annars blir det säkert godis för Räven....skadat var den för den spretade rejält med ena klöven.....en löshund hadde med största sannolikhet klarat av att ställa Älgen....
*Stintan*
Ordnar man inte eftersök på trafikskadade älgar?
Jonny
CITAT (*Stintan* @ 01-02-2011, 22:53) *
Ordnar man inte eftersök på trafikskadade älgar?

Jo en frivillig ordning....men det är ingen skyldighet,,,jag spårade med min hund och jag har hand om eftersöken där men nekar att släppa honnom i det området....så därför gick det inte att gå ikapp djuret..Bilen var rätt bra smälld men det säger inte så mycket...troligens en smäll bak i djuret...blodet kommer troligens från något ytligt sår...dom innre skadorna brukar iblandt vara större vid smällar rundt bukhålan....innre skador är lite elaka då djuret med exempelvis brusten bukhål kan lida både långt och länge...och när man inte släpper hunden direkt på färskt spår är det svårt spåra upp djuret i efterhand då man inte med säkerhet kan säga att det är rätt djur man avvlivar...ligger det en fullt frisk Älg där skjuten efter ett eftersöket så har man problem...därför kommer inget mer eftersök göras på detta djur om inte det kommer inn raporter om att folk har iaktagit något stärkt skadat djur nånstans i närheten....Korp och Räv blir glada iaf.......
Bengalow
Hördu, jag tror att lagen säger annorlunda, än vad du påstår---

http://www.naturvardsverket.se/sv/Lagar-oc...-stora-rovdjur/
Jonny
CITAT (Bengalow @ 02-02-2011, 10:29) *
Hördu, jag tror att lagen säger annorlunda, än vad du påstår---

http://www.naturvardsverket.se/sv/Lagar-oc...-stora-rovdjur/

Hördu det utgår en liten ynka ersättning!!!! det är det som är skillnaden idag från förr...jaktkretsarna utser folk som vill ställa upp...om ingen ställer upp meddelas det till Polisen....så långt är det fortfarande frivilligt....och absolut frivilligt om jag vill släppa min hund lös eller inte....och jag kommer aldrig släppa min hund i det området så där vill eventuella trafikskadade djur som inte jag klarar av att spåra upp i lina få gå sitt öde tillmötes....så enkelt är det.....Jag GÖR eftersök..du har nog aldrig ens varit i närheten av ett så lägg din energi på saker du kan något om....om det finns nått....mupp
Motti
Mycket skrönor angående jakten ,min man har jagat i 43 år och har aldrig varit med om en skadskjutning eller att de skjutit folk hundar bilar osv,klart att någon gång går det fel men det är ytterst sällan vill jag påstå .Å andra sidan kanske man inte ska skicka ut gammla gubbar uppmot 70 80 år som inte ser eller hör eller knappt kan gå då är det daxs att ta bössan från dom då har de inte i skogen att göra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon