|
Margith
26-01-2011, 12:20
Nu ligger kuvertet i brevlådan. Följande är med i kedja 3: 1. Najsan 2. Lillpluttan 3. TindraT 4. tant Gröön 5. Vero 6. biodynamisk 7. Eva zon 1-2 8. Laura 9. catski 10. vicky-g 11. Margith Redigerat eftersom en till vill vara med
Ååhhh... Bra eller dåligt att vara långt ner?  Bra att man får massor med alternativ, dåligt då man är sååååå otolig!!
Margith
26-01-2011, 14:12
Du skulle ha skrivit i PM:t till mig att du tillhörde de otåliga, då hade jag plockat in dig lite högre upp i listan Nu har jag bara skrivit listorna utifrån att kuvertet ska gå kors och tvärs över Sverige, i förhoppning att det ska finnas nån fröpåse med nåt som du aldrig hade tänkt på att man faktiskt kan odla själv. Du får försöka att ha tålamod och trösta dig med att det säkert finns en massa spännande saker i kuvertet när det kommer till dig  .
Det är helt ok, det är precis så jag tänkte.  Idag kom nya små plastpåsar i posten så jag är ready and waiting... Det är kanske lika bra att jag inte får fröerna för tidigt då jag blir otålig och bruker vilja så de för tidigt också  Bland mina nyinköpta frö finns speedy seeds från England, vissa av dem klara att plocka på 2-3 veckor!!
Va, innebär det att jag måste inventera fröförrådet en förtioelfta gång imorgon??? Jippi!!!
Margith
26-01-2011, 23:12
CITAT (Najsan @ 26-01-2011, 23:07)  Va, innebär det att jag måste inventera fröförrådet en förtioelfta gång imorgon??? Jippi!!!  Japp! Ha så kul! Vi är några som är lite avundsjuka på dig....
Nu har kuvertet kommit och gått igen, men dom hinner ju inte tömma lådan idag så det kommer nog fram på måndag.... Väntar redan med spänning på nästa runda!! Nu när frökedjan kommit är det VÅR!!!
Lillpluttan
28-01-2011, 11:25
Åååå så spännande! Tänker vakta brevlådan som en hök...det är inte ofta att man på en fredag längtar till måndagen, men någon gång ska ju vara den första!! Resten av er får ha en trevlig helg! Lillpluttan
TindraT
28-01-2011, 21:43
Då är det snart min tur, åh vad kul och spännande :-)
Vill skicka en hälsning och ett tack till Margith som fixar dessa frökedjor.
/TindraT
biodynamisk
29-01-2011, 21:15
Wohoo!!! Längtar...
Lillpluttan
31-01-2011, 16:52
Kuvertet har landat här idag! Snön vräker ner...men det glömmer jag när jag drömmer om vårens sådder I morgon postar kuvertet till nästa på listan! Lillpluttan
TindraT
01-02-2011, 08:30
Jag väntar vid lådan... /TindraT
TindraT
02-02-2011, 19:15
Nu har jag fått fröerna, bytt till mig det jag vill ha och lägger det på lådan till nästa person i morgon bitti. Går allt som det ska bör det väl vara framme på fredag. Det här var verkligen jättekul! Just nu känns det som på julafton när alla klappar är öppnade, men det blir väl lite julafton igen när det är dags för varv 2 Gokväll! /TindraT
TindraT
09-02-2011, 11:07
Undrar om tant Grön fått fröerna? Hemska tanke om brevet skulle försvinna i postgången. /TindraT
vicky-g
10-02-2011, 22:25
Ja, vart är fröerna??? Inte roligt att stå som 10:a och stampa när man har så mycket frön över som vill komma till nya hem. I den här takten så verkar en andra och tredje omgång mycket avlägset.
TindraT
10-02-2011, 22:41
Det verkar ha blivit totalstopp här. Jag tycker det känns lite jobbigt eftersom jag var den som sist skickade brevet, vill ju att ni som är senare i kedjan ska få ha det lika kul som jag haft. Hoppas ju även på minst ett varv till, det här var hur kul som helst Snälla Tant Gröön, meddela oss om du fått brevet! /TindraT
tantGröön
11-02-2011, 08:30
Hej Jag har fått brevet och även skickat vidare det för flera dagar sedan. Så det ska ha nått nästa mottagare vid det här laget.
TindraT
11-02-2011, 14:19
Åh vad bra! Hoppas du hittade nåt kul i kuvertet
tantGröön
14-02-2011, 11:33
Jag hittade lite roliga grejer, och lade även ner lite spännande fröpåsar. Har det inte kommit vidare?
biodynamisk
14-02-2011, 13:17
Jag har inte fått ngt brev ännu så den sitter fast mellan oss tantGröön. Posten kommer ganska sent hos mig så vi får se i eftermiddag...
Hos oss hade de ingen postutdelning i fredags pga snön, kan ju vara sådant också som gör att det hakar upp sig ibland.
tantGröön
15-02-2011, 08:37
Men herregud. det var ju jättelänge sen jag skickade det, frågade även posten om det var exakt rätt porto innan det gick iväg. hoppas det kommer fram snart!
Brevet borde ligga hos Vero?
biodynamisk
16-02-2011, 22:22
Fick kuveret idag. Ooh så spännande det var att öppna det Har bytt till mig lite godsaker och skickar vidare det imorgon...
 snart snart snart är det min tur...
Eva zon 1-2
17-02-2011, 13:43
Jippie! Jag står vid brevlådan och väntar.
I denna kedjan blev det visst lite tvärnit ett tag... Skönt att kuvertet kom till rätta!
Maggan H
17-02-2011, 19:56
Har du varit med i någon grönsakskedja, Pestiz?
Jupp, jag var med i den första och hoppas snart på ett varv 2.
biodynamisk
17-02-2011, 22:10
Kuveret ligger nu i lådan igen och borde vara framme hos nästa person på listan imorgon. Hoppas att det hinner gå ett varv till sedan
Eva zon 1-2
19-02-2011, 09:34
Fick kuvertet igår. Har nu bytt till mig några påsar. Lägger brevet på lådan idag så går det vidare så fort den töms.
Då borde jag får det imorgon...  DET HAR KOMMIT IDAG!!  Jag hinner inte till posten ikväll men jag skickar vidare det imorgon...
Nu har jag fylld på med en massa roliga frö från england och var t.o.m. tvungen att byta till en större påse Skall nog hinna till posten idag... On its way till dig Catski
biodynamisk
22-02-2011, 19:12
CITAT (Laura @ 22-02-2011, 14:42)  Nu har jag fylld på med en massa roliga frö från england och var t.o.m. tvungen att byta till en större påse  Då måste det bara gå ett varv till
jätteledsen Catski, jag missade posten idag - vi hade ett litet vildsvinsproblem som gjorde att jag inte kom iväg i tid. min man har lovat att lägga det på lådan imorgon. ja, biodynamisk det finns en hel del där nu. tyckte det var lite tomt så jag delade med mig ordentligt
Vääääntar !! Va kul att ha något att se fram emot efter jobbet... Är helt slut i hela kroppen, jobbar i en bokhandel och nu är bokrean i full gång.Har burit många pallar med böcker... Vildsvin är inget roligt, har en döing som ligger nere vid "stora" vägen troligen påkörd.Och halvt uppäten.. Förr förra året härjade dom runt här som galningar och bökade, sågade ner en ek som dom gillade med massa ekollon så nu är dom knappt här längre...
Kom inget med posten idag  hoppas det kommer imorgon..
CITAT (catski @ 24-02-2011, 18:52)  Kom inget med posten idag  hoppas det kommer imorgon.. Neeej vad tråkigt! Den lades i brevlådan igår innan hämtning...  dumma posten...
CITAT (catski @ 24-02-2011, 18:52)  Kom inget med posten idag  hoppas det kommer imorgon.. Har de kommit än?
vicky-g
26-02-2011, 12:09
Hej! Här har jag väntat och väntat läääänge.  Men om nu catski har fått fröna och skickar iväg de ganska snart så betyder det att de kommer när jag inte är hemma. Hoppas jag överlever. Nu vet ni iallafall att fröna inte kommit bort om de stannar några dagar hos mig. Kommer hem on eller to så jag är inte säker på när fröna kommer iväg. Fast vem vet.  Fröna kanske tar en runda runt i rymden och inte kommer fram till mig förän om en vecka eller två. Hemska tanke... hur ska jag överleva mer väntan. Nu hoppas jag bara på att det ligger en stort bulligt kuvert till mig när jag kommer hem igen.
halloj, gör ett nytt försök..blir nog rätt nu ser det ut som?! La in ett inlägg igår att jag fått kuvertet men råkade starta en ny tråd.. Förlåt-ännu mer trådar som berör grönsakskedjorna Kom inte utanför dörren idag så jag lämnar frökuvertet på postkontoret på Måndagmorgon när jag hämtar posten till jobbet! så det borde vara framme på Tisdag!
CITAT (catski @ 26-02-2011, 18:21)  halloj, gör ett nytt försök..blir nog rätt nu ser det ut som?! La in ett inlägg igår att jag fått kuvertet men råkade starta en ny tråd.. Förlåt-ännu mer trådar som berör grönsakskedjorna Kom inte utanför dörren idag så jag lämnar frökuvertet på postkontoret på Måndagmorgon när jag hämtar posten till jobbet! så det borde vara framme på Tisdag! Var lade du inlägget? Var det något annat du skrev i det som man borde veta? Men vad dumt att det blir avi på paketet, helst skall det inte behövs då det försvinner flera onödiga dagar i kedjan, men det är antagligen pga att jag bytte upp till större kuvert.  Kanske skulle du kunna tejpa ihop det lite - om det är möjligt - så att det kommer in i brevlådan?
Laura, nä det var inget "av större vikt".  Jag minns en i förra årets kedja som la i fröerna i kuvertet och sedan "bredde ut sin lekamen" för att trycka ut all luften!
Nä, jag ska lämna kuvertet imorgon bitti på postkontoret.Det fanns gott om plats i frökuvertet så jag har lagt till 7st små bonuspåsar Måste ta bilen för att komma till en brevlåda och gick inte utanför dörren igår,så lite kompensation med bonuspåsarna... Inlägget som blev fel står här i förkultivering rubrik- fredagslycka. Peztis la in ett roligt svar
vicky-g
02-03-2011, 17:22
Hej!
Har tittat igenom fröna och lagt till och dragit ifrån. Nu är det packat för avgång. Hamnar på lådan i morgon. Orkar inte kravla mig till postlådan ikväll. Huvudvärk och feber är tråkigt. Sitter och drömmer om grönskande trädgårdsland i stället.
Ha det gott!
CITAT (catski @ 27-02-2011, 13:17)  Peztis la in ett roligt svar  Ja, där fick jag till det!
Jippi, då kommer den snart till mig på det andra varvet!!!!
Margith
03-03-2011, 13:29
 med lite tur är det här kuvertet hos mig imorgon. Då blandar jag om alla kvarvarande fröpåsar, skriver nya adresslistor och sen börjar nästa varv. De nya adresslistorna skriver jag utifrån att de som varit med i kedja 1 ska skicka till nån i kedja 2 eller 3, osv... Sen försöker jag också att få den med postnummer 1 att skicka till nån med postnummer 9, osv... Allt för att kuvertet ska innehålla så mycket nytt och spännande som möjligt. Så utan att veta nu, bara för att nån låg högt upp på listan varv 1, är inte det en garanti för att komma högt upp i listan på varv 2 också (även om jag försöker) Alla är vi ju otåliga
Typiskt, jag som inbillade mig att jag låg bra till för en fröpåse nästa vecka, men det blir ju mycket roligare på det här viset. Tack Margith för du ordnar det här så himla bra!
Fröken Knuff
03-03-2011, 18:58
Kan inte annat än hålla med Najsan. Det här är min första frökedja, men allting har varit hur smidigt och roligt som helst. Tack för ditt fix och trix Margith!
Margith
04-03-2011, 13:41
Nu har kuvertet kommit till mig. Det var så välfylld att jag missade att adresslistan faktiskt låg i kuvertet. (Förlåt vicky-g  ) I helgen skriver jag nya adresslistor, blandar om innehållet, skriver nya trådar här, och med lite tur når kuverten nr 1 i varje frökedja redan på måndag (men kanske mer troligt på tisdag).  till er alla som fyllt kuvertet med nya spännande fröer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|