Sidor: 1, 2
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 03-02-2011, 21:23) *
Om det inte råkat bli någon annans kontonummer

Låter i så fall ganska otroligt, alla kontonummer har en kontrollsiffra som i sin tur räknas ut från de övriga siffrorna. Ok, det finns bara 10 siffror så man KAN ju råka få rätt kontrollsiffra.
Fjortispower
Men ååh duh.gif så jobbigt om det är så... sad.gif

Fick precis i skrivande situation mejl från säljaren... h*n har inte fått pengarna... Om de inte kommer imorron till h*n då är det säkert fel konto jag har skickat till antar jag...
Gossen Ruda
CITAT (Fjortispower @ 03-02-2011, 21:37) *
Men ååh duh.gif så jobbigt om det är så... sad.gif

Fick precis i skrivande situation mejl från säljaren... h*n har inte fått pengarna... Om de inte kommer imorron till h*n då är det säkert fel konto jag har skickat till antar jag...

Om jag inte missminner mig så brukar det dröja till nästa dag att föra över pengarna till ett annat konto även inom samma bank. Om man inte är tidigt ute, på Nordea är det före kl 12. Vänta till i morgon innan du får panik.
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 03-02-2011, 21:39) *
Om jag inte missminner mig så brukar det dröja till nästa dag att föra över pengarna till ett annat konto även inom samma bank. Om man inte är tidigt ute, på Nordea är det före kl 12. Vänta till i morgon innan du får panik.

På swedbank går det direkt, om man inte skriver in datum på överföringen.
Vet detta då jag har konto både på swedbank och på en sparbank, och då måste jag använda dosan emellan för att föra över, vilket jag inte behöver när det är samma bank, så att säga, svårt att förklara. Men i viket fall så går överföringen direkt mellan swedbank och xxxxsparbank, som har samma internetbank som swedbank.
herkules
fast ta det lugnt, du vann auktionen idag? det finns ingen säljare som kan kräva att betalningen ska vara inne samma dag.
såg nu att du vann i går, om säljaren får sina pengar i morgon så är du en snabb betalare smile.gif
Fjortispower
CITAT (Gossen Ruda @ 03-02-2011, 21:39) *

Ok då väntar jag och hoppas på att det är så.

CITAT (herkules @ 03-02-2011, 21:43) *
fast ta det lugnt, du vann auktionen idag? det finns ingen säljare som kan kräva att betalningen ska vara inne samma dag.

Vann auktionen igår. Är mer rädd att säljaren tycker jag är jobbig för att jag är så seg haha.
herkules
CITAT (Fjortispower @ 03-02-2011, 21:44) *
Vann auktionen igår. Är mer rädd att säljaren tycker jag är jobbig för att jag är så seg haha.

såg det men om säljaren har pengar från dig i morgon så är du en snabb betalare, ingen kan säga något annat.
*Stintan*
Du har ju angett att betalningen ska ske den 4/2 då kan ju naturligtvis inte säljaren ha fått några pengar ännu. Ta det lugnt och avvakta.
Fjortispower
Så där! Då är allt fixat! Säljaren kontaktade mig. Tog bort den förra betalningen som verkade ha gått åt cyberrymden, och gjorde om betalningen på nytt. Det tog alltså en sekund, hihi! Jippie! Var så rädd att en alkisgubbe skulle få pengarna i fickan imorgon.
Myosotis
CITAT (Fjortispower @ 03-02-2011, 20:45) *
Förlåt om jag verkar vara helt paff, men är man nybörjare så. blush.gif

Vet precis hur man känner sig. Det är ingen fara, frågar man inte kan man inte lära sig (inte för att jag kunde hjälpa dig den här gången...).

Men vad skönt att det gick bra nu! tummenupp.gif

CITAT (Gossen Ruda @ 03-02-2011, 17:43) *
Tror det är bäst att kontakta banken, Odlaiterna kan inte allt. rolleyes.gif

Kan de väl tongue.gif nej visst är det så, men jag hade inte ens kommit på idén att fråga banken om det inte varit för den här tråden.

CITAT (Alba @ 03-02-2011, 18:08) *
Du kan inte betala fakturor utan att ha begärt den tjänsten och betalar för den men du kan göra överföringar mellan egna konton och överföra pengar till annat konto i annan bank.

okej, tack!
Alba
CITAT (Fjortispower @ 03-02-2011, 22:11) *
Så där! Då är allt fixat! Säljaren kontaktade mig. Tog bort den förra betalningen som verkade ha gått åt cyberrymden, och gjorde om betalningen på nytt. Det tog alltså en sekund, hihi! Jippie! Var så rädd att en alkisgubbe skulle få pengarna i fickan imorgon.

Så skönt att det löste sig. tummenupp.gif

Nu kan du kolla ditt kontoutdrag och se att det finns bara en betalning.
Fjortispower
Tack så mycket förresten för hjälpen allihopa, trodde inte jag skulle få hjälp så här lätt. Faktiskt så hjälpte ni mig ganska mycket smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon