Sidor: 1, 2
Myosotis
CITAT (Noak @ 29-01-2011, 15:15) *
Är det säkert?

Japp. Jag har en kompis som fyller år den dagen så jag vet.
Noak
Inget aprilskämt ?
Myosotis
nej, hon verkar rätt så levande... däremot träffade jag min senare sambo den 1.4. och det förhållandet var ett aprilskämt.
Anma
CITAT (Huggorm @ 29-01-2011, 15:08) *
Frågan är om det hjälper att det blir april. Enligt pålitliga källor kommer ju den nordatlantiska oscillatorn slå om igen i slutet på februari och både mars och april blir svinkalla

Meh.. då blir det som i våras, vinter-försommar istället för vinter-vår-försommar. Jag vill ju ha riktig vår ju.
Klint
Mej också yes.gif
Monaxe
Vill inte på några villkor ha mer snö, det räcker gott det som är, jag vill ha bort denna grå äckliga kaka som ligger över hela trädgården...NU!!!!
Berith
Alla fula svärord som finns!! mad.gif

Nu stormar det och snöyran är i full gång! Ska det vara så jämrars svårt att förstå??!

JAG VILL INTE HA MER SNÖ NU!!!
godanro
Vill slippa allt töande innan vecka 10. till dess får det snöa så barna kan ha kul i skidbackarna. Därefter får det bli vår.
Myosotis
w00t.gif Gräsmatta! Jag ser gräsmattan!
Anma
CITAT (Myosotis @ 05-02-2011, 13:59) *
w00t.gif Gräsmatta! Jag ser gräsmattan!

LYLLO!!!!!
Myosotis
Fast det är lättare att gå på isen än på geggamojan wacko.gif önskar att det ville torka upp någon gång så man kan röra sig normalt.
Huggorm
Äsch, nu har man ju glömt snön som var, så nu gör det inte så mycket om det snöar igen
Berith
CITAT (Huggorm @ 05-02-2011, 15:06) *
Äsch, nu har man ju glömt snön som var, så nu gör det inte så mycket om det snöar igen

Hmmm...! mad.gif
Uggi
Kan vara bra om vi får lite mer snö inför sportlovet, v 7 här i Skaraborg.
Aqvakul
CITAT (Uggi @ 06-02-2011, 09:30) *
Kan vara bra om vi får lite mer snö inför sportlovet, v 7 här i Skaraborg.

Jag tycker att vi gemensamt omdirigerar ev. snö till Mösseberg!
Huggorm
Jag har aldrig riktigt förstått mig på sportloven. I februari är jag vanligtvis så trött på snön att jag inte har minsta lust med några vintersporter. Då går man ju och längtar efter våren.
abbbe
Jag håller fullständigt med dig Berith!
Myosotis
Jag vill inte ha mer regn nu!! Precis när det börjar bli snöfritt på vissa ställen och har torkat upp lite grann börjar det ösregna igen. thumbdown.gif Jag är sååå trött på geggamojan och vatten på is.
Alexander-VG-zon3
JIPPI det snöar (eller delvis ibland, ibland regn ibland snöblandat och ibland snö). nu vill jag ha snö, hoppas det lägger sig ett lager på minst 15-20cm. varför detta jo det hotas med temperaturer ner till -17c längre fram och då vill ja ha snö som skyddar växternas.

bäst för mig och växterna hade väl egentligen varit ingen snö, inget regn, ingen is, lagom varmt och vår.
Huggorm
Det ryktas att det är snö på gång nu, 15cm i morgon crying.gif
Anma
Jo, såg nåt på tv nyheterna om klass 2 varning här. Men jag valde att blunda. För det man blundar för, det finns ju inte. Eller hur det nu var. Eller jag kanske inte fick hela bilden från ett kort väderinslag. Vad vet jag.

wink.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Huggorm @ 09-02-2011, 19:22) *

här skulle det regna och bli +2c efter snöfallet. så det kanske inte blir så mycket ändå, tyvärr säger jag för växternas skull.

snöns som kommit innan under nätter-mognar innan har försvunnit snabbt under dagen, så här är det nu barmark (nästintill barmark). snöhögar finns kvar och lite is kvar där det är skuggat.
Berith
CITAT (Huggorm @ 09-02-2011, 19:22) *

Och gissa vems fel det är?? g.gif

l
l
l
l
l
l
V

CITAT (Olle A @ 26-01-2011, 10:16) *
Vi kom ju inte riktigt upp i en meter förra vintern, så det satsar vi på nu i stället! tongue.gif

Olle

Olle A
Fast det var RIKTIG snö jag ville ha! Inte sådan här blötsnö. sad.gif

Olle
Berith
Ja aldrig får man vara riktigt nöjd... naughty.gif

Här har det kommit flera cm nu, men den ser ut att vara småflingig och torr.
Alexander-VG-zon3
0,5cm kom det inatt/i morse.
Berith
Nu har det övergått i flingus gigantus och det närmar sej 1 dm... Var ska jag göra av den??
Alexander-VG-zon3
CITAT (Berith @ 10-02-2011, 14:07) *
Nu har det övergått i flingus gigantus och det närmar sej 1 dm... Var ska jag göra av den??

skicka hit den här, här är ganska osnöigt.
Alexander-VG-zon3
snö brjar det att snöa hä'r.
malcolm
Smärre snöstorm här just nu, hade tänkt åka till Biltema men det fick vara idag.
Noak
Det vräker ner, höll på att inte ta mig hem. Isiga spår med en decimeter finkornig snö uppepå.
Klass2 varning utfärdad dessutom. Undrar om vi blir insnöade för tredje gången nu? Alltså för tredje gången på 30 år...
Huggorm
Idag var det spännande att ha 12 mil enkel väg till jobbet. Värst i morse, då var sammanlagt två rondeller plogade, resten av vägen låg snön kvar. Två minuter försenad blev jag, trots att jag åkte en kvart tidigare än vanligt mad.gif
Myosotis
Här regnar det.
smuleborg
JIPPI biggrin.gif , det har snöat idag. Ett hyfsat täcke nysnö, och mer ska komma imorgon enligt SMHI. Till helgen ska det bli kallare. Det kan bli långfärdsskidor i helgen; ett par ordentliga turer till smile.gif .
malcolm
NEJ! Jag vill inte ha mera snö i vinter, det har snöat oavbrutet det senaste dygnet och det var knappt jag kunde ta mig fram till brevlådan alldeles nyss.
Red Top
Äntligen har det snöat rejält igen i Stockholm. yahoo.gif

Igår var det nästan barmark. I dag ser det ut så här.

Vår bil

smuleborg
Uppemot tre decimeter nysnö kom det i fredags. Vi tog en härlig skidtur idag; perfekt före, 5-6 minusgrader och klarblå himmel. I denna vackra natur. Vilken lycka biggrin.gif .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon